Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
madmax80 (2017.01.19, 17:51)
Ocena: 5
#2

0%
Pewnie jak ogladales, to miales olkulary przeciwsloneczne. ;-)
Pawelos9 (2017.01.19, 17:58)
Ocena: 14
#4

0%
Kolejny marketingowy bzdet.
MercilessSinner (2017.01.19, 18:02)
Ocena: 8
#5

0%
Pawelos9 @ 2017.01.19 17:58  Post: 1033793
Kolejny marketingowy bzdet.

To już jest chyba mniejszy marketingowy bzdet niż hype'owanie komórek jako urządzeń do VR.
SoulRak3r (2017.01.19, 18:03)
Ocena: -3
#6

0%
a zwykłe PS4 obsługuje HDR? Nie sądzę.
Stona (2017.01.19, 18:06)
Ocena: 8
#7

0%
SoulRak3r @ 2017.01.19 18:03  Post: 1033796
a zwykłe PS4 obsługuje HDR? Nie sądzę.


Zwykłe PS4 obsługuje HDR.
Aargh (2017.01.19, 18:10)
Ocena: 6
#8

0%
SoulRak3r @ 2017.01.19 18:03  Post: 1033796
a zwykłe PS4 obsługuje HDR? Nie sądzę.

Obsługuje po aktualizacji systemu do wersji 4.0.
lukadd (2017.01.19, 18:34)
Ocena: -2
#9

0%
No i fajnie. Czas najwyższy aby gry AAA na pc zaczęły dostawać HDR.
freeman94 (2017.01.19, 18:57)
Ocena: 1
#10

0%
mam 2 pytania może głupie ale może ktoś z was pomoże.
1. Czy HDR działa niezależnie od rozdzielczości? Mając telewizor 4K HDR mogę odpalic HDR w rozdzielczosci 1080P
2. Czy karty gracficzne Geforce GTX Serii 1000 w szczególności GTX 1070 wspiera HDR? (wiem ze seria RX 400 u AMD wspiera)
Paramides (2017.01.19, 19:13)
Ocena: -3
#11

0%
Po obejrzeniu tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=tMbLd1fhz-w i innych oraz mniej więcej znajomości tematu dochodzę do wniosku, że w filmach to się nie przyjmie, lub nie powinno się przyjąć, podobnie jak 48 klatek. Dlaczego? Ponieważ w filmie chodzi o to, by scenę przygotować i utrwalić, potem ewentualnie obrobić i 'przedstawić' widzowi jako realną alternatywę. W HDR istotny jest sposób 'wyświetlenia'. HDR dobrze będzie się realizowało w telewizji, grach, reklamach, natomiast mam nadzieję, że filmowcy podejdą do tego z dużą umiejętnością
ZIB2000 (2017.01.19, 19:46)
Ocena: -2
#13

0%
'Bez HDR nie będzie można dokładnie rozpoznać, co jest na zewnątrz, podczas gdy z aktywną techniką możliwe będzie zobaczenie zarówno szczegółów pomieszczenia, w którym przebywa główny bohater, jak i tego, co znajduje się za oknem. '

amatorzy - hdr nie jest tu do niczego potrzebny - niech lepiej porządne zaprogramują oświetlenie
poza tym hitman to mocno wymagająca gra (z kiepska optymalizacją) - dowalą HDR to na konsolach dostaniemy pokaz slajdów
Grom23 (2017.01.19, 21:27)
Ocena: 1
#15

0%
Ktoś może wyjaśnić skąd ten hajp na HDR teraz? Pamiętam że ostatnio było tak z wprowadzeniem Shader Model 3.0 i Dx 9.0c. Nagle udajemy że HDR to nowość? Może czegoś nie wiem bo ostatnio nie śledzę nowinek tak jak kiedyś. Czym się różni ten HDR w rozumieniu dzisiejszym od HDRu który był wprowadzony w 2004 roku?
ZIB2000 (2017.01.19, 21:34)
Ocena: 0
#16

0%
Grom23 @ 2017.01.19 21:27  Post: 1033831
Ktoś może wyjaśnić skąd ten hajp na HDR teraz? Pamiętam że ostatnio było tak z wprowadzeniem Shader Model 3.0 i Dx 9.0c. Nagle udajemy że HDR to nowość? Może czegoś nie wiem bo ostatnio nie śledzę nowinek tak jak kiedyś. Czym się różni ten HDR w rozumieniu dzisiejszym od HDRu który był wprowadzony w 2004 roku?


ale spokojnie - 3D też niedawno było reklamowane jako super nowość a wręcz rewolucja - tylko większość ludzi nie miała pojęcia że ta stara technologia już miała 10 lat i była dawno dostępna w pierwszych geforce'ach....(i znów przestali ją wspierać...)

