komentarze
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.03.20, 07:54
12#1
No a jak niby mieli inaczej rozwiazac problem Kieszonkowego Podsmazacza Jajek? Software nie naprawi tego co spartolil Qualcomm. Uklad jest nieudany i oby to byl zwrot na rynku ARM - wreszcie przestac gonic za zegarami, a zaczac dbac o temperatury. Inaczej ktos inny bedzie zjadac kawalki tego rynku, az Qualcomm obudzi sie z reka w nocniku
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2015.03.20, 07:57
17#2
To chyba najgorsza generacja flagowców z androidem. Ceny z kosmosu, wydajność na papierze i nie skończony lollipop. Czas działania pewnie bez zmian lub gorszy.
ReduxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Redux2015.03.20, 08:00
decorator12 @ 2015.03.20 07:54  Post: 848339
No a jak niby mieli inaczej rozwiazac problem Kieszonkowego Podsmazacza Jajek? Software nie naprawi tego co spartolil Qualcomm. Uklad jest nieudany i oby to byl zwrot na rynku ARM - wreszcie przestac gonic za zegarami, a zaczac dbac o temperatury. Inaczej ktos inny bedzie zjadac kawalki tego rynku, az Qualcomm obudzi sie z reka w nocniku

Popieram, chętnie bym zobaczył układ, którego wydajność stoi na poziomie Snapdragona 801 lub 805 ale który pracuje w znacznie niższych temