A patrzył ktoś z was na wyniki w grach dwóch ostatnich procesorów a12-9800 i FX8370 ?
Zbliżony zegar i wyniki pomimo 2x większej liczby wątków, to oznacza że IPC a12 też już było całkiem przyzwoite. Tylko amd totalnie zlało FXy nie dając do nich nowszych rdzeni. Tak mały wybieg podkreśla że niby taki wielki postęp zrobili, do starego FXa tak, ale do najnowszych Excavator to już nie za bardzo.
NAbiliście z 70 komentarzy pod niusem, który tak naprawdę nic nie znaczy... Halo, sama wydajność, do tego nie wiadomo na ile optymalna (choćby BIOS) GUZIK mówi. Musi być ona podana w korelacji do oficjalnej ceny w sklepie. Najlepiej polskim. Wtedy można ocenić co jak się opłaca. Bez tego to taka pusta dyskusja. Będzie premiera, będą testy i po jakimś czasie, jak się Januszowy podatek skończy (także dla Kaby Lake, które w dekstopie prawie nic nie wnosi, ale jak to nowa generacja będzie droższa na początku niż starsza), to wtedy będzie można polecać jeden, lub drugi procesor.
No to tym mowa, tylko pierwsze prezentacje mówiły o kilerze wydajnościowym. A skończył w porównaniu z 2 letnia kartą. Masz rację dali za 200$ 980 ale nadal to 2 lata po jej premierze. A co niektórzy sądzili że będzie to wydajność Titana. Dopiero testy pokazały żę może być konkurentem dla kilkuletnich kart.
Jakim kilerze wydajnościowym? Co ty piep..?
Na wszystkich prezentacja było jasno i klarowanie pokazane, że Polaris 10 to wydajność po między 970-980/ R9 390-390X i tak właśnie wygląda wydajność tych kart! Od samego początku AMD wspominało, że Polaris 10 celują w midlle-end.
chotom19 @ 2016.12.27 11:54
W wielu aplikacjach grach do 8 wątków mój procek z 2013r. na dodatek tańszy, będzie wydajniejszy od procesora AMD z 2017 r!!!
W wielu aplikacjach i5 haswell wypada lepiej od i7 5960X. Co to zmienia?
No to tym mowa, tylko pierwsze prezentacje mówiły o kilerze wydajnościowym. A skończył w porównaniu z 2 letnia kartą. Masz rację dali za 200$ 980 ale nadal to 2 lata po jej premierze. A co niektórzy sądzili że będzie to wydajność Titana. Dopiero testy pokazały żę może być konkurentem dla kilkuletnich kart.
Z Zen zaczyna być tak samo, bo porównuję sie jego wydajność (rdzenia) do Hasswela, czyli produktu z 2013 r!!
W wielu aplikacjach grach do 8 wątków mój procek z 2013r. na dodatek tańszy, będzie wydajniejszy od procesora AMD z 2017 r!!!
A czy to wina procesora AMD czy oprogramowania? Bo to samo będzie z 8-10-20 rdzeniowym procesorem Intela z 2017 roku.
Poza tym porównywanie rynku procesorów do kart graficznych jest śmieszne. W CPU wydajność z generacji na generację rośnie raptem kilka % i przez te 4 lata masz 10% różnicy, która jest marginalna. W gpu w 4 lata masz +100%.
Rozczarowanie części userów jest chyba jasne, a powód to gry.
Ale moi drodzy nie każdy potrzebuje gier. Jeśli ten procek będzie dobry(8 rdzeni) chętnie kupię. Jak stacja robocza dla developera może być ciekawe.
Ba jako alternatywa dla najtańszych intel xeon na małe serwery do budowania do firm może być ciekawy.
tylko gdzie tu rozczarowanie? W grach jedno (armia) do 4ro wątkowych (wiedźmin) nisko taktowany 8 rdzeniowy procesor przegrywa z procesorem 4ro rdzeniowym o 10-20% wyższym zegarze? No rzeczywiście niespodzianka.
aha czyli 4wątki to max w tych grach? to dlaczego 6800k(niższy zegar 6c) wygrywa z 6600k(wyższy zegar 4c) ?
brawo amd, 8-rdzeniowy proc lepszy niż 4-rdzeniowy intel !
niebywała wydajność! już lece do sklepu kupić 3 takie
I po zwiększeniu zegarow (testowy 3,15/3,4, sklepowe będzie 3,4/3,4+) wypada 0-5% słabiej od topowego 8 rdzeniowca Intela.
