komentarze
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 14:41
[quote name='znik' date='2015.08.21 10:32' post='899889']
motiff @ 2015.08.20 20:54  Post: 899788
jak przedsiębiorca nie ma innego wyjścia, to kombinuje tnąc koszty na oprogramowaniu (piractwo), na pensjach, szkoleniach itp. czemu właśnie o tym nikt nie pisze?

to co napisałem nie oznacza że popieram piractwo. nie popieram. jednak też nie popieram zaporowych cen. w przypadku oprogramowania specjalistycznego gdzie popyt jest mały, wysokie ceny są uzasadnione. w przypadku oprogramowania sprzedawanego masowo, dotyczy to też tzw. multimediów, wysokie ceny co najmniej drażnią, bo nie ma na to uzasadnienia.


Nie każdy musi być Przedsiębiorcą/Biznesmenem. Jeśli jedyna metoda funkcjonowania firmy, to maksymalne cięcie kosztów pracowników, to znaczy, że do d*** taki Biznesmen i albo powinien oddać lejce innemu woźnicy, albo zmienić branżę.

U nas problem zaporowych cen wynika z dość słabej złotówki. Za to dzięki temu jest tania siła robocza i wyższa konkurencyjność. Jeszcze brakuje niskich podatków, ale to nie takie proste.

Marucins @ 2015.08.21 07:48  Post: 899851
Co to za firma?
Jeśli prosperujaca od XX lat i zbierająca kokos to nie w porządku ale sądzę że była to młodziutka firma z młodymi ludzi, którzy potrafili starym prykom utrzeć nosa.
Nie podobała się konkurencja to sprzedali chłopa.


Widocznie samu musieli jechać na legalu, skoro nie bali się odwetu. A młodzi się nauczą, że nie zawsze da się iść na skróty. Najpewniej inwestycje zaczęli od swoich samochodów i życia 'na odpowiednim poziomie' itp.
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 14:43
-2#42
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 14:48
hacel @ 2015.08.21 10:38  Post: 899894
Na start soft powinien być darmowy na pół roku do 1 ze zobowiązaniem do opłacenia licencji na dłużej po tym okresie. Wtedy startująca firma miała by szansę a tak skąd tu na starcie nabrać grubej kasy na samo oprogramowanie?


Trochę się zgadzam, a... trochę nie. W efekcie rynek składałby się ze startupów wygryzanych przez co raz kolejnych.

motiff @ 2015.08.21 10:39  Post: 899895

Ja tobie tylko zwrócę uwagę na to, jak ty chcesz konkurować z zachodnim rynkiem płacąc za ich prawa, licencje, przy tym wystawiając tańszą ofertę, z której opłacić musisz pracowników i swoje produkty, walcząc z aparatem biurokratycznym i jeszcze spróbować nie upaść po kilku latach. Z reguły kończy to się na rażących oszczędnościach, płacach, krojeniu na etatach, czyli miejsca pracy, z których żyją Polacy i państwo i zostają jeszcze kanty. Zawsze można zamknąć biznes samemu albo wpaść i zamknie policja. Podsumowując najlepiej oddać to w ręce koncernów zachodnich, oni przynajmniej zadbają o licencje, a zwijają się sami.


Znam takich, co zaczynali działalność na legalu, ciężko pracowali, mieszkali w małych mieszkaniach, małe biura, tanie samochody. Jak nie stać Ich było na zatrudnianie ludzi bez wyzysku, to sami siedzieli nocami i weekendami, biorąc mniej zleceń. A teraz nie konkurują ceną, tylko JAKOŚCIĄ dyktując stawki.
*Konto usunięte*2015.08.21, 15:06
pwil @ 2015.08.21 14:21  Post: 899955
SunTzu @ 2015.08.20 21:17  Post: 899795

Swoją drogą
... nie widzę reporterów wiadomości, faktów, interwencji...
Skasowali firmę gdzie teraz ludzie mają pracować, stracili pracę, co zrobić, jak żyć. To wina pogody. No tak gdy ramy i twardziele drożeją o 50% to nic, gdy żarcie tanieje dramat za co rolnik ma żyć.


Jest wiele firm, gdzie zatrudnia się studentów na czarno, nie płaci pracownikom i podwykonawcom, jedzie na piratach, a właściciel kupuje sobie w tym czasie Porsche, chatę za kilka baniek itd. Z drugiej strony znam osoby prowadzące małe firmy, freelancerów, którzy zaczynali od kupna legalnego oprogramowania (pakiety Adobe też) i teraz ich stać i na furę, i na chatę.

Nie na temat. Nie pisałem, że jest kogo na co stać, nie stać na np. soft....
Tylko to, że ludzie prawdopodobnie stracą pracę i mająto w d... bo u nas trzeba być rolnikiem, górnikiem, by media się interesowały
Rok temu susza była na powierzchni 25% gruntów, dziś jest na poziomie 10% przy czym wystąpiła w nienajgorszym momencie....
Tylko rok temu nie było wyborów
loli_hunterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
loli_hunter2015.08.21, 15:06
-5#45
Makavcio @ 2015.08.21 11:00  Post: 899901
Jak to zwykle w polsce bywa, polacy stają po stronie przestępców i okazuje się, że to przestępca był poszkodowany.
(...)
Opowiedzcie mi jeszcze raz, drodzy wiecznie poszkodowani polacy, jak to Żydzi są winni biedy w tym nadwiślańskim kraju, gdzie kradzież jest od 966 roku cnotą.


[...]
otóż muszę cię zmartwić kolego, ale ta 'polskość', którą tak hejtujesz nie ma to nic do rzeczy - podobne opinie masowo pojawiają się też w innych krajach - wszystko zależy od tego o jakich poglądach ludzie się zebrali - ale taki cebulak jak ty nie zrozumie, że ludzie są różni niezależnie od narodowości ;) - ale wiadomo, janusze muszą hejcić pl bo to teraz w modzie, nawet jeśli w dupie się było i gówno widziało - ehh to takie 'polskie' :E
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 15:33
SunTzu @ 2015.08.21 15:06  Post: 899979

Nie na temat. Nie pisałem, że jest kogo na co stać, nie stać na np. soft....
Tylko to, że ludzie prawdopodobnie stracą pracę i mająto w d... bo u nas trzeba być rolnikiem, górnikiem, by media się interesowały
Rok temu susza była na powierzchni 25% gruntów, dziś jest na poziomie 10% przy czym wystąpiła w nienajgorszym momencie....
Tylko rok temu nie było wyborów


I co... rządowy program dopłaty do oprogramowania? Pracownicy (z czasem) znajdą pracę u konkurencji, która przejmie zlecenia.
Właściciele firmy może stracą majątek, którego się dorobili jadąc na piratach.

Jednak ceny chleba są ważniejsze od braku nowego opakowania płatków śniadaniowych, czy rollupów do kampanii reklamowej.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.08.21, 16:13
pwil @ 2015.08.21 14:48  Post: 899971


motiff @ 2015.08.21 10:39  Post: 899895

Ja tobie tylko zwrócę uwagę na to, jak ty chcesz konkurować z zachodnim rynkiem płacąc za ich prawa, licencje, przy tym wystawiając tańszą ofertę, z której opłacić musisz pracowników i swoje produkty, walcząc z aparatem biurokratycznym i jeszcze spróbować nie upaść po kilku latach. Z reguły kończy to się na rażących oszczędnościach, płacach, krojeniu na etatach, czyli miejsca pracy, z których żyją Polacy i państwo i zostają jeszcze kanty. Zawsze można zamknąć biznes samemu albo wpaść i zamknie policja. Podsumowując najlepiej oddać to w ręce koncernów zachodnich, oni przynajmniej zadbają o licencje, a zwijają się sami.


Znam takich, co zaczynali działalność na legalu, ciężko pracowali, mieszkali w małych mieszkaniach, małe biura, tanie samochody. Jak nie stać Ich było na zatrudnianie ludzi bez wyzysku, to sami siedzieli nocami i weekendami, biorąc mniej zleceń. A teraz nie konkurują ceną, tylko JAKOŚCIĄ dyktując stawki.

Mówisz o jakości projektów..to w budowlance, chociaż nie znam klimatów totalnie wygląda dość kiepsko. Chodząc po mieście remonty, nowe drogi, gmachy projektował ktoś na 'jakości' zwanej potocznie niską ceną, a potem remonty gwarancyjne, spory i czasem problemy z wykonaniem kontraktu, bo kasa cienko.
viris33Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
viris332015.08.21, 16:57
A co to za firma? Jeśli działali publicznie i zarabiali pieniądze na swoich usługach to chyba nie jest to tajemnicą?
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2015.08.21, 17:04
hoodedman @ 2015.08.21 07:30  Post: 899850
CAD nie ma praktycznie zamiennika. Zobaczcie jak się wycwanili. Kiedyś kupowałeś licencję i używałeś, inwestycja w soft się zwracała, za parę lat mogłeś ewentualnie kupić nowszą licencję, ALE PO WARUNKIEM że twórca softu się naprawdę postarał i dał ci narzędzie lepsze, szybsze, z większą ilością opcji z nowoczesnymi ficzerami.
TERAZ??? Płać haracz jak w mafii za 'ochronę prawną' co 3 lata albo psiarnia na firmie i puszka na 10 lat.
Wolny rynek? Możliwe. Czy to jest zdrowy system licencyjny? Raczej nie.
Specjalnie też Wuje dają na studiach free licencje, żeby wdrożyć i utrwalić przekonanie że to jedyny taki soft. Używają go wykładowcy ZA DARMO i szkolą na nim studentów. Wszystko zaplanowane. Wiedzą że student ma w dupie prawa licencyjne dużych korporacji, więc dali za darmo - nie bo są wielkoduszni - ooo nie. To wszystko ma swój cel.

... Zgadzam się, praktycznie ze wszystkim, oprócz tego, że alternatywy jednak są:
http://www.opensourcealternative.org/alter...ive-to-autocad/
Trzeba sobie to spokojnie przekalkulować, czy cad'a się opłaca stosować, jak nie to wybrać alternatywę
sinoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sino2015.08.21, 18:07
-5#50
Virtus* @ 2015.08.20 21:10  Post: 899791
Mimo wszystko chciałbym wiedzieć jak policzono te 2 mln.
Tfurcy to złodzieje i liczą sobie tak, że na pewno byś kupił oryginał.

Niestety te bzdury łykają sądy jako prawdę (nie widząc różnicy z kradzieżą z półki sklepowej - co prawda złodziej też by nie kupił, ale kupił sklepikarz więc strata jest taka po ile kupił plus konieczność odkupienia co zajmie czas).

W przypadku pirata stratę ciężko oszacować, ale trzeba, nie można jej wysysać z brudnego palca. Zwykle strata wynosi 0 zł, w tym przypadku pewnie więcej, bo ta firma potrzebowała oprogramowania, tak drogiego by nie kupiła, ale pewnie inne (lub by zakończyła działalność).
*Konto usunięte*2015.08.21, 18:15
pwil @ 2015.08.21 15:33  Post: 899991
SunTzu @ 2015.08.21 15:06  Post: 899979

Nie na temat. Nie pisałem, że jest kogo na co stać, nie stać na np. soft....
Tylko to, że ludzie prawdopodobnie stracą pracę i mająto w d... bo u nas trzeba być rolnikiem, górnikiem, by media się interesowały
Rok temu susza była na powierzchni 25% gruntów, dziś jest na poziomie 10% przy czym wystąpiła w nienajgorszym momencie....
Tylko rok temu nie było wyborów


I co... rządowy program dopłaty do oprogramowania? Pracownicy (z czasem) znajdą pracę u konkurencji, która przejmie zlecenia.
Właściciele firmy może stracą majątek, którego się dorobili jadąc na piratach.

Jednak ceny chleba są ważniejsze od braku nowego opakowania płatków śniadaniowych, czy rollupów do kampanii reklamowej.


Szkoda, że powtarzasz wypowiedzi polityków.
http://pclab.pl/kom79627.html=899795
Abstrakując od tego. Inwestowanie w żarcie i rolników, którzy nie płacą podatków gdy u nas problemem dotykający większą liczbę Polaków jest otyłość, cukrzyca, nadciśnienie vs IT, które generuje zyski, miejsca pracy i podatki.

Więc wracając do tematu. Nie wiem czy dopłaty to dobry pomysł... Nie o to mi chodziło. Chodziło mi o to właśnie, że powinien być to problem dla Rządu, Państwa, a nim nie jest....
....wszyscy problem totalnie olewają, a on jest i trzeba nim się zająć. Tyle i aż tyle.

Jak to rozwiązać to już inna dyskuja, której wśród polityków mediów głównych nie ma.
_Red_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_Red_2015.08.21, 18:25
[...]. jesli ktos zarabia na danym oprogramowaniu, czyli firma... i to robiaca w takich branzach to po prostu jest to najwyzszy poziom [...] jakie istnieje. uczciwe firmy potrafia wybulic sie na wszystko, pilnowac tego co instaluja pracownicy, dbaja o renome firmy... i czesto nie moga pozwolic sobie na obnizanie swoich kosztow koncowych uslug. a tu przychodzi firma 'pirat' i kosi kase. po prostu, [...]
boban79Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
boban792015.08.21, 18:54
Do obrońców firmy, niby straconych miejsc pracy itp. To tak jak z podatkami, powinni płacić wszyscy, żeby mieć równą szansę konkurować. Firma miała lewego oprogramowania za 2 miliony a ich legalny konkurent w przetargach miał szansę? On wilczał w koszty projektu zwrot za zapłacone licencję, a oni beztrosko do czasu najtańsza oferta.
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Firekage2015.08.21, 20:19
-5#54
goly @ 2015.08.20 22:24  Post: 899818
polak potrafi
jego nic nie zmieni

Ciekaw jestem, czy Ciebie potrafi...zmienić życie, edukacja...słowo 'polak' z małej litery - genialne.
*Konto usunięte*2015.08.21, 20:30
boban79 @ 2015.08.21 18:54  Post: 900066
Do obrońców firmy, niby straconych miejsc pracy itp. To tak jak z podatkami, powinni płacić wszyscy, żeby mieć równą szansę konkurować. Firma miała lewego oprogramowania za 2 miliony a ich legalny konkurent w przetargach miał szansę? On wilczał w koszty projektu zwrot za zapłacone licencję, a oni beztrosko do czasu najtańsza oferta.

Nikt tu nie bronił firmy chyba. Problemem jest jedna rzecz, że ta firma ani nie zapłaci odszkodowania konkurencji, którą jak piszesz nierówno walczyła, ani nie zapłaci stosownego odszkodowania firmom, którym nie zapłąciła należności za soft, ani nie zapłaci zaległego podatku.

Jeśli 'firma' jest przygotowana i liczy się z ryzykiem 'wtopy', to wiadomo co się stanie zaraz. Swoje zarobili, a to co zarobili przepisane na żone/teściową i kogo się da. Reszta ryzyko biznesu, ułamek vs to co zarobili (zakładam, że dlatego piracili, bo się to opłacało i kalkulowali ryzyko tak by zarobić)

No ale w debacie publicznej lepiej mówić o wakacjach Hoffmana, Lasach Państwowych, 30 stopniach na dworze (jakby nie można było wyjść i poczuć). Realny problem i fakt zamykania firm i braku ściągania zaległości jest u nas wciąż nierozwiązany, a to jest realny problem, że ta firma nie będzie pracować, by zapłacić za swoje.
mylOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mylO2015.08.21, 20:43
Drzemor @ 2015.08.20 21:16  Post: 899794
Zapewne licencje na auto CAD'a spiracone. Licencja na 3 lata z pełnym wsparciem technicznym to koszt rzędu 8 000 euro, więc jeżeli było kilkanaście komputerów z pirackim softem + inne możliwe pirackie programy to by się nazbierała ładna sumka, ale to naaprawde dużo musiało by tego być by się uzbierały 2 bańki.


Oj tam 8000 euro. Co to jest. To musiały być na prawdę specjalistyczne programy, których cen się nie podaje do publiki. Dla porównania taki Alias Automotive kosztuje rocznie prawie 10 000 euro, a to nadal nie jest bardzo wysoko wyspecjalizowany soft.
tekkenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tekken2015.08.21, 23:49
Niech ktoś mi powie jakie piractwo skoro wszyscy płacimy podatek od piractwa. Czy jest to zgodne z Prawami Człowieka i ze standardami państwa prawa?