HDR w technice foto powstało do uzyskiwania ciekawych efektów wizuwalnych

obecne HDR to pic na wodę mający na celu jedynie wyświetlenie pełnej skali kolorów/jasności przy gównianych LCD
coś co właściwie nie jest do niczego potrzebne w przypadku OLED (bo sobie spokojnie radzą z zakresem kolorów i jasności)

taka marna symulacja z tego nowego HDR
aszu (2017.01.19, 21:52)
Ocena: 8
#17

0%
Grom23 @ 2017.01.19 21:27  Post: 1033831
Ktoś może wyjaśnić skąd ten hajp na HDR teraz? Pamiętam że ostatnio było tak z wprowadzeniem Shader Model 3.0 i Dx 9.0c. Nagle udajemy że HDR to nowość? Może czegoś nie wiem bo ostatnio nie śledzę nowinek tak jak kiedyś. Czym się różni ten HDR w rozumieniu dzisiejszym od HDRu który był wprowadzony w 2004 roku?


To HDR które znamy od 2004 jest 'udawane' - w sensie takim, że wewnętrznie gra jest renderowana z wysoką precyzją, ale nie było wtedy wyświetlaczy zdolnych tego typu obraz wyświetlić - korzysta się wtedy z procesu zwanego 'tone mapping' gdzie 'prawdziwy' renderowany obraz HDR jest tłumaczony na przestrzeń jasności/barw zwykłego monitora.

Obecnie wszystko się zmieniło dzięki dostępności wyświetlaczy o szerokiej rozpiętości tonalnej (max jasnosc w okolicach 1000 cd/m2 i więcej) i protokołu pozwalającego dane HDR przesłać do urządzenia (np. HDR10 z 10 bitami na kolor i przestrzenią kolorów Rec. 2020). Tak więc pod względem samego renderowania obrazu HDR w grach wiele się nie zmieniło od początku wieku, natomiast w końcu mamy technologie żeby taki sygnał natywnie wyświetlić.
lukadd (2017.01.19, 22:00)
Ocena: 4
#18

0%
Hashi @ 2017.01.19 20:00  Post: 1033822
Tak jak kiedyś pisałem, w siedzibie Pioneera tarzają się po podłodze oglądając te dema.


Ja słyszałem, że oni tarzają się po dywanie. Śmiejąc się z takich co oceniają telewizory na podstawie dem oglądanych w media markt.
HΛЯPΛGŌN (2017.01.19, 22:17)
Ocena: 2
#19

0%
Primo - czemu niby nie mozna na zwykłym ekranie pokazać tego co się dzieje w jasnym oknie jak i szczegółów wewnątrz pomieszczenia?
Po drugie primo - po co ma mnie oślepiać wirtualne słońce tak abym nie dał rady patrzeć w ekran? To ma w ogóle jakiś sens?

Nie mówię, że HDR jest złe, ale mam obawy, że na początku producenci będą ostro przeginać z oślepianiem.
Grom23 (2017.01.19, 22:23)
Ocena: 0
#20

0%
aszu @ 2017.01.19 21:52  Post: 1033839
Grom23 @ 2017.01.19 21:27  Post: 1033831
Ktoś może wyjaśnić skąd ten hajp na HDR teraz? Pamiętam że ostatnio było tak z wprowadzeniem Shader Model 3.0 i Dx 9.0c. Nagle udajemy że HDR to nowość? Może czegoś nie wiem bo ostatnio nie śledzę nowinek tak jak kiedyś. Czym się różni ten HDR w rozumieniu dzisiejszym od HDRu który był wprowadzony w 2004 roku?


To HDR które znamy od 2004 jest 'udawane' - w sensie takim, że wewnętrznie gra jest renderowana z wysoką precyzją, ale nie było wtedy wyświetlaczy zdolnych tego typu obraz wyświetlić - korzysta się wtedy z procesu zwanego 'tone mapping' gdzie 'prawdziwy' renderowany obraz HDR jest tłumaczony na przestrzeń jasności/barw zwykłego monitora.

Obecnie wszystko się zmieniło dzięki dostępności wyświetlaczy o szerokiej rozpiętości tonalnej (max jasnosc w okolicach 1000 cd/m2 i więcej) i protokołu pozwalającego dane HDR przesłać do urządzenia (np. HDR10 z 10 bitami na kolor i przestrzenią kolorów Rec. 2020). Tak więc pod względem samego renderowania obrazu HDR w grach wiele się nie zmieniło od początku wieku, natomiast w końcu mamy technologie żeby taki sygnał natywnie wyświetlić.

Dzięki za wyjaśnienie, teraz już kumam o co chodzi :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma odsłania karty. Nintendo podzieliło się właśnie swoimi planami na najbliższe kilka tygodni. 0
Niech najbliższy miesiąc minie jak najszybciej. 0
Przenosiny do tańszego regionu. 5
Tańszy, ale niewiele gorszy niż Nitro+. 8
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 11
Tanio nie będzie. OnePlus przygotowuje się do premiery swojego nowego, flagowego smartfona. 12
Jeden mały, drugi trochę większy. 2
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 49
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 26
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 11
Facebook
Ostatnio komentowane