komentarze
lukevipno1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukevipno12015.08.21, 09:11
Ciekawe ile u mnie by naliczyli :D
SzczotaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szczota2015.08.21, 09:29
Takie kary powinni naliczac od przychodu firmy. Bo czasami znajdzie sie jeden program ktory ktos przez przypadek zainstalowal. Jak tez karac firme jednoosobowa a wieksza.

Sam w firmie mam wszystko legalne, moze nie sa to idealne zamienniki ale wystarczajace
DermiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dermi2015.08.21, 09:44
hoodedman @ 2015.08.21 07:30  Post: 899850
CAD nie ma praktycznie zamiennika. Zobaczcie jak się wycwanili. Kiedyś kupowałeś licencję i używałeś, inwestycja w soft się zwracała, za parę lat mogłeś ewentualnie kupić nowszą licencję, ALE PO WARUNKIEM że twórca softu się naprawdę postarał i dał ci narzędzie lepsze, szybsze, z większą ilością opcji z nowoczesnymi ficzerami.
TERAZ??? Płać haracz jak w mafii za 'ochronę prawną' co 3 lata albo psiarnia na firmie i puszka na 10 lat.

A o jakim narzędziu CAD piszesz? PTC Creo, CATIA, UG NX, Solidworks, Inventor, AutoCAD, czy jeszcze o czymś innym (a to sama branża mechaniczna)? Wprawdzie narzekanie na chory system licencyjny wydaje się wskazywać na CATIĘ, ale CAD to po prostu grupa programów, a nie jeden soft, więc mnie to zaciekawiło. I, wyobraź sobie, firmy są w stanie zmienić soft CAD na pochodzący od innego producenta, jeśli suma summarum im się to opłaci (czyli koszty szkoleń i przeniesienia danych do nowego formatu).
znikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znik2015.08.21, 10:32
-1#24
motiff @ 2015.08.20 20:54  Post: 899788
Może mało życzliwy pracownik czy konkurent do którego poszedł taki pracownik, jak to się mówi nie płacą dobrze w żadnej branży u nas..

Nie zdziwiłbym się gdyby to był informatyk z doskoku, któremu prezes po raz kolejny kazał coś lewego doinstalować.

Jednak piractwo w firmach jest tu jedynie wierzchołkiem góry lodowej. Podstawą jest to, że państwo polskie nie traktuje biznesmena jak partnera który przynosi mu dochód, ale jak jelenia którego się doi i którego najlepiej wykończyć. jak przedsiębiorca nie ma innego wyjścia, to kombinuje tnąc koszty na oprogramowaniu (piractwo), na pensjach, szkoleniach itp. czemu właśnie o tym nikt nie pisze?

to co napisałem nie oznacza że popieram piractwo. nie popieram. jednak też nie popieram zaporowych cen. w przypadku oprogramowania specjalistycznego gdzie popyt jest mały, wysokie ceny są uzasadnione. w przypadku oprogramowania sprzedawanego masowo, dotyczy to też tzw. multimediów, wysokie ceny co najmniej drażnią, bo nie ma na to uzasadnienia.
hacelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hacel2015.08.21, 10:38
-4#25
Na start soft powinien być darmowy na pół roku do 1 ze zobowiązaniem do opłacenia licencji na dłużej po tym okresie. Wtedy startująca firma miała by szansę a tak skąd tu na starcie nabrać grubej kasy na samo oprogramowanie?
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.08.21, 10:39
-2#26
rops @ 2015.08.21 07:52  Post: 899852
Pewnie tak jak oszukiwali na oprogramowaniu (zaniżone koszta przy przetargu, nieuczciwa konkurencja). Podobnie pewnie kantowali pracowników. W końcu ktoś się wkurzył i ich sypnął. Ciężko w Polsce prowadzić uczciwy biznes i doceniać pracowników bo konkurencja kantuje na każdym kroku, a rząd nic z tym nie robi bo... MIEJSCA PRACY. Taki głupi kraj.

Oczywiście można narzekać, że wszyscy tak robią, ale chyba lepiej dążyć do UE i USA, gdzie prawa autorskie są szanowane niż do Chin gdzie niczego szanują, ani pracownika, ani praw autorskich. Polska to dziki kraj, niejasny system podatkowy prowadzi do regularnych nadużyć ze strony Państwa, co do którego przejrzystości i praworządności działań nie powinno być wątpliwości.

Ja tobie tylko zwrócę uwagę na to, jak ty chcesz konkurować z zachodnim rynkiem płacąc za ich prawa, licencje, przy tym wystawiając tańszą ofertę, z której opłacić musisz pracowników i swoje produkty, walcząc z aparatem biurokratycznym i jeszcze spróbować nie upaść po kilku latach. Z reguły kończy to się na rażących oszczędnościach, płacach, krojeniu na etatach, czyli miejsca pracy, z których żyją Polacy i państwo i zostają jeszcze kanty. Zawsze można zamknąć biznes samemu albo wpaść i zamknie policja. Podsumowując najlepiej oddać to w ręce koncernów zachodnich, oni przynajmniej zadbają o licencje, a zwijają się sami.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2015.08.21, 10:41
Pewnie cwaniaki zatrudniali na darmowe okresy próbne do odwalania pełnoprawnej roboty i jakiś niezadowolony pracownik postanowił ukrócić proceder.

Od jednej 'oszczędności' do drugiej, wszystko nielegalnie... Jakoś nie jest mi ich żal.
Bio2015.08.21, 10:48
Szczota @ 2015.08.21 09:29  Post: 899872
Takie kary powinni naliczac od przychodu firmy. Bo czasami znajdzie sie jeden program ktory ktos przez przypadek zainstalowal. Jak tez karac firme jednoosobowa a wieksza.

Sam w firmie mam wszystko legalne, moze nie sa to idealne zamienniki ale wystarczajace

Kwestia ustawienia uprawnień - nic pracownik wtedy nie zainstaluje, więc lenistwo działu IT jest winne

unknown_solider @ 2015.08.20 20:52  Post: 899787
Może jechali na crackowanym sofcie bo bali się podsłuchu i kayloggerów.

Mając faktury, klucze licencyjne, możesz lecieć na cracku bez problemów. Masz dowód zakupu programu = jest legalny
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2015.08.21, 11:00
Jak to zwykle w polsce bywa, polacy stają po stronie przestępców i okazuje się, że to przestępca był poszkodowany. Oczywiście nie jego konkurencja, która uczciwie płaciła producentom oprogramowania za ich umiejętności i wysiłek wpisując te wydatki w ograniczenie swojej pozycji konkurencyjnej i zmniejszając przez to zyski. Poszkodowanymi nie byli oczywiście też ludzie produkujący i sprzedający oprogramowanie, zarabiający w ten sposób na życie. Nie, poszkodowanym jest złodziej, którego złapano za rękę na gorącym uczynku.

Opowiedzcie mi jeszcze raz, drodzy wiecznie poszkodowani polacy, jak to Żydzi są winni biedy w tym nadwiślańskim kraju, gdzie kradzież jest od 966 roku cnotą.
slukaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sluka2015.08.21, 11:00
hoodedman @ 2015.08.21 07:30  Post: 899850
CAD nie ma praktycznie zamiennika. Zobaczcie jak się wycwanili. Kiedyś kupowałeś licencję i używałeś, inwestycja w soft się zwracała, za parę lat mogłeś ewentualnie kupić nowszą licencję, ALE PO WARUNKIEM że twórca softu się naprawdę postarał i dał ci narzędzie lepsze, szybsze, z większą ilością opcji z nowoczesnymi ficzerami.
TERAZ??? Płać haracz jak w mafii za 'ochronę prawną' co 3 lata albo psiarnia na firmie i puszka na 10 lat.
Wolny rynek? Możliwe. Czy to jest zdrowy system licencyjny? Raczej nie.
Specjalnie też Wuje dają na studiach free licencje, żeby wdrożyć i utrwalić przekonanie że to jedyny taki soft. Używają go wykładowcy ZA DARMO i szkolą na nim studentów. Wszystko zaplanowane. Wiedzą że student ma w dupie prawa licencyjne dużych korporacji, więc dali za darmo - nie bo są wielkoduszni - ooo nie. To wszystko ma swój cel.