No ale o tym już lepiej nie wspominać, bo już tak fajnie nie wygląda.
Ps - 8 rdzeniowiec Intela o takich zegarach też przegrał by w większości gier z i5
Wydajność jest na zacnym poziomie, mimo wszystko to podstawka konsumencka i powinno być, musi być taniej jak serwery gdzie będzie 16-32 rdzenie za sporą kasę.
Co jest rewelacyjne to pobór prądu naprawdę luz w gaciach, ceny nie powinny się wiele różnić od fx na mapach to byli rynkowi następcy i szefowie porównywali to do premium za pół ceny, a 6900 to skandaliczna kwota.
tylko gdzie tu rozczarowanie? W grach jedno (armia) do 4ro wątkowych (wiedźmin) nisko taktowany 8 rdzeniowy procesor przegrywa z procesorem 4ro rdzeniowym o 10-20% wyższym zegarze? No rzeczywiście niespodzianka.
aha czyli 4wątki to max w tych grach? to dlaczego 6800k(niższy zegar 6c) wygrywa z 6600k(wyższy zegar 4c) ?
Expert
i5 6600k ma w 4 wątkach max 3,6ghz. 6800k taki sam zegary. Tyle, że i5 ma całe 6MB cache L3, a 6800k 'jedynie' 15MB. Nawet jeżeli część gier robi minimalny użytek z dodatkowych wątków czy coś to zmienia?
AMD w pierwszej kolejności celuje w serwery i stacje robocze. Więc po co prezentacja czegoś co planują wprowadzić dopiero za kilka miesięcy?
Za kilka miesięcy Intel zdąży przygotować się do odpowiedzi na ZEN dla ludu.
No OK. Procek do serwera... Czyli cena będzie pięciocyfrowa
No i? Może być i 10cio jeżeli będzie za tym przemawiać wydajność. AMD jest na początku produkcji, więc w pełni sprawne układy trafią głównie do serwerów, a odpady do cięcia laserem pod 4ro/6cio rdzeniowce będą się zbierać.
Rozczarowanie części userów jest chyba jasne, a powód to gry.
Ale moi drodzy nie każdy potrzebuje gier. Jeśli ten procek będzie dobry(8 rdzeni) chętnie kupię. Jak stacja robocza dla developera może być ciekawe.
Ba jako alternatywa dla najtańszych intel xeon na małe serwery do budowania do firm może być ciekawy.
tylko gdzie tu rozczarowanie? W grach jedno (armia) do 4ro wątkowych (wiedźmin) nisko taktowany 8 rdzeniowy procesor przegrywa z procesorem 4ro rdzeniowym o 10-20% wyższym zegarze? No rzeczywiście niespodzianka.
Oni oczekiwali zmiażdżenia intela. A że każdy wie że przy kondycji AMD może ono tylko gonić intela to co innego. Oni są rozczarowani ja tam jestem zadowolony może ceny trochę spadną.
Pamiętam jeszcze te czasy K8 ehh.
Artykuł jest mocno spóźniony. Testy były bodajże w piątek w zeszłym tygodniu.
Jeśli chodzi natomiast o testy to Ryzen w mojej opinii poradził sobie dosyć dobrze.
Wyniki w grach mnie specjalnie nie dziwią, większość gier korzysta z 4 wątków lub mniej. Nic więc dziwnego że wolniej taktowana(3.15GHz) jednostka poradzi sobie gorzej niż czterordzeniowe o taktowaniu znacznie większym. Przyrównujmy wydajność w grach procesorów czterordzeniowych do czterordzeniowych.
Testy poboru energii biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z prawdziwym procesorem 8-rdzeniowym są według mnie satysfakcjonujące.
tylko gdzie tu rozczarowanie? W grach jedno (armia) do 4ro wątkowych (wiedźmin) nisko taktowany 8 rdzeniowy procesor przegrywa z procesorem 4ro rdzeniowym o 10-20% wyższym zegarze? No rzeczywiście niespodzianka.
Oni oczekiwali zmiażdżenia intela. A że każdy wie że przy kondycji AMD może ono tylko gonić intela to co innego. Oni są rozczarowani ja tam jestem zadowolony może ceny trochę spadną.
