komentarze
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882017.02.06, 18:38
To czy cena będzie przewagą trudno wyrokować. Bo jak by nie patrzyć w tańszych konstrukcjach potrzebna będzie jedna kość HBM i a dla równowagi 4 GDDR5, dodatkowo HBM będzie wymagał tylko droższego GPU, natomiast GDDR5 droższego pcb. Dlatego trudno powiedzieć czy gddrxx będzie tańsze, na pewno będzie to jakaś alternatywa.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2017.02.06, 18:42
Markiz88 @ 2017.02.06 18:38  Post: 1037073
To czy cena będzie przewagą trudno wyrokować. Bo jak by nie patrzyć w tańszych konstrukcjach potrzebna będzie jedna kość HBM i a dla równowagi 4 GDDR5, dodatkowo HBM będzie wymagał tylko droższego GPU, natomiast GDDR5 droższego pcb. Dlatego trudno powiedzieć czy gddrxx będzie tańsze, na pewno będzie to jakaś alternatywa.
HBM to jest stos, czyli masz kilka warstw więc jego produkcja jest trudniejsza od 4 takich samych kości położonych koło siebie niż na sobie.
HBM ma tą zalete, ze ma ultra szeroką szynę i w konstrukcjach SoC, np w przyszłych konsolach moze ona pokazać na co ją naprawdę stać. Tak szerokie szyny do tej pory miały tylko pamięci wbudowane typu eDRAM.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2017.02.06, 18:46
Szkoda tylko, że w pamięci nie ma większych rewolucji - ostatnią była HBM - teraz to tylko poprawianie. Ciekawi mnie jakie będzie zapotrzebowanie na prąd na takie coś - pewno to nie będzie ładnie wyglądać na tle HBM2.

Ciekawe o ile będą tańsze - nie kostki ale cała implementacja - bo PCB też kosztuje a HBM mocno upraszcza płytkę, ale też dodaje kosztów bo droższa pamięć i interposer
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.02.06, 18:52
Micron twierdzi ponadto, że użytkownicy komputerów coraz częściej wymieniają podzespoły – wcześniej mówiło się o pięciu latach, teraz już o trzech.


Mam rozwiązanie na tę matematyczną zagadkę: 5 + 3 = 8

I właśnie średnio przy obecnej, dużej wydajności PC co 8 lat ludzie zmieniają całkowicie platformę. Pisząc ludzie nie mam na myśli cyborgów, którzy gdyby mogli to by wyssali z portfeli rodziców nawet kolor ze skory na portfelu.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992017.02.06, 19:08
-8#5
Dostępność będzie znacznie lepsza i konstrukcje prostsze z punktu widzenia producentów. HBM nadaje się do drogich i specyficznych układów.
Marek1981Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marek19812017.02.06, 19:33
Za rok HBM2 mogą być już tańsze w produkcji (zwróci się koszt rozwoju + dopracowany proces) więc ma szanse na zdobycie średni-wyższego i wyższego segmentu. W dodatku APU też nimi nie pogardzi, zwłaszcza w ultra cienkich laptopach, tabletach i innych produktach
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.02.06, 20:14
mfuker @ 2017.02.06 18:52  Post: 1037079
Micron twierdzi ponadto, że użytkownicy komputerów coraz częściej wymieniają podzespoły – wcześniej mówiło się o pięciu latach, teraz już o trzech.


Mam rozwiązanie na tę matematyczną zagadkę: 5 + 3 = 8

I właśnie średnio przy obecnej, dużej wydajności PC co 8 lat ludzie zmieniają całkowicie platformę. Pisząc ludzie nie mam na myśli cyborgów, którzy gdyby mogli to by wyssali z portfeli rodziców nawet kolor ze skory na portfelu.