To tak jak płacenie podatku drogowego w paliwie i płatne autostrady budowane za publiczne pieniądze. Podwójne i potrójne opodatkowanie w tym państwie to podstawa normalnie Afryka sie chowie.

Zdecydujcie się albo jest piractwo i je ścigamy albo nie ma piractwa i wszyscy płacą podatek prewencyjnie.
xoloxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xolox2015.08.22, 09:07
SunTzu @ 2015.08.21 20:30  Post: 900082
boban79 @ 2015.08.21 18:54  Post: 900066
Do obrońców firmy, niby straconych miejsc pracy itp. To tak jak z podatkami, powinni płacić wszyscy, żeby mieć równą szansę konkurować. Firma miała lewego oprogramowania za 2 miliony a ich legalny konkurent w przetargach miał szansę? On wilczał w koszty projektu zwrot za zapłacone licencję, a oni beztrosko do czasu najtańsza oferta.

Nikt tu nie bronił firmy chyba. Problemem jest jedna rzecz, że ta firma ani nie zapłaci odszkodowania konkurencji, którą jak piszesz nierówno walczyła, ani nie zapłaci stosownego odszkodowania firmom, którym nie zapłąciła należności za soft, ani nie zapłaci zaległego podatku.

Jeśli 'firma' jest przygotowana i liczy się z ryzykiem 'wtopy', to wiadomo co się stanie zaraz. Swoje zarobili, a to co zarobili przepisane na żone/teściową i kogo się da. Reszta ryzyko biznesu, ułamek vs to co zarobili (zakładam, że dlatego piracili, bo się to opłacało i kalkulowali ryzyko tak by zarobić)

No ale w debacie publicznej lepiej mówić o wakacjach Hoffmana, Lasach Państwowych, 30 stopniach na dworze (jakby nie można było wyjść i poczuć). Realny problem i fakt zamykania firm i braku ściągania zaległości jest u nas wciąż nierozwiązany, a to jest realny problem, że ta firma nie będzie pracować, by zapłacić za swoje.

Też myślę ze IT się wyżywi bez rolników :) (coś jak 'rząd się wyżywi";)
Dako88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dako882015.08.22, 17:35
Za kradzież się płaci, proste... Choć z drugiej strony sposób wyliczenia tej kwoty to pewnie kompletna bzdura, co okaże się podczas procesu sądowego (jeśli do niego dojdzie, bo zapewne podpiszą ugodę).
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.22, 18:07
sino @ 2015.08.21 18:07  Post: 900053
Virtus* @ 2015.08.20 21:10  Post: 899791
Mimo wszystko chciałbym wiedzieć jak policzono te 2 mln.
Tfurcy to złodzieje i liczą sobie tak, że na pewno byś kupił oryginał.

Niestety te bzdury łykają sądy jako prawdę (nie widząc różnicy z kradzieżą z półki sklepowej - co prawda złodziej też by nie kupił, ale kupił sklepikarz więc strata jest taka po ile kupił plus konieczność odkupienia co zajmie czas).

W przypadku pirata stratę ciężko oszacować, ale trzeba, nie można jej wysysać z brudnego palca. Zwykle strata wynosi 0 zł, w tym przypadku pewnie więcej, bo ta firma potrzebowała oprogramowania, tak drogiego by nie kupiła, ale pewnie inne (lub by zakończyła działalność).


Gdyby chodziło o pryszczatego nastolatka, który ściągnął wszelkie możliwe wersje AutoCADa, to bym rozumiał oburzenie. Również gdyby chodziło o kogoś, kto jest na etapie 'nie zapłacimy Ci, ale będziesz miał do portfolio'. Ale w firmach sytuacja wygląda/powinna wyglądać inaczej i na kompie sekretarki nikt rozsądny nie będzie instalował pirackiego AutoCADa 'na wszelki wypadek, gdyby kiedyś był potrzebny'.
Zaloguj się, by móc komentować