Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Ezio21 (2016.12.12, 17:42)
Ocena: 33
#1

0%
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?
cgdestroyer (2016.12.12, 17:46)
Ocena: 32
#2

0%
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?


bo piniondze :)
Orzel94 (2016.12.12, 17:47)
Ocena: 10
#3

0%
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?

Jestem ciekaw czy to daje rade jednocześnie 4k/60FPS i HDR.
Ezio21 (2016.12.12, 17:48)
Ocena: 16
#4

0%
Orzel94 @ 2016.12.12 17:47  Post: 1025365
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?

Jestem ciekaw czy to daje rade jednocześnie 4k/60FPS i HDR.

Pewnie to dopiero w 2.1b lub 2.0c i musisz kupić nowy telewizor + kabel
Jasiek_31 (2016.12.12, 18:18)
Ocena: 6
#5

0%
Orzel94 @ 2016.12.12 17:47  Post: 1025365
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?

Jestem ciekaw czy to daje rade jednocześnie 4k/60FPS i HDR.


Daje.
Niestety nie daje rady w 4K/120FPS czy też 8K a to też znajduje się w specyfikacji standardu UHDTV ;)
szefons (2016.12.12, 18:24)
Ocena: 17
#6

0%
Czy mi się zdaje czy standard czasem nie powinien dawać gwarancji obsługi czegoś, a oni sobie po prostu aktualizują coś co jest już na rynku?

Nie wiem jak inni to odbierają, ale jak mam złącze hdmi 2.0b w dwóch tv i jeden z nich może więcej przez to złącze niż drugi, to nie jest już to standard, nie spełnia jego znamion.

Skoro są hdmi 2.0b które mogą więcej, powinni zmienić też numerek, literkę czy co oni sobie tam ustalają, bo tak to teraz nie ma żadnej gwarancji, musisz się dowiadywać osobno czy będzie hdmi 2.0b z tym bajerem czy nie podczas zakupu.
gregory003 (2016.12.12, 18:24)
Ocena: 6
#7

0%
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?

Zapasem czego? Opon na zimę? Specyfikacje HDMI zmieniają się wraz z rozwojem rynku i powstawaniem nowych rozwiązań. Nowe wersje HDMI nie są ogłaszane co kilka tygodni. Główne wydania specyfikacji pojawiają się co 2 — 3 lata!
Jeszcze 2 lata temu (we wrześniu 2013 wydano specyfikację HDMI 2.0) nie było czegoś takiego jak HLG, więc o jakim zapasie mówisz?

Poza tym w wielu przypadkach nową wersję HDMI możnaby uzyskać przez aktualizację sterownika i firmware karty graficznej. No ale to nie na rękę producentom chipów…
Vendeur (2016.12.12, 18:55)
Ocena: 15
#9

0%
mfuker @ 2016.12.12 18:36  Post: 1025380
To juz HDMI 2.0b, a ja dopiero odkrywam zalety SVGA.


Skończysz kiedyś te swoje idiotyczne komentarze? Próbujesz być na siłę zabawny poprzez pseudobłyskotliwe wstawki pod każdym newsem, problem w tym, że nikogo to nie rajcuje, tak jak mogłoby się zdawać.
yendrek (2016.12.12, 19:17)
Ocena: 2
#10

0%
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?

Narzekanie, w specyfikacji hdmi właśnie powstaje ten 'zapas' na czas, w którym transmisje z hdr staną się powszechne. Ba, ta zmiana może nawet przyspieszyć rozwój hdr, bo nadawcy nie będą musieli zastanawiać się nad kosztami podwójnej emisji.
kukix (2016.12.12, 20:38)
Ocena: -1
#11

0%
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?


teraz kabla nowego bedziesz musiał kupić, stary na śmietnik :)

a niedługo tv do wymiany, bo z nowym kablem nie bedzie grał.
Bono[UG] (2016.12.12, 20:42)
Ocena: 1
#12

0%
Tak się zastanawiam co ma standard kabla/protokołu między dekoderem, a telewizorem, do sygnału odbieranego z zewnątrz?
Jasiek_31 (2016.12.12, 22:04)
Ocena: 1
#13

0%
szefons @ 2016.12.12 18:24  Post: 1025376
Czy mi się zdaje czy standard czasem nie powinien dawać gwarancji obsługi czegoś, a oni sobie po prostu aktualizują coś co jest już na rynku?

Nie wiem jak inni to odbierają, ale jak mam złącze hdmi 2.0b w dwóch tv i jeden z nich może więcej przez to złącze niż drugi, to nie jest już to standard, nie spełnia jego znamion.

Skoro są hdmi 2.0b które mogą więcej, powinni zmienić też numerek, literkę czy co oni sobie tam ustalają, bo tak to teraz nie ma żadnej gwarancji, musisz się dowiadywać osobno czy będzie hdmi 2.0b z tym bajerem czy nie podczas zakupu.

W chwili obecnej obowiązuje HDMI2.0a, jeszcze rok temu było HDMI2.0 i niestety żeby mieć nowe HDMI trzeba było wymieniać sprzęt, tu zapewne będzie podobnie.
W końcu kasa się musi zgadzać ;)
Jasiek_31 (2016.12.12, 22:08)
Ocena: 3
#14

0%
gregory003 @ 2016.12.12 18:24  Post: 1025377
Ezio21 @ 2016.12.12 17:42  Post: 1025362
Czy oni nie mogą zrobić porządnie jedną wersję z zapasem tylko wypuszczają te gówienka co chwilę?

Zapasem czego? Opon na zimę? Specyfikacje HDMI zmieniają się wraz z rozwojem rynku i powstawaniem nowych rozwiązań. Nowe wersje HDMI nie są ogłaszane co kilka tygodni. Główne wydania specyfikacji pojawiają się co 2 — 3 lata!
Jeszcze 2 lata temu (we wrześniu 2013 wydano specyfikację HDMI 2.0) nie było czegoś takiego jak HLG, więc o jakim zapasie mówisz?

Poza tym w wielu przypadkach nową wersję HDMI możnaby uzyskać przez aktualizację sterownika i firmware karty graficznej. No ale to nie na rękę producentom chipów…


Niestety kolego ale mylisz się.
Jakoś nowa specyfikacja Display Port opublikowana w marcu tego roku obejmuje wszystko począwszy od 4K/120Hz HDR a skończywszy na 8K/60Hz HDR, no ale standard Display Port jest otwarty i darmowy.
HDMI już jest płatne i wszyscy producenci tylko co chwilę wypuszczają nową jego rewizję, praktycznie co roku mamy nową wersję HDMI i każda zmiana wiąże się ze zmianą sprzętu bo upgrade softwarowy nie jest możliwy.
gregory003 (2016.12.12, 22:51)
Ocena: 0
#15

0%
BonoUG @ 2016.12.12 20:42  Post: 1025426
Tak się zastanawiam co ma standard kabla/protokołu między dekoderem, a telewizorem, do sygnału odbieranego z zewnątrz?

Facet, jaki dekoder, jaki kabel! Weźcie nie zgrywajcie „ekspertów”, jeśli naprawdę nie macie nic mądrego do powiedzenia. Po pierwsze nie „dekoder”, a renderer obrazu. Tenże renderer obrazu ma za zadanie wygonerować obraz o zadanych parametrach (np. 4096x2160@60Hz@40bpp) i nadać go w formacie zrozumiałym dla „odbiornika”, np. telewizora. Tym formatem może być właśnie HDR10 albo Dolby Vision. I dlatego właśnie „dekoder”, „telewizor” i „kabel” muszą obsługiwać wspólny standard koloru obrazu (standardy ITU, np. Rec 2020), metodę jego kodowania (np. HLG dzielący informację o kolorze na dwie części: 8bit dla kompatybilności ze starszymi odbiornikami i dodatkową informację HDR dla tych nowszych i zgodnych), a protokół transmisji obrazu musi gwarantować jej poprawne dostarczenie ze „źródła” do „odbiornika”.

Bo HDMI to nie żaden tam „kabel” (choć standardy wtyczek i parametry techniczne okablowania też są definiowane), a przede wszystkim protokół komunikacji. Odpowiednik TCP/IP w świecie audio video, zapewniający że informacje z odpowiednich adresów w buforze wyjścia źródła trafią do odpowiednich adresów w buforze wejścia odbiornika, nie zależnie od tego jak sa podłączone (przejściówki, podłączenie za pośrednictwem amplitunera, wykorzystanie wtyczki USB zamiast HDMI itp., itd.).

Bo bez zgodnego protokołu transmisji nawet zgodnośc formatu obrazu niewiele da. A ponieważ informacji do przesłania jest coraz więcej (HDR) i zmienia się jej format (HLG i kompatybilność z SDR) a protokół działa na dość niskim poziomie (w przeciwieństwie do USB nie definiuje żadnych tam pakietów, które potem muszą bć dodatkowo odtwarzane = wyższe opóźnienia, a przypisuje znaczenie i konkretne typy informacji odpowiednim pinom elektrycznym wtyczek), potrzeba zmian w samym protokole. W fizycznym kablu już nie koniecznie, bo tam, w każdej wersji HDMI, „siedzą” takie same miedziane żyły.


Jasiek_31 @ 2016.12.12 22:08  Post: 1025462
gregory003 @ 2016.12.12 18:24  Post: 1025377
(...)

Zapasem czego? Opon na zimę? Specyfikacje HDMI zmieniają się wraz z rozwojem rynku i powstawaniem nowych rozwiązań. Nowe wersje HDMI nie są ogłaszane co kilka tygodni. Główne wydania specyfikacji pojawiają się co 2 — 3 lata!
Jeszcze 2 lata temu (we wrześniu 2013 wydano specyfikację HDMI 2.0) nie było czegoś takiego jak HLG, więc o jakim zapasie mówisz?

Poza tym w wielu przypadkach nową wersję HDMI możnaby uzyskać przez aktualizację sterownika i firmware karty graficznej. No ale to nie na rękę producentom chipów…


Niestety kolego ale mylisz się.
Jakoś nowa specyfikacja Display Port opublikowana w marcu tego roku obejmuje wszystko począwszy od 4K/120Hz HDR a skończywszy na 8K/60Hz HDR, no ale standard Display Port jest otwarty i darmowy.
HDMI już jest płatne i wszyscy producenci tylko co chwilę wypuszczają nową jego rewizję, praktycznie co roku mamy nową wersję HDMI i każda zmiana wiąże się ze zmianą sprzętu bo upgrade softwarowy nie jest możliwy.

To ty się mylisz. Po pierwsze Display Port 1.4 nie wprowadza obsługi HDR dla 8K. W DP 1.4 8K tylko w 8bit, a dla 10bit maks. 4096 × 2304 i to w 60 Hz.

Po drugie to wsparcie dla HDR w DP też jest mocno ograniczone. Wspierany jest tylko standard kodowania HDR10, nie wspierane są Dolby Vision (wspierany przez HDMI), HLG (wspierany przez HDMI, chyba najważniejszy z nowych „standardów” HDR bo oferuje kompatybilność z odbiornikami nie wspierającymi HDR). Więc jednak nie obsługuje „wszystkiego” co jest na rynku. Jeśli kupisz film w innym standardzie to sobie pooglądasz… A nic nie wskazuje na to, by to właśnie HDR10 zyskał aprobatę Hollywood.

Po trzecie HDMI, owszem, jest płatne. ale licencja na wykorzystanie nie obejmuje konkretnej wersji standardu, a urządzenie w którym będzie wykorzystany (bez względu na wersję). Licencjobiorcy płacą opłaty od każdej sztuki produkcji, bez względu na to którą wersję wykorzystują. Więc uaktualnienie sterownika do nowszego standardu nie doprowadziłoby ich do bankructwa. Ale po co, skoro można sprzedać nowe urządzenie? Ale ten sam zarzut można postawić w przypadku DisplayPort.
czaczi (2016.12.13, 00:02)
Ocena: 1
#16

0%
Ja tam jestem rozczarowany tym całym HDR. Marketingowcy robią z tego ósmy cud świata, a prawda jest taka, że nie robi to na mnie wrażenia. Najgorszy w tym jest fakt, że nie da się oglądać materiału HDR więcej niż godzinę w warunkach domowych (słabo oświetlony pokój nocą), bo wypala oczy. Grałem w Final Fantasy XV i The Last of Us na PS4 Pro i Tv Samsung 55KS7000. Skonfigurowałem wszystko tak jak należy - posiłkowałem się poradnikiem do tego TV z serwisu Digital Foundry. Po godzinie oślepiającego nieba, słońca i co gorsze białych napisów strasznie męczyłem sobie wzrok. Ostatecznie zmniejszyłem backlight z powrotem na 4/20 do komfortowego poziomu. Szkoda oczu. Inna sprawa, że nawet gdyby nie powodowało to ślepoty to efekt HDR nie jest wcale jakiś imponujący. Nic nie zmienia w odbiorze gry i jest mniej widoczny niż jakiś Ambient Occlusion czy Ray tracing. Słowem: meh...

Albo HDR nie jest niesamowitym objawieniem, albo ja mam po prostu za słaby telewizor. Bez OLEDa za 20k zł się nie obejdzie ;)
nietopyrz (2016.12.13, 02:21)
Ocena: -1
#17

0%
Vendeur @ 2016.12.12 18:55  Post: 1025394
mfuker @ 2016.12.12 18:36  Post: 1025380
To juz HDMI 2.0b, a ja dopiero odkrywam zalety SVGA.


Skończysz kiedyś te swoje idiotyczne komentarze? Próbujesz być na siłę zabawny poprzez pseudobłyskotliwe wstawki pod każdym newsem, problem w tym, że nikogo to nie rajcuje, tak jak mogłoby się zdawać.
Niech sobie pisze. Raz na 20/30 razy coś takie stworzy, że leżę pod stołem. Wakacje nad glazurowym wybrzeżem łazienki pamiętam do dziś :D To jest ten poziom abstrakcji.
Bono[UG] (2016.12.13, 09:26)
Ocena: 3
#18

0%
gregory003 @ 2016.12.12 22:51  Post: 1025472
BonoUG @ 2016.12.12 20:42  Post: 1025426
Tak się zastanawiam co ma standard kabla/protokołu między dekoderem, a telewizorem, do sygnału odbieranego z zewnątrz?

