Zawsze mozna zmniejszyc rozdzielczosc po zabawach z rootem i recovery, a reszta oprocz tego wyglada obiecujaco - mniejszy od Nexus 6 i szybszy (jesli bez throttlingu oczywiscie)
2560x1440 i 2700mAh... Oczywiście muszą władować więcej pikesli niz ma mój monitor. Po jakiego grzyba wsadzać do mądrychtelefonów więcej niż 720p.
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
2560x1440 i 2700mAh... Oczywiście muszą władować więcej pikesli niz ma mój monitor. Po jakiego grzyba wsadzać do mądrychtelefonów więcej niż 720p.
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Chyba na 20' gdzie upakowanie pixeli w FHD to 110.15 PPI a 5' FHD 440.58 PPI PPI, QHD 587.44 PPI. Zmień szkła w w okularach bo masz chyba za mocne .
2560x1440 i 2700mAh... Oczywiście muszą władować więcej pikesli niz ma mój monitor. Po jakiego grzyba wsadzać do mądrychtelefonów więcej niż 720p.
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Tak, ale im większe ppi tym ta różnica robi się mniejsza. Między FHD a QHD jest znacznie mniej zauważalna
Zawsze mozna zmniejszyc rozdzielczosc po zabawach z rootem i recovery, a reszta oprocz tego wyglada obiecujaco - mniejszy od Nexus 6 i szybszy (jesli bez throttlingu oczywiscie)
Można ale daje to dobre efekty tylko jeśli dzielisz proporcojnalnie, tzn. 4 piksele robią za jeden większy, innymi słowy z QHD musisz zrobić HD, w innym wypadku obraz będzie lekko rozmyty i po prostu brzydki
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Różnica pomiędzy HD (420dpi) i 2560x1440 (564dpi) jest praktycznie niezauważalna... no chyba, że oglądasz telefon z odległości 5cm i mniej lub pod lupą. Są to jednak duże straty w wydajności (80% więcej do narysowania), a to się przekłada na to, że potrzebny jest mocniejszy procek, który ma 80% więcej pracy i przez to zżera baterię (bo zdaje się, ze przez minutowe różnicę masz na myśli tylko różnicę w poborze energii przez ekran, a nie to na co to się przekłada czyli większy pobór energii przez SoC).
@up: z tego co zauwazylem w grach komputerowych, to strata pomiedzy hd a fhd to 30-50% (a nie 80% jak mozna wywnioskowac z Twojego postu) zaleznie od gry, co nie zmienia faktu, ze rozdzielczosc qhd w smartfonie uwazam za debilizm wtorny. co prawda sam bylem przeciwnikiem fhd ale jednak jest widoczna roznica na + pomiedzy moim starym nexusem 4 a obcena piatka ale watpie zeby przejscie z fhd na qhd dalo az taki efekt ('zajebistosci", ktory zrekompensowalby koszt i straty energii i wydajnosci. czyli jak nie wiadomo o co chodzi, to znowu chodzi o magie cyferek i nabijanie ludzi w butelke. i tym sposobem rzekomy najszybszy snap 820 bedzie dostawal czkawki przy real racing 3 jak inne smarty przez grzanie i throttling
to wszystko juz sie robi nudne przy okazji premiery kazdego flagowca od lat...
Ogólnie się jaram ale pewnie cena będzie duża a na dodatek patrząc na rynek Androidowy to nie mam wielkich oczekiwań. W zasadzie to nie mam żadnych bo Android po 4.4.4 to najgorsze gówno. Nie wiem jak ludzie ciągle to kupują. Beka.
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Różnica pomiędzy HD (420dpi) i 2560x1440 (564dpi) jest praktycznie niezauważalna... no chyba, że oglądasz telefon z odległości 5cm i mniej lub pod lupą. Są to jednak duże straty w wydajności (80% więcej do narysowania), a to się przekłada na to, że potrzebny jest mocniejszy procek, który ma 80% więcej pracy i przez to zżera baterię (bo zdaje się, ze przez minutowe różnicę masz na myśli tylko różnicę w poborze energii przez ekran, a nie to na co to się przekłada czyli większy pobór energii przez SoC).
80% więcej pikseli nie oznacza, że CPU będzie miało 80% więcej pracy. Samo rysowanie nie jest jakoś szczególnie energochłonne, zwłaszcza że nie robi tego CPU tylko grafika.
Więcej prądu jest potrzebne do obsługi ekranu z powodu większej transmisji danych (prawdopodobnie są co 2 kontrolery LCD), do przełączania pikseli, etc...
Z tą rozdzielczością strasznie szaleją... szkoda że w popularnych tabletach i monitorach 24'' nie mogę się doczekać takiej rozdzielczości...
Z punktu widzenia liczby widocznych detali trudno powiedzieć czy duży sens jest wychodzić powyżej fullhd, aczkolwiek na 4-5 calowej komórce różnica pomiędzy 720p a 1080p jest dla mnie widoczna na korzyść tej drugiej (ładniejsze literki, cieńsze kreski w google-maps, ostrzejszy obraz, etc...).
