komentarze
=-Mav-=Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
=-Mav-=2015.11.05, 04:34
43#1
Oby Vulkan stał się w końcu standardem dla wszystkich urządzeń, jakim od początku powinien być opengl. Za directx-em nikt nie będzie płakał, poza microsoftem oczywiście.
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2015.11.05, 06:24
20#2
=-Mav-= @ 2015.11.05 04:34  Post: 922100
Oby Vulkan stał się w końcu standardem dla wszystkich urządzeń, jakim od początku powinien być opengl. Za directx-em nikt nie będzie płakał, poza microsoftem oczywiście.

Nie mógłbym tego lepiej ująć.
Mam szczerą nadzieję, że twórcy silników, szczególnie tych wieloplatformowych (Unreal, Unity, o Source się nawet nie martwię) naprawdę się przyłożą do obsługi tego API (co ma szczególny sens dlatego, że zgadza się z ideą wieloplatformowości).
SerpherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Serpher2015.11.05, 08:18
18#3
Dla developerów Vulkan powinien być jasnym wyborem w porównaniu do DX12. Raz napisany kod działający na wielu platformach to wręcz zbawienie.
leeszajZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
leeszaj2015.11.05, 08:20
-12#4
Tak Vulkan ,Pascal,Volta,wydajność kosmiczna,a gry dalej będą robione pod konsole i po co komu taka wypasiona karta?
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2015.11.05, 08:30
Serpher @ 2015.11.05 08:18  Post: 922117
Dla developerów Vulkan powinien być jasnym wyborem w porównaniu do DX12. Raz napisany kod działający na wielu platformach to wręcz zbawienie.

Dla developerów liczy się jedynie kasa.
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2015.11.05, 08:56
13#6
wuzetkowiec @ 2015.11.05 08:30  Post: 922121
Serpher @ 2015.11.05 08:18  Post: 922117
Dla developerów Vulkan powinien być jasnym wyborem w porównaniu do DX12. Raz napisany kod działający na wielu platformach to wręcz zbawienie.

Dla developerów liczy się jedynie kasa.

Pisanie czegoś tylko raz to właśnie oszczędność. A oszczędność to kasa.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2015.11.05, 09:36
A teraz zadajmy sobie pytanie : jakie gry, które przecież najczęściej portowane są z konsol, będą w stanie wykorzystać moc nowych kart? Oby PC master race nie została bez dobrych tytułów...
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Labovsky2015.11.05, 09:57
Fajnie widzieć, jak Nvidia promuje Vulkan API, czyli projekt, który wprost bazuje na AMD Mantle. Oby to wyszło branży na korzyść :)

wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2015.11.05, 10:08
adul @ 2015.11.05 08:56  Post: 922128
wuzetkowiec @ 2015.11.05 08:30  Post: 922121
(...)

Dla developerów liczy się jedynie kasa.

Pisanie czegoś tylko raz to właśnie oszczędność. A oszczędność to kasa.

Dwie z trzech najważniejszych platform do gier, to platformy MS związane z DirectX. Zatem Vulkan, to wzmacnianie platform konkurencji.
SirPLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SirPL2015.11.05, 10:24
Windows będzie mocno lobbował, aby najważniejsze gry nie były tworzone na Vulkanie, bo to oznaczałoby utratę klientów na rzecz linuksa.
Dark SacredZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dark Sacred2015.11.05, 10:29
'Z dotychczasowych doniesień wiemy, że zaplanowana na przyszły rok architektura Pascal ma zapewniać obsługę interfejsu DirectX 12 (poziom 12_1)'

Czyli teoretycznie nic się nie zmien.i bo Maxwell ma obsługę DX 12.1, czy to błąd czy może maxwell nieoficjalnie nie wspiera dx12.1? Czy jednak można wspierać DX12.1 w lepszym stopniu niż to oferuje seria 9xx?

