komentarze
ArszenikZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Arszenik2016.11.27, 12:00
SambaVerde @ 2016.11.27 11:47  Post: 1021790
Serio chciabym zobaczy prawdziwe konsole nastpnej generacji z 4K oraz caym tym wirtualnym g#wnem, tylko e nie ma chtnych, eby takie co sprzedawa :( Technologia to nie problem. Oprogramowanie to nie problem. Infrastruktura to nie problem. Problemem jest opacalno takich konstrukcji. Ile taka zabawka musiaaby kosztowa? $2000,-? Wicej? Nikt tego by nie kupi. Dlatego nadal bdziemy sucha bredni i uywa poal-si-Boe techniki sprzed 10 lat. Proza ycia :(


A na choler to 4k ? eby spowalnia rozwj grafiki, kiedy mona moc obliczeniow wykorzysta w duo lepszy sposb ?
Wolisz dzisiejsze gry z lekko poprawion grafik w 4k, czy tak grafik w grach w 1080p ?
https://www.youtube.com/watch?v=GXI0l3yqBrA
Co za czasy, e dla wikszoci liczy si tylko ilo pikseli, dla korporacji tym lepiej - po co si stara.

Byy gwny programista crytek'a z czasw crysisa, obecnie id software '4k is a waste of resources'
https://twitter.com/idSoftwareTiago/status...src=twsrc%5Etfw
SambaVerdeZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
SambaVerde2016.11.27, 12:11
Arszenik @ 2016.11.27 12:00  Post: 1021793


A na choler to 4k ? eby spowalnia rozwj grafiki, kiedy mona moc obliczeniow wykorzysta w duo lepszy sposb ?
Wolisz dzisiejsze gry z lekko poprawion grafik w 4k, czy tak grafik w grach w 1080p ?
https://www.youtube.com/watch?v=GXI0l3yqBrA
Co za czasy, e dla wikszoci liczy si tylko ilo pikseli, dla korporacji tym lepiej - po co si stara.

Byy gwny programista crytek'a z czasw crysisa, obecnie id software '4k is a waste of resources'
https://twitter.com/idSoftwareTiago/status...src=twsrc%5Etfw

Duo rozmywania ja tu widz... i tyle.
4K potrzebne jest do VR.
Wygadzanie Full-HD, eby zamaskowa braki tekstur i rozdzielczoci to dopiero jest marnotrawstwo mocy obliczeniowej :P
Hashi2016.11.27, 12:13
@lukadd
Nie wiem ile razy jeszcze powtrzysz te bzdury z hdtvpolska, dwch goci gada tam jakie przetumaczone infomracje z portali wanie typu cnet.
Wyjanij mi jak si rejestruje obraz w 5000cd/m2 bo ja tego bekotu totalnie nie rozumiem. Specjalna kamera ktra rejestruje jasno jak ma np halogen czy jaka mega latarka diodowa? Ja totalnie nie rozumiem co ty chcesz przekaza piszc:
Materiay SDR s nagrywane/tworzone w zakresie 0-100 cd/m2 a HDR w zakresie
0-10000cd/m2(realnie maksymalny zakres dzisiaj nie jest osigalny dla odbiornikw zwykle jest to do ~1500cd/m2) Do tego dochodzi poszerzony zakres kolorw, ale jest on cile powizany w tym wypadku z HDR


Wedug ciebie jak bd nagrywa wieczorem to tez potrzebuje 1000cd/m2? Nie kolego potrzebujesz kamery ktra ma ogromny zakres ISO czyli czuoci i ma ogromn matryc z duymi pikselami CMOS. Dziki takiej kamerze wyapujesz wanie detale w ciemnych partiach obrazu i tutaj jasno nie ma nic do gadania a jedynie czuo matrycy i poziom szumw. Przykadem takiej matrycy jest Alfa 7S, ktra ma tylko 12mpx i pen klatk, dlatego ma zakres ISO do 400000. Ty w ogle nie kumasz czym jest HDR. Autentyk.
W grach to inna sprawa bo twrca moze sobie wymyli jasno jak tylko chce i j wrzuci gdzie chce ale nie nie dotyczy to kamer.