Pierwsza działka za free.
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2015.08.21, 11:02
Moment ale czy policja w Polsce wydaje wyroki?
Autor napisał tak jakby to już było pewne i przyklepane, że zła firma dokonała aktu piractwa, a z praktyki wiadomo, że zdecydowana większość akcji polskiej policji kończy się wyrokami uniewinniającymi - i to nawet tych medialnych.
slukaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sluka2015.08.21, 11:03
Makavcio @ 2015.08.21 11:00  Post: 899901
Jak to zwykle w polsce bywa, polacy stają po stronie przestępców i okazuje się, że to przestępca był poszkodowany. Oczywiście nie jego konkurencja, która uczciwie płaciła producentom oprogramowania za ich umiejętności i wysiłek wpisując te wydatki w ograniczenie swojej pozycji konkurencyjnej i zmniejszając przez to zyski. Poszkodowanymi nie byli oczywiście też ludzie produkujący i sprzedający oprogramowanie, zarabiający w ten sposób na życie. Nie, poszkodowanym jest złodziej, którego złapano za rękę na gorącym uczynku.

Opowiedzcie mi jeszcze raz, drodzy wiecznie poszkodowani polacy, jak to Żydzi są winni biedy w tym nadwiślańskim kraju, gdzie kradzież jest od 966 roku cnotą.


Czy napewno? Może warto przejrzeć zapisy licencyjne pod kątem zgodności ich z prawem, a później poważnie zastanowić się czy te zapisy nie są przestępstwem z Art. 286. § 1. KK.
W2K2015.08.21, 11:18
Virtus* @ 2015.08.20 21:10  Post: 899791
Mimo wszystko chciałbym wiedzieć jak policzono te 2 mln.


Oj w przypadku oprogramowania CAD dla budownictwa/architektury 100k zł / stanowisko jest naprawde proste do osiągnięcia. Najtańszy program do rysowania k. stalowych to 60k zł /lic a z dodatkowymi modułami >100k to żaden problem.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2015.08.21, 11:51
Płacz płaczem, ale firma architektoniczna zarabia olbrzymie pieniądze i na pewno byłoby ją stać na oryginały. Jednak w Polsce liczy się tylko i wyłącznie zysk, nic poza tym. Nie liczą się pracownicy, prawo podatkowe, ochrona wartości intelektualnej, zupełnie nic. :/ Teraz mają na co zasłużyli choć na 100% skończy się na karze finansowej w stylu 400k PLN.
charonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
charon2015.08.21, 12:07
No właśnie. Tu nie mamy do czynienia ze studentem, którego nie stać by kupić program, którego pragnie (lub musi) się uczyć i robić na nim projekty (nie zawsze są darmowe licencje do nauki).

To firma, która zapewne trzepała niezłą kasę, a piractwo w jej przypadku było wynikiem wyłącznie zbytniej chciwości tych, którzy w niej rządzili i decydowali. Byle by jak najszybciej i jak najwięcej. Typowi janusze biznesu.
SzczotaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szczota2015.08.21, 12:43
-3#36
Bio @ 2015.08.21 10:48  Post: 899899
Szczota @ 2015.08.21 09:29  Post: 899872
Takie kary powinni naliczac od przychodu firmy. Bo czasami znajdzie sie jeden program ktory ktos przez przypadek zainstalowal. Jak tez karac firme jednoosobowa a wieksza.

