Komentarze
Komentarzy na stronę
1
mareczq (2015.05.08, 09:52)
Ocena: 4
#1

0%
<SARKAZM>Zapowiada się, że grałem w wersję Beta i w ramach 'podziękowania' za granie w Beta (za którą zapłaciłem 100 zł) łaskawie dostanę wersję Finalną... :P Nie no wielkie dzięki, jesteście bardzo życzliwi!!! </SARKAZM>

Fajnie, że będą ulepszenia systemu walki - był on zbyt 'nudny' już po 3-4h. grania, co dopiero pod koniec gry ;)
mbrzostek (2015.05.08, 10:02)
#2

0%
Dobre posunięcie - pewnie wrócę do W2.
Adziej (2015.05.08, 10:05)
Ocena: 8
#3

0%
Ah, gdyby tylko wielkie molochy pokroju EA, Activision i innych poszło tą drogą... zbyt piękne by kiedykolwiek było spełnione.
qjin (2015.05.08, 10:40)
Ocena: 0
#5

0%
SajlorMun @ 2015.05.08 10:35  Post: 865610
W przypadku Wasteland 2 gra po prostu była słaba biorąc pod uwage zebrane fundusze, tak więc starają się ratować wizerunek.

Co to w ogóle znaczy? Gry z Kickstartera mają stosunkowo niewielki budżet, więc nie wiem, czego oczekiwałeś, tym bardziej po takim gatunku jak RPG. Wasteland 2 to w sumie jeden z lepszych tytułów z KS-a, lepszy od wychwalanego Divinity: Original Sin (ciekawie, ilu z nich w ogóle skończyło grę).

Gra była daleka od ideału, ale słaba ani nawet przeciętna nie była. Wsparcie godne pochwały, a edycja GotY powstaje raczej nie dlatego, że Wasteland 2 było 'słabe', tylko żeby zwiększyć sprzedaż, bo ta jednak była nieco rozczarowująca.
iwanme (2015.05.08, 11:37)
Ocena: 4
#6

0%
Gra była daleka od ideału, ale słaba ani nawet przeciętna nie była. Wsparcie godne pochwały, a edycja GotY powstaje raczej nie dlatego, że Wasteland 2 było 'słabe', tylko żeby zwiększyć sprzedaż, bo ta jednak była nieco rozczarowująca.

Moim zdaniem była całkiem niezła, po prostu za dużo ludzie mieli oczekiwań typu 'Prawdziwy następca Fallout 2'. Dziwne tylko, że wielu takich dość niewygodnych rzeczy nie wychwycono wcześniej. Średniawy system umiejętności i trochę bez sensu 4 ludków od początku zamiast protagonista z którym się można bardziej identyfikować.
Choć z drugiej strony przy PoE wypada blado, a i prymitywne Shadowrun Returns Dragonfall też jakoś mnie bardziej wciągnęło (mimo że ta gra to już zupełnie chyba robiona na kolanie była)
LJ19 (2015.05.08, 14:00)
Ocena: 1
#7

0%
Lata temu z wypiekami na twarzy zagrywałem się w dwie pierwsze części Fallouta. Wasteland 2 jest grą, na którą czekałem długo. Niestety, brak czasu spowodował, że jeszcze po nią nie sięgnąłem. Teraz będzie okazja zagrać w wersje 'finalną'. Jak widać nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Pewnie gdybym zagrał w 'betę', to teraz nie miałbym ochoty wracać do ukończonej gry w wersji GOTY.
vibovit (2015.05.08, 15:33)
Ocena: 0
#8

0%
Prawda jest taka, że tą grę po prostu teraz dopiero dokończyli a wydali pierwotnie to co mieli, bo czas i i kaska się skończyła. Podstawka dostała ostre baty za prymitywny system walki i mało przemyślane skille (granie klonami), który był uboższy nawet od Fallouta 1 z 1997, od początku mieli dokończyć celowanie no to je w końcu dokończyli, nic nie dają za free extra, dokańczają to z czym mieli niewyróbę, można w końcu kupować i grać ;)
SajlorMun (2015.05.08, 20:11)
Ocena: 0
#9

0%
qjin @ 2015.05.08 10:40  Post: 865612
SajlorMun @ 2015.05.08 10:35  Post: 865610
W przypadku Wasteland 2 gra po prostu była słaba biorąc pod uwage zebrane fundusze, tak więc starają się ratować wizerunek.