Po za tym na hdtpolska go Ci tam w pewnym momencie wyjani jak jest z jasnoci. Cay panel moze mie jasno 300cd/m2, ale jak skupi jasno na kwadracie wielkoci 10cmx10cm to jasno tego obiektu wzrasta np do 800cd/m2. Dlatego wrzucaem Ci kiedy link do monitora oled Sony X300 ktry ma dla caego panelu 100cd/m2 ale punktowo ma 1000cd/m2 (o czym pisa ten go z Sony Pictures).
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Firekage2016.11.27, 12:16
Arszenik @ 2016.11.27 11:39  Post: 1021787
Firekage @ 2016.11.27 11:18  Post: 1021786
(...)

Z ciekawoci - mwisz o tym konsoowym 'cinematic experience' w porywach osigajcym pynne 30FPS, czy moe kilka wyjtkw, jak Uncharted, ktry chodzi, tak, jak powinien?

PS - co do wygody, to, jak rozumiem, pc nie mona podpi do duego ekranu, gra na bezprzewodowym padzie/klawiaturze+myszce? Nie sdziem, e mj F710 nie bdzie w stanie :E

BTW - dobry ubaw, bezstresowe granie...Buble optymalizacyjne? Z tego co pamitam, byy chyba 2 przykady, m. in Batman AK...ktrego skoczyem, po wydaniu jednego z ostatnich patchy, bez adnego problemu, dodatkowo na detalach takie, jakie 970 pozwala odpali...faktycznie, stresowaem si niesamowicie. Skoro jednak jestemy przy bublach 'optymalizacyjnych PC' to jak nazwiesz konsolowe 'cinematic expreience', jak nie bubel optymalizacyjny? Dodatkowo jeszcze czsto bez vsynca aby sztucznie podbi do tych +30FPS...


Chopie, co Ty bredzisz ? Tzn 90% gier na ps4 przez 90% czasu gry w porywach osiga 30fps ? Wikszo nie ma lock'a na 30fps ? Duy LOL


Bez podawania redniej statystycznej bo bada nie przeprowadzae, to raz. Dwa - miaem m. in. PS3 i wiem, jak tam to wygldao. Teraz, przez pewien okres, mogem bawi si PS4 i rwniewiem, co tam widziaem. Dlatego uyem, z rozwag, okrelenia 'konsolowe cinematic experience'*, to raz. Dwa - wyej przecie jest test, podane sframerate, a wic? Zauwaye, e w identyczny sposb, ale imho znacznie bardziej przesadzony, Zibi pisa o PC, ktry z definicji jest sprztem mocniejszym...i tam 'cinematic experience' to raczej ju sporadyczne przypadki, ale jako bez problemw jest to przytaczane jako in minus PC...za to, gdy to jest norm w konsolach, od razu sito pomija, prawda?

*PS. Ciko, aby np. we flagowych wycigach fps lecia na mord...nie wiem pod jakim szyldem prbowanoby to pniej sprzeda...choz drugiej strony pamitam jak 'wspaniale' chodzi Tekken 6, bd co bd, flagowy tytu i bijatyka na PS3...czy MGS4
ArszenikZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Arszenik2016.11.27, 12:35
Firekage @ 2016.11.27 12:16  Post: 1021797
Arszenik @ 2016.11.27 11:39  Post: 1021787
(...)


Chopie, co Ty bredzisz ? Tzn 90% gier na ps4 przez 90% czasu gry w porywach osiga 30fps ? Wikszo nie ma lock'a na 30fps ? Duy LOL


Bez podawania redniej statystycznej bo bada nie przeprowadzae, to raz. Dwa - miaem m. in. PS3 i wiem, jak tam to wygldao. Teraz, przez pewien okres, mogem bawi si PS4 i rwniewiem, co tam widziaem. Dlatego uyem, z rozwag, okrelenia 'konsolowe cinematic experience'*, to raz. Dwa - wyej przecie jest test, podane sframerate, a wic? Zauwaye, e w identyczny sposb, ale imho znacznie bardziej przesadzony, Zibi pisa o PC, ktry z definicji jest sprztem mocniejszym...i tam 'cinematic experience' to raczej ju sporadyczne przypadki, ale jako bez problemw jest to przytaczane jako in minus PC...za to, gdy to jest norm w konsolach, od razu sito pomija, prawda?

*PS. Ciko, aby np. we flagowych wycigach fps lecia na mord...nie wiem pod jakim szyldem prbowanoby to pniej sprzeda...choz drugiej strony pamitam jak 'wspaniale' chodzi Tekken 6, bd co bd, flagowy tytu i bijatyka na PS3...czy MGS4


A Ty przeprowadzie jakie badania, e tak twierdzisz ? Opierasz swoje dowiadczenia na postawie ps3 i e przez jaki czas miae ps4 ? W ile gier zagrae ? Czy gta5, mgs5, doom, Overwatch, bf1, the division, Titanfall 2, Batman: Arkham Knight, Ratchet & Clank, Watch Dogs 2, SW batllefornt i mona by wymienia... nie trzymaj przez 90% czasu gry 30 fps ? Niektre z nich to 60fps. Zdarzaj si buble optymalizacyjne, ale dalej to mniejszo i nie jest a tak fatalistycznie, e przez ca gr lata 20 - 30 fps, tylko w okrelonych lokacjach,.Wg Ciebie 'konsolowe cinematic experience'* - 24fps, a U4 jest wyjtkiem, czyli 90% gier nie trzyma przez 90% czasu gry 30 fps. Come on...
Hashi2016.11.27, 12:48
@lukadd
Nie jest tak, ze nie masz racji ale nie wszdzie jest potrzebna taka jasno. To si tyczy gwnie odbiornika TV by mg generowa ultra kontrast i tyle.
Na koniec masz filmik od Sony jak np mona tworzy foto HDR softwareowo, standardowo kamera nie potrafi zrobi zdjcia HDR. Da si ale jest to trudne.
https://www.youtube.com/watch?v=zHGd0RWoZro
Z dwch obrazw tworzy si jeden. Chodzi tylko o to by zrozumia idee HDR. To obraz ktry w caym kadrze/klatce ma odpowiedni jasno i nie gubi detali w wypadku niedowietlenia lub przewietlenia.

Na tych fotach masz dokadnie to o czym kiedy pisae. Chmury maj detale, soce to nie plama itd.
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Firekage2016.11.27, 13:09
Arszenik @ 2016.11.27 12:35  Post: 1021799
Firekage @ 2016.11.27 12:16  Post: 1021797
(...)


Bez podawania redniej statystycznej bo bada nie przeprowadzae, to raz. Dwa - miaem m. in. PS3 i wiem, jak tam to wygldao. Teraz, przez pewien okres, mogem bawi si PS4 i rwniewiem, co tam widziaem. Dlatego uyem, z rozwag, okrelenia 'konsolowe cinematic experience'*, to raz. Dwa - wyej przecie jest test, podane sframerate, a wic? Zauwaye, e w identyczny sposb, ale imho znacznie bardziej przesadzony, Zibi pisa o PC, ktry z definicji jest sprztem mocniejszym...i tam 'cinematic experience' to raczej ju sporadyczne przypadki, ale jako bez problemw jest to przytaczane jako in minus PC...za to, gdy to jest norm w konsolach, od razu sito pomija, prawda?

*PS. Ciko, aby np. we flagowych wycigach fps lecia na mord...nie wiem pod jakim szyldem prbowanoby to pniej sprzeda...choz drugiej strony pamitam jak 'wspaniale' chodzi Tekken 6, bd co bd, flagowy tytu i bijatyka na PS3...czy MGS4


A Ty przeprowadzie jakie badania, e tak twierdzisz ? Opierasz swoje dowiadczenia na postawie ps3 i e przez jaki czas miae ps4 ? W ile gier zagrae ? Czy gta5, mgs5, doom, Overwatch, bf1, the division, Titanfall 2, Batman: Arkham Knight, Ratchet & Clank, Watch Dogs 2, SW batllefornt i mona by wymienia... nie trzymaj przez 90% czasu gry 30 fps ? Niektre z nich to 60fps. Zdarzaj si buble optymalizacyjne, ale dalej to mniejszo i nie jest a tak fatalistycznie, e przez ca gr lata 20 - 30 fps, tylko w okrelonych lokacjach,.Wg Ciebie 'konsolowe cinematic experience'* - 24fps, a U4 jest wyjtkiem, czyli 90% gier nie trzyma przez 90% czasu gry 30 fps. Come on...


