komentarze
FonzieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fonzie2016.09.28, 13:26
40#1
Ekran w smartfonie 10k ,cena smartfona 10k ,czas pracy na baterii 10 minut :-)
karolthasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karolthas2016.09.28, 13:29
12#2
VR to chyba jedyne rozsądne zastosowanie dla ekranów o tak dużej rozdzielczości. W TV ekran jest za daleko, a smartfony są za małe i różnica w rozdzielczości ma niewielkie znaczenie w użytkowaniu.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122016.09.28, 13:32
16#3
10k w VR i renderowanie w fHD interfejsu.
sprzetowiec90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sprzetowiec902016.09.28, 13:45
Niech oni popracuja nad nowymi bateriami a nie ekranami 10k ...
HikiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hiki2016.09.28, 14:03
18#5
Fonzie @ 2016.09.28 13:26  Post: 1008380
Ekran w smartfonie 10k ,cena smartfona 10k ,czas pracy na baterii 10 minut :-)

Zawsze mnie zadziwiaja takie komentarze na portalu ktory informuje o nowych technologiach. Najlepiej niech zatrzymaja postep, bo drogo i bateria komus nie trzyma.
Full hd tez mogli nie robic, bo kosztowalo kiedys 10k.
Proponuje jakies forum o nokii 3310 na ktorej dzwoni sie raz dziennie i wysyla 5 smsow. No ale trzyma tydzien.
FonzieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fonzie2016.09.28, 14:12
Hiki @ 2016.09.28 14:03  Post: 1008389
Fonzie @ 2016.09.28 13:26  Post: 1008380
Ekran w smartfonie 10k ,cena smartfona 10k ,czas pracy na baterii 10 minut :-)

Zawsze mnie zadziwiaja takie komentarze na portalu ktory informuje o nowych technologiach. Najlepiej niech zatrzymaja postep, bo drogo i bateria komus nie trzyma.
Full hd tez mogli nie robic, bo kosztowalo kiedys 10k.
Proponuje jakies forum o nokii 3310 na ktorej dzwoni sie raz dziennie i wysyla 5 smsow. No ale trzyma tydzien.

W 6310i trzyma mi prawie 12 dni...
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.09.28, 14:15
O czym on bredzi. Ekrany oled o gęstości 2090ppi są stsowane od lat w wizjerach i też np w hmzt2. Wystatczy połączyć 8 takich ekranów i mamy 7K.
KynarethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kynareth2016.09.28, 14:19
10K? 2x8K? 64 megapiksele? Ok, tylko niech jeszcze postarają się zrobić 100 tflopsowe, smartfonowe gpu, działające na dwóch watach, bo bez tego - to nie ma sensu.
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2016.09.28, 14:40
Samsung chyba idzie w ślepą uliczkę - 10k w smartfonie jest zupełnie bez sensu, już nawet pomijając kwestię potrzebnej mocy obliczeniowej i baterii.10k miało by sens w goglach VR, jednak ceny obecnych są i tak wysokie, a co dopiero z takim wyświetlaczem i soc'em który to udźwignie.
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12016.09.28, 15:15
Hiki @ 2016.09.28 14:03  Post: 1008389
Fonzie @ 2016.09.28 13:26  Post: 1008380
Ekran w smartfonie 10k ,cena smartfona 10k ,czas pracy na baterii 10 minut :-)

Zawsze mnie zadziwiaja takie komentarze na portalu ktory informuje o nowych technologiach. Najlepiej niech zatrzymaja postep, bo drogo i bateria komus nie trzyma.
Full hd tez mogli nie robic, bo kosztowalo kiedys 10k.
Proponuje jakies forum o nokii 3310 na ktorej dzwoni sie raz dziennie i wysyla 5 smsow. No ale trzyma tydzien.

Smartfon, który nie jest w stanie wytrzymać doby na baterii podczas normalnego użytkowania to żaden postęp. Co komu po cudach i bajerach skoro urządzanie po kilku godzinach staje się jedynie drogim przyciskiem do papieru?
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2016.09.28, 15:49
No z baterii cudów nie oczekujcie, bo wyjdą fajerwerki kolejne.
Właściwie to na rękę producentom robić wypasiony sprzęt z lichymi ogniwami, bo za długo taki sprzęt nie może być w obiegu po. prostu generuje zaspokojenie wrogi uczucie dla korpo.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2016.09.28, 16:30
Hashi @ 2016.09.28 14:15  Post: 1008393
O czym on bredzi. Ekrany oled o gęstości 2090ppi są stsowane od lat w wizjerach i też np w hmzt2. Wystatczy połączyć 8 takich ekranów i mamy 7K.


