Komentarze
Komentarzy na stronę
1
adul (2016.02.23, 08:35)
Ocena: 15
#1

0%
Uwidacznia się tu brak zasobów ze strony AMD. Rozumiem, że czasy są dla nich ciężkie i wypuszczenie drivera może zająć im nieco więcej czasu, jednakże obawiam się, że AMD może się skupić na DX 12, w szczególności ze względów marketingowych (DX i Windows kojarzy każdy), 'wyciskając' ile się da z przewagi w obliczeniach asynchronicznych.
Póki co używam 7850, ale gdy przyjdzie czas na zmianę, obsługa Vulkana będzie dla mnie krytycznym czynnikiem przy wyborze (jak i dobre wykorzystanie CPU - nie spieszy mi się zmieniać 2500K, w szczególności jeśli M$ będzie naciskać na producentów CPU, aby nie wspierali Win 7).
Kibicuję AMD i życzę im jak najlepiej, ale jeśli skupią się na Win10/DX12, nie zobaczą mojej gotówki.
Inicjatywa GPUOpen daje mi nadzieję na to, że skoncentrują się na otwartych standardach, ale zobaczymy, jak z wykonaniem.
phlv (2016.02.23, 09:07)
Ocena: -4
#3

0%
adul @ 2016.02.23 08:35  Post: 952362
[...]
Kibicuję AMD i życzę im jak najlepiej, ale jeśli skupią się na Win10/DX12, nie zobaczą mojej gotówki.
[...]


A ja, właśnie dlatego, że parę lat temu (jakieś 5 czy 6 lat) już traktowali po macoszemu Linuxa olałem Radeony na dobre i używam tylko NVidii. Nie żałuję tego ruchu.
lukevipno1 (2016.02.23, 09:34)
Ocena: 12
#4

0%
Giń M$ ze swoim W10 i DirectX ;)
adul (2016.02.23, 09:38)
Ocena: 1
#5

0%
phlv @ 2016.02.23 09:07  Post: 952373
A ja, właśnie dlatego, że parę lat temu (jakieś 5 czy 6 lat) już traktowali po macoszemu Linuxa olałem Radeony na dobre i używam tylko NVidii. Nie żałuję tego ruchu.
Rozumiem twój ruch, ale rozumiem też, że AMD nie ma zasobów, aby inwestować grubą kasę w drivery na tak niszowy rynek (przynajmniej dla graczy), jakim jest Linux.
Otwarty driver może (nie musi) poprawić sytuację. Dodatkowo, przy Vulkanie driver ma znacznie mniej roboty i do powiedzenia, w szczególności jeśli chodzi o wydajność - te kwestie przejmuje aplikacja.
Otwarty driver to także szansa na zmniejszenie nakładu pracy nad nim dla AMD, gdyż może nad nim pracować mocna społeczność Linuxa. Co prawda nie powinni zrzucać takiej odpowiedzialności na tą społeczność, ale lepsze to, niż sam zamknięty, nienajlepszy driver.
operatorkomputera (2016.02.23, 10:50)
Ocena: 2
#6

0%
Jesli producenci procesorow będą uzależniać ich działanie od systemu operacyjnego to dostana wpierdol jak Gates swego czasu😊😊😊😊
ext73 (2016.02.23, 10:54)
Ocena: 1
#7

0%
Vulkan da potężnego 'kopa' desktopom Linuksowym ... już pod OpenGL - jeśli system jest dobrze zoptymalizowany ... nawet gry które teoretycznie są gorzej sportowane np. Dying Light, czy Middle-earth: Shadow of Mordor potrafią działać idealnie, a nawet lepiej niż pod Windows na identycznej platformie ... nie mówię o tych idealnie sportowanych, np. CS: GO bo tu Windows daleko w tyle zostaje ;) vide:

https://www.youtube.com/watch?v=LYgndhzN3e0
https://www.youtube.com/watch?v=mynkNsVm4A8
https://www.youtube.com/watch?v=2jjth6q28qk
Stjepan (2016.02.23, 10:57)
Ocena: 3
#8

0%
W10 i DX12 i WS mówimy nie, Vulkan to przyszłość, steama sam używam i cieszę się wielcy wspierają Vulkana który będzie działał na wielu platformach jednocześnie.
jarecki3460 (2016.02.23, 11:29)
Ocena: 0
#9

0%
Wiecie jakie grafiki mobilne obsluza Vulkan?
adul (2016.02.23, 12:13)
Ocena: 6
#11

0%
Athallus @ 2016.02.23 11:58  Post: 952432
Nikt jeszcze nie widział ani DX12 ani Vulkana w działaniu, a już wszyscy pieją o wyższości jednego nad drugim.
Dostępność. Wiadomo jest, że te 2 API są podobne do siebie (wywodzą się z Mantle), ale DirectX robił M$ i sztucznie ograniczył go do win 10 (XBO to też win 10).
Vulkan był tworzony przez wszystkich większych graczy na rynku hardware'u (no, może poza Apple). Gdyby istniały odpowiednie sterowniki do GPU, ruszyłby pod win XP.

Athallus @ 2016.02.23 11:58  Post: 952432
Nie rozumem też zawiści do Windows Store, co w tym złego, że jest?
Kilka przykładów:
- Nie da się wyłączyć VSynca (co także uniemożliwia używanie Freesync/G-Sync)
- Wymuszony tryb borderless fulscreen
- Brak obsługi SLI/Crossfire
- Brak dostępu do plików gry
Tyle pamiętam.
No i litości, M$ bierze się za dystrybucję gier na PC. Kiedy wyniknęło z tego coś dobrego?
Athallus (2016.02.23, 13:39)
Ocena: -4
#12

0%
adul @ 2016.02.23 12:13  Post: 952439
Dostępność. Wiadomo jest, że te 2 API są podobne do siebie (wywodzą się z Mantle), ale DirectX robił M$ i sztucznie ograniczył go do win 10 (XBO to też win 10).
Vulkan był tworzony przez wszystkich większych graczy na rynku hardware'u (no, może poza Apple). Gdyby istniały odpowiednie sterowniki do GPU, ruszyłby pod win XP.

Z tego co sami twórcy Vulkana pisali, to nie ruszy on na systemach 32 bitowych, wiec to tez nie argument. Fakt jest taki że DX12 jest dla MS System Sellerem, a to że istnieje na konsoli Xbox to spora zaleta.

adul @ 2016.02.23 12:13  Post: 952439

Kilka przykładów:
- Nie da się wyłączyć VSynca (co także uniemożliwia używanie Freesync/G-Sync)
- Wymuszony tryb borderless fulscreen
- Brak obsługi SLI/Crossfire
- Brak dostępu do plików gry
Tyle pamiętam.

No ale ja mówie o sklepie, a nie o grze w nim. To, że tych opcji jeszcze nie ma to chyba sprawa dewelopera, a nie sprzedawcy. A i tak jest lepiej niż na Steam bo przynajmniej płacisz w złotówkach, a nie dodatkowo jesteś obciążany za przewalutowanie na Euro.

adul @ 2016.02.23 12:13  Post: 952439

No i litości, M$ bierze się za dystrybucję gier na PC. Kiedy wyniknęło z tego coś dobrego?

A kiedy było coś złego? Póki co nie mamy na co marudzić, na Xbox masz kompatybilność wsteczną, zapowiedzieli, że do zakupionej kopii gry na konsole (Quantum Break) dostaniesz kopię na PC, normalnie wszystko przeciw nam.

I teraz mamy się cieszyć, że Valve chce użyć Vulkana jako swój System Seller? Wybacz ale ta firma jest jeszcze bardziej pazerna na kasę niż MS (tak trudno w to uwierzyć), zwrot pieniędzy wprowadzono dopiero niedawno, do tego na głupich zasadach (tu powinni się uczyć od Origin'a i GOG'a), wsparcie maja też znacznie gorsze od Origin. Już pozapominali wszyscy jak Dolar=Euro na steamie, gdzie różnica w cenie wynosiła 2 złote, a Ty jako Polak płaciłeś obligatoryjnie w Euro, jak chcieli załatwić użytkownikom płatne mody i to jak się okazało, że płacimy steamowi i Bethesdzie, a nie twórcom modów. Jak nie było opcji ustawienia sobie tego co masz na pierwszej stronie i byłeś zasypywany syfem early access i green light.