Facet, jaki dekoder, jaki kabel! Weźcie nie zgrywajcie „ekspertów”, jeśli naprawdę nie macie nic mądrego do powiedzenia. Po pierwsze nie „dekoder”, a renderer obrazu. Tenże renderer obrazu ma za zadanie wygonerować obraz o zadanych parametrach (np. 4096x2160@60Hz@40bpp) i nadać go w formacie zrozumiałym dla „odbiornika”, np. telewizora. Tym formatem może być właśnie HDR10 albo Dolby Vision. I dlatego właśnie „dekoder”, „telewizor” i „kabel” muszą obsługiwać wspólny standard koloru obrazu (standardy ITU, np. Rec 2020), metodę jego kodowania (np. HLG dzielący informację o kolorze na dwie części: 8bit dla kompatybilności ze starszymi odbiornikami i dodatkową informację HDR dla tych nowszych i zgodnych), a protokół transmisji obrazu musi gwarantować jej poprawne dostarczenie ze „źródła” do „odbiornika”.

Bo HDMI to nie żaden tam „kabel” (choć standardy wtyczek i parametry techniczne okablowania też są definiowane), a przede wszystkim protokół komunikacji. Odpowiednik TCP/IP w świecie audio video, zapewniający że informacje z odpowiednich adresów w buforze wyjścia źródła trafią do odpowiednich adresów w buforze wejścia odbiornika, nie zależnie od tego jak sa podłączone (przejściówki, podłączenie za pośrednictwem amplitunera, wykorzystanie wtyczki USB zamiast HDMI itp., itd.).

Bo bez zgodnego protokołu transmisji nawet zgodnośc formatu obrazu niewiele da. A ponieważ informacji do przesłania jest coraz więcej (HDR) i zmienia się jej format (HLG i kompatybilność z SDR) a protokół działa na dość niskim poziomie (w przeciwieństwie do USB nie definiuje żadnych tam pakietów, które potem muszą bć dodatkowo odtwarzane = wyższe opóźnienia, a przypisuje znaczenie i konkretne typy informacji odpowiednim pinom elektrycznym wtyczek), potrzeba zmian w samym protokole. W fizycznym kablu już nie koniecznie, bo tam, w każdej wersji HDMI, „siedzą” takie same miedziane żyły.

Nie zgrywam eksperta. Jakbym wiedział w czym rzecz, to bym nie pytał.

Skoro HDMI to protokół między 'dekoderam' a 'telewizorem', to po grzyba go mieszać z sygnałem zewnętrznym? Nie widzę tutaj związku, bo od tego chyba jest dekoder czy inne czarne pudełko, żeby przetłumaczyć sygnał z satelity, anteny, kabla na treść zrozumiałą dla telewizora.
Tak samo jak w komputerze strumień tcp/ip jest rozpakowany do np. h264, a następnie na sygnał zrozumiały dla monitora (analog, dvi, dp, hdmi...).
ZIB2000 (2016.12.13, 09:40)
Ocena: 1
#19

0%
no dobra ale co ma wspólnego możliwość przesyłania dodatkowych metadanych przez nadawców z hdmi?
tv odbiera tunerem
mfuker (2016.12.13, 10:03)
Ocena: 0
#20

0%
Vendeur @ 2016.12.12 18:55  Post: 1025394
mfuker @ 2016.12.12 18:36  Post: 1025380
To juz HDMI 2.0b, a ja dopiero odkrywam zalety SVGA.


Skończysz kiedyś te swoje idiotyczne komentarze? Próbujesz być na siłę zabawny poprzez pseudobłyskotliwe wstawki pod każdym newsem, problem w tym, że nikogo to nie rajcuje, tak jak mogłoby się zdawać.

Kolego, wiem ze Twój portal gdzie kiedyś próbowałeś pisać niusy powalił się z hukiem, ale proszę Cie. Spróbuj naśladować szczelnie domknięty słoik z kiszonka.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma odsłania karty. Nintendo podzieliło się właśnie swoimi planami na najbliższe kilka tygodni. 0
Niech najbliższy miesiąc minie jak najszybciej. 0
Przenosiny do tańszego regionu. 5
Tańszy, ale niewiele gorszy niż Nitro+. 8
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 11
Tanio nie będzie. OnePlus przygotowuje się do premiery swojego nowego, flagowego smartfona. 12
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 49
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 26
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 11
Facebook
Ostatnio komentowane