He he, to tak nie działa mistrzu.

Ale trzeba przyznać, że policzyli dobrze, akurat mniej więcej 10k na ekranie 5 cali daje wynik w okolicach 2200 ppi co jest granicą możliwości ludzkiego oka dla 99,99% ludzi przy odległości od ekranu 10 cm.

Co nie znaczy, że 4k by wyglądało źle, bo to jest maksimum, ale średnio podają około 870 ppi jako wystarczające.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.09.28, 16:38
szefons @ 2016.09.28 16:30  Post: 1008424
Hashi @ 2016.09.28 14:15  Post: 1008393
O czym on bredzi. Ekrany oled o gęstości 2090ppi są stsowane od lat w wizjerach i też np w hmzt2. Wystatczy połączyć 8 takich ekranów i mamy 7K.


He he, to tak nie działa mistrzu.

Ale trzeba przyznać, że policzyli dobrze, akurat mniej więcej 10k na ekranie 5 cali daje wynik w okolicach 2200 ppi co jest granicą możliwości ludzkiego oka dla 99,99% ludzi przy odległości od ekranu 10 cm.

Co nie znaczy, że 4k by wyglądało źle, bo to jest maksimum, ale średnio podają około 870 ppi jako wystarczające.
Widocznie nie skumałeś o co mi chodziło. Ekran w wizjerach lustrzanek ma około 1280x720p ale ma wielkość paznokcia, podobnie ekran w HMZT2. Chodziło mi, ze wystarczy zrobić 4x większy panel w tej technologi co te wizjery i masz ultra ekran do googli VR. Natomiast Samsung jak to ma w swoim zwyczaju, chwali się ile to on musi miliardów wydać na stworzenie takiego ekranu.
Dla mnie to makaron PR. Firm produkujących mikro ekrany jest wiele, jak choćby eMagin http://www.emagin.com/.
Sony tez chyba klepie takie ekrany ale aktualnie nie ma większego zastosowania oprócz wizjerów. VR o takiej rozdziałce OK ale za kilka lat moze i nawet nie wiadomo czy ludzie chycą VR.
InvaderZimZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
InvaderZim2016.09.28, 16:54
ciekawe jaki sprzet bedzie renderowal grafike 10k w real time
poki co 4k to jeszcze przyszlosc
SławekplZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sławekpl2016.09.28, 17:42
InvaderZim @ 2016.09.28 16:54  Post: 1008430
ciekawe jaki sprzet bedzie renderowal grafike 10k w real time
poki co 4k to jeszcze przyszlosc

obniżą rozdzielczość generowanego obrazu a resztę załatwi skalowanie, oko powinno dać się oszukać jeśli grafa przetworzy 5k, a tyle jest w zasięgu obecnych układów, za rok czy 2 nie będzie problemem
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2016.09.28, 18:19
Hashi @ 2016.09.28 16:38  Post: 1008427
Widocznie nie skumałeś o co mi chodziło. Ekran w wizjerach lustrzanek ma około 1280x720p ale ma wielkość paznokcia, podobnie ekran w HMZT2.

Wiem o tym i wiem o co ci chodziło, ale jak pisałem to tak nie działa, nie mogą sobie wsiąść, przestawić maszyny i produkować 5 cali 10k.

Z tego co ja wiem takie ekrany są drogie w produkcji i trudniejsze, dlatego HMZ nie jest tani do dziś i mało popularny, co choćby pokazuje, że sony, mając takie ekrany na wyciągnięcie ręki, do ps vr daje 'tylko' fullhd.

Po za tym ekran 10k nadaje się tylko do vr, a na tym trzeba zarobić, kto to kupi? Bo tanie nie będzie.

Jeżeli chodzi o rozdzielczość to w smartfonach dotarliśmy już do granicy jakości, 1080p starczy i to już jest koniec, nic lepszego nie da się wstawić, tam już są OLEDy, więc i tu nie ma co lepszego już wstawić, jedynce co zostaje to wrzucać 10 bit i hdr.

Będą mieli ekran 10k, smarta z 10k, a to będzie cholernie trudno sprzedać.

Produkcja nie będzie taka fajna jak ty piszesz, że sobie linię dostosują i gotowe, bo w innym sprzęcie jest, owszem jest, ale poniżej 1 cala, a nikt im za fraje nie odda patentów i technologi.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2016.09.28, 18:58
Jedną z wad pecetowego VR jest kabel, który może się okręcić użytkownikowi wokół szyi...
Taki smartfon z ekranem 10K i mocnym GPU sprzeda się właśnie jako 'wsad' do gogli VR. Trzeba jednak koniecznie zrobić śledzenie wzroku i możliwość szybkiej aktualizacji niewielkiego fragmentu ekranu z pełną rozdzielczością oraz reszty ekranu ze zmniejszoną (ze sprzętowym rozmyciem).
Przydałby się też touch-pad po odwrotnej stronie smartfona i znacznie lepsze i szybsze sensory ruchu i położenia, może nawet kamera TOF (time of flight) do obserwowania rąk użytkownika.
To czego taki smartfon nie musi mieć to duża i ciężka bateria, można ją umieścić w hełmie z tyłu głowy, dla równowagi. Oczywiście smartfon musiałby mieć wzmocnioną ramkę umożliwiającą wsunięcie go do gogli VR i podłączenie go do elektroniki w goglach (np. układy śledzenia wzroku, głośniki, dodatkowe zasilanie etc.).
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.09.28, 19:32
szefons @ 2016.09.28 18:19  Post: 1008461
Hashi @ 2016.09.28 16:38  Post: 1008427
Widocznie nie skumałeś o co mi chodziło. Ekran w wizjerach lustrzanek ma około 1280x720p ale ma wielkość paznokcia, podobnie ekran w HMZT2.

Wiem o tym i wiem o co ci chodziło, ale jak pisałem to tak nie działa, nie mogą sobie wsiąść, przestawić maszyny i produkować 5 cali 10k.

Z tego co ja wiem takie ekrany są drogie w produkcji i trudniejsze, dlatego HMZ nie jest tani do dziś i mało popularny, co choćby pokazuje, że sony, mając takie ekrany na wyciągnięcie ręki, do ps vr daje 'tylko' fullhd.

Po za tym ekran 10k nadaje się tylko do vr, a na tym trzeba zarobić, kto to kupi? Bo tanie nie będzie.

Jeżeli chodzi o rozdzielczość to w smartfonach dotarliśmy już do granicy jakości, 1080p starczy i to już jest koniec, nic lepszego nie da się wstawić, tam już są OLEDy, więc i tu nie ma co lepszego już wstawić, jedynce co zostaje to wrzucać 10 bit i hdr.

Będą mieli ekran 10k, smarta z 10k, a to będzie cholernie trudno sprzedać.

Produkcja nie będzie taka fajna jak ty piszesz, że sobie linię dostosują i gotowe, bo w innym sprzęcie jest, owszem jest, ale poniżej 1 cala, a nikt im za fraje nie odda patentów i technologi.
W sumie to masz rację ale ja nie pisałem od razu o 5 calach, wiadomo w smartphonach dla mnie osobiście 1080p jest wystarczające w 100%. W VR nie wiem nie testowałem ale co do sedna to nie chodziło mi o 5 calach ale np o 2 calach na oko. Przecież taki ekran wycina się chyba z większej 'tafli'. Drukuje się duzy panel i wycina chyba mniejsze, prawda? Po prostu lubie kawę na ławę, a nie 'ktoś tam będzie chciał kiedyś produkować coś i wyda tyle by to może było itd'.
h63619Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
h636192016.09.28, 23:16
A może lepiej 20k do smartwatcha.
KynarethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kynareth2016.09.29, 00:19
Żeby takie ekrany mogły funkcjonować przy porządnie wyglądającym VR, to śledzenie wzroku użytkownika musi stać się standardem. Takie funkcje musiały by być wbudowane w gogle.
Poza tym, gogle VR potrzebują 210 stopni horyzontalnego pola widzenia. Aby coś takiego osiągnąć przez smartfon, to trzeba by chyba duży, elastyczny wsadzić i jakieś przeniesamowite systemy optyczne. To wszystko tanie nie będzie.
Zaloguj się, by móc komentować