Na pewno większa rozdzielczość pomaga uzyskać lepszą płynność ruchu. Mogę pikseli nie widzieć ale szarpanie obrazu przy przewijaniu zobaczę. Im więcej pikseli tym lepiej, ale renderowanie strony WWW z animowanymi elementami i przesuwanie jej 60 fps na takiej rozdzielczości to jest niezłe wyzwanie dla mobilnego procesora!
W rederowaniu 3D można zrezygnować z antyaliasingu i zmniejszyć anizotropowe filtrowanie tekstur jeżeli ma się ekran z większą gęstością pikseli niż jest postrzegana. Tylko nie wiem co jest bardziej kosztowne - renderowanie 4k bez prostym AA czy 2k z mocniejszym AA.
Dokładnie. Różnica byłaby żadna gdyby dali FHD, ale zawsze lżej baterii i jeszcze wydajniej.. No ale cóż, ludzie lecą na cyferki.
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Chyba na 20' gdzie upakowanie pixeli w FHD to 110.15 PPI a 5' FHD 440.58 PPI PPI, QHD 587.44 PPI. Zmień szkła w w okularach bo masz chyba za mocne
Przestańcie powtarzać te brednie o tym jak to rozdzielczość katuje biedną baterię. Różnice między FHD i QHD są minutowe, spore w wydajności. Po co więcej jak 720p? Żeby obraz był lepszy. Dużo lepszy - różnica między HD i FHD jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Tak, ale im większe ppi tym ta różnica robi się mniejsza. Między FHD a QHD jest znacznie mniej zauważalna
Można ale daje to dobre efekty tylko jeśli dzielisz proporcojnalnie, tzn. 4 piksele robią za jeden większy, innymi słowy z QHD musisz zrobić HD, w innym wypadku obraz będzie lekko rozmyty i po prostu brzydki
Różnica pomiędzy HD (420dpi) i 2560x1440 (564dpi) jest praktycznie niezauważalna... no chyba, że oglądasz telefon z odległości 5cm i mniej lub pod lupą. Są to jednak duże straty w wydajności (80% więcej do narysowania), a to się przekłada na to, że potrzebny jest mocniejszy procek, który ma 80% więcej pracy i przez to zżera baterię (bo zdaje się, ze przez minutowe różnicę masz na myśli tylko różnicę w poborze energii przez ekran, a nie to na co to się przekłada czyli większy pobór energii przez SoC).
to wszystko juz sie robi nudne przy okazji premiery kazdego flagowca od lat...
Różnica pomiędzy HD (420dpi) i 2560x1440 (564dpi) jest praktycznie niezauważalna... no chyba, że oglądasz telefon z odległości 5cm i mniej lub pod lupą. Są to jednak duże straty w wydajności (80% więcej do narysowania), a to się przekłada na to, że potrzebny jest mocniejszy procek, który ma 80% więcej pracy i przez to zżera baterię (bo zdaje się, ze przez minutowe różnicę masz na myśli tylko różnicę w poborze energii przez ekran, a nie to na co to się przekłada czyli większy pobór energii przez SoC).
80% więcej pikseli nie oznacza, że CPU będzie miało 80% więcej pracy. Samo rysowanie nie jest jakoś szczególnie energochłonne, zwłaszcza że nie robi tego CPU tylko grafika.
Więcej prądu jest potrzebne do obsługi ekranu z powodu większej transmisji danych (prawdopodobnie są co 2 kontrolery LCD), do przełączania pikseli, etc...
Z tą rozdzielczością strasznie szaleją... szkoda że w popularnych tabletach i monitorach 24'' nie mogę się doczekać takiej rozdzielczości...
Z punktu widzenia liczby widocznych detali trudno powiedzieć czy duży sens jest wychodzić powyżej fullhd, aczkolwiek na 4-5 calowej komórce różnica pomiędzy 720p a 1080p jest dla mnie widoczna na korzyść tej drugiej (ładniejsze literki, cieńsze kreski w google-maps, ostrzejszy obraz, etc...).
Na pewno większa rozdzielczość pomaga uzyskać lepszą płynność ruchu. Mogę pikseli nie widzieć ale szarpanie obrazu przy przewijaniu zobaczę. Im więcej pikseli tym lepiej, ale renderowanie strony WWW z animowanymi elementami i przesuwanie jej 60 fps na takiej rozdzielczości to jest niezłe wyzwanie dla mobilnego procesora!
W rederowaniu 3D można zrezygnować z antyaliasingu i zmniejszyć anizotropowe filtrowanie tekstur jeżeli ma się ekran z większą gęstością pikseli niż jest postrzegana. Tylko nie wiem co jest bardziej kosztowne - renderowanie 4k bez prostym AA czy 2k z mocniejszym AA.