Komentarze
Komentarzy na stronę
1
wicherq (2015.03.26, 07:03)
Ocena: 32
#1

0%
grabicie sobie z tymi naglowkami
BeeWolf (2015.03.26, 07:30)
Ocena: 8
#2

0%
HEhe, mają swoją jakąś tam wizję całości systemu i środowiska ale nie wiedzą chyba jak do niej dojść i kombinują jak tylko się da. Jestem ciekawy co z tego wyjdzie oby coś fajnego.
Kenjiro (2015.03.26, 08:16)
Ocena: 13
#3

0%
BeeWolf @ 2015.03.26 07:30  Post: 850358
HEhe, mają swoją jakąś tam wizję całości systemu i środowiska ale nie wiedzą chyba jak do niej dojść i kombinują jak tylko się da. Jestem ciekawy co z tego wyjdzie oby coś fajnego.

Ano właśnie. Mają 'jakąś wizję', która nie jest ani spójna, ani kompletna.
Mam wrażenie, że dyrektor wpadł do działu marketingu i rzucił hasło 'trzeba rozkręcić sprzedaż aplikacji', no i dział bez wiedzy po co to i komu, rzucił rozwiązanie 'zmieńmy nazwę na bardziej chwytliwą'.
Wolałbym, aby stworzyli środowisko dla aplikacji, które mogą działać w trybie pulpitu i w trybie 'app' - w jednej paczce.
=-Mav-= (2015.03.26, 08:41)
Ocena: 12
#4

0%
Kenjiro @ 2015.03.26 08:16  Post: 850368

Ano właśnie. Mają 'jakąś wizję', która nie jest ani spójna, ani kompletna.

W win8 z tą wizją była zupełna porażka, a w 10tce nadal chyba nie mogą się do końca zdecydować w którą stronę całość pociągnąć. Ustawienia wyglądają zupełnie inaczej niż w 7, ale np. żeby wyłączyć dźwięki systemowe w najnowszym dostępnym buildzie testowym musiałem wpisywać tekst w wyszukiwarkę, ponieważ inaczej nie szło się do tego w prosty sposób dokopać, a jak już się dokopałem to wyskoczyło ot samo okno co w 7, zupełnie nie pasujące do reszty systemu. Z innymi rzeczami podobnie. Interfejs tego systemu nadal jest skopany (i po prostu brzydki) i obawiam się że do premiery wiele się tam już nie zmieni. Wygląda to jakby brakowało tam kogoś decyzyjnego z jasną wizją całości; w efekcie mamy takie nie wiadomo co, w dodatku z nazwami zmieniającymi się co chwilę.
Buksior (2015.03.26, 09:44)
Ocena: 3
#6

0%
Kenjiro @ 2015.03.26 08:16  Post: 850368

Wolałbym, aby stworzyli środowisko dla aplikacji, które mogą działać w trybie pulpitu i w trybie 'app' - w jednej paczce.


Z tego co pamiętam, to w win 10 universal apps mają mieć możliwość działania również w trybie pulpitu.
Gaben Ufam Tobie (2015.03.26, 09:52)
Ocena: 11
#7

0%
Czekamy na oficjalne stanowisko KazH - największego fanboja MS. On nam dokładnie wytłumaczy dlaczego jest to świetne rozwiązanie.
blabla123 (2015.03.26, 10:06)
Ocena: 10
#8

0%
@up
Na razie kaziu milczy, czeka na wytyczne.
=-Mav-= (2015.03.26, 10:11)
Ocena: 12
#9

0%
Xvim @ 2015.03.26 09:16  Post: 850385
Tak z ciekawosci Mav, czy jako tester systemu Windows 10, napisales to co powyzej w sugestiach do MS czy tylko pozaliles sie na PClabie? Jesli tak zrobiles to przepraszam za posadzenie, ale nie wiem czemu wiekszosc ludzi tylko narzeka, i to najlepiej w miejscu gdzie nic to nie da :)

A czy ja jeden to zauważyłem? Mnóstwo ludzi tak uważa i wyraża głośno podobne opinie, problem w tym że Microsoft się tymi komentarzami nie przejmuje tylko uparcie robi swoje i dopiero gdy dochodzi do katastrofy typu vista czy 8 to coś się zmienia. Szkoda tylko że nie wszystko to co powinno.
Soulburner (2015.03.26, 10:26)
Ocena: 3
#10

0%
To jest jeszcze wersja testowa, docelowo wszystkie ustawienia mają znaleźć się w nowym panelu. Czy się z tym wyrobią do finalnej wersji? Znając życie, pewnie nie ;)

'Aplikacje Windows' i 'Aplikacje pulpitu Windows' - wydaje mi się, że szybko można się domyślić o co biega, ale najfajniejszą nazwą dla aplikacji WinRT (nie mylić z Windows RT) było 'Metro'.
Swoją drogą, w dziesiątce na PC wszystko działa w okienkach na pulpicie, aplikacje mają dostęp do różnych API (Win32 potrafi gadać z WinRT i odwrotnie) i... czy kogoś naprawdę będzie interesować w czym jest napisany program? Chyba ważniejsze jest to, czy robi to, co do niego należy i czy robi to wydajnie.
cgdestroyer (2015.03.26, 10:30)
Ocena: 7
#11

0%
woow news taki ważny, tytuł taki profesjonalny, nic tylko pogratulować
SajlorMun (2015.03.26, 12:55)
Ocena: -2
#12

0%
=-Mav-= @ 2015.03.26 10:11  Post: 850412
Xvim @ 2015.03.26 09:16  Post: 850385
Tak z ciekawosci Mav, czy jako tester systemu Windows 10, napisales to co powyzej w sugestiach do MS czy tylko pozaliles sie na PClabie? Jesli tak zrobiles to przepraszam za posadzenie, ale nie wiem czemu wiekszosc ludzi tylko narzeka, i to najlepiej w miejscu gdzie nic to nie da :)

A czy ja jeden to zauważyłem? Mnóstwo ludzi tak uważa i wyraża głośno podobne opinie, problem w tym że Microsoft się tymi komentarzami nie przejmuje tylko uparcie robi swoje i dopiero gdy dochodzi do katastrofy typu vista czy 8 to coś się zmienia. Szkoda tylko że nie wszystko to co powinno.

W przypadku Win 8 zgodzę się, ze interfejs był nie potrzebnie podzielony za zupełnie różne typy, przez co wielu osobom niczego nie udawało sie odnaleźć na intuicję. Cześć funkcjonalności dawały kafelki, a resztę klasyczne menu systemowe.

Jednak Vista miała zasadniczo taki sam wygląd jak poprzednie systemy (XP czy 2000), a wiele zmian dało się spokojnie wyłączyć. Dzięki temu interfejs był dość spójny. Jednak zgodzę się, że nowy widok ustawień systemu (bez klasycznych ikon) jest mało wygodny i najlepiej używać szukania. No i Win 7 (aka Vista 2.0) odziedziczył te wszystkie zmiany interfejsu, tak więc jeśli Vista jest katastrofą, to Win 7 także, szczególnie że nowe Aero jeszcze bardziej zaciemnia obraz sytuacji.

Win 10 nie testowałem, jednak ze zrzutów i recenzji widać postęp. Microsoft postawił na prostotę i przejrzystość. Najśmnieszniejsze jest jednak to, że zdecydowaną większość zmian załatwiłaby zwyczajna zmiana motywu graficznego, bo właściwie do tego się to sprowadza. W środku nadal siedzi ten sam system, tyle że zmodyfikowany.
mfuker (2015.03.26, 13:36)
Ocena: 0
#13

0%
Pisalem wczesniej, dostalem kilkaset tysiecy minusow, ale powtorze:

Myd£osoft sie skonczyl! Nie maja pomyslu na nic, a to co jest, to psuja.
borizm (2015.03.26, 17:46)
Ocena: 1
#14

0%
Tyle niby zmieniają, każdy nowy Windows do niesamowity postęp w/g ich marketingu, a zwykłego okienka zaawansowanych ustawień (tam gdzie zmienne systemowe) nie mogą usprawnić, tak aby się chociaż resizowało.
Ja mam wrażenie, że w Microsoft przy rozwoju Windows pracuje może z 10 programistów, a ta potężna reszta naprawą błędów i testami się zajmuje.
Ten postęp w Windows, to żaden postęp i tak jak miało się wrażenie dokończonego i spójnego systemu przy okazji Windows NT, 2000 i XP, to każdy kolejny wygląda jak niedokończony i z masą zbędnego balastu, którego zapomnieli skasować, przed przygotowaniem ISO.
Danniello (2015.03.26, 17:58)
Ocena: 0
#15

0%
Buksior @ 2015.03.26 09:44  Post: 850396
Kenjiro @ 2015.03.26 08:16  Post: 850368

Wolałbym, aby stworzyli środowisko dla aplikacji, które mogą działać w trybie pulpitu i w trybie 'app' - w jednej paczce.


Z tego co pamiętam, to w win 10 universal apps mają mieć możliwość działania również w trybie pulpitu.


Universal apps (czyli według nowej nowomowy Microsoft 'Windows app";) nie można w prosty sposób zainstalować bez 'namaszczenia' Microsoftu. Aplikacja musi być umieszczona w 'Windows Store', a instalację można przeprowadzić wyłącznie w trybie on-line i user musi do tego użyć konta Microsoft Account/Live/Bing/Outlook/Passport/OpenID (i pewnie jeszcze z kilka aliasów by się znalazło;) W skrócie: w tym przypadku Microsoft skopiował najbardziej restrykcyjne wzorce zapoczątkowane przez Apple i Google.

Oczywiście da się odblokować instalację plików .appx, ale jest to dużo bardziej skomplikowane niż w przypadku normalnych aplikacji Windows (w nowej nowomowie Microsoft - 'Windows desktop application";).

Normalne aplikacje nie mają żadnych z tych wad - zainstalować może każdy (nawet nie administrator o ile aplikacja tego nie wymaga - np. Firefox, Chrome, itd.), instalacja może być w trybie off-line (tzn. większość normalnych aplikacji nie wymaga dostępu do Interentu, ale bywa różnie). Jedyne wady normalnych aplikacji to:
* brak dostępu do interfejsu Metro/Modern/'Windows app', czyli utrudnione działanie na tabletach
* brak dostępu do Windows Store, czyli brak scentralizowanego mechanizmu aktualizacji

Mimo, że nie podoba mi się koncepcja Metro/Modern/'Windows app' to jednak kibicuję Microsoftowi, bo i tak w tym względzie jest duuużo lepiej niż u Apple. (aczkolwiek nieco gorzej niż u Google - w Androidzie na razie instalacja .apk z Internetu jest łatwa do odblokowania)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 12
Niezła promocja dla kinomaniaków. 4
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Facebook
Ostatnio komentowane