komentarze
MonnqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Monnq2016.07.15, 11:22
12#1
'POWINNY obsługiwać', should != must. Domyślam się jak to będzie wyglądać..
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2016.07.15, 11:28
-11#2
36 CU.
a.k.a. RX 480
ThePeacemaker76Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ThePeacemaker762016.07.15, 11:33
18#3
Mam nadzieje że poprawią Wi-fi bo to co jest nie nadaje się do grania gdy router jest w innym pokoju . W tej kwesti Xbox one wypada lepiej .
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2016.07.15, 11:41
16#4
ThePeacemaker76 @ 2016.07.15 11:33  Post: 990070
Mam nadzieje że poprawią Wi-fi bo to co jest nie nadaje się do grania gdy router jest w innym pokoju . W tej kwesti Xbox one wypada lepiej .

Chyba ostatnie rewizje miały już poprawione anteny, ale generalnie wifi nie nadaje się do grania ;D
Mogliby jednak dać support dla 5ghz..
Ezio21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ezio212016.07.15, 11:50
-20#5
1440p na telewizorze 4k to za mała różnica? Na telwizorze 40 cali nie ma nawet różnicy miedzy fullhd a 4k więc ocb?
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2016.07.15, 11:52
-20#6
Zanim się zacznie hejt PCMR na temat płynności 4K w takim sprzęcie chciałbym tylko dodać, ze deweloperzy mają używać 'checkerboard rendering technique' dla zwiększenia framerate.
Technologia użyta np w RainbowSix Siege, a wywodząca się z Killzone SF. Czyli obraz poddawany może być 'interlace' ale w pionie. Daje to praktycznie tą samą jakość obrazu, a zwiększa framerate około 80%. Deweloper będzie mógł nawet zrobić grę w 16fps i poddać ją takiemu procesorowi otrzymując 30fps.
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2016.07.15, 11:58
adul @ 2016.07.15 11:28  Post: 990069
36 CU.
a.k.a. RX 480
GPU wyprodukowane w 14 nm, a CPU w 28 nm? To będzie raczej R9 380X Plus, 'Plus' dla tego, że dołożą tam 4 CU. Przejście z GCN 1.0 na 1.2, nie zmienią procesu produkcyjnego.

Swoją drogą, szkoda, że Sony nie zdecydowało się na przejście na 14 nm i zastosowanie rdzeni Cheetah (nie wydane, projekt porzucony z powodu braku procesu 20nm) lub ewentualne pozostanie w 28 nm, ale z rdzeniami Puma+ (Carrizo-L).
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912016.07.15, 11:59
20#8
konsola ps4 max co daje to 30fps w 1080p. tu przy 2x takiej chca dac 4x wieksze obciazneie... lepiej bylo by dac te stale 30 fps lub nie stale 60
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2016.07.15, 12:05
Ten uklad w ps4neo bedzie slabszy niz rx470.

pomozcie sobie procesory strumieniowe razy 2 (ADDMUL) x Hz
1minuserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1minuser2016.07.15, 12:20
13#10
Nie minusujcie się za bardzo, wygląda to jak apu z polarisem w 14nm.

https://www.scribd.com/doc/312585554/PS4-5-NEO-pdf
GPU ma nowe instrukcje:
Base Mode
–Mode when title runs on original PlayStation®4 system
–Mode when title without NEO support runs on NEO system (backward-compatibility mode)
–All specs that affect title behavior are same as the original PlayStation®4 system

NEO Mode
–Mode when title with NEO support runs on NEO system
–Extended features (higher clock, more SEs, new GPU instructions) are enabled