Pamiętam jeszcze te czasy K8 ehh.
Zejdź na ziemię i przestań bredzić. Gro tutaj piszących, to najzwyklejsi fanboje Intela, więc oni zawsze będą ''rozczarowani'' produktami AMD.
NAbiliście z 70 komentarzy pod niusem, który tak naprawdę nic nie znaczy... Halo, sama wydajność, do tego nie wiadomo na ile optymalna (choćby BIOS) GUZIK mówi. Musi być ona podana w korelacji do oficjalnej ceny w sklepie. Najlepiej polskim. Wtedy można ocenić co jak się opłaca. Bez tego to taka pusta dyskusja. Będzie premiera, będą testy i po jakimś czasie, jak się Januszowy podatek skończy (także dla Kaby Lake, które w dekstopie prawie nic nie wnosi, ale jak to nowa generacja będzie droższa na początku niż starsza), to wtedy będzie można polecać jeden, lub drugi procesor.
Zejdź na ziemię i przestań bredzić. Gro tutaj piszących, to najzwyklejsi fanboje Intela, więc oni zawsze będą ''rozczarowani'' produktami AMD.
Zaskoczę wszystkich - posiadam i7 6700k@ 4.7Ghz i planuje zmianę podstawki na AM4 z Ryzenem
No własnie masa ludzi siedzi na quadach i nie chce kupować 7 wersji quada.
Czeka na 8 rdzeni, bo to jednak różnica w mt i słusznie prędzej ruszy ewolucja w kompach.
Głupoty opowiadasz. Jeśli procesor porównywalny z i5 wejdzie na rynek w podobnej cenie to i5 będzie się gorzej sprzedawać. Wtedy Intel będzie musiał zareagować aby ich produkt był korzystniejszy. Czy to dodając gry, czy obniżając cenę. Oczywiście wszystko w granicach zysku. To są podstawy ekonomii.
Powiadasz, że jak Intelowi spadnie sprzedaż o kilka % (na większy wzrost udziału AMD na rynku konsumenta indywidualnego raczej chyba nie ma co liczyć przy obecnej 'renomie' jego produktów - odbudowa pozycji nie potrwa miesiące, a lata), to obniży jeszcze ceny dodatkowo? W celu uzyskania jeszcze mniejszego przychodu? Obniżanie ceny przy dominującej pozycji na rynku to walka z konkurencją, a nie ekonomia. Intel wcale walczyć nie musi - mało tego - całkowita 'śmierć' konkurenta oznacza dla monopolisty więcej kłopotów (ciągłe 'patrzenie na ręce' i prześwietlanie działalności przez wszelkie urzędy i komisje) niż zysków.
Intel ma sporo większe marże od AMD i ma ogromne pole manewru. Jeśli jakieś procesory będą im zalegać to po prostu obniżą cenę. Leżaki magazynowe nie przynoszą zysków a koszty.Jak czytam te gadki o celowym pomaganiu AMD to mnie śmiech ogarnia. Oczywiście Intel sporo by stracił na upadku AMD ale inwestorzy oczekują zysków i firma to zapewnia. AMD wcale nie jest na skraju upadku.
aha czyli 4wątki to max w tych grach? to dlaczego 6800k(niższy zegar 6c) wygrywa z 6600k(wyższy zegar 4c) ?
Expert
i5 6600k ma w 4 wątkach max 3,6ghz. 6800k taki sam zegary. Tyle, że i5 ma całe 6MB cache L3, a 6800k 'jedynie' 15MB. Nawet jeżeli część gier robi minimalny użytek z dodatkowych wątków czy coś to zmienia?
A zen ma 20MB cache i jakoś mu to nie pomogło hahahahahaha
Zbliżony zegar i wyniki pomimo 2x większej liczby wątków, to oznacza że IPC a12 też już było całkiem przyzwoite. Tylko amd totalnie zlało FXy nie dając do nich nowszych rdzeni. Tak mały wybieg podkreśla że niby taki wielki postęp zrobili, do starego FXa tak, ale do najnowszych Excavator to już nie za bardzo.
Jakim kilerze wydajnościowym? Co ty piep..?
Na wszystkich prezentacja było jasno i klarowanie pokazane, że Polaris 10 to wydajność po między 970-980/ R9 390-390X i tak właśnie wygląda wydajność tych kart! Od samego początku AMD wspominało, że Polaris 10 celują w midlle-end.
