komentarze
borizmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
borizm2017.04.06, 00:10
-15#21
Przepraszam, za off-topic, ale chciałem się podzielić z Wami rewelacyjnym w/g mnie kanałem informacyjnym 'CW24tv Musisz to wiedzieć!' - poważnym, rzetelnym, ale na wesoło:
https://www.youtube.com/results?search_que...iedzie%C4%87%21
Polecam zacząć od tego:
https://www.youtube.com/watch?v=Lsd7akG2Vr0
o0_MorpH_0oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o0_MorpH_0o2017.04.06, 06:41
Widać właśnie jak intel robi ludzi na kase po wprowadzeniu niskonapięciowych procków. i3 4000m w większości przypadków jest szybszy niż i5 5200U. Kto z rok lub dwa lata temu zakupił lapka tym i3 zrobił interes życia.
szymon1051Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymon10512017.04.06, 08:04
Co to za laptop 'a'?

Hyperbook P751DM
Hyperbook SL502VR
Hyperbook U13
a
Kruger&Matz Edge 1161
Lenovo Ideapad Y700
Lenovo Ideapad Y900

dysan112Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dysan1122017.04.06, 08:42
A gdzie AMD ? hehe
harcalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
harcal2017.04.06, 08:49
W testach brakuje:
w Geekbench 3 – wydajność jednowątkowa i3-4000M (tak wiem że to procesor 35watowy a nie 15 jak seria U)
Oraz brakuje AMD E 1200 - dużo ludzi go kupuje bo najtańszy (to samo co ten celeron N) a potem płacz, że nic nie działa...
do 4 generacji trotling praktycznie się nie pojawiał a nie to co te nowe wynalazki zegar bazowy 2.0GHz a w tyrbo 4.0GHz (przy 25W z bazowych 15W) ale jak obciążyć go na 100% proc i grafikę to trotling i okazuje się że zegar spada do 1.5GHz
Czyli mega wydajność, ale jak go zdrowo obciążyć, to wydajność poniżej core 2 duo M pewnie by była.
Adi_CZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adi_C2017.04.06, 10:46
No cóż, przykro patrzeć na miejsce AMD w tej stawce. Mój A10-7300 w laptopie grzeje się i płacze z zazdrości, plus jest taki że dzieki dobremu GPU moge sobie pograć w starsze gierki. Czekamy niecierpliwie na nowe APU na Ryzenie.
SzwarcuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szwarcu2017.04.06, 13:24
Szkoda, że brak serii i5/i7 3***
emgiebZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
emgieb2017.04.06, 16:12
Dziwi mnie brak i5-6300HQ.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.04.06, 16:33
-6#29
rops @ 2017.04.05 16:35  Post: 1054339
Bardzo fajny test. Jak by tam jeszcze dało się desktopowego Intel Pentium G4560 to byo by super. Zakup laptopa to naprawdę ciężka sprawa (gorzej wspominam tylko zakup TV).

Rzadko pytam ponieważ lubię ckliwych trolli, ale Ty tak serio? :lol2:
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242017.04.06, 18:27
Jak komuś brakuje wyników niektórych laptopowych CPU, to tutaj zapewne w całej bazie Geekbencha się znajdzie
https://browser.primatelabs.com/geekbench3/search
Wrzuciłem z wersji 3, żeby pozostał prawidłowy punkt odniesienia z wynikami z tego testu. Bo najnowsza jest czwórka teraz
sadraxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sadrax2017.04.06, 19:05
Zgadzam się z podsumowaniem autora w 100%. Nie jest rzeczą prostą kupić w ciemno laptop a w szczególności nowy model przez internet. Zanim kupiłem swojego minął miesiąc czytania w internecie (w czasie bardzo wolnym) a następnie poszukiwania w sklepie celem obejrzenia. Nie ma laptopów idealnych tym bardziej jeśli założymy sobie jakiś budżet. Zawsze trzeba iść na kompromis niestety. Ja po przeszło roku użytkowania jestem zadowolony z Y700. Oczywiście nie obyło się bez mniejszych problemów (brak wsparcia biosu dla nvme), ale jest ok.

Do autora - Czy zna Pan narzędzie Throttlestop i możliwość włączenia Speed Shift, która daje boosta procesorowi a niestety nie zawsze jest standardowo włączana w biosach laptopów? Może to jest rozwiązanie zagadki różnicy w wydajności 6700HQ?
nightgunnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nightgunner2017.04.06, 20:49
sadrax @ 2017.04.06 19:05  Post: 1054791
Zgadzam się z podsumowaniem autora w 100%. Nie jest rzeczą prostą kupić w ciemno laptop a w szczególności nowy model przez internet. Zanim kupiłem swojego minął miesiąc czytania w internecie (w czasie bardzo wolnym) a następnie poszukiwania w sklepie celem obejrzenia. Nie ma laptopów idealnych tym bardziej jeśli założymy sobie jakiś budżet. Zawsze trzeba iść na kompromis niestety. Ja po przeszło roku użytkowania jestem zadowolony z Y700. Oczywiście nie obyło się bez mniejszych problemów (brak wsparcia biosu dla nvme), ale jest ok.

