Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Aspa (2017.03.29, 10:53)
Ocena: 1
#21

0%
szefons @ 2017.03.28 12:38  Post: 1052089
VR to po prostu 3d z dodatkami, to jest główny sposób działania, więc myślę wielu swego czasu gdy był boom na tv 3d, doświadczyło 3d albo w kinie, więc doskonale będą wiedzieć 'jak to jest', minus rzecz jasna dodatki, jak rozglądanie się głową itp., no, ale rdzeń całości to dwa obrazy wyświetlane z przesunieciem by uzyskać 3d.

Tak. A samochód to po prostu wrotki z dodatkami...
arczi79 (2017.03.29, 11:48)
Ocena: -2
#22

0%
Pynio @ 2017.03.28 22:55  Post: 1052229
nietrol @ 2017.03.28 19:27  Post: 1052204

Tytuły? Chętnie poznam, co tam Project Cars? Valkiria? co tam jeszcze?


Niesamowite jaka w tym temacie panuje ignorancja. Ludzie jednak poza nasze ziemniaczane podwórko nosa nie wystawiają.


Nasze narodowe cechy:
- narzekanie na wszystko
- podwójnie intensywne narzekanie jeśli na coś nas nie stać
...i z tym już nie powalczysz. Niestety w Polsce ludzie mają słabe pojęcie o technologii VR. Zmieni się to jak na rynku pojawią się tańsze urządzenia VR (pewnie za kilka lat) albo jak ludzie zaczną tutaj lepiej zarabiać (a to raczej nigdy nie nastąpi). Więc ten komentarz jak Twój wyżej - to raczej taka walka z wiatrakami ;)
Pozdrawiam.
nietrol (2017.03.29, 11:50)
Ocena: 1
#23

0%
Pynio @ 2017.03.28 22:55  Post: 1052229
nietrol @ 2017.03.28 19:27  Post: 1052204

Tytuły? Chętnie poznam, co tam Project Cars? Valkiria? co tam jeszcze?


Niesamowite jaka w tym temacie panuje ignorancja. Ludzie jednak poza nasze ziemniaczane podwórko nosa nie wystawiają.

Proponuję Ci tak zupełnie nieznany tytuł jak Elite: Dangerous, proponuję Ci także (tutaj możesz mieć wielki problem z kojarzeniem): X-Plane, FSX, Prepar 3D, cały moduł FlyInside. Od kopa możesz sprawdzić moduł DCS: Su 25T, jest za free. Dojdzie w pełnym wsparciu Star Citizen, Assetto Corsa i War Thunder już jest. Nie chce mi się dalej szukać.

Jeśli chodzi o kwestię symulatorów, to jeśli poświęcisz kilka minut swojego cennego czasu na przeglądnięcie forum użytkowników tych tytułów (nierzadko byłych/obecnych pilotów wojskowych lub cywilnych), którzy dysponują konfiguracjami, które u nas po prostu nie mieszczą się w głowach - to sprawa jest prosta.

Przesiadasz się na VR - wyrzucasz wszystkie te lśniące monitory 4k x3/x6 + dedykowane lcd dla symulatorów w piz$#@ - poczytaj fora, nie moje głupie przecież wynurzenia. Niestety dopóki nie usiądziesz w tym na kilkanaście ładnych godzin, na spokojnie, kiedy Twój mózg (nie Ty i Twoje uprzedzenia) po prostu zaakceptuje, że jest to świat realny (niestety tak się dzieje - mimo braków w technologii), to jest jak tłumaczenie ślepemu jak wyglądają kolory. Nie mówię tutaj o sprawdzeniu w markecie przez 15 minut, ani wypożyczeniu na 24 h.

Immersja jest tak nieprawdopodobna, że (ponownie - NIE TY) Twój mózg stwierdza, że tam jesteś. Gwarantuję Ci, że w trakcie sesji w War Thunder realnie wywróci Ci brzuch do góry nogami, że poczujesz przeciążenia, mimo że siedzisz na dupie na własnym foteliku.

Wystawisz swój łeb przez kokpit, zobaczysz kilkumetrowe skrzydła, poczujesz wagę samolotu, w którym jesteś, dowiesz się co to poczucie skali w VR i nagle bez problemu będziesz w stanie ocenić odległość, rozmiar, wagę, przyspieszenie itp itd...