Wsparcie wsparciu nie równe czy opisy na pudełkach kłamią?
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2015.11.05, 10:40
wuzetkowiec @ 2015.11.05 10:08  Post: 922151
adul @ 2015.11.05 08:56  Post: 922128
(...)

Pisanie czegoś tylko raz to właśnie oszczędność. A oszczędność to kasa.

Dwie z trzech najważniejszych platform do gier, to platformy MS związane z DirectX. Zatem Vulkan, to wzmacnianie platform konkurencji.


Patrząd pod kątem DX, Microsoft sam sobie pofragmentował platformę PC.
Wiem, że na Steamie dość spory odsetek (ponad 25%) urządzeń działa pod Windows 10, ale tempo adaptacji z kolejnymi miesiącami gwałtownie spada.
Tym samym patrząc pod kątem DX, ale w wersji 12, dwie mniej liczne platformy (Win 10, XONE) mają DX12, a bardziej liczna (Win XP/7/8) ma Vulkan (nie wiem, jak z PS4). Nie zapominajmy też o Nintendo, które planuje nowy sprzęt i niedawno przystąpiło do Khronosa.
bonekincZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bonekinc2015.11.05, 10:53
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jak to w efekcie ma być z tym nowym interfejsem NVLink do kart graficznych? Pominąwszy zalety/wady samego interfejsu związane z jego 'konstrukcją'. Ma wejść zamiast PC Express ... ok, tylko czy to jest tylko protokół komunikacji czy także fizyczne gniazdo? Jeśli tylko protokół, to w jaki sposób np. Skylake będzie się komunikował z nowymi kartami na Pascalu (mogło mi umknąć jak czytałem o Skylake)? Powinien mieć wtedy wbudowany protokół to umożliwiający bo przecież nie poprzez obsługę linii PCEx (chyba, że w jakiś pośredni sposób, ale traci się wtedy opisane zalety). Jeśli natomiast jest to także gniazdo to czy i kiedy będą wypuszczane nowe płyty główne z tymi gniazdami (zarówno dla platformy konsumenckiej jak i profesjonalnych stacji roboczych). Można domniemać, że nowy interfejs będzie używany także na platformach np. dla graczy. A może mają zamiar zupełnie rozdzielić linie kart z serii konsumenckich i tych profesjonalnych także poprzez gniazdo? Jakby ktoś to trochę lepiej ogarniał - to bardzo bym prosił o rozjaśnienie tej zagwozdki.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.11.05, 11:11
-1#14
Z api jak zawsze liczy się platforma, jej populacja graczy i kasa, która leci w jej utrzymanie.
Co do wsparcia dla paskala i volty to raczej dobry znak, czekam na te nowe karty ale bez nadziei na spadek cen.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032015.11.05, 11:20
o Ile mi wiadomo, wbrew temu co napisano w newsie, to Vulcan wcale nie jest następcą OpenGL. OpenGL ma być ciągle rozwijane niezależnie od Vulcana a sam Vulcan nie otrzyma wszystkich funkcjonalności OpenGL.
Vulcan to nowe API, tworzone głównie pod wykorzystanie w grach, a nie następca OpenGL.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032015.11.05, 12:19
-6#16
bonekinc @ 2015.11.05 10:53  Post: 922164
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jak to w efekcie ma być z tym nowym interfejsem NVLink do kart graficznych? Pominąwszy zalety/wady samego interfejsu związane z jego 'konstrukcją'. Ma wejść zamiast PC Express ... ok, tylko czy to jest tylko protokół komunikacji czy także fizyczne gniazdo? Jeśli tylko protokół, to w jaki sposób np. Skylake będzie się komunikował z nowymi kartami na Pascalu (mogło mi umknąć jak czytałem o Skylake)? Powinien mieć wtedy wbudowany protokół to umożliwiający bo przecież nie poprzez obsługę linii PCEx (chyba, że w jakiś pośredni sposób, ale traci się wtedy opisane zalety). Jeśli natomiast jest to także gniazdo to czy i kiedy będą wypuszczane nowe płyty główne z tymi gniazdami (zarówno dla platformy konsumenckiej jak i profesjonalnych stacji roboczych). Można domniemać, że nowy interfejs będzie używany także na platformach np. dla graczy. A może mają zamiar zupełnie rozdzielić linie kart z serii konsumenckich i tych profesjonalnych także poprzez gniazdo? Jakby ktoś to trochę lepiej ogarniał - to bardzo bym prosił o rozjaśnienie tej zagwozdki.

Ani gniazdo, ani protokół. NVLink to nowy interfejs (standard komunikacji + kontrolery) współpracujący z nowym gniazdem elektrycznym Mezzanine na platformie IBM Power.

I póki co nie będzie konsumenckich płyt z Mezzanine, bo ani Intel, ani AMD nie wspierają NVlinka.
Można domniemać, że nowy interfejs będzie używany także na platformach np. dla graczy.

Nie wszystko toczy się wokół graczy i głupich gierek.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.11.05, 14:04
-2#17
wuzetkowiec @ 2015.11.05 10:08  Post: 922151
adul @ 2015.11.05 08:56  Post: 922128
(...)

Pisanie czegoś tylko raz to właśnie oszczędność. A oszczędność to kasa.

Dwie z trzech najważniejszych platform do gier, to platformy MS związane z DirectX. Zatem Vulkan, to wzmacnianie platform konkurencji.


Całe szczęście m$ nie może z tym nic nie zrobić, bo vulkana na win nie zablokują, a robiąc sami dx12, który ma api bardzo podobne do vulkana jeszcze ułatwiają sprawę by ich olać, na xone będzie wystarczył prosty wrapper vulkan -> dx.

I tak jak pisałem w innym temacie, uważam, że m$ musiał wydać win10 za darmo, bo jeżeli nie to kto by to kupował, przecież to by podzieliło popularność win 8, a jedynym argument do zakupu byłoby wciskanie win10 tak jak wciskali win8, razem z pc.

Przy tak marnej popularności płatnego win10, dx12 tylko na win10 w obliczu rychłego wyjścia vulkana na xp wzwyż miałby spory problem, to mało powiedziane, dx mógłby przestać się liczyć na zawsze.

Więc m$ zrobił desperacji krok i nadal to robi, nie byli w stanie porzucić swoich monopolistycznych zwyczajów, bo dx2 tylko na win10 to też gra jedną kartą, gdyby dx12 wyszedł na choćby win8.1 i najlepiej jeszcze win7, to m$ by przypieczętował popularność dx12, a tak sporo nadal ryzykują, vulkan nadal może unicestwić dx, wszystko zależy od twórców gier.
KwantZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kwant2015.11.05, 14:43
-2#18
wuzetkowiec @ 2015.11.05 08:30  Post: 922121
Serpher @ 2015.11.05 08:18  Post: 922117
Dla developerów Vulkan powinien być jasnym wyborem w porównaniu do DX12. Raz napisany kod działający na wielu platformach to wręcz zbawienie.

Dla developerów liczy się jedynie kasa.


A niestety MS potrafi sypnąć kasą, żeby od DX się nie odwrócili.
ingvarr100thZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ingvarr100th2015.11.05, 16:33
wuzetkowiec @ 2015.11.05 08:30  Post: 922121
Serpher @ 2015.11.05 08:18  Post: 922117
Dla developerów Vulkan powinien być jasnym wyborem w porównaniu do DX12. Raz napisany kod działający na wielu platformach to wręcz zbawienie.

Dla developerów liczy się jedynie kasa.

Nie dla developerów, a producentów.
Komar-Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Komar-2015.11.05, 16:43
Wystarczy żeby zieloni i czerwoni przyłożyli się bardziej do swojego wspólnego API w sterownikach. Wtedy żadne pieniądze MS nie uratują.
Zaloguj się, by móc komentować