Do autora - Czy zna Pan narzędzie Throttlestop i możliwość włączenia Speed Shift, która daje boosta procesorowi a niestety nie zawsze jest standardowo włączana w biosach laptopów? Może to jest rozwiązanie zagadki różnicy w wydajności 6700HQ?


miałem i testowałem ten model, generalnie w tych pieniądzach bardzo uczciwy sprzęt, cześć kwestii z y50 poprawiona jak port m.2, nie miałem w nim problemu zainstalować 500gb ssd i postawić na nim system była to wersja na i5 6300hq 4gb i 1tb sshd generalnie chyba najtańsza rewizja, nieco mieszane uczucia sprawiła na mnie matryca...
zireael7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zireael72017.04.06, 21:10
Mój MSI GT62VR z GTX1060 i 16 GB RAM-u (każda kość z innej parafii, single channel) w Cinebench uzyskał wynik 678 punktów, wynik więc nieco wyższy niż u Was :).
AqUA24 @ 2017.04.05 21:15  Post: 1054436
Z czym porównać tutaj i7 4700mq? :)
i7-4710MQ uzyskał w moich testach 655 punktów, 4700MQ może mieć podobny wynik.
EDIT. Procek w moim lapku to i7-6700HQ.
pietrekzadZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pietrekzad2017.04.06, 22:21
Wyniki mocno zależą od chłodzenia. Ostatnio naprawiałem jakiegoś Asusa 15,6' z Atomem D2700. Uszkodzony był wentylator. Procesor po chwili od załadowania pulpitu zostawał na taktowaniu 800MHz i wszystko od tej pory 'muliło'. Producent na procesor założył kawałek aluminiowej blaszki grubości 1mm o wymiarach 4x4cm (blaszka jak na mostach). W obudowie notebooka było na tyle miejsca, że udało się założyć żebrowany 4mm radiator o wymiarach ok. 6x6cm. Troszkę frezowania radiatora na kondensatory ale się udało. Efekt był taki, że po godzinnym 'katowaniu' procesora w OCCT taktowania nie spadły poniżej turbo 2,1GHz. Przeróbka była tańsza niż zakup nowego wentylatora a chłodzenie stało się pasywne.
=-Mav-=Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
=-Mav-=2017.04.06, 22:48
Kawał świetnej robot. Dla autora wyrazy uznania i powodzenia na nowej drodze życia. :)
Adi_CZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adi_C2017.04.07, 08:31
deton24 @ 2017.04.06 18:27  Post: 1054770
Jak komuś brakuje wyników niektórych laptopowych CPU, to tutaj zapewne w całej bazie Geekbencha się znajdzie
https://browser.primatelabs.com/geekbench3/search
Wrzuciłem z wersji 3, żeby pozostał prawidłowy punkt odniesienia z wynikami z tego testu. Bo najnowsza jest czwórka teraz


Dzięki, zastanawia mnie tylko jedno, zgodnie z ta baza mój A10-7300 ma wyniki o bardzo dużej rozpiętości od sc657;mc1825 w Lenovo 80HF do sc1632;mc3772 e Lenovo 80EC. Skąd taka różnica?
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.04.07, 10:28
fineash @ 2017.04.05 22:51  Post: 1054483
Ciekawy ejstem dlaczego intel te swoje zabawki 2r/4w z dopiskiem U, nazwya i7. Jak widac ledwo to szybsze od i3 takze z dopiskiem U , nieskonapieciowej

Za rok 4 rdzenie, a nawet 6 w H, swoją drogą może wreszcie zrobią hetero z jakimś Atomem lub arm pod tryby wygaszonej pracy.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2017.04.07, 19:02
@pietrekzad
To Asus nadal stosuje tą dziwną folię? Sam naprawiałem pare miechów temu Asusa ale takiego 8-9 letniego i to samo ustrojstwo było. Wymiana była całej płyty, ale i tak mnie to zastawiało. Wywaliłem, dobra pasta + W7 o laptop chodził 3x lepiej (standardowo miał Vistę).

Z ciekawości zrobiłem sobie bench mojego leciwego T7500 (4MB kaszy @2.2GHz) w CPU-Z. Single-thread.
T7500: 315
FX-8150@3.6GHz (proc 4 lata młodszy): 313
7850K@3.7GHz: 436
Intel i7-4558U@2.8GHz - 3.3GHz: 668 (procek 6 lat młodszy).

Pomijam fakt, ze mój procek hula na DDR2 667 więc progres nie jest wcale jakiś mega duzy. Rozwaliła mnie wydajność FX i 7850. Ten pierwszy mając taktowanie o 1.2GHz wyższe dostaje baty od mojego intela kilka lat starszego...
ash2017.04.08, 09:00
-1#39
Fajnie :) Brakuje mi jednak tutaj 6600K dla porównania który mam w lapku
Zaloguj się, by móc komentować