Zabawny ten tyle od microna, ale spodziewam się jeszcze durniejszych tłumaczeń dlaczego musi być drożej, wcisną bajeczkę pod nowe konsole.
maciek01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maciek012017.02.06, 20:21
-13#8
Tylko po co? Szybsza pamięć i tak prawie nic nie daje
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882017.02.06, 21:05
Hashi @ 2017.02.06 18:42  Post: 1037075
Markiz88 @ 2017.02.06 18:38  Post: 1037073
To czy cena będzie przewagą trudno wyrokować. Bo jak by nie patrzyć w tańszych konstrukcjach potrzebna będzie jedna kość HBM i a dla równowagi 4 GDDR5, dodatkowo HBM będzie wymagał tylko droższego GPU, natomiast GDDR5 droższego pcb. Dlatego trudno powiedzieć czy gddrxx będzie tańsze, na pewno będzie to jakaś alternatywa.
HBM to jest stos, czyli masz kilka warstw więc jego produkcja jest trudniejsza od 4 takich samych kości położonych koło siebie niż na sobie.
HBM ma tą zalete, ze ma ultra szeroką szynę i w konstrukcjach SoC, np w przyszłych konsolach moze ona pokazać na co ją naprawdę stać. Tak szerokie szyny do tej pory miały tylko pamięci wbudowane typu eDRAM.

zgoda, ale nie zapominaj że gddr6 nie trafiło jeszcze do produkcji (hbm2 tak) i początkowo tanie też nie będzie tanie w produkcji tak jak gddr5x (hbm2 też nie są). To że HBM to jest stos to wiadomo, niemniej jednak trzeba pamiętać o tym co pisałem że jedna kość może zastąpić 4 standardowe. Ogólnie krótko nie da wskazać wyższości jednej pamięci nad drugą.
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2017.02.06, 21:25
-2#10
Oby ten pośpiech przy wprowadzaniu na rynek nie skończył się jak u Samsunga.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2017.02.06, 21:29
yendrek @ 2017.02.06 21:25  Post: 1037108
Oby ten pośpiech przy wprowadzaniu na rynek nie skończył się jak u Samsunga.

A Samsung wydał wadliwe pamięci?
122017.02.06, 21:30
-2#12
Marek1981 @ 2017.02.06 19:33  Post: 1037089
Za rok HBM2 mogą być już tańsze w produkcji (zwróci się koszt rozwoju + dopracowany proces) więc ma szanse na zdobycie średni-wyższego i wyższego segmentu. W dodatku APU też nimi nie pogardzi, zwłaszcza w ultra cienkich laptopach, tabletach i innych produktach

Nie będą tańsze w produkcji bo wyjdzie GDDR6 i HBM2 stanie się przestarzałe, trzeba będzie atakować HBM3, które znów będzie drogie w produkcji.... Z HBMem jest jak z Bentlejem czy dajmy na to Ferrari(marki wpisane przypadkowo:P), trzeba składać niemal ręcznie więc mało tego, drogie to i dla elitarnych produktów. Jakby co - liczyłem, że z HBM pójdzie łatwiej ale niestety chyba wymaganie przerosły możliwości techniczne.
TOPREZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TOPRE2017.02.06, 21:43
12 @ 2017.02.06 21:30  Post: 1037111
Marek1981 @ 2017.02.06 19:33  Post: 1037089
Za rok HBM2 mogą być już tańsze w produkcji (zwróci się koszt rozwoju + dopracowany proces) więc ma szanse na zdobycie średni-wyższego i wyższego segmentu. W dodatku APU też nimi nie pogardzi, zwłaszcza w ultra cienkich laptopach, tabletach i innych produktach

Nie będą tańsze w produkcji bo wyjdzie GDDR6 i HBM2 stanie się przestarzałe, trzeba będzie atakować HBM3, które znów będzie drogie w produkcji.... Z HBMem jest jak z Bentlejem czy dajmy na to Ferrari(marki wpisane przypadkowo:P), trzeba składać niemal ręcznie więc mało tego, drogie to i dla elitarnych produktów. Jakby co - liczyłem, że z HBM pójdzie łatwiej ale niestety chyba wymaganie przerosły możliwości techniczne.



jezeli tak wyglada HBM to bedzie jak z SLC
jak widac z zapowiedzi AMD beda kolejne zapowiedzi, a postep przechodzi bokiem napedzany relatywnie tanioscia.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2017.02.06, 23:13
maciek01 @ 2017.02.06 20:21  Post: 1037101
Tylko po co? Szybsza pamięć i tak prawie nic nie daje

Jeśli nie był to sarkazm to daje sporo GPU i trochę CPU w zależności od zastosowań (np. w renderingu prawie nic)...