Rzeczywiście żenujące jest jak w PL mało czasu poświęca się na testy nowych kart w VR. 1080 Ti nie jest stworzona dla Wieśka w 4K w ultra, tu już wiele nie wyciągniesz. 1080 Ti jest tworzona dla kolejnych 'pokoleń' VR. Jak napisał światły Twój przedmówca - to jest przyszłość. Wystarczy prześledzić jak wiele dzieli DK1 od CV1 technologicznie, a jest to tylko kilka lat, rozwiązania typu ASW, ATW, zminimalizowanie SDE czy popularny lag.

Masz tu rzeczony link do jednego forum, hint dla Ciebie, goście już rozwalają temat rękawic wirtualnych... PCLAB robi dopiero info jakie rozwiązania VR są dostępne.

https://forums.eagle.ru/forumdisplay.php?f=497
ps.
Vive działa już bez kabli (bez supportu producenta kupujesz przystawkę, + jest soft w fazie beta, który umożliwia pełne śledzenie ludzkiego ciała za pomocą 3x Vive Tracker.

Tradycyjnie - polska 100 lat za murzynami, co widać w komentarzach ;)

ps2. nie oglądaj na YouTube filmów z VR na płaskim - wydasz te 12.000 zł na super Tv i nadal będziesz żył w świecie 2D. Załóż VR, włączę Ci demo, w którym po 120 sekundach Twój mózg nie będzie wiedział na jakiej jesteś planecie. Taka to 'delikatna' różnica ;)



Hahaha spokojnie! W moim pytaniu nie było sarkazmu. Autentycznie jestem ciekaw w co można w tym pograć, i dziękuję wszystkim za wymienienie tytułów!
Jak dla mnie jednym z najciekawszych zastosowań byłoby street view aby 'odwiedzić' miejsca gdzie kiedyś byłem. Ktoś wie jak jest z obsługą tego?
Giovanne (2017.03.29, 12:34)
Ocena: 1
#24

0%
@nietrol
Też jestem tego ciekaw, ale Google Earth VR jest tylko na Vive a ja mam oculusa. Ogólnie nie napalałbym się na to za mocno, gdyż jeśli użyte są do tego zdjęcia z klasycznego street view to jakość będzie słaba, będą też zniekształcenia na łączeniach zdjęć, nie będzie głębi oraz pozycjonowania w przestrzeni. Ale nie sprawdzałem, tak tylko przypuszczam i jednak mimo wszystko chciałbym sprawdzić.

Jest sporo filmów i zdjęć w 360° z różnych miejsc, nieraz nawet w stereoskopii, ale jakość często bywa słaba to raz, a dwa, że nie jest to to samo co VR. Jednak wirtualne wycieczki/doświadczenia które są oparte o grafikę 3D i pozycjonowanie w przestrzeni dają poczucie przebywania w danym miejscu, gdzie materiały w 360° są bardziej filmem lub zdjęciem które nas otacza.
Żywy (2017.03.29, 13:08)
Ocena: 1
#25

0%
radosny @ 2017.03.28 12:41  Post: 1052090
Żywy @ 2017.03.28 12:31  Post: 1052087
A gier na VR jak nie bylo tak nie ma, i nie bedzie bo to sie po prostu do gier nie nadaje, jeszcze 3D mozna bylo zaimplementowac do kazdej jednej gry - FPP, TPP, widok izometryczny, itd. itd., brakowalo jedynie mocy obliczeniowej, natomiast VR nadaje sie tylko do jakis popierdolek na 10-15min., ew. survival horrorow

Nadaje się do gier tylko wymaga tworzenia gier od podstaw, określenia na nowo sposobu i zasad iterakcji z otoczeniem. Zobacz sobie gameplay Arizona Sunshine.


No i to jest wlasnie powod, przez ktory VR NIE nadaje sie do gier. Bo kazda zwykla gra bedze dzialac obojetnie na czym - M+K, na padzie od konsoli, na touchpadzie od lapka, nawet na kierownicy jesli ktos jest masochista, a jesli gra nie bedzie napisana od podstaw TYLKO I WYLACZNIE pod VR, to nie bedzie obslugiwala go wcale. A nikt nie bedzie robil powaznych gier tylko pod VR bo nie ma rynku zbytu.
arczi79 (2017.03.29, 13:35)
Ocena: 2
#26

0%
Giovanne @ 2017.03.29 12:34  Post: 1052337
... ale Google Earth VR jest tylko na Vive a ja mam oculusa. Ogólnie nie napalałbym się na to za mocno, gdyż jeśli użyte są do tego zdjęcia z klasycznego street view to jakość będzie słaba, będą też zniekształcenia na łączeniach zdjęć, nie będzie głębi oraz pozycjonowania w przestrzeni


