komentarze
SzpakuśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szpakuś2017.03.24, 13:05
-16#1
4000zł za sprzęt nie do użytku... Szok! Dla kogo oni to dziś robią to ja nie wiem.
Brak DVDRW czyli w sprzęcie za 4000zł nie wyjmiemy nagrywarki by zastąpić ją dyskiem HDD w kieszeni?? Jedynie IntelHD za taką kasę i te marne 14cali na których nic nie widać? Przecież to bubel! Dwa standardowe porty USB????! A jak ktoś ma modem, drukarkę, skaner to musi dodać do 4000zł jeszcze Huba?
Procesor obsługuje 32GB DDR4 a laptop ma ograniczenie od producenta do 16GB??
I za co te 4000zł?

MglistyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mglisty2017.03.24, 13:22
Szpakuś @ 2017.03.24 13:05  Post: 1051097
4000zł za sprzęt nie do użytku... Szok! Dla kogo oni to dziś robią to ja nie wiem.
Brak DVDRW czyli w sprzęcie za 4000zł nie wyjmiemy nagrywarki by zastąpić ją dyskiem HDD w kieszeni?? Jedynie IntelHD za taką kasę i te marne 14cali na których nic nie widać? Przecież to bubel! Dwa standardowe porty USB????! A jak ktoś ma modem, drukarkę, skaner to musi dodać do 4000zł jeszcze Huba?
Procesor obsługuje 32GB DDR4 a laptop ma ograniczenie od producenta do 16GB??
I za co te 4000zł?



Cena może ciut za wysoka, I to by było na tyle poważnych wad. Złącza najważniejsze są, to ultrabook a nie DTR by mieć tyle portów. Poza tym teraz połowa drukarek ma WiFi :)

Kto w tych czasach korzysta z DVD-RW... Przeżytek.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2017.03.24, 13:34
19#3
mnie najbardziej bawi to i7. i7 (i7-6500U) z laptopa gorsze od Pentiuma (G4560) z desktopa. Temu nazewnictwu powinien jakiś urząd ochrony konsumentów przyjrzeć.
MglistyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mglisty2017.03.24, 13:46
-4#4
rops @ 2017.03.24 13:34  Post: 1051109
mnie najbardziej bawi to i7. i7 (i7-6500U) z laptopa gorsze od Pentiuma (G4560) z desktopa. Temu nazewnictwu powinien jakiś urząd ochrony konsumentów przyjrzeć.


Gorsze bo? Mniej wydajne w ogóle? A TDP? Ilość Cache? Tego nie da się wprost porównać... Ale zgodzę się że różnica w cenie przy podobnych osiągach jest gigantyczna.
gofer87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gofer872017.03.24, 13:48
Haha ale tytuł :) Myślę sobie ultrabook i7 4/8, a tu dalej bubel z i7U przy którym różnice wydajności między i5U i i3 lupą trzeba szukać.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.03.24, 13:54
-2#6
Lepiej już było jak mawiał klasyk, czyli idź po podwyżkę do cebulskiego szefa.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2017.03.24, 14:00
Mglisty @ 2017.03.24 13:46  Post: 1051116
rops @ 2017.03.24 13:34  Post: 1051109
mnie najbardziej bawi to i7. i7 (i7-6500U) z laptopa gorsze od Pentiuma (G4560) z desktopa. Temu nazewnictwu powinien jakiś urząd ochrony konsumentów przyjrzeć.


Gorsze bo? Mniej wydajne w ogóle? A TDP? Ilość Cache? Tego nie da się wprost porównać... Ale zgodzę się że różnica w cenie przy podobnych osiągach jest gigantyczna.