Celują w płynne full hd (czyli pewnie 30fps), I różne techniki skalowania wzwyż do 4k. Pewnie prostrze gry / indyki będą natywnie 4k, reszta skalowana.
FraknkY19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FraknkY192016.07.15, 12:27
-11#11
Wygląda że jednak Xbox S będzie mocniejszy a tak chciałem to ps4 neo
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2016.07.15, 12:34
Szału nie ma i nie będzie, bo Jaguar, to taki odpowiednik Atoma. Mocne dedykowane GPU za wiele nie zdziała, gdy CPU oferuje marną wydajność.
Co do rozdzielczości, a raczej zmiany w locie tego parametru, to wszystko zaczyna trzymać się kupy... http://pclab.pl/news70423.html
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2016.07.15, 12:37
Trochę szkoda, że mało ram, ale jest moc gpu to takie 470 pi razy drzwi, brawo AMD ciśnie na polu gier tak trzymać.
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2016.07.15, 12:41
FraknkY19 @ 2016.07.15 12:27  Post: 990086
Wygląda że jednak Xbox S będzie mocniejszy a tak chciałem to ps4 neo

Nie myl Xbox Slim z Xbox Scorpio. Slim wychodzi w sierpniu, i jest tylko mniejszy i tańszy, z taka samą mocą. Scorpio jest do 4k, ale to dopiero za rok.
seecoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
seeco2016.07.15, 12:48
a coś o Scorpio wiadomo ?
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2016.07.15, 12:55
wuzetkowiec @ 2016.07.15 12:34  Post: 990090
Szału nie ma i nie będzie, bo Jaguar, to taki odpowiednik Atoma. Mocne dedykowane GPU za wiele nie zdziała, gdy CPU oferuje marną wydajność.
Co do rozdzielczości, a raczej zmiany w locie tego parametru, to wszystko zaczyna trzymać się kupy... http://pclab.pl/news70423.html
Serio? W vulkanie w doomie nie ma różnicy czy Stocki i3 czy kręcony i7. Więc tutaj tym bardziej CPU ma drugorzędne znaczenie względem ilości klatek. Problemem mogła by być najwyżej rozbudowana fizyka na cpu czy AI. Ale elementy fizyki zawsze można przerzucić na GPU.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992016.07.15, 13:04
To na 90 procent jest 14 nm. Podkręcone CPU i dwa razy tyle, wyżej taktowanych jednostek pewnie potroiło by TDP.
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2016.07.15, 13:10
16#18
Atak_Snajpera @ 2016.07.15 12:05  Post: 990079
Ten uklad w ps4neo bedzie slabszy niz rx470.

pomozcie sobie procesory strumieniowe razy 2 (ADDMUL) x Hz


Dobra to wam teraz to wyliczę skoro minusujecie.

36 CU to 2304 procesorów strumieniowych

PS4Neo
2304 * 2 (addmul) * 0,91 (GHz) = 4,19 TFLOPS

RX480
2304 * 2 * 1,26 (BOOST) = 5,8 TFLOPS

RX470
2048 * 2 * 1,25 (OC) = 5,1 TFLOPS
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2016.07.15, 13:27
-2#19
fajne jest to, że PS4 NEO ma mieć cenę do tej pory dostępnej PS4, czyli ta ostatnia stanieje. fajnie :D
z kolei nie sądzę by XO Scorpio było zbyt tanie. nie będzie, bo wg. zapowiedzi wersja slim ma mieć cenę zbliżoną do obecnego XO. W dodatku MS ma jakieś dziwaczne problemy marketingowe z kinnectem, a tylko dzięki temu MS był górą. już nie jest.

Dla mnie PS4 wygrywa z XO pod każdym względem. Obecnie nie mam żadnej, mam X360 z kinnectem, i okazyjnie dostęp do PS3.
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002016.07.15, 13:27
Hashi @ 2016.07.15 11:52  Post: 990074
Zanim się zacznie hejt PCMR na temat płynności 4K w takim sprzęcie chciałbym tylko dodać, ze deweloperzy mają używać 'checkerboard rendering technique' dla zwiększenia framerate.
Technologia użyta np w RainbowSix Siege, a wywodząca się z Killzone SF. Czyli obraz poddawany może być 'interlace' ale w pionie. Daje to praktycznie tą samą jakość obrazu, a zwiększa framerate około 80%. Deweloper będzie mógł nawet zrobić grę w 16fps i poddać ją takiemu procesorowi otrzymując 30fps.

Pożyjemy zobaczymy, bo jak na razie na konsolach albo ma się średnią grafikę i małą płynność albo dobrą płynność ze słabą grafiką.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.