W wielu aplikacjach i5 haswell wypada lepiej od i7 5960X. Co to zmienia?
Z Zen zaczyna być tak samo, bo porównuję sie jego wydajność (rdzenia) do Hasswela, czyli produktu z 2013 r!!
W wielu aplikacjach grach do 8 wątków mój procek z 2013r. na dodatek tańszy, będzie wydajniejszy od procesora AMD z 2017 r!!!
A czy to wina procesora AMD czy oprogramowania? Bo to samo będzie z 8-10-20 rdzeniowym procesorem Intela z 2017 roku.
Poza tym porównywanie rynku procesorów do kart graficznych jest śmieszne. W CPU wydajność z generacji na generację rośnie raptem kilka % i przez te 4 lata masz 10% różnicy, która jest marginalna. W gpu w 4 lata masz +100%.
Ale moi drodzy nie każdy potrzebuje gier. Jeśli ten procek będzie dobry(8 rdzeni) chętnie kupię. Jak stacja robocza dla developera może być ciekawe.
Ba jako alternatywa dla najtańszych intel xeon na małe serwery do budowania do firm może być ciekawy.
aha czyli 4wątki to max w tych grach? to dlaczego 6800k(niższy zegar 6c) wygrywa z 6600k(wyższy zegar 4c) ?
niebywała wydajność! już lece do sklepu kupić 3 takie
I po zwiększeniu zegarow (testowy 3,15/3,4, sklepowe będzie 3,4/3,4+) wypada 0-5% słabiej od topowego 8 rdzeniowca Intela.
No ale o tym już lepiej nie wspominać, bo już tak fajnie nie wygląda.
Ps - 8 rdzeniowiec Intela o takich zegarach też przegrał by w większości gier z i5
Wydajność jest na zacnym poziomie, mimo wszystko to podstawka konsumencka i powinno być, musi być taniej jak serwery gdzie będzie 16-32 rdzenie za sporą kasę.
Co jest rewelacyjne to pobór prądu naprawdę luz w gaciach, ceny nie powinny się wiele różnić od fx na mapach to byli rynkowi następcy i szefowie porównywali to do premium za pół ceny, a 6900 to skandaliczna kwota.
AMD w pierwszej kolejności celuje w serwery i stacje robocze. Więc po co prezentacja czegoś co planują wprowadzić dopiero za kilka miesięcy?
Za kilka miesięcy Intel zdąży przygotować się do odpowiedzi na ZEN dla ludu.
No OK. Procek do serwera... Czyli cena będzie pięciocyfrowa
aha czyli 4wątki to max w tych grach? to dlaczego 6800k(niższy zegar 6c) wygrywa z 6600k(wyższy zegar 4c) ?
Expert
i5 6600k ma w 4 wątkach max 3,6ghz. 6800k taki sam zegary. Tyle, że i5 ma całe 6MB cache L3, a 6800k 'jedynie' 15MB. Nawet jeżeli część gier robi minimalny użytek z dodatkowych wątków czy coś to zmienia?
AMD w pierwszej kolejności celuje w serwery i stacje robocze. Więc po co prezentacja czegoś co planują wprowadzić dopiero za kilka miesięcy?
Za kilka miesięcy Intel zdąży przygotować się do odpowiedzi na ZEN dla ludu.
No OK. Procek do serwera... Czyli cena będzie pięciocyfrowa
No i? Może być i 10cio jeżeli będzie za tym przemawiać wydajność. AMD jest na początku produkcji, więc w pełni sprawne układy trafią głównie do serwerów, a odpady do cięcia laserem pod 4ro/6cio rdzeniowce będą się zbierać.
Ponad 3,4GHz i tak ten ZEN nie pójdzie, więc daruj sobie
https://youtu.be/4DEfj2MRLtA?t=1643
Huh. Podajesz linka w którym prezes mówi że będą zegary 3,4GHz albo większe. A sam mówisz coś kompletnie innego. Back to school!!
Ale moi drodzy nie każdy potrzebuje gier. Jeśli ten procek będzie dobry(8 rdzeni) chętnie kupię. Jak stacja robocza dla developera może być ciekawe.
Ba jako alternatywa dla najtańszych intel xeon na małe serwery do budowania do firm może być ciekawy.