Gorsze raczej nie (fakt trochę mnie poniosło), ale porównywalne. Tak czy inaczej nazywanie tego i7 jest nieporozumieniem - i3 Low Voltage OK, ale i7?
RaVen01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaVen012017.03.24, 14:06
z takimi ramkami? z czym do ludzi?
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942017.03.24, 14:19
Dlaczego ktoś to nazwał wydajnym?
jakby na wykresie był procesor jakikolwiek 'nie-niskonapięciowy' to wykres wyglądałby jak wielki kanion
blondasekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blondasek2017.03.24, 14:42
Spokojnie poczekać do drugiej połowy roku i zobaczyć wyniki mobilnych ryzenów. Wtedy też można się zastanawiać nad kupnem mobilniaka :)
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2017.03.24, 14:49
-7#11
Mglisty @ 2017.03.24 13:22  Post: 1051102
Szpakuś @ 2017.03.24 13:05  Post: 1051097
4000zł za sprzęt nie do użytku... Szok! Dla kogo oni to dziś robią to ja nie wiem.
Brak DVDRW czyli w sprzęcie za 4000zł nie wyjmiemy nagrywarki by zastąpić ją dyskiem HDD w kieszeni?? Jedynie IntelHD za taką kasę i te marne 14cali na których nic nie widać? Przecież to bubel! Dwa standardowe porty USB????! A jak ktoś ma modem, drukarkę, skaner to musi dodać do 4000zł jeszcze Huba?
Procesor obsługuje 32GB DDR4 a laptop ma ograniczenie od producenta do 16GB??
I za co te 4000zł?



Cena może ciut za wysoka, I to by było na tyle poważnych wad. Złącza najważniejsze są, to ultrabook a nie DTR by mieć tyle portów. Poza tym teraz połowa drukarek ma WiFi :)

Kto w tych czasach korzysta z DVD-RW... Przeżytek.

Nie pieprz. Nie po to ktoś wydaje 4 kafle na ultrabooka, którego jedną z głównych cech jest niska waga, żeby używać wyłącznie w zadaszonych pomieszczaniach. Największa wadą tego gówienka jest właśnie matryca.
Co do napędu DVD, pełna zgoda. Totalny przeżytek. Jak ktoś naprawdę potrzebuje, kupi na USB i obsłuży wszystkie urządzenia.
Legion343Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiLegion3432017.03.24, 14:55
Orzel94 @ 2017.03.24 14:19  Post: 1051132
Dlaczego ktoś to nazwał wydajnym?
jakby na wykresie był procesor jakikolwiek 'nie-niskonapięciowy' to wykres wyglądałby jak wielki kanion


To jest ultrabook i to z chyba topowym i7 u (starsza generacja i seria u to żart ale co zrobisz). Jak chcesz coś małego i wydajnego to patrz na MSI GS43, gigabyteP34XX czy clevo P640XX (one maja pełnoprawne HQ)...
SzpakuśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szpakuś2017.03.24, 15:20
Najlepsze jest to że ja już pół roku szukam zamiennika silnego Phenoma II 2.80Gz 1333 z 8GB DDR3-1333 na mocnej ATI4250 i znaleźć nie mogę bo ani te marketowce za 1000zł ani te nowe U coś tam nie są wstanie konkurować ze starym złomem. A czemu nie są? Bo jak robię testy jednego i drugiego to się nie opłaca wyminić tyle w tym różnicy. Stary grat z 2010r ma dokładnie to wszystko co nowy (też grat). A TDP? A TDP to ja mam gdzieś. Lotto mi to czy sprzęt weźmie 35W czy 45W podczas roboty. W nowym laptopie bateria trzyma 3,5h i nowa bateria w starym złomie trzyma 3,5h. Tyle w tym prawdy.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.03.24, 16:32
-5#14
Dziękuje Ci Przemysławie, że chociaż postarałeś się znaleźć jakiekolwiek zalety tego cudacznego laptopa. Najbardziej zachęca to:
'pamięć operacyjna (RAM) działająca w trybie dwukanałowym (dual channel)'

Zastanawia mnie, czy i redakcja PClab ma już swoich czytelnikow za debili wypisując powyższe?

Zresztą bez ssania z palca ten sprzęt nie ma wielu zalet. Dyskusyjne mogą nimi być dysk SSD i 8GB RAM-u oraz niewielkie wymiary. I na tym koniec.

ps. żeby doprawić waszą redakcyjną mękę to zapytam: jak rozumieć zaletę w postaci matrycy IPS oraz przestrogę z drugiej strony, że wadą jest przeciętna jakość matrycy. Zero kontroli panowie w redakcji.
W10 klikaj bez końcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
W10 klikaj bez końca2017.03.24, 16:51
^^^
Wystarczy kilka klików, by znaleźć testy zintegrowanego GPU Intela w trybie single i dual channel, a momentalnie przestaniesz bredzić, czy ów dual powinien być jako zaleta. Duża część takich sprzętów ma wlutowaną jedną kość pamięci bez możliwości jakiegokolwiek rozszerzenia, a co za tym idzie postawienia duala.
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942017.03.24, 16:52
Legion343 @ 2017.03.24 14:55  Post: 1051149
Orzel94 @ 2017.03.24 14:19  Post: 1051132
Dlaczego ktoś to nazwał wydajnym?
jakby na wykresie był procesor jakikolwiek 'nie-niskonapięciowy' to wykres wyglądałby jak wielki kanion


To jest ultrabook i to z chyba topowym i7 u (starsza generacja i seria u to żart ale co zrobisz). Jak chcesz coś małego i wydajnego to patrz na MSI GS43, gigabyteP34XX czy clevo P640XX (one maja pełnoprawne HQ)...

Zgadzam się ale nie wypada nazywać 'wydajnym' notebooka którego wydajność nie powala nawet na tle teoretycznie odpowiedników z dużo niższej półki (mówię o niskonapięciowych i3, i5 i m5) a już tym bardziej na tle zwykłych
W10 klikaj bez końcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
W10 klikaj bez końca2017.03.24, 16:57
-2#17
gofer87 @ 2017.03.24 13:48  Post: 1051119
Haha ale tytuł :) Myślę sobie ultrabook i7 4/8, a tu dalej bubel z i7U przy którym różnice wydajności między i5U i i3 lupą trzeba szukać.

4/8 chcesz zamknąć w tak smukłej obudowie? Raz temperatury, dwa czas pracy na baterii. Powodzenia życzę. Co za problem wybrać lapka z i7-7700HQ?
DomaruZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Domaru2017.03.24, 18:04
Sorry ale różnica i7 do m5 jest znacząca w niektórych testach nawet ponad dwukrotna. Z tego co widzę to średnią obniża słaby ssd...
czacziZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czaczi2017.03.24, 18:32
Czemu się tak bulwersujecie tym sprzętem? Jasne, wersja z i7 jest za droga, ale za acera swift 3 z i3, 8GB RAM, SSD 256GB, Win 10 trzeba dać 2999 zł. Wersja i3, 4GB RAM, SSD 128GB, Win 10 kosztuje 2599 zł - tyle, że tu już cięcia są za duże (dysk).

DVD? 4x usb? Ogromna wydajność? Ludzie to jest ultrabook. Urządzenie, które waży 1,5 kg i nadaje się głównie do konsumowania treści i lekkiej pracy w wordzie. To nie jest stacja robocza czy sprzęt do grania. Jak chcecie poważnego sprzętu to budujcie stacjonarnego peceta z prawdziwym i7 (a nie dwurdzeniowcem ze zdradziecką nazwą) i o słusznym gabarycie i masie. Mój PC waży przynajmniej z 15 kg. Alternatywą jest zakup 17' laptopa-kloca, którego można używać tylko w ochronnikach słuchu i który kosztuje 8k pln.

Ultrabook to dodatkowy sprzęt, a nie zamiennik maszyny do grania czy poważnej pracy. Zaletą ultrabooków jest głównie waga i wygoda. Jest to coś bardziej wydajnego i funkcjonalnego niż tablet, ale nie doszukujmy się jakiś cudów.

Od jakiegoś czasu szukam komputera dla mamy i chyba w końcu znalazłem odpowiedni sprzęt.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2017.03.24, 19:10
2 rdzeniowy procesor w laptopie za 4 tysiące? Ok Intel...
Zaloguj się, by móc komentować