Ale wypomnieć konkurencji, że od razu idealna nie jest można :) ba trzeba bo konkurencja to MS. Wielu działań MS nie popieram, ale nie jestem hipokrytą, nie stanę do walki DX vs Vulkan, tylko będę korzystał z obu i cieszył się możliwościami obu.
adul (2016.02.23, 14:00)
Ocena: 4
#13

0%
Athallus @ 2016.02.23 13:39  Post: 952469
Z tego co sami twórcy Vulkana pisali, to nie ruszy on na systemach 32 bitowych, wiec to tez nie argument.
To, że ruszy na XP - może i nie (chodzi o sam fakt, że da się)
To, że ruszy na 7 i 8, to co innego.

No ale ja mówie o sklepie, a nie o grze w nim. To, że tych opcji jeszcze nie ma to chyba sprawa dewelopera, a nie sprzedawcy.
Te ograniczenia, które wymieniłem, wynikają własnie z Windows Store. Rise of the Tomb Rider na Steam nie ma tych ograniczeń.

A kiedy było coś złego?
GFWL. Pamiętamy. (ostatnio nie da się nawet ściągnąć gier zakupionych tam.)

Póki co nie mamy na co marudzić, na Xbox masz kompatybilność wsteczną
Pisałem o PC.

zapowiedzieli, że do zakupionej kopii gry na konsole (Quantum Break) dostaniesz kopię na PC
I fajnie, ale i tak jak gram na PC, to nie na XONE, a wersja na PC ma ograniczenia OS + te, co narzuca Windows Store (pisałem wczesniej)
Swoją drogą, do Portala 2 na PS3, (znienawidzone przez Ciebie) Valve dorzucało też kopię na PC.

I teraz mamy się cieszyć, że Valve chce użyć Vulkana jako swój System Seller? Wybacz ale ta firma jest jeszcze bardziej pazerna na kasę niż MS (tak trudno w to uwierzyć)[...]
Gdzie ja napisałem o Valve czy SteamOS? Sam gram na Win 7 i także z mojej perspektywy Vulkan to opcja lepsza, niż DX 12.
Dodatkowo, nigdzie nie gloryfikowałem Valve. Firma może nie jest idealna, ale nie miałem większych problemów z ich produktami/usługami. Lubię ich, ale jestem świadomy wad.
Gdybym miał do wyboru (w szczególności przy grach single-player) kopię na Steam albo GOG czy Humble Store, wybrałbym GOG lub Humble Store (w szczególności ci drudzy z reguły dorzucają Steamkey, nawet do gier DRM-free. 2 w 1)

[...]nie stanę do walki DX vs Vulkan, tylko będę korzystał z obu i cieszył się możliwościami obu.
Dobrze dla Ciebie - ja nie zamierzam przesiadać się jakikolwiek nowszy Windows. W szczególności 10.
skoti48 (2016.02.24, 08:23)
Ocena: 1
#14

0%
Athallus @ 2016.02.23 13:39  Post: 952469

Z tego co sami twórcy Vulkana pisali, to nie ruszy on na systemach 32 bitowych, wiec to tez nie argument. Fakt jest taki że DX12 jest dla MS System Sellerem, a to że istnieje na konsoli Xbox to spora zaleta.

Nie wiem skąd pan bierze wiadomości, ale należałoby je weryfikować, bo ktoś pana robi w balona i ośmiesza się pan później publicznie. Nie dość, że nikt z twórców vulkana nie mówił nic takiego, to już teraz mamy wiele sterowników od różnych firm dla 32 bitowych systemów. Fakt istnienia Dx12 na Xbox One to zaleta, ale nie tak wielka jak niektórzy myślą, bo Xbox One to konsolowy niewypał i twórcy gier, bardziej zainteresowani będą Vulkanem na Nintendo, bo konsol sprzeda się znacznie więcej.
Zoltar86 (2016.02.24, 16:06)
Ocena: 0
#15

0%
Jak napisał przedmówca, widać braki w kadrach AMD.
Najważniejsze, że AMD wydało sterowniki dla Vulkana pod windę. Granie pod linuksem narazie jest słabo spopularyzowane, więc nie ma pośpiechu. Niech to w pewnym momenci podgonią i będzie git. Sam SteamOS ma swoje problemy, nie on najpierw stanie się dobrą platformą, niezależnie od Vulcana.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 28
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane