komentarze
eragonn14Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eragonn142015.04.17, 09:56
Pewnie, że największe źródło dochodów, bo na jednej aplikacji mogą zarobić nawet kilkaset złotych. Ździerstwo, a niektórzy się na to nabierają nadal.
BluFoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BluFox2015.04.17, 10:33
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.04.17, 11:27
-1#3
Zaraaaz, podobno na tym ich ostatnim systemku nie da się zarobić, więc o czym oni bredzą?
TadeuszDZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TadeuszD2015.04.17, 11:49
No to teraz już wiadomo, dlaczego WIn10 będzie wciskany prawie za darmo... ;)
Będzie jak kiedyś z drukarkami - drukarka w sklepie kosztowała grosze, ale cartridge z tuszem do niej kosztował już majątek, a wystarczał na zaledwie 2 tyg. drukowania.

Przykre jest to, że 'ekosystem' sklepu MS oraz bariera wejścia (utrzymanie konta developerskiego) praktycznie wykluczają z niego aplikacje całkowicie darmowe, np. stworzone na licencji GPL.
Zoltar86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zoltar862015.04.17, 11:54
-4#5
TadeuszD @ 2015.04.17 11:49  Post: 858206
No to teraz już wiadomo, dlaczego WIn10 będzie wciskany prawie za darmo... ;)
Będzie jak kiedyś z drukarkami - drukarka w sklepie kosztowała grosze, ale cartridge z tuszem do niej kosztował już majątek, a wystarczał na zaledwie 2 tyg. drukowania.

Przykre jest to, że 'ekosystem' sklepu MS oraz bariera wejścia (utrzymanie konta developerskiego) praktycznie wykluczają z niego aplikacje całkowicie darmowe, np. stworzone na licencji GPL.

Nie chce wyjść na leniwca, ale mógłbyś podać te koszta skoro już je znasz. :-)
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.04.17, 12:04
eragonn14 @ 2015.04.17 09:56  Post: 858155
Pewnie, że największe źródło dochodów, bo na jednej aplikacji mogą zarobić nawet kilkaset złotych. Ździerstwo, a niektórzy się na to nabierają nadal.


A tam przesadzasz, nikt do niczego nie zmusza, ponoć tyle kasy wydaje tylko jakiś promil.

Choć fakt, bardzo dziwne jest, że w takiej grze mobilnej można kupić worek kryształków drożej niż premierowa gra AAA, a i ten woreczek na za długo nie starczy... (przykład ostatnio: king of thieves)

Może się nie znam, ale czy nie lepiej by było żądać mniej, a zachęcić więcej osób...
TadeuszDZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TadeuszD2015.04.17, 12:29
Zoltar86 @ 2015.04.17 11:54  Post: 858210
Nie chce wyjść na leniwca, ale mógłbyś podać te koszta skoro już je znasz. :-)

Nie pamiętam dokładnie. Firmowe - 280 PLN rocznie. Za indywidualne też trzeba coś zapłacić.
Może to nie jest dużo, ale jak ktoś stworzył apkę kompletnie darmową (bez reklam, mikropłatności i innych wku*wiaczy), to jest zawsze w plecy... Musi płacić za konto tak długo, jak długo aplikacja ma być dostępna. Nie wrzuci jej na dowolny hosting, aby mogła żyć 'własnym życiem'.
Zoltar86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zoltar862015.04.17, 13:36
TadeuszD @ 2015.04.17 12:29  Post: 858233
Zoltar86 @ 2015.04.17 11:54  Post: 858210
Nie chce wyjść na leniwca, ale mógłbyś podać te koszta skoro już je znasz. :-)

Nie pamiętam dokładnie. Firmowe - 280 PLN rocznie. Za indywidualne też trzeba coś zapłacić.
Może to nie jest dużo, ale jak ktoś stworzył apkę kompletnie darmową (bez reklam, mikropłatności i innych wku*wiaczy), to jest zawsze w plecy... Musi płacić za konto tak długo, jak długo aplikacja ma być dostępna. Nie wrzuci jej na dowolny hosting, aby mogła żyć 'własnym życiem'.

Bardzo dziękuję za informację. :-)
Hermetyczny sklep, może mieć zalety, ale trzeba tego dobrze pilnować, żeby nie dawać użytkownikom złudnego poczucia bezpieczeństwa.

Tadeuszu, po co wydawać aplikację w ww sposób skoro nie jest komercyjna? Chodzi ci o dostępność? Przecież nowy system mikromiętkich dalej umożliwia pisanie wieloplatformowych aplikacji na desktopie (GUI: Qt, GTK i inne, języków też sporo).

Pozdrawiam wszytkich nienawistników, których aż paluchy świeżbiły, żeby dać mi minusa :P
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2015.04.17, 13:48
eragonn14 @ 2015.04.17 09:56  Post: 858155
Pewnie, że największe źródło dochodów, bo na jednej aplikacji mogą zarobić nawet kilkaset złotych. Ździerstwo, a niektórzy się na to nabierają nadal.

Przecież nikt nie zmusza do grania, a tym bardziej płacenia. Rozrywka ma to do siebie, że jest warta tyle ile jesteś gotów za nią zapłacić. Jeden pójdzie ze znajomymi pograć w piłkę (za darmo), a drugi będzie kupował jakieś kryształki w grze mobilnej i tłukł całymi dniami jak maniak. Zawsze masz wybór i tylko od ciebie zależy jaką podejmiesz decyzję. Poza tym trochę generalizujesz, bo nie każda gra z mikopłatnościami ma taki własnie model, że zmusza do wpłacania dużych sum by cokolwiek osiągnąć. Wbrew pozorom wiekszość sprzedaje jedynie rzeczy ułatwiające rozgrywkę, a nie elementy do niej niezbędne.
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2015.04.17, 13:50
-4#10
TadeuszD @ 2015.04.17 12:29  Post: 858233
Zoltar86 @ 2015.04.17 11:54  Post: 858210
Nie chce wyjść na leniwca, ale mógłbyś podać te koszta skoro już je znasz. :-)

Nie pamiętam dokładnie. Firmowe - 280 PLN rocznie. Za indywidualne też trzeba coś zapłacić.
Może to nie jest dużo, ale jak ktoś stworzył apkę kompletnie darmową (bez reklam, mikropłatności i innych wku*wiaczy), to jest zawsze w plecy... Musi płacić za konto tak długo, jak długo aplikacja ma być dostępna. Nie wrzuci jej na dowolny hosting, aby mogła żyć 'własnym życiem'.

To nie prawda. Do appek potrzeba tylko VS, darmowe. Konto kosztuje 60 zł, i jest to oplata jednorazowa, nie roczna, i per konto, nie appka. Do tego jako student masz konto za darmo, a jeśli chcesz appkę udostępnić za darmo, możesz to zrobić z czyjegoś konta.
szechlaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szechla2015.04.17, 16:36
TadeuszD @ 2015.04.17 11:49  Post: 858206
No to teraz już wiadomo, dlaczego WIn10 będzie wciskany prawie za darmo... ;)
Będzie jak kiedyś z drukarkami - drukarka w sklepie kosztowała grosze, ale cartridge z tuszem do niej kosztował już majątek, a wystarczał na zaledwie 2 tyg. drukowania.

Przykre jest to, że 'ekosystem' sklepu MS oraz bariera wejścia (utrzymanie konta developerskiego) praktycznie wykluczają z niego aplikacje całkowicie darmowe, np. stworzone na licencji GPL.


jakie koszta?
Visual Studio jest darmowe (Community Edition)
konto developerskie też jest bezpłatne
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.