W klasycznym Street View faktycznie było by tak jak piszesz - czyli patrzył byś na płaskie zdjęcia wyświetlone na sferze wokół ciebie. Natomiast Google Earth działa inaczej i na obiekty 3D (budynki, drzewa, nierównoci terenu itp) nakłada zdjęcia jak tekstury. Tak więc będziesz miał tutaj pełne 3D. Świetna sprawa. Polecam! Jedna z lepszych rzeczy pod konsumenckie VR ;)
Giovanne (2017.03.29, 14:12)
Ocena: 1
#27

0%
Żywy @ 2017.03.29 13:08  Post: 1052346
radosny @ 2017.03.28 12:41  Post: 1052090
(...)

Nadaje się do gier tylko wymaga tworzenia gier od podstaw, określenia na nowo sposobu i zasad iterakcji z otoczeniem. Zobacz sobie gameplay Arizona Sunshine.


No i to jest wlasnie powod, przez ktory VR NIE nadaje sie do gier. Bo kazda zwykla gra bedze dzialac obojetnie na czym - M+K, na padzie od konsoli, na touchpadzie od lapka, nawet na kierownicy jesli ktos jest masochista, a jesli gra nie bedzie napisana od podstaw TYLKO I WYLACZNIE pod VR, to nie bedzie obslugiwala go wcale. A nikt nie bedzie robil powaznych gier tylko pod VR bo nie ma rynku zbytu.

Co za głupoty, wyżej wymieniłem gry które dostały wsparcie VR idziałają identycznie jak ich wersje przeznaczone na monitory.
W tym roku ma wyjść Fallout4 w wersji VR, czytalem też o Alien Izolacja, ale nie wiem jak prace nad nim idą. Resident Evill 7 ma obecnie wsparcie tylko na PSVR, ale jest to czasowa ekskluzywność, więc tylko czekać kiedy oficjalne wsparcie VR trafi na pozostałe gogle. Kolejną grą AAA zapowiedzianą ze wsparciem VR jest Ace Combat który także powinien mieć premierę w tym roku.
Dobre gry VR są już teraz (nie pod każdy gust ale jednak) i cały czas tworzone są kolejne. Pojawiły się też pierwsze obniżki cen (Oculus) oraz zapowiedzi nieco tańszych gogli VR. Jedno będzie napędzało drugie.
Giovanne (2017.03.29, 14:16)
Ocena: 1
#28

0%
arczi79 @ 2017.03.29 13:35  Post: 1052357
Giovanne @ 2017.03.29 12:34  Post: 1052337
... ale Google Earth VR jest tylko na Vive a ja mam oculusa. Ogólnie nie napalałbym się na to za mocno, gdyż jeśli użyte są do tego zdjęcia z klasycznego street view to jakość będzie słaba, będą też zniekształcenia na łączeniach zdjęć, nie będzie głębi oraz pozycjonowania w przestrzeni


W klasycznym Street View faktycznie było by tak jak piszesz - czyli patrzył byś na płaskie zdjęcia wyświetlone na sferze wokół ciebie. Natomiast Google Earth działa inaczej i na obiekty 3D (budynki, drzewa, nierównoci terenu itp) nakłada zdjęcia jak tekstury. Tak więc będziesz miał tutaj pełne 3D. Świetna sprawa. Polecam! Jedna z lepszych rzeczy pod konsumenckie VR ;)

Dzięki za info. Dobrze wiedzieć, że jest na co czekać, chyba, że to jest ex na Vive, to będę musiał się rozejrzeć za jakimś obejściem.
Kynareth (2017.03.29, 16:41)
Ocena: 1
#29

0%
Prawdziwe VR zacznie się gdy będziemy mieli wyświetlacze 4K na oko, 210 stopni pola widzenia i sterowanie przez interfejs mózg-komputer, a nie jakieś śmieszne akcesoria.
Kalimdor (2017.03.29, 17:10)
Ocena: 1
#30

0%
Ta generacja VR to porażka - brak zysków, same straty. Czekamy na następną jak już wszystko zdechnie.
Gambino (2017.03.29, 17:15)
Ocena: 1
#31

0%
Czytania grafomańskich bzdetów Quama nie spodziewałem się na Pclabie
Pieszczoch1234 (2017.03.29, 22:05)
Ocena: 1
#32