HBM to był przełom istotny. Zauważ, że GP100 jest kompletnie inny. specjalnie zrobiony dla HBMa. Dzięki temu np. można zrobić małą kartę i wpakować ich parę do serwera 1u
unknown_soliderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
unknown_solider2017.02.07, 06:58
-1#15
Przy hbm nie jest problemem koszt pamięci a ich integracja z gpu. Zwiększa to drastycznie rozmiar gpu i zmniejsza uzyskania. Efekt to nie tylko wyższa cena ale także mniej jednostek obliczeniowych, bo poza sprzętem do obliczen gdzie cena nie gra roli podejmuje się decyzję o rozmiare gpu dla największych układów w danej litografi. Dla konsumentów jaKimi są gracze hbm to mroczna wizja ponurej przyszłości i same straty.
Marek1981Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marek19812017.02.07, 10:10
TOPRE @ 2017.02.06 21:43  Post: 1037115
12 @ 2017.02.06 21:30  Post: 1037111
(...)

Nie będą tańsze w produkcji bo wyjdzie GDDR6 i HBM2 stanie się przestarzałe, trzeba będzie atakować HBM3, które znów będzie drogie w produkcji.... Z HBMem jest jak z Bentlejem czy dajmy na to Ferrari(marki wpisane przypadkowo:P), trzeba składać niemal ręcznie więc mało tego, drogie to i dla elitarnych produktów. Jakby co - liczyłem, że z HBM pójdzie łatwiej ale niestety chyba wymaganie przerosły możliwości techniczne.



jezeli tak wyglada HBM to bedzie jak z SLC
jak widac z zapowiedzi AMD beda kolejne zapowiedzi, a postep przechodzi bokiem napedzany relatywnie tanioscia.


Nie zgadzam się, w ostatecznym rozrachunku obstawiam że HBM bedzie tańsze ze względu na mniejszą płytkę, mniej ścieżek, mniejsze chłodzenie. W APU może być bardzo użyteczne jako współdzielenie CPU/GPU takie 4GB HBM2 + możliwość dołożenia dużo wolniejszych ddr4.
Czas pokaże co się bardziej opłaci, nie patrzę tylko na rynek CPU ale także komórki, tablety
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2017.02.07, 13:13
Marek1981 @ 2017.02.07 10:10  Post: 1037180
TOPRE @ 2017.02.06 21:43  Post: 1037115
(...)



jezeli tak wyglada HBM to bedzie jak z SLC
jak widac z zapowiedzi AMD beda kolejne zapowiedzi, a postep przechodzi bokiem napedzany relatywnie tanioscia.


Nie zgadzam się, w ostatecznym rozrachunku obstawiam że HBM bedzie tańsze ze względu na mniejszą płytkę, mniej ścieżek, mniejsze chłodzenie. W APU może być bardzo użyteczne jako współdzielenie CPU/GPU takie 4GB HBM2 + możliwość dołożenia dużo wolniejszych ddr4.
Czas pokaże co się bardziej opłaci, nie patrzę tylko na rynek CPU ale także komórki, tablety

Płytka jest mniejsza, ale za to masz dodatkowo interposer, ścieżek w płytce mniej za to są ścieżki w samych stosach (TSV). Wątpię żeby HBM w niedalekiej przyszłości okazało się tańsze od rozwojowych wersji GDDR.

Jest jeszcze kwestia dostępności, która też przecież wpływa na cenę. Dostępność HBM była bardzo słaba, a z HBM 2 jest niewiele lepiej.

Trzecia kwestia jest koszt opracowania nowego kontrolera pamięci pod HBM.

Biorac to pod uwagę jestem przekonany że na chwilę obecną użycie HBM podnosi koszty wyprodukowania karty względem GDDR 5/5X.
dzejsonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dzejson2017.02.07, 14:12
W życiu nie czytałem większej bzdury. Nie pamiętam kiedy na rynku był taki zastój ze sprzętem. Konsole robią swoje i cofają rozwój o lata. To samo tyczy się VR. Żeby gra chodziła na okularach u kowalskiego musi być okrojona graficznie. Wg mnie wszystko zaczyna się cofać, a nie rozwijać.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2017.02.07, 15:22
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakiś czas temu wieszczono, że HBM wkrótce stanie się standardem w GPU, a w tańszych konstrukcjach stosowań będą GDDR5X. Rzeczywistość okazała się nieco inna...
Zaloguj się, by móc komentować