Wymagam wicej ni30FPS i nawet pod tym frameratem pisz o 'cinematic experience' - przez grzeczno nie uywam 24FPS w tym kontekcie. Przyzwyczajony jestem do FPS wynoszcego okolice 60...a tego ADNA konsola nie da mi w FHD i takich detalach, wic come on...

Ps - pomijam ju w ogle w naszych rozwaaniach gry, ktre sgrami typowo pod klawiatur/myszk...a gra siw nie padami...nie mj temat. Nie wyobraam sobie serii np. GTA4 na padzie - celowanie i headshoty, dla mnie komfort to myszka w kontekcie takich gier, a juw ogle nie chc rozmawia o FPS na konsolach...

Na marginesie - bada robi nie musz...robi to chyba rynek pc przy okazji recenzji gier, tylko w przypadku PC jakonikt nie boi sizjecha optymalizacji...a w przypadku konsol?
ArszenikZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Arszenik2016.11.27, 13:24
@Firekage

Wymagaj sobie i 240fps, mnie to lata. Tylko nie wprowadzaj ludzi w bd, e u4 jest wyjtkiem, ma 30fps, a caa reszta gier na ps4 to 24 fps. Tyle.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
SunTzu2016.11.27, 14:36
lukadd @ 2016.11.27 11:54  Post: 1021791
SunTzu @ 2016.11.26 23:39  Post: 1021748
To troch wyjania dziki...
Tylko te metadane to troch dziwny bajer. TV/Monitor maj odwzorowa to co jest nagrane, po co wic metadane z ustawieniami reysera? Czyby na pycie nie byo nagrane to co reyser chcia eby byo wywietlane? rednio rozumiem

Dwa w pracy mam monitory czsto ktrych nigdzie indziej nie spotykam... maj 12bit, jasno na poziomie 450-600cd/m2, czer te absolutn s kalibrowane co jaki czas. Po prostu wie si to z moj prac i musi mie takie parametry. Nie bardzo rozumiem jak obraz bdzie si rni wywietlany na takim monitorze vs HDR.

Materiay SDR s nagrywane/tworzone w zakresie 0-100 cd/m2 a HDR w zakresie
0-10000cd/m2(realnie maksymalny zakres dzisiaj nie jest osigalny dla odbiornikw zwykle jest to do ~1500cd/m2) Do tego dochodzi poszerzony zakres kolorw, ale jest on cile powizany w tym wypadku z HDR.

Jako wywietlanego materiau HDR zaley od zastosowanej technologi przetwarzania obrazu w TV jak local diming i maksymalne jasnoci czy odwzorowania palety kolorw rec 2020 itd. Teoretycznie starsze TV mogy by dosta czciowe wsparcie w firmware dla HDR, ale ze wzgldu, e nie byy tworzone pod kontem wywietlania materiau HDR tylko SDR, ktry operuje w zakresach 0-100cd/m2 to rnica w jakoci bya by bardzo maa. Wic producentom nie opaca si tworzy firmware z wsparciem HDR dla starszych technologi.

Tu mona przeczyta dla czego starsze odbiorniki nie dostan wsparcia HDR
https://www.cnet.com/how-to/can-i-upgrade-my-tv-to-hdr/
w filmiku od ~7minuty te jest wyjaniona rnica midzy HDR a SDR i oglne korzyci pynce z nowej technologi.

Wci nie rozumiem... jak mam jasno ustawion 500cd/m^2 to biay bdzie wieci z tak jasnoci, a czarny 0,000xxcd/m^2 to bdzie pulpit/video/sdr/hdr....
Czego nie rozumiem (bo rozumiem funkcje przyciemniania czci obrazu itp...):
We sobie jakikolwiek aparat w tym telefon, ktry robi zdjcia 'HDR'... teraz moje pytanie czym si to rnio na monitorze AdobeSRGB 12bit+quadro vs telewizorze HDR 10bit...