Co to w ogóle znaczy? Gry z Kickstartera mają stosunkowo niewielki budżet, więc nie wiem, czego oczekiwałeś, tym bardziej po takim gatunku jak RPG. Wasteland 2 to w sumie jeden z lepszych tytułów z KS-a, lepszy od wychwalanego Divinity: Original Sin (ciekawie, ilu z nich w ogóle skończyło grę).

Gra była daleka od ideału, ale słaba ani nawet przeciętna nie była. Wsparcie godne pochwały, a edycja GotY powstaje raczej nie dlatego, że Wasteland 2 było 'słabe', tylko żeby zwiększyć sprzedaż, bo ta jednak była nieco rozczarowująca.

Gra dostala 3 miliony dolarów. Jak na otrzymaną zawartość jest to bardzo dużo. Nawet sami twórcy ogłosili, że potrzebują jedynie miliona. Patrząca na to co przedstawili pozostałe dwa po prostu zgarnęli do kieszeni. Sama gra miała wiele niedoróbek i nawet system walki nie był dopracowany. To jest ewidentnie tytuł dla koneserów i maniaków gatunku - dlatego słabo się sprzedawał, poza tym co ludzie w dobrej wierze zapłacili na Kickstarterze. A jeśli nawet oni nie zaakceptowali gry w przedstawionej formie, to ewidentnie coś jest nie tak. Szczególnie, że gra była długo i mocno promowana w różnych sklepach czy platformach sprzedaży. Tak więc nie ma się co burmuszyć, tylko trzeba spojrzeć na suche fakty.
qjin (2015.05.08, 20:54)
Ocena: 0
#10

0%
SajlorMun @ 2015.05.08 20:11  Post: 865832

Gra dostala 3 miliony dolarów. Jak na otrzymaną zawartość jest to bardzo dużo.

Bardzo dużo? Nie rozbawiaj mnie. Budżet gry wyniósł tak naprawdę 6 mln dolarów i to wciąż mało, jak na grę tak rozbudowaną (zawartość na 50-80 godzin, chociaż było dużo sztucznego wydłużania rozgrywki).
Tak się składa, że wielu Kickstarterowców jest zadowolonych z gry, nawet jeśli znaczna część tylko umiarkowanie.
Gra była kierowana przede wszystkim do fanów RPG-ów, i to tylko części fanów. Ale Divinity i Pillars udowodniły, że te gry mogą się dobrze sprzedawać. W przypadku Divinity jednak dużo zrobiło pierwsze wrażenie, dobry system walki i lepsza oprawa wizualna, w rzeczywistości gra moim zdaniem słabsza od Wasteland 2.
Nie zrozum mnie źle, nie twierdze, że nie dało się zrobić lepszej gry. Pillars of Eternity pokazuje, że się dało. Ale inXile to jakoś szczególnie utalentowane studio nie jest, więc gra spełniła moje niezbyt wygórowane oczekiwania.
Makavcio (2015.05.09, 02:02)
Ocena: 0
#11

0%
qjin @ 2015.05.08 10:40  Post: 865612
Gra była daleka od ideału, ale słaba ani nawet przeciętna nie była. Wsparcie godne pochwały, a edycja GotY powstaje raczej nie dlatego, że Wasteland 2 było 'słabe', tylko żeby zwiększyć sprzedaż, bo ta jednak była nieco rozczarowująca.
Gdyby gra była dobra, to by się dobrze sprzedawała i nie trzeba by teraz kotleta odgrzewać, tylko można by myśleć o rozszerzeniu lub numerku 3. Prawda jest taka, że gra jest naprawdę co najwyżej przeciętna i to nie dlatego, że budżetu czy czegoś innego zabrakło, ale dlatego, że zabrakło pomysłu. Budżet jest zawsze głównie na wodotryski, a tu takowych nie ma w ogóle.

