komentarze
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.04.03, 09:50
-7#1
Szkoda, że w ramie po primo to duża pojemność i niska cena... tu przede zegary.
No zegary też ważne ale powiedzmy sobie szczerze 3000MHz to średnio opłacalny biznes i nawet w przypadku AMD bardziej opłaca się kupić Athlona z normalnymi pamięciami +dGPU.
KxJ80Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KxJ802015.04.03, 10:13
12#2
SunTzu @ 2015.04.03 09:50  Post: 852939
Szkoda, że w ramie po primo to duża pojemność i niska cena... tu przede zegary.
No zegary też ważne, ale powiedzmy sobie szczerze 3000MHz to średnioopłacalny biznes i nawet w przypadku AMD bardziej opłaca się kupić Athlona z normalnymi pamięciami +dGPU.



Polska język, trudna język.
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882015.04.03, 10:32
ciekawe kiedy do najtańszych kart graficznych pokroju r7 240/250 i 720/730 zaczną montować ddr4. Faktem jest że niewiele poprawi to ogólne osiągi ale przyrost przepustowości z 1600MHz na 2400MHz czy nawet 3000MHz byłby już odczuwalny, oczywiście to ma sens jeśli cena kart nie podskoczy i dalej będzie poniżej ceny karty z gddr5.
kumodoushinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kumodoushin2015.04.03, 10:34
Ciekawe, czy ktoś kiedyś zająknie się na temat ciekawego problemu z pamięciami RAM opisanego jakiś czas temu na niebezpieczniku...
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.04.03, 10:40
-7#5
KxJ80 @ 2015.04.03 10:13  Post: 852953
SunTzu @ 2015.04.03 09:50  Post: 852939
Szkoda, że w ramie po primo to duża pojemność i niska cena... tu przede zegary.
No zegary też ważne, ale powiedzmy sobie szczerze 3000MHz to średnioopłacalny biznes i nawet w przypadku AMD bardziej opłaca się kupić Athlona z normalnymi pamięciami +dGPU.


Polska język, trudna język.

Myślę, że wszystko zrozumiałeś :)
Jeśli umiesz po polsku... i domyślasz się znaczenia słowa primo. Wszystko po polsku jest napisane, dość skrótowo.

Markiz88 @ 2015.04.03 10:32  Post: 852962
ciekawe kiedy do najtańszych kart graficznych pokroju r7 240/250 i 720/730 zaczną montować ddr4. Faktem jest że niewiele poprawi to ogólne osiągi ale przyrost przepustowości z 1600MHz na 2400MHz czy nawet 3000MHz byłby już odczuwalny, oczywiście to ma sens jeśli cena kart nie podskoczy i dalej będzie poniżej ceny karty z gddr5.


Nee... przyrost z 2GHz->3GHz praktycznie nawet dla iGPU intela jest nieodczuwalny. Jedynie iGPU ma tam jakiś wzrost wydajności, ale jeśli dobrze pamiętam nie taki duży.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.04.03, 11:11
łał szykuje się gęstsza pamięć, czyli podwyżki cen hehe.
znikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znik2015.04.03, 11:59
Markiz88 @ 2015.04.03 10:32  Post: 852962
ciekawe kiedy do najtańszych kart graficznych pokroju r7 240/250 i 720/730 zaczną montować ddr4. Faktem jest że niewiele poprawi to ogólne osiągi ale przyrost przepustowości z 1600MHz na 2400MHz czy nawet 3000MHz byłby już odczuwalny, oczywiście to ma sens jeśli cena kart nie podskoczy i dalej będzie poniżej ceny karty z gddr5.


ddr4 czy gddr4 ? to są zupełnie inne technologie. nie chodzi tu o sposób 'pamiętania' jedynek, ale sposób uzyskania do nich dostępu.
max-bitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
max-bit2015.04.03, 12:30
-3#8
E... jakby robili w 14 nm to się jest czym chwalić a nie w procesie 20nm z przed 4 lat :)
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882015.04.03, 13:16
SunTzu @ 2015.04.03 10:40  Post: 852967
KxJ80 @ 2015.04.03 10:13  Post: 852953
(...)

Polska język, trudna język.

Myślę, że wszystko zrozumiałeś :)
Jeśli umiesz po polsku... i domyślasz się znaczenia słowa primo.

Markiz88 @ 2015.04.03 10:32  Post: 852962
ciekawe kiedy do najtańszych kart graficznych pokroju r7 240/250 i 720/730 zaczną montować ddr4. Faktem jest że niewiele poprawi to ogólne osiągi ale przyrost przepustowości z 1600MHz na 2400MHz czy nawet 3000MHz byłby już odczuwalny, oczywiście to ma sens jeśli cena kart nie podskoczy i dalej będzie poniżej ceny karty z gddr5.


Nee... przyrost z 2GHz->3GHz praktycznie nawet dla iGPU intela jest nieodczuwalny. Jedynie iGPU ma tam jakiś wzrost wydajności, ale jeśli dobrze pamiętam nie taki duży.

Mówiłem o dyskretnych kartach, które nie są zintegrowane w APU. Czyli tak jak pisałem R7 240 które dostaniesz z pamięciami ddr3 i gddr5. Więc zamiast używania już powolnych kości ddr3 mogli by użyć szybsze ddr4 , które niebawem powinny być tańsze od gddr5.
znik @ 2015.04.03 11:59  Post: 853018
Markiz88 @ 2015.04.03 10:32  Post: 852962
ciekawe kiedy do najtańszych kart graficznych pokroju r7 240/250 i 720/730 zaczną montować ddr4. Faktem jest że niewiele poprawi to ogólne osiągi ale przyrost przepustowości z 1600MHz na 2400MHz czy nawet 3000MHz byłby już odczuwalny, oczywiście to ma sens jeśli cena kart nie podskoczy i dalej będzie poniżej ceny karty z gddr5.


ddr4 czy gddr4 ? to są zupełnie inne technologie. nie chodzi tu o sposób 'pamiętania' jedynek, ale sposób uzyskania do nich dostępu.

chodziło o ddr4, gddr4 umarło już dawno temu. Tak wiem że to dwa różne typy pamięci, ale dziś w tańszych kartach można spotkać ddr3 a nie gddr3 jak jeszcze wcześniej.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.04.03, 14:21
Myślałem, że masz na myśli zintegrowane w APU R7 i nowe iGPU w Atomach
To się zgadza :) sorry.
*Konto usunięte*2015.04.03, 14:44
SunTzu @ 2015.04.03 10:40  Post: 852967

Myślę, że wszystko zrozumiałeś :)
Jeśli umiesz po polsku... i domyślasz się znaczenia słowa primo. Wszystko po polsku jest napisane, dość skrótowo.



Popieram postulat byś bardziej przykładał się do pisania. Za dużo tych skrótów myślowych w Twoich tekstach.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.04.03, 16:38
Virtus* @ 2015.04.03 14:44  Post: 853106
SunTzu @ 2015.04.03 10:40  Post: 852967

Myślę, że wszystko zrozumiałeś :)
Jeśli umiesz po polsku... i domyślasz się znaczenia słowa primo. Wszystko po polsku jest napisane, dość skrótowo.



Popieram postulat byś bardziej przykładał się do pisania. Za dużo tych skrótów myślowych w Twoich tekstach.


'Szkoda, że w ramie po pierwsze/najważniejsze to duża pojemność i niska cena... tu przede wszystkim chcą iść w podwyższanie zegarów.
Zegary też ważne ale powiedzmy sobie szczerze 3000MHz to średnio opłacalny biznes (koszt niewspółmierny do efektu) i nawet w przypadku AMD bardziej opłaca się kupić Athlona z normalnymi pamięciami +dGPU.'

Widzisz różnice? Bo ja ledwo. Przede może łączyć się 4 wyrażeniami, więc można się domyślić... primo myślę, że każdy się domyśli o co chodzi. Przecież nie piszę artu.
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882015.04.03, 17:09
SunTzu @ 2015.04.03 16:38  Post: 853129
Virtus* @ 2015.04.03 14:44  Post: 853106
(...)


Popieram postulat byś bardziej przykładał się do pisania. Za dużo tych skrótów myślowych w Twoich tekstach.


'Szkoda, że w ramie po pierwsze/najważniejsze to duża pojemność i niska cena... tu przede wszystkim chcą iść w podwyższanie zegarów.
Zegary też ważne ale powiedzmy sobie szczerze 3000MHz to średnio opłacalny biznes (koszt niewspółmierny do efektu) i nawet w przypadku AMD bardziej opłaca się kupić Athlona z normalnymi pamięciami +dGPU.'

Widzisz różnice? Bo ja ledwo. Przede może łączyć się 4 wyrażeniami, więc można się domyślić... primo myślę, że każdy się domyśli o co chodzi. Przecież nie piszę artu.

Wszystko zależy od wycenienia produktu, przykładowo 7650k który jest tańszy od i3 jest bardo atrakcyjnym układem, natomiast 7850k i 7700k posiadają ceny żywcem ściągnięte z sufitu.

Co do przepustowości z czasem się podniesie tak jak z ddr3, przy czym faktem pozostaje to że CPU nie wymaga nie wiadomo jak dużo przepustowości natomiast przy igp ważne jest to jak zoptymalizuje się kontroler pamięci.
http://www.pugetsystems.com/labs/articles/...mingPerformance
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.04.03, 19:41
Problem taki, że iGPU AMD też aż tak nie zyskuje potem. Masz od dawna dostępne 3GHz pamięci.
Spójrz na ten wykres... różnica między 1866MHz/2133MHz jest 2x mniejsza niż pomiędzy
1600MHz/1866MHz. ~2,4GHz da Ci ile 2-3% max 5%?

Zamiast wydać nie wiadomo ile na pamięci 3GHz bardziej opłaca się kupić dGPU.
Zaloguj się, by móc komentować