0%
takie klasyczne platformówki i rpg 2d z funkcją grania w pełnym 3d. To byłoby niezłe
Zulowski (2017.03.30, 14:46)
Ocena: 2
#33

0%
MAm komputer pod VR (gtx 1070), i mam też Oculus Rift cv1, i jest to zajebiste.
Gier caly czas przybywa, a jakby mi dali takiego Rainbow Six: Siege w VR to bym już tego artykułu nie przeczytał :)
Sławekpl (2017.04.03, 19:55)
Ocena: 3
#34

0%
kilka dni temu przeglądałem na aliekspres jakie można w Chinach kupić gogle VR i ku mojemu zaskoczeniu znalazłem gogle 4k za 310$ pod kompa, za 160$ były gogle 2k na andku czyli nie potrzebujemy kompa, wersje z FHD można trafić za 100$
tego sprzętu jest coraz więcej, ostatnio szukałem tam jakieś pół roku temu gogli VR i takiego wyboru nie było a ceny byłyo kilkaset $ wyższe
rynek się powoli ale rozwija, dla mnie interesujące są głównie filmy oraz symulatory, sądzę że w przyszłym roku powinienem znaleźć sprzęt na który nie wydam fortuny i który zapewni dobre efekty bez pikselozy
mbv (2018.09.07, 16:51)
Ocena: 0
#35

0%
Podana definicja VR jest typowo marketingowa - odnosi się tylko do sposobu partycypacji wirtualnej rzeczywistości przez odbiorcę danego tekstu cyfrowego. I wiąże się bezpośrednio ze sprzedażą osprzętu do partycypacji VR poprzez np. okulary 3D + różnorakie czujniki ruchu. Wirtualna rzeczywistość tak naprawdę jest np. w KAŻDEGO rodzaju grze komputerowej, cyfrowym symulatorze jakiejś rzeczywistości. Polecam książkę 'Rozmowy z cyfrowym cieniem. [...]' Piotra Sitarskiego - podaje on w niej omówienie całego zjawiska. Nieodmiennie mnie irytują te sformułowania - gry na VR itp. jakby w innych grach tego VR nie było...ale to walka z wiatrakami, sprzęt ma się sprzedawać a VR to cud-miód coś niesamowitego kompletnie innego od tych szarych i przeciętnych 2-D monitorów...Wielkiej przyszłości to nie ma i mieć nie będzie, choć zawsze będą istnieć jakieś niszowe teksty cyfrowe zaprojektowane z 'interfejsem ruchowym' i okularami 3D, bo nie wierzę, że jakieś bieżnie do poruszania się odbiorcy 'VR' lub podwieszenie delikwenta-gracza :E na pasach kiedykolwiek będą się sprzedawać. Skończy się na jakichś rękawicach danych, czujnikach ruchowych i tekstach kultury wirtualnych typu You can dance ;) Wyobrażacie sobie machać łapami przez kilka godzin? Spróbujcie przez 30minut machać ramionami i dłońmi imitując np. walkę białą bronią... :E Fantaentuzjaści twierdzą, że będziemy sobie wirtualną rzeczywistość aplikować bezpośrednio do mózgu, wyłączając realne odczucie poruszania kończynami a zastępując je impulsami wytwarzanymi przez mózg. No cóż... Stanisław Lem już coś kiedyś na ten temat napisał.
Edytowane przez autora (2018.09.07, 16:52)
tomekszy (2019.02.27, 12:44)
Ocena: 0
#36

0%
CryKon @ 2017.03.28 11:57  Post: 1052070
CENA. Tylko cena. Te gogle podobaja sie każdemu, tylko cena. Spadna ceny, do 200-300 euro za urządzenie = będzie masówka. Za 800 EUR + 800 EUR 1080 Ti + 1000 komputer = zawsze bedzie to margines. Nie trzeba być Einsteinem by to zrozumieć.
Ten artykuł nie ma sensu dlatego. Bo co podsumowywać?

No i tu się nie zgodzę. Dobrą grafę i tak warto kupić, jeżeli jesteś zainteresowany graniem w VR, to na pewno jesteś też zainteresowany graniem w ogóle. A co do cen sprzętu - można kupić GearVR, jeżeli masz kompatybilnego smartfona, lub jakiegoś lepszego cardboarda za ~100 zł i zainstalować apke na telefonie taką jak Vridge, czy TrinusVR i masz zestaw do grania w gry z PC na okularach z telefonu
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 21
Jeden mały, drugi trochę większy. 0
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 15
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 30
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Facebook
Ostatnio komentowane