Oni oczekiwali zmiażdżenia intela. A że każdy wie że przy kondycji AMD może ono tylko gonić intela to co innego. Oni są rozczarowani ja tam jestem zadowolony może ceny trochę spadną.
Pamiętam jeszcze te czasy K8 ehh.
Jeśli chodzi natomiast o testy to Ryzen w mojej opinii poradził sobie dosyć dobrze.
Wyniki w grach mnie specjalnie nie dziwią, większość gier korzysta z 4 wątków lub mniej. Nic więc dziwnego że wolniej taktowana(3.15GHz) jednostka poradzi sobie gorzej niż czterordzeniowe o taktowaniu znacznie większym. Przyrównujmy wydajność w grach procesorów czterordzeniowych do czterordzeniowych.
Testy poboru energii biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z prawdziwym procesorem 8-rdzeniowym są według mnie satysfakcjonujące.
Oni oczekiwali zmiażdżenia intela. A że każdy wie że przy kondycji AMD może ono tylko gonić intela to co innego. Oni są rozczarowani ja tam jestem zadowolony może ceny trochę spadną.
Pamiętam jeszcze te czasy K8 ehh.
Zejdź na ziemię i przestań bredzić. Gro tutaj piszących, to najzwyklejsi fanboje Intela, więc oni zawsze będą ''rozczarowani'' produktami AMD.
Dokładnie.
Zaskoczę wszystkich - posiadam i7 6700k@ 4.7Ghz i planuje zmianę podstawki na AM4 z Ryzenem
Zaskoczę wszystkich - posiadam i7 6700k@ 4.7Ghz i planuje zmianę podstawki na AM4 z Ryzenem
No własnie masa ludzi siedzi na quadach i nie chce kupować 7 wersji quada.
Czeka na 8 rdzeni, bo to jednak różnica w mt i słusznie prędzej ruszy ewolucja w kompach.
Głupoty opowiadasz. Jeśli procesor porównywalny z i5 wejdzie na rynek w podobnej cenie to i5 będzie się gorzej sprzedawać. Wtedy Intel będzie musiał zareagować aby ich produkt był korzystniejszy. Czy to dodając gry, czy obniżając cenę. Oczywiście wszystko w granicach zysku. To są podstawy ekonomii.
Powiadasz, że jak Intelowi spadnie sprzedaż o kilka % (na większy wzrost udziału AMD na rynku konsumenta indywidualnego raczej chyba nie ma co liczyć przy obecnej 'renomie' jego produktów - odbudowa pozycji nie potrwa miesiące, a lata), to obniży jeszcze ceny dodatkowo? W celu uzyskania jeszcze mniejszego przychodu? Obniżanie ceny przy dominującej pozycji na rynku to walka z konkurencją, a nie ekonomia. Intel wcale walczyć nie musi - mało tego - całkowita 'śmierć' konkurenta oznacza dla monopolisty więcej kłopotów (ciągłe 'patrzenie na ręce' i prześwietlanie działalności przez wszelkie urzędy i komisje) niż zysków.
Intel ma sporo większe marże od AMD i ma ogromne pole manewru. Jeśli jakieś procesory będą im zalegać to po prostu obniżą cenę. Leżaki magazynowe nie przynoszą zysków a koszty.Jak czytam te gadki o celowym pomaganiu AMD to mnie śmiech ogarnia. Oczywiście Intel sporo by stracił na upadku AMD ale inwestorzy oczekują zysków i firma to zapewnia. AMD wcale nie jest na skraju upadku.
Zaskoczę wszystkich - posiadam i7 6700k@ 4.7Ghz i planuje zmianę podstawki na AM4 z Ryzenem
Jak wydajność wątka będzie niezła to chętnie przytulę 8/16
aha czyli 4wątki to max w tych grach? to dlaczego 6800k(niższy zegar 6c) wygrywa z 6600k(wyższy zegar 4c) ?
Expert
i5 6600k ma w 4 wątkach max 3,6ghz. 6800k taki sam zegary. Tyle, że i5 ma całe 6MB cache L3, a 6800k 'jedynie' 15MB. Nawet jeżeli część gier robi minimalny użytek z dodatkowych wątków czy coś to zmienia?
A zen ma 20MB cache i jakoś mu to nie pomogło
Zaskoczę wszystkich - posiadam i7 6700k@ 4.7Ghz i planuje zmianę podstawki na AM4 z Ryzenem
Uuuuu... Masochista