komentarze
munio1000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
munio10002016.03.31, 16:47
-1#61
barwniak @ 2016.03.31 16:43  Post: 961854
munio1000 @ 2016.03.31 16:34  Post: 961851

i tu bida bo mam samą kartę bez niczego, sprawdzona czy sprawna i jest sprawna ale tylko tyle, niestety to wygrzebka z kompa lecącego na szrot


Ze starego kompa było zachować jeszcze RAM, płytę, CPU, reszta to szrot.
Szczególnie cenne są topowe egzemplarze. Dziś cena laptopowego C2D T9900 to cena nowego i3 6100, za 10 lat to będzie cena ówczesnego i7. To samo RAM dziś DDR2-800 so-dimm 4GB kostki latają po 200zł. Za 10 lat za nie kupi się pełna obsadę RAM ówczesnej płyty głównej.
Generalnie ceni się najlepsze płyty, największe kostki RAM pod dany slot i najwyższe CPU pod dany socket.


jako osobnik rocznik 88' zdążyłem liznąć co nieco szału na 3dfx, ale niestety oczy zaświeciły mi się tylko na tą kartę 3dfx. Reszta zestawu poleciała już dawno w elektrośmieci :(
To o czym wspominasz to oczywista oczywistość. Samo to 'łudu' które mam też nie jest highendem na czas produkcji, a jednak wartość jakąś ma. Dopiero teraz zdałem sobie sprawę że ta elektronika była produkowana >15lat temu.

Moja sztuka jest 'made in mexico' eppa eppa andale, ay caramba :)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2016.03.31, 16:58
Grave @ 2016.03.31 16:04  Post: 961838

Przecież te wszystkie efekty, o których mówisz można było sobie co najwyżej pooglądać na demkach 3dfx, w grach w 2000 roku nic takiego nie było. A nawet jak potem gry zaczęły takie efekty wykorzystywać to wymagały o wiele większej mocy niż było w stanie zaoferować V5.

Odnośnie FSAA (obecnie znane jako Super Sampling AA) to od zawsze ta najprostsza technika AA była potwornie wręcz zasobożerna i jest nawet do dziś mimo, że minęła ponad dekada.

Voodoo 5 5500 owszem oferował FSAA, ale była to funkcja zbyt wymagająca jak na wydajność samej karty, żeby stała się czymś więcej niż ciekawostką.

Wyglądało to mniej więcej tak, że włączenie FSAA 2x pochłaniało 50% wydajności, włączenie FSAA 4x zbijało to co zostało jeszcze o połowę. W praktyce było to nieużywalne.

Nawet kilka generacji nowszych kart (GeForce 2 czy GeForce 3), które pojawiły się w kolejnych latach nie dawały rady lub ledwo dawały radę FSAA, a sam Voodoo 5 5500 tym bardziej.

Co do efektów 'kinowych' (sic!) to masz rację. 3dfx już nie miał takiej siły przebicia, żeby skłonić deweloperów do zastosowania tych technologii, a poza tym wkrótce splajtował (zabrakło więc czasu, na gry T&L po premierze GF256 też trzeba było długo czekać). Nic jednak nie odbierze 3dfx-owi palmy pierwszeństwa w tym zakresie.

Co do FSAA to zastosowany algorytm RGSS AA dawał doskonałą jakość wygładzania. Wpływ na wydajność był owszem spory, ale jednak mniejszy niż u konkurencji. W trybach FSAA 4x i 2x V5 doganiało albo nawet przeganiało GF2 GTS, przy zachowaniu wyższej jakości obrazu. Dopiero GF3 wypadał pod względem wydajności znacznie lepiej dzięki MSAA. W trybie FSAA 2x Voodoo 5 5500 miało wydajność na poziomie Voodoo 3, więc wystarczało do wszystkich ówczesnych gier.
SoplicZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soplic2016.03.31, 17:15
-3#63
Moje jedyne w karierze gracza SLI to było 2 x Voodoo2 (2 x Diamond Monster 2).

PS Voodoo jeden też miałem nietypowe bo 6MB Miro Highscore 3D, ale to było dawno...
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2016.03.31, 17:21
A co do artykułu to oczywiście jak zwykle bardzo ciekawy (jak to u Vegi), ale z pewnymi twierdzeniami to bym polemizował.

3dfx w 2000 roku planował wręcz następne kroki, które miały go pogrążać coraz bardziej. Oferta produktowa miała się powiększyć o kolejne modele Voodoo 4, wśród których miały się znaleźć karty nawet słabsze od i tak już kiepskiej 4500. Jak na ironię, szczęśliwie także tych planów nie udało się zrealizować.

Chodzi zapewne o karty oparte na chipie Daytona (VSA-101). Miał to być dieshrink VSA-100 z obsługą pamięci DDR. Takie Voodoo 4 z VSA-101 0,18nm i DDR 64-bit byłoby bardzo tanie w produkcji. 3dfx miał zamiar je oferować głownie w Azji, a produkcją zając się mieli subvendorzy (np. Powercolor). Wg mnie to był akurat niegłupi pomysł. Nie wyszło z powodu 'zbyt mało, zbyt późno'. Oczywiście byłby to absolutny lowend, ale na takie karty też było miejsce.

Poza tym jeśli mnie pamięć nie myli to VSA-100 było tym samym chipem co Napalm, nazwę zmieniono, aby podkreślić skalowalność i wieloprocesorowość. Faktycznie Napalm zaliczył bardzo duża obsuwę, więc 3dfx wpadł na taki pomysł (pojawiły się wtedy żarty: 'if it's crap don't fix it, just add more bloody chips' ;)). Napalm/VSA-100 był Avengerem po liftingu (konfiguracja potoków 2x1 zamiast 1x2, obsługa koloru 32-bit i tekstur wysokich rozdzielczości, optymalizacja pod multi-GPU). Jeśli coś pokręciłem - poprawcie.
krzychdZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
krzychd2016.03.31, 17:44
-1#65
Sam nigdy nie miałem Voodoo ale mam miłe wspomnienia z nią związane.

1. Znajomi Szwajcarzy dokupili sobie Voodoo 1 do swojego kompa z montażem u informatyka. 'Miszcz' nie zainstalował sterowników i moi znajomi grali w NFS na karcie 2D nie wiedząc co czynią :) Dopiero moja interwencja spowodowała u nich efekt WOW(u mnie zresztą też).
2. Kumpel kupił sobie Voodoo Rush i poprosił mnie o instalację. Pamiętam, że tam był taki kabelek którym łączyło się kartę graficzną z chyba kartą muzyczną(?) i zamiast użyć oryginalnego wziąłem jakiś inny dołączony do jakiegoś innego sprzętu. Karta sypała artefaktami i przez kilka godzin nie mogliśmy dojść do tego co się dzieje. W końcu wymontowaliśmy kartę i z instrukcją w ręku krok po kroku przeprowadziliśmy instalację tym razem z właściwym kabelkiem.

To były czasy :)
hacelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hacel2016.03.31, 17:49
Ech ta historia... S3 Savage, Intel i740 czy Kyro... aż się łza kręci
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2016.03.31, 17:50
Jak jednak mówiłem, dziś rynek gpu to absurd. W tamtych czasach najwydajniejsze wówczas voodoo 2 kosztowało 450 zł podczas gdy dzisiejszy odpowiednik wydajnościowy 980ti kosztuje 3 tysie.

Ja pamiętam raczej kwoty rzędu 1000-1200 zł, czyli ówczesnej przeciętnej pensji. Dziś 980Ti w relacji do zarobków jest tańszy no i nie trzeba drugiej karty.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2016.03.31, 17:50
goly @ 2016.03.31 14:52  Post: 961818
od kiedy Nvidia przejęła ludzi od 3dfx, to tak dobrze im się wiedzie

Nie zgodzę się. To właśnie inżynierowie przejętego 3dfx odpowiadają za GeForce FX - bezapelacyjnie najgorsze GPU w historii NV...
pablo27Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pablo272016.03.31, 17:52
-2#69
fx był od 3dfx-a xD? Toc to najwieksze badziewie w całej historii Nvidii
pablo27Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pablo272016.03.31, 17:53
-7#70
iwanme @ 2016.03.31 17:50  Post: 961879
Jak jednak mówiłem, dziś rynek gpu to absurd. W tamtych czasach najwydajniejsze wówczas voodoo 2 kosztowało 450 zł podczas gdy dzisiejszy odpowiednik wydajnościowy 980ti kosztuje 3 tysie.

Ja pamiętam raczej kwoty rzędu 1000-1200 zł, czyli ówczesnej przeciętnej pensji. Dziś 980Ti w relacji do zarobków jest tańszy no i nie trzeba drugiej karty.

t ale wtedy to taka karte tomiałes z 5 lat a teraz po dwóch gonisz do zyda
AlmuricZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Almuric2016.03.31, 18:11
Pamiętam jak znajomy męczył się z Kyro, koszmar i makabra to mało powiedziane. Ja w tym czasie spokojnie działałem na GF Winfast 2 Pro, długo ta grafa była blisko szczytu... Ale zaczynałem od Voodoo!
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2016.03.31, 18:20
pablo27 @ 2016.03.31 17:53  Post: 961882

t ale wtedy to taka karte tomiałes z 5 lat a teraz po dwóch gonisz do zyda

Było dokładnie na odwrót, wtedy postęp był o wiele szybszy.Vodoo3, killer z 1999 r., w 2001 r. (premiera GF3) był już przeżytkiem. A dzisiaj przeszło 4-letni HD7970 nadal zapewnia bardzo przyzwoitą wydajność.
pablo27Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pablo272016.03.31, 18:25
-3#73
No to sie przyzwyczajaj bo zostały ze trzy pykniecia procesu i koniec
WenezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wenez2016.03.31, 18:28
-4#74
Na 10 stronie poszła za mocna podnietka i poleciało dwa razy to samo, że gts jest szybszy :)
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2016.03.31, 18:35
pablo27 @ 2016.03.31 18:25  Post: 961897
No to sie przyzwyczajaj bo zostały ze trzy pykniecia procesu i koniec

Było 5 lat siedzenia na 28 nm . Teraz szykują się co najmniej 3 lata postoju przy 14/16 nm (de facto 20 nm FINFET).

Przynajmniej w kwestii procesów typu HP w jakich produkowane są 'duze' GPU.

Taka sytuacja spowoduje że najprawdopodobniej AMD i NV będą pomału dawkowac nowości w architekturze GPU wiedząc że 14/16 nm musi wystarczyć na 2-3 'nowe generacje'.
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842016.03.31, 18:53
Voodoo3 (w tym z tv tuner) jak i voodoo4 kupowali amigowcy z mediatorami, bo to było szybsze od permedii2 z bvision, a jednocześnie nic innego w tym okresie nie obsługiwano. Dopiero później pojawiły się sterowniki do radeonów na PCI (w trybie 2D). Ot taka ciekawostka, bo właśnie jako 'dedykowany amigowy sprzęt' te karty 3dfx były jeszcze nie tak dawno w cenach pokroju 300-600zł u producenta mediatorów czyli firmy Elbox!
Opson6667Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Opson66672016.03.31, 19:35
Almuric @ 2016.03.31 18:11  Post: 961888
Pamiętam jak znajomy męczył się z Kyro, koszmar i makabra to mało powiedziane. Ja w tym czasie spokojnie działałem na GF Winfast 2 Pro, długo ta grafa była blisko szczytu... Ale zaczynałem od Voodoo!


To patrz co Kyro odpala z odpowiednio mocnym procesorem. Filmy znajomego któremu pożyczyłem swoją turbo dopaloną platformę AGP :)

GTA 3, VC, San Andreas!!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=TPSVze0NZyA
NFS Underground!

https://www.youtube.com/watch?v=nKJGd9jizvU
NFS Most Wanted!!!!!!, Trackmania Nations!!!!!!!, Painkiller, UT2004

https://www.youtube.com/watch?v=B7mC0Eqnues
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2016.03.31, 19:37
Już kilkukrotnie na różnych portalach były podobne artukuły, ale nie zaszkodzi sobie powspominać :) Miałem Voodoo Rush, pamiętam, że nie odpalała mi deska rozdzielcza w NFS3 bo za mało pamięci miałem w grafice :)
*Konto usunięte*2016.03.31, 19:39
W końcu coś ciekawego na pclabie. Jak dla mnie to newsy możecie ograniczyć do tych najważniejszych, wywalić różne plotki i tłumaczenia aktualnosci z innych stron, a więcej artykułów tego typu (przez artykuły nie mam na myśli przemyślen z d**y czy uzewnętrznianie sie jak ma to miejsce ostatnio na purec).
pablo27Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pablo272016.03.31, 19:47
-2#80
Grave @ 2016.03.31 18:35  Post: 961902
pablo27 @ 2016.03.31 18:25  Post: 961897
No to sie przyzwyczajaj bo zostały ze trzy pykniecia procesu i koniec

Było 5 lat siedzenia na 28 nm . Teraz szykują się co najmniej 3 lata postoju przy 14/16 nm (de facto 20 nm FINFET).

Przynajmniej w kwestii procesów typu HP w jakich produkowane są 'duze' GPU.

Taka sytuacja spowoduje że najprawdopodobniej AMD i NV będą pomału dawkowac nowości w architekturze GPU wiedząc że 14/16 nm musi wystarczyć na 2-3 'nowe generacje'.

2017 jest zapowiedziany intel 10 nm


Opson6667
Syrius sam to na voodu 2 czy voodu banshe tez latał jak głupi
Zaloguj się, by móc komentować