Największą klapą była walka. Nudna do bólu, po prostu głupia momentami (szansa trafienia dubeltówką w stodołę z odległości 1m potrafiła wynosić 20%) i do tego starcia były powtarzalne. Od połowy rozgrywki w zasadzie nieustające nudne walki zastępowały fabułę. Szlag mnie trafił przy wyjściu przez jakąś małą przełęcz czy cuś z mnichami. Zanudziłem się tą ich walką na śmierć.

Do tego dochodził jeszcze zupełny brak urozmaicenia broni. W zasadzie nie było sensu szkolenia się w czymkolwiek innym niż w karabinach szturmowych. To samo dotyczy względem dodatkowych umiejętności. Tostery, elektronika, sejfy... Wszystko kompletnie zbędne i bez realnego wpływu na grę. Katastrofą była też skokowa jakość broni. Ta 'minimalnie gorsza' nie szkodziła przeciwnikom, a ta 'minimalnie lepsza' zabijała jednym strzałem.

Zarżnąć się też można było przez ciągłe latanie w kółko. Od widoku Kolejarzy i od latania pomiędzy nimi i tymi menelami kląłem jak szewc. Równie męcząco zorganizowanych questów było znacznie więcej. Bieganie w kółko po mapie obszaru do usr...

Gra w zasadzie nie miała ani jednego elementu, który mógłbym uznać za bardzo dobry. Po prostu niczym nie wyróżniała się in plus. Na pewno nie fabułą, która mogłaby zainteresować może jeszcze w 2000 roku, ale mamy rok 2015 i wyszedł odgrzewany kotlet i kalki na każdym kroku.

A co do D:OS i PoE... Pierwszy tytuł jest piękny, ale bardzo szybko fabuła zaczyna się robić tak głupia, że się grać nie dało. Nie sprawdzałem, ale coś czuję, że pisali ją Niemcy. Historia w stylu Eintop (dla niewtajemniczonych: zupa - obiad jednodaniowy - złożona ze wszystkiego, co było w lodówce). 'Dowolność' klas postaci też była udawana, bo kończyło się na klasycznych specjalizacjach, które po prostu nie miały etykietki typu 'łotrzyk' czy 'wojownik'.

PoE z kolei udało się znakomicie, chociaż te bugi, które zabiły mi pierwsze dwie rozgrywki... Na szczęście było kogo skląć na forum Obsidianu ;) W komentarzach pod jednym z artykułów o tej grze popełniłem dłuższą recenzję, więc się tu nie będę rozpisywał.

O Wasteland 2 trzeba zapomnieć. D:OS może cieszyć ludzi odpornych na kretyńską fabułę, na przykład miłośników filmów typu Interstellar, a PoE jest po prostu godnym następcą serii Baldur's Gate. Nie idealnym, ale naprawdę imponującym.
Aargh (2015.05.09, 13:30)
Ocena: 0
#12

0%
iwanme @ 2015.05.08 11:37  Post: 865632

Moim zdaniem była całkiem niezła, po prostu za dużo ludzie mieli oczekiwań typu 'Prawdziwy następca Fallout 2'. Dziwne tylko, że wielu takich dość niewygodnych rzeczy nie wychwycono wcześniej. Średniawy system umiejętności i trochę bez sensu 4 ludków od początku zamiast protagonista z którym się można bardziej identyfikować.

Ta gra to Wasteland a nie Fallout. Polecam zobaczyć, jak wyglądało tworzenie postaci w oryginale (tak, tworzyło się party z 4 postaci). Piszesz o tym, że ludzie mieli błędne oczekiwania w stosunku do W2 (bo chcieli następcy Fallouta) a jednocześnie narzekasz na to, że drużyna tworzona jest tak jak w pierwszym Wastelandzie.
miekrzy (2015.05.09, 13:48)
#13

0%
Makavcio @ 2015.05.09 02:02  Post: 865901
Gdyby gra była dobra, to by się dobrze sprzedawała.

Gdyby życie było takie proste ;)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane