Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Markiz88 (2015.10.05, 10:50)
Ocena: 21
#1

0%
kolejną dobra firmę pogrzebie MS :/ Szkoda że sama firma nie działała samodzielnie przez co może by się silnik dorobił wsparcia GPGPU.

PS. to teraz sie magicznie okaże że havok nomen omen musi mieć DX12 żeby działał.
liko (2015.10.05, 10:52)
Ocena: 26
#2

0%
Kupili Havoc by kontrolować twórców gier, którzy zechcieli by użyć API konkurencji. Vulcan You say? No Havoc for you buddy :/
McAnimus (2015.10.05, 11:00)
Ocena: 16
#4

0%
Już raz na rynku gier namieszali przez GfWL. Całkiem sporo gier nadal z tego powodu cierpi.
Nie powinni mieszać swoich usług z grami, zapewne po jakimś czasie je zamkną, a zrobione pod nie gry będą nie grywalne.
Alejajca (2015.10.05, 11:04)
Ocena: 12
#5

0%
Markiz88 @ 2015.10.05 10:50  Post: 911783
kolejną dobra firmę pogrzebie MS :/ Szkoda że sama firma nie działała samodzielnie przez co może by się silnik dorobił wsparcia GPGPU.
PS. to teraz sie magicznie okaże że havok nomen omen musi mieć DX12 żeby działał.

To nie stanie się w najbliższym czasie, ale w kolejnych wersjach DX jest niemalże pewne. Część użytkowników nadal woli zostać na Win7 lub 8.x bo nie widać sensu przesiadki na Win10. A tak wymuszą na kolejnej grupie przesiadkę na 'lepszy' system operacyjny.
liko @ 2015.10.05 10:52  Post: 911784
Kupili Havoc by kontrolować twórców gier, którzy zechcieli by użyć API konkurencji. Vulcan You say? No Havoc for you buddy :/

Vulcan może dostać własne środowisko obsługujące fizykę, może NV otworzy PhysX? Zobaczymy.
ArtKraK (2015.10.05, 11:11)
Ocena: 11
#6

0%
Ciekawe czy MS dla akcelerację za pomocą GPU? Intelowi na tym nigdy nie zależało bo zarabiał na procesorach CPU
Walther (2015.10.05, 11:31)
Ocena: 3
#7

0%
coś czuję że Microsoft szykuje się do przejęcia pewnego producenta Cpugpu. Havok w takim wypadku jest ważnym argumentem w budowaniu silnej pozycji szczególnie jeżeli zaimplentuje w silniku GPU. Intel ograniczył się tylko do CPU
Kameleonn (2015.10.05, 11:43)
Ocena: 6
#9

0%
AMD mialo plan wprowadzenia wsparcia Havoka w GPU. Wszystko szlo dobrze do poki Intel nie kupil Havoka i zamknal oddzial odpowiedzialny za GPU blokujac tym samym pomysl AMD, gdzie juz nawet mieli gotowe dzialajace prototypy. Od tego czasu Havok byl only CPU.
Teraz sie to moze zmienic, jako ze w konsoli siedza radeony i MS bedzie chcial by ten silnik chodzil jak najlepiej - jezeli jest mozliwe wsparcie GPU to na pewno zaczna z niego korzystac w przyszlosci.
Markiz88 (2015.10.05, 12:00)
Ocena: 7
#10

0%

@Kameleonn
tak zmieni się że będzie tylko windows only, a o wsparciu gpgpu można dalej zapomnieć. MS nie myśli o tym żeby użytkowniki było dobrze tylko żeby kieszeń napchać. Jak można było tego nie załapać

PS. Tak działa każda korporacja.
ertb (2015.10.05, 13:11)
Ocena: 8
#12

0%
liko @ 2015.10.05 10:52  Post: 911784
Kupili Havoc by kontrolować twórców gier, którzy zechcieli by użyć API konkurencji. Vulcan You say? No Havoc for you buddy :/

A dla Vul(k!)ana zostaje m.in. PhysX, Bullet (wykorzystywany w GTA IV, V, RDR). Oba obsługują Windowsa, Linuksa, OS Xa i Android :)

Alejajca @ 2015.10.05 11:04  Post: 911793
Vulcan może dostać własne środowisko obsługujące fizykę, może NV otworzy PhysX? Zobaczymy.

https://developer.nvidia.com/physx-source-github SDK PhysX z otwartym kodem dla Windows, Linux, OSx and Android.

Przejęcie Havok może być dobre dla graczy, który obecnie działa na CPU. Microsoft będzie chciał poprawić pozycję Xboksa One robiąc specjalne optymalizację Havoka. Gdzie jest najwięcej mocy XO? Na GPU, więc będzie dla niego wsparcie. Co bardziej do tego przekonuję, to jak pisał Kameleonn, AMD już miało działające propotypy wsparcia Havoka w GPU, więc MS już ma łatwiejsze zadanie.

Gdy wsparcie dla GPU okaże się możliwe, MS jako to było z DX12, wprowadzi i zamknie silnik dla Win 10, celem przywiązania twórców gier (którzy już i tak są, więc Havoka szybko nie porzucą: http://pclab.pl/news64677.html) celem:
- uzyskiwania dobrej wydajności na XO (która będzie dobra już samym faktem implementacji pod konkretny, jeden sprzęt) z konieczności poznania Havoka
- w następstwie, przywiązania graczy do systemu MS.
Takie plany oznaczałyby, że Havok będzie starał się wyprzeć PhysX, musząc oferować dobre wsparcie na kartach Nvidii. Dobre wsparcie otrzymają też Radeony ze względu na obecność karty czerwonych w Xboksie.

To jest całkiem prawdopodbny scenariusz w którym podsumowując, posiadacze XO zyskaliby, a gracze PC otrzymali dobre wsparcie dla OBU producentów kart graficznych. Vulkan natomiast nie straciłby, gdyż zostaje mu co najmniej Bullet czy PhysX :)
pwil (2015.10.05, 13:23)
Ocena: -4
#13

0%
Walther @ 2015.10.05 12:04  Post: 911810
Nie sądzę @Markiz88.
założę się z tobą że pierwsze co mikro zrobi to udostępni GPU.....


To było by bardzo dobre dla graczy. Jeszcze większe odciążenie CPU i efektywne wykorzystanie mocy GPU poprzez DX12 i ACE.
MS będzie zależało na maksymalnym zoptymalizowaniu kodu pod wszystkie GPU i CPU.
mfuker (2015.10.05, 13:31)
Ocena: 3
#14

0%
Midas co dotknal, to zamienial w zloto.

Co dotyka Microsoft, to przemienia w ruine.

ertb (2015.10.05, 13:33)
Ocena: -3
#15

0%
pwil @ 2015.10.05 13:23  Post: 911835

To było by bardzo dobre dla graczy. Jeszcze większe odciążenie CPU i efektywne wykorzystanie mocy GPU poprzez DX12 i ACE.

Dobre szczególnie dla VR gdzie potrzebny wysoki frame-rate. Odciążenie CPU (które stoją w miejscu) i przerzucenie fizyki na mocne GPU.
Atak_Snajpera (2015.10.05, 13:46)
Ocena: -2
#16

0%
A co ma Vulkan do silnika fizyki? Vulkan to api graficzne. Do fizyki lepiej się nada OpenCL.
rainy (2015.10.05, 13:58)
Ocena: 1
#17

0%
W świetle poniższego artykułu, Microsoft liczy raczej na lukratywne kontrakty z branżą zbrojeniową:
While it’s not talked about as much in tech circles, Havok also has seen some use in the defense industry, where it powers military simulations. The company signed a 2011 agreement with Krauss-Maffei Wegmann (KMW) to license its software to the combat vehicle design firm and has a secondary site at HavokSimulation.com where it describes its collaboration with firms like Lockheed-Martin, Corys, Nova Technologies, and Kongsberg.

http://www.extremetech.com/gaming/215532-m...ne-cloud-gaming
ArtKraK (2015.10.05, 14:35)
Ocena: 1
#18

0%
Atak_Snajpera @ 2015.10.05 13:46  Post: 911849
A co ma Vulkan do silnika fizyki? Vulkan to api graficzne. Do fizyki lepiej się nada OpenCL.


Prędzej mi kaktus na ręce wyrośnie niż MS zastosuje OpenCL skoro ma własnego DirectX 12 który robi to samo. Jeżeli w Havok pojawi się akceleracją sprzętową GPU to będzie dostępna tylko dla Windows 10 oraz Xbox One. Po to ten silnik kupili.
ertb (2015.10.05, 14:56)
Ocena: -3
#19

0%
Atak_Snajpera @ 2015.10.05 13:46  Post: 911849
A co ma Vulkan do silnika fizyki? Vulkan to api graficzne.

Vulkan przywoływany jest w dyskusji ze względu na to, że silniki fizyki 'przypisane' są wsparciem do systemu. Obecnie Havok liczy fizykę na CPU, co było w interesie poprzedniego właściciela - Intela, który zapewniał sobie tym zainteresowanie wydajnymi procesorami CPU. Microsoft będzie inwestował w rozbudowę silnika i prawie pewne jest, że przerzuci obliczenia na mocniejsze procesory GPU. Korporacje nie mają w zwyczaju inwestowania w rzeczy, które nie będą zyskowne, więc nowy silnik zapewne porzuci wsparcie dla systemów, które były wspierane (Unix, Linux, Android, OS X, iOS, PS2, PS3, PS4, PSP, PSVITA, GameCube, Wii, Wii U), umniejszając ofertę wielu konkurentów, w tym API od Khronos Group.. System na którym obecnie zarabia MS i promuje jako platformę do gier to Windows 10 (PC i XO). Twórcy, szeroko wykorzystujący silnik Havok (ponad 600 tytułów, wiele AAA) i gracze będą mieli w takim przypadku ograniczone wybory.
Pociesza w tym przypadku fakt, że Vulkan będzie wspierał Windows 10 i że istnieją silniki fizyki, które mają wsparcie poza Windowsem np. PhysX, Bullet.
Atak_Snajpera @ 2015.10.05 13:46  Post: 911849
Do fizyki lepiej się nada OpenCL.

A do tego komfortowo jest mieć gotowy silnik :)
CortexM3 (2015.10.05, 17:03)
Ocena: 6
#20

0%
E..widzę coraz bardziej daremne się to wszystko robi. Za chwilę komputer w ogóle nie będzie się nadawał do grania. Chyba będę musiał wysłupłać jakiś grosz na PS4.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 22
Jeden mały, drugi trochę większy. 0
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 16
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Facebook
Ostatnio komentowane