Swoj drog czy jest jaki TV, ktry obsuguje REC 2020 w 95%
Zoran256Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Zoran2562016.11.27, 14:54
suszi @ 2016.11.25 15:13  Post: 1021435
Do takiego sprztu potrzeba tv za kilkanacie tysicy zotych. Bo jak udowodniono- lepsze porzdne fullhd ni tanie 4k, no chyba e do ogldania statycznych obrazw, zdj itp. Liczy si co o czym producenci tv nie wspominaj czyli rozdzielczo obrazu ruchomego


To niestety jest prawda. Mam TV LG fullHD, ale jak gram w Battlefield 4 to z daleka trudno odrni krzaki od czogu i w ogle obraz wyglda sabo, taki mdy, szary.
nietopyrzZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
nietopyrz2016.11.27, 15:23
KazubinZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Kazubin2016.11.27, 15:24
@Zigu17

Tak zastanawiam si, czym si rni granie na padzie na konsoli i PC w staych 30fps?
SambaVerdeZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
SambaVerde2016.11.27, 15:36
Kazubin @ 2016.11.27 15:24  Post: 1021819
@Zigu17

Tak zastanawiam si, czym si rni granie na padzie na konsoli i PC w staych 30fps?

Niczym :)
Kosi_sonakiZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Kosi_sonaki2016.11.27, 15:50
Czaruj cyferkami. Mami temporaln rekonstrukcj, ale nie potrafi powiedzie wprost, e z rozdzielczoci 4k nie ma to nic wsplnego. Jest po prostu za wczenie, eby konsola 2 razy tasza ni sama karta graficzna (GTX 980Ti) bya w stanie ucign tak rozdzielczo, w momencie gdy komputer z tak kart daje ledwo 30 fps. To jest podobna zagrywka jak w przypadku debiutu sieci 4G w Polsce, ktre z LTE nie miay nic wsplnego.
KenigerZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Keniger2016.11.27, 17:02
Przede wszystkim granie na PC i na konsoli ma swoje cechy i recenzowanie jednego na podstawie drugiego to pokaz amatorszczyzny i brak szacunku dla uytkownikw jednej jak i drugiej strony. Aby mc wypowiada si rzetelnie nie pokazujc wasnej gupoty i ignorancji trzeba mie kilkuletnie dowiadczenie w ogrywaniu obydwu platform.

Ok wic dla kogo jest PRO? Z tego co widz to wietna okazja dla tych co jeszcze konsoli nie kupili a mimo to maj TV 1080p. Ale przedewszystkim dla tych ktrzy maj najnowsze TV 4K z technologi HDR. Jeli mowa o najnowszych to mam na myli 55 CALI LCD Samsung KS8000 (6900z) lub OLED LG E6 (13400 z). S oczywicie tasze TV (mniej cali, sabsza jasno i kontrast) ale ja nie lubi kompromisw.

Jestem posiadaczem 9.7 OLED Samsung Tab S2 wic wiem jak wyglda Oled w akcji. Ostatnio byem na festiwalu wiate w Eindhoven gdzie w nocy podczas spaceru po centrum miasta w rnych miejscach mona byo oglda atrakcje w ktrych gwn rol odgrywao wiato. Po powrocie do domu kiedy kady wypowiada si co zrobio na nim najwiksze wraenie... ja powiedziaem e 65 calowy Samsung KS8000 stojcy na wystawie szybowej w Media Markt ;) Po prostu efekt HDR i gboka czer na LCD zrobia na mnie takie wraenie. Wczeniej mylaem o kupnie LG E6 ze wzgldu na oled... ale taka czer plus lepszy HDR i niszy input lag (21 vs 65 w trybie HDR) pozwalaj sdzi e niedugo KS8000 wstpi do mojego pokoju. O rnicy w cenie nie wspominam ;)

I na koniec komentarz dotyczcy analizy gry Ratchet i Clank na Pro z Digital Foundry... ,,a jeli chodzi o wersj pro to jest to najlepszy pokaz 4k nawet JELI gra nie jest w natywnym 4K nie ma to w tym przypadku znaczenia poniewa gra posiada ogromn liczb detali a efekt HDR jest wspaniay,,.

Dziwne e... a co ja gadam przecie to portal gwnie dla PCtowcw wic nie ma nic dziwnego brak wzmianki e w natywnym 4K dziaaj The Last of Us a Fifa 17 i NBA 2K17 NAWET w 4K 60fps... ola boga niemoliwe przecie to konsola ;) Elder Skrolls V czy nasz Polski Bound.
SimplexZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Simplex2016.11.27, 17:05
A co z HDR? Pominlicie ten aspekt cakowicie, mimo e artyku ma tag 'HDR'.

'O ile nam wiadomo, obecnie tylko jedna gra wywietla obraz w penej, nieskalowanej rozdzielczoci 4K, a wszystkie przetestowane przez nas tytuy maj pod tym wzgldem mniejsze lub wiksze niedostatki.'

To niewiele wam wiadomo - s co najmniej 3 takie gry - The Last of Us w 30fps, Skyrim Special Edition oraz Mantis Burn Racing.

'Z punktu widzenia kogo, kto nie ma i nie zamierza kupi ekranu 4K, rozsdniej bdzie wybra wanie t opcj, bo PS4 Pro nie oferuje uytkownikom ekranw Full HD prawie nic nowego.'

A testowalicie chocia Pro na TV 1080p? Bo akurat wanie Pro uytkownikom ekranw FullHD daje downsampling, czyli supersampling. Gry s renderowane w wyszej rozdzielczoci i skalowane w d do 1080p, co wygadza krawdzie dokadnie tak samo jak na PC (na przykad nvidiowy DSR).
Wiec kupno Pro dla TV 1080p to wcale nie jest taki gupi pomys, zwaszcza jak kto planuje w niedugim czasie wymieni telewizor.
'nie zamierza kupi ekranu 4K' - prdzej czy pniej kady bdzie musia kupi ekran 4K, choby ze wzgldu na HDR, od tego ne ma ucieczki.

Czemu test gonoci nie by przeprowadzony na grze ktra w peni wykorzystuje moc PS4 Pro? Wiedmin 3 tak gra nie jest, tam poowa GPU jest wyczona, wic wynik testu jest niemiarodajny. Zabrako te porwnania z poprzednim modelem konsoli CUH-1216B (nie slim, ale cichszy od premierowego).
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
McMenel2016.11.27, 17:12
Kazubin @ 2016.11.27 15:24  Post: 1021819
@Zigu17

Tak zastanawiam si, czym si rni granie na padzie na konsoli i PC w staych 30fps?


Precyzj. Input lagiem. Jeeli kto jest przyzwyczajony do niskiego input laga i precyzji klawiatury i myszki bdzie czu si bardzo dziwnie grajc na konsoli.
KazubinZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Kazubin2016.11.27, 17:16
McMenel @ 2016.11.27 17:12  Post: 1021828
Kazubin @ 2016.11.27 15:24  Post: 1021819
@Zigu17

Tak zastanawiam si, czym si rni granie na padzie na konsoli i PC w staych 30fps?


Precyzj. Input lagiem. Jeeli kto jest przyzwyczajony do niskiego input laga i precyzji klawiatury i myszki bdzie czu si bardzo dziwnie grajc na konsoli.

Ten sam pad i ten sam monitor/tv ;) KM czy pad to kwestia gustu i nie to jest istot pytania do pana @Zigu17
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Czonek redakcjimiekrzy2016.11.27, 18:14
SunTzu @ 2016.11.27 14:36  Post: 1021813
Wci nie rozumiem... jak mam jasno ustawion 500cd/m^2 to biay bdzie wieci z tak jasnoci, a czarny 0,000xxcd/m^2 to bdzie pulpit/video/sdr/hdr....
Czego nie rozumiem (bo rozumiem funkcje przyciemniania czci obrazu itp...):
We sobie jakikolwiek aparat w tym telefon, ktry robi zdjcia 'HDR'... teraz moje pytanie czym si to rnio na monitorze AdobeSRGB 12bit+quadro vs telewizorze HDR 10bit...

