komentarze
polcsgoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
polcsgo2016.03.02, 11:18
Kameleonn @ 2016.03.02 09:00  Post: 954514
Wymagania gier siegnely granic absurdu. Kazda nowa gra ma problemy z plynnoscia lub nieadekwatne wymagania do generowanej grafiki (np XCOM 2).

Ostatnia dobrze zoptymalizowana gra jaka pamietam to Dying Light i Wolf:New Order/Old Blood, ktore chodzily na kalkulatorach plynnie i wygladaly oblednie.

Zapomniales tez o GTA V ktore w sumie chodzi na wszystkim
hasatiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hasati2016.03.02, 11:22
alexbe @ 2016.03.02 09:12  Post: 954518
hasati @ 2016.03.02 08:00  Post: 954503

Chyba wymagania rosną, znaczy są specjalnie zawyżane. To i ludzie są zmuszani do lepszych kart. Ale niedługo cierpliwość się skończy.


Naprawdę nie wiem o co chodzi z tym marudzeniem o specjalnym zawyżaniu wymagań , są jakie są . Oprócz kilku wyjątków razem ze wzrostem wymagań wzrasta jakość i szczegółowość dostarczanego do naszych patrzałek obrazu. Co dostrzega chyba każdy posiadacz w/w organu :-)
Czy mogłyby być mniejsze? Pewnie tak, ale nie wyobrażajmy sobie cudów.

No i widzę tez u kolegi zapędy rewolucjonisty:), że niby cierpliwość się skończy i co ? My gracze przestaniemy kupować nowe grafiki i zaczniemy grać w stare krapy (przepraszam, oldskule)?

Jest wiele sposobów, dzięki którym można dać w kość producentom gier i tak samo producentom kart graficznych :))
VymmiataczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vymmiatacz2016.03.02, 11:29
Widzicie? 500+ już daje efekty :)
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2016.03.02, 11:43
-3#25
Mowa tu o +300$, a konkretnie karcie gtx 970, który mieści się w tym progu ledwo od dołu. W dodatku korzystnie ta karta wypada na tle reszty tańszej oferty, która została przez Nvidię zrobiona jako całkowita dywersja, a AMD ma tam niesmaczne skisłe kotlety.
Nie warto wykładać kasy na 960, a dołożyć do 970 warto i takie założenie zaowocowało wzrostem sprzedaży, sytuacja pamiętna z lat 2006-7, kiedy fatalny 8600 podbił sprzedaż gts 8800.
bzykulovZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bzykulov2016.03.02, 12:16
-1#26
Czyli 970 jaka to półka? Średnia czy wyższa?
TitoBanditoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TitoBandito2016.03.02, 12:28
Zapomnieliście napisać, że to Matrox jako pierwszy wprowadził środowiskowe mapowanie wybojów (environmental bump mapping) do swoich kart graficznych G400/Max co było widoczne w grach korzystających z tej technologii i była to pewna ewolucja w dziedzinie wyświetlania grafiki 3D.
michasu2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
michasu22016.03.02, 12:30
TitoBandito @ 2016.03.02 12:28  Post: 954603
Zapomnieliście napisać, że to Matrox jako pierwszy wprowadził środowiskowe mapowanie wybojów (environmental bump mapping) do swoich kart graficznych G400/Max co było widoczne w grach korzystających z tej technologii i była to pewna ewolucja w dziedzinie wyświetlania grafiki 3D.

Dokładnie chyba jakoś w 1999 roku
BeeDeadZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BeeDead2016.03.02, 14:05
Hans @ 2016.03.02 10:26  Post: 954548
A Tseng Labs?
To było coś na początku lat 90.


Sam miałem ET4000 W32i na VLBus
DWB2016.03.02, 14:06
BOLOYOO @ 2016.03.02 05:30  Post: 954482
Dokładnie... Niestety obecnie wydajność jest tak marna (lub optymalizacja), że nic innego się po prostu nie opłaca. Dać 1200 zł i grać na średnich lub 1500 i grać na wysokich, ewentualnie dać 3000 zł i grać na najwyższych... Tragedia, ale na to też ma wpływ kurs dolara.

Niemniej jednak, bardzo ciekawy news, po krótce opis historii rynku, to mi się podoba.


A ja bym powiedział ,że nie kurs dolara tylko przekonanie ludzi ,że na średnich i niskich nie można grać... a gdyby wymyslili ,że za 10000 zł trzeba kupic kartę do gry na najwyzszych to też kupisz? Nvidia wprowadzi jeszcze 10 implementacji gameworks i może tak być.
operatorkomputeraZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
operatorkomputera2016.03.02, 14:22
Niestety korpo same sie wkopaly. Intel juz widzi ze nie ma potrzeby zmiany procesorow sprzed 5 lat. I co maja zrobić? Firma ma koszty i jakos musi zarabiać. I nv ma ten sam problem ale załatwia go zawyżaniem wymagan w grach i wymuszając zmiany sprzętu.
gracz2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gracz20002016.03.02, 15:28
nowe karty graficzne geforce, radeon wydajność mają dużą tylko w nowych grach directx 11, instalując stare gry robione na directx 9 wydajność jest porównywalna ze starymi kartami graficznymi i to jest haczyk o tym haczyku milczy nvidia i amd na nim złapali się ludzie kupujący nowe karty graficzne za dwa lata zrozumieją że dzisiaj produkowane komputery i laptopy są gorsze od starych
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2016.03.02, 15:48
Każda z nieistniejących bądź nieobecnych dziś na rynku kart graficznych firm dołożyła coś od siebie.