Sam w firmie mam wszystko legalne, moze nie sa to idealne zamienniki ale wystarczajace

Kwestia ustawienia uprawnień - nic pracownik wtedy nie zainstaluje, więc lenistwo działu IT jest winne

unknown_solider @ 2015.08.20 20:52  Post: 899787
Może jechali na crackowanym sofcie bo bali się podsłuchu i kayloggerów.

Mając faktury, klucze licencyjne, możesz lecieć na cracku bez problemów. Masz dowód zakupu programu = jest legalny

Juz to widze jak maja domene zrobiona. To raczej w duzych firmach.
Na kazdym stanowisku jak ustawisz uprawnienia to musisz miec informatyka jednego na stanie non stop.
Glupia aktualizacja pdf creatora albo czegos to musisz wolac informatyka.
Pracownik co robi w CAD jest na tyle ogarniety ze sam nie uszkodzi systemu raczej co innego z szeregowym pracownikiem
gregorioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregorio2015.08.21, 13:37
Jak juz ktos leci na pirackim oprogramowaniu to pewnie instaluje wszystko co popadnie bo kto wie, moze sie przydac :P. Jak kto placi to kupuje to, co rzeczywiscie potrzebne wiec pewnie stad taka wycena.
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 14:21
SunTzu @ 2015.08.20 21:17  Post: 899795

Swoją drogą
... nie widzę reporterów wiadomości, faktów, interwencji...
Skasowali firmę gdzie teraz ludzie mają pracować, stracili pracę, co zrobić, jak żyć. To wina pogody. No tak gdy ramy i twardziele drożeją o 50% to nic, gdy żarcie tanieje dramat za co rolnik ma żyć.


Jest wiele firm, gdzie zatrudnia się studentów na czarno, nie płaci pracownikom i podwykonawcom, jedzie na piratach, a właściciel kupuje sobie w tym czasie Porsche, chatę za kilka baniek itd. Z drugiej strony znam osoby prowadzące małe firmy, freelancerów, którzy zaczynali od kupna legalnego oprogramowania (pakiety Adobe też) i teraz ich stać i na furę, i na chatę.

agentixkocham @ 2015.08.20 21:35  Post: 899804
Pewnie ktoś życzliwy doniósł. Ciężko skomentować taką sprawę, bo być może korzystali z piratów bo nie było ich stać na legale, a być może chcieli przyoszczędzić. Tak czy siak życie im się wystarczająco zawali a jedyną karą powinna być kara finansowa. Chociaż nie wiem jak spłacą 2 miliony jak najpierw musieliby wziąć kredyt, kupić legalny soft i to odpracować. Przeczuwam bankructwo. Tak nasz kraj niszczy przedsiębiorców.


Jak firma oszczędza na sofcie, to i pewnie na pracownikach... Psuje rynek legalnym. W miejsce tej firmy powstanie inna, inaczej (niekoniecznie lepiej) zarządzana. Wątpię, by właściciel jeździł starym Golfem.

agentixkocham @ 2015.08.20 21:35  Post: 899804
Pewnie ktoś życzliwy doniósł. Ciężko skomentować taką sprawę, bo być może korzystali z piratów bo nie było ich stać na legale, a być może chcieli przyoszczędzić. Tak czy siak życie im się wystarczająco zawali a jedyną karą powinna być kara finansowa. Chociaż nie wiem jak spłacą 2 miliony jak najpierw musieliby wziąć kredyt, kupić legalny soft i to odpracować. Przeczuwam bankructwo. Tak nasz kraj niszczy przedsiębiorców.


Jak firma oszczędza na sofcie, to i pewnie na pracownikach... Psuje rynek legalnym. W miejsce tej firmy powstanie inna, inaczej (niekoniecznie lepiej) zarządzana.
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 14:32
-2#39
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2015.08.21, 14:38
-2#40
Zaloguj się, by móc komentować