Swoj drog czy jest jaki TV, ktry obsuguje REC 2020 w 95%

Jak wspomniaa cytowana przez ciebie osoba, trzeba pamita o tym, e materia SDR jest masterowany dla zakresu jasnoci 0-100 nitw. To wany element, o ktrym trzeba troch pomyle. Tworzenie materiau HDR z myl o przebiciu granicy 100 nitw pozwala na ciekawe rzeczy. Wyobra sobie scen: stojca w cieniu osoba w biaej koszulce, za ktr wida jasno wiecce soce. Zarwno koszulka jak i soce s biae. Jednak w materiale SDR zarwno koszulka, jak i soce bd miay po 100 nitw, natomiast w materiale HDR bdzie mona zrobi, e koszulka ma 100 nitw, a soce 1000 (DolbyVision zakada nawet 10000 nitw maksymalnej jasnoci, ale takich ekranw nie ma), co daje widoczn rnic w ich wygldzie.
Jeli w swoim ekranie SDR zwikszysz sobie jasno ekranu ze standardowego 100 nitw do 1000 nitw, to nie dostaniesz takiego samego efektu, bo co prawda soce bdzie miao 1000 nitw, ale koszulka te i caa scena stanie si 10x janiejsza. Po prostu majc materia HDR i odpowiedni ekran masz duo wiksz swobod w zarzdzaniu jasnoci poszczeglnych elementw sceny. Poza tym, majc tak duo informacji, jeste w stanie w jasnych i ciemnych czciach sceny pokaza wicej szczegw, ktre normalnie ginyby w trakcie cicia histogramw do zaoe nie-HDR - na przykad we wspomnianym socu w HDR jeste w stanie pokaza adny gradient jasnoci od rodka soca do jego brzegw, natomiast w SDR dostaniesz bia plam, niezalenie od ustawionej jasnoci ekranu. Krtko mwic, w HDR troch bardziej chodzi o to, co moe zrobi z contentem jego twrca, wiedzc o tym, e jego materia bdzie wywietlany na ekranie zgodnym z HDR, ni o same moliwoci ekranu.
I porwnanie ze zdjciem jest nietrafione - zdjcia HDR polegaj na ciskaniu histogramu i wyrwnaniu jasnoci, czyli rozjanieniu cieni i przyciemnieniu wiate, przez co faktycznie wycigasz szczegy z tych czci kadru, ale kosztem czego. Natomiast ten telewizyjny HDR niczego nie ciska i niczego nie wyrwnuje (a przynajmniej robi to w znacznie mniejszym zakresie) i od razu wywietla wszystkie potrzebne detale w wiatach i cieniach, bo moe, wie jak i materia stworzony z myl o ekranach, ktre mog i wiedz jak.
AlexHelZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
AlexHel2016.11.27, 18:38
SunTzu @ 2016.11.27 14:36  Post: 1021813
lukadd @ 2016.11.27 11:54  Post: 1021791
(...)

Materiay SDR s nagrywane/tworzone w zakresie 0-100 cd/m2 a HDR w zakresie
0-10000cd/m2(realnie maksymalny zakres dzisiaj nie jest osigalny dla odbiornikw zwykle jest to do ~1500cd/m2) Do tego dochodzi poszerzony zakres kolorw, ale jest on cile powizany w tym wypadku z HDR.

Jako wywietlanego materiau HDR zaley od zastosowanej technologi przetwarzania obrazu w TV jak local diming i maksymalne jasnoci czy odwzorowania palety kolorw rec 2020 itd. Teoretycznie starsze TV mogy by dosta czciowe wsparcie w firmware dla HDR, ale ze wzgldu, e nie byy tworzone pod kontem wywietlania materiau HDR tylko SDR, ktry operuje w zakresach 0-100cd/m2 to rnica w jakoci bya by bardzo maa. Wic producentom nie opaca si tworzy firmware z wsparciem HDR dla starszych technologi.

Tu mona przeczyta dla czego starsze odbiorniki nie dostan wsparcia HDR
https://www.cnet.com/how-to/can-i-upgrade-my-tv-to-hdr/
w filmiku od ~7minuty te jest wyjaniona rnica midzy HDR a SDR i oglne korzyci pynce z nowej technologi.

Wci nie rozumiem... jak mam jasno ustawion 500cd/m^2 to biay bdzie wieci z tak jasnoci, a czarny 0,000xxcd/m^2 to bdzie pulpit/video/sdr/hdr....
Czego nie rozumiem (bo rozumiem funkcje przyciemniania czci obrazu itp...):
We sobie jakikolwiek aparat w tym telefon, ktry robi zdjcia 'HDR'... teraz moje pytanie czym si to rnio na monitorze AdobeSRGB 12bit+quadro vs telewizorze HDR 10bit...

Swoj drog czy jest jaki TV, ktry obsuguje REC 2020 w 95%

Obecnie aden tv nie daje wicej ni 75% ale serie OLED LG C6, E6 i G6 zapewniaj niespotykane wraenia. Sam mam ochot na kupno LG OLED 55C6V ;)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.