Można o tym zrobić duży, fajny artykuł.
AlejajcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alejajca2016.03.02, 15:58
Wszystko piknie ładnie - ale gdzie informacje o tym dlaczego w/w firmy zniknęły z rynku? Dla przykładu : kiedy NVidia i ATI wprowadzała Shadery (Pixel i Vertex) 3Dfx nadal siedziała na Bunshe lub 'potforkach' serii 5500
S3 ze swoimi kartami Savage3D i Savage4 miały spore zaległości względem odpowiedników u konkurentów.
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2016.03.02, 16:31
-2#35
Kameleonn @ 2016.03.02 09:00  Post: 954514
Wymagania gier siegnely granic absurdu. Kazda nowa gra ma problemy z plynnoscia lub nieadekwatne wymagania do generowanej grafiki (np XCOM 2).

W XComie wyłącz wygładzanie krawędzi (max fxaa). Na ekranie jest ogromna ilość elementów i niestety zabija wydajność. Ciężko mieć do nich o to pretensje przy tak dopracowanych, szczegółowych mapach, które w dodatku da się przemielić granatnikami do zera.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2016.03.02, 16:40
Upadek 3dfx był jednak trochę bardziej skomplikowany, zaważyły blednę decyzje biznesowe (kupno STB, odprawienie producentów OEM, zbyt późno skoncentrowanie się na na projekcie Rampage).

A tak w uproszczeniu to większość tych producentów pogrzebała niemożność wprowadzenia sprzętowego T&L. Albo decydowali się w ogóle nie wprowadzać tej jednostki, albo robili to nieudolnie (jak np. S3 - jednostka była w sprzęcie, ale nigdy nie udało jej się uruchomić, by działała poprawnie). A marketing Nvidii przekonywał, że HwTnL to 'must have'. Historia to zweryfikowała - gdy gry faktycznie zaczęły wykorzystywać T&L, większość kart miała już Vertex Shader, a jednostki T&L pierwszej generacji były za słabe.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2016.03.02, 17:07
W co 2 pececie dodatkowa karta, jednym słowem integry to skok na kasę, a nie 'oszczędności'.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2016.03.02, 19:12
Coraz więcej kart graficznych wykorzystuje się w zadaniach profesjonalnych (używając CUDA, itp).

hasati @ 2016.03.02 08:00  Post: 954503

Chyba wymagania rosną, znaczy są specjalnie zawyżane. To i ludzie są zmuszani do lepszych kart. Ale niedługo cierpliwość się skończy.

Rewolucja zacznie się od Francji i głowy (szefów Ubi) polecą na gilotynach?

Kameleonn @ 2016.03.02 09:00  Post: 954514
Wymagania gier siegnely granic absurdu. Kazda nowa gra ma problemy z plynnoscia lub nieadekwatne wymagania do generowanej grafiki (np XCOM 2).

Ostatnia dobrze zoptymalizowana gra jaka pamietam to Dying Light i Wolf:New Order/Old Blood, ktore chodzily na kalkulatorach plynnie i wygladaly oblednie.

Punktem odniesienia może być Crysis 3. Grafika niedościgniona do dziś, a wymagania śmiesznie małe w porównaniu do najnowszych COD-ów, Tomb Raiderów, Assasinów.

Hans @ 2016.03.02 10:26  Post: 954548
A Tseng Labs?
To było coś na początku lat 90.

Tsengi nie miały 3D, to były tylko karty 2D.
borizmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
borizm2016.03.02, 19:33
-1#39
BeeDead @ 2016.03.02 14:05  Post: 954643
Hans @ 2016.03.02 10:26  Post: 954548
A Tseng Labs?
To było coś na początku lat 90.


Sam miałem ET4000 W32i na VLBus

Karty Tseng były swego czasu genialne. #9 też, tyle że b. drogie.
Pytanie czemu nie ma informacji o nVidia N1, który był pierwszym akceleratorem nVidia, wydanym chyba przed Voodoo, nVidia 128, który zachwiał potęgą Voodoo i czemu nie ma informacji o S3 Virge, który był jednym z pierwszych ogólnie dostępnych.
kulekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kulek2016.03.02, 21:52
Też nie wiem czemu nie wspomniano o S3 Virge. Była to pierwsza karta 2d/3d w przystępnej cenie. Niestety aby wykorzystać pełne możliwości karty, gra musiała być do niej dostosowana. Zbyt mała ilość tytułów spowodowała brak sukcesu tej karty. Pamiętam też, że S3 zaimplementowało tam jakieś swoje rozwiązanie, które bardzo reklamowali.
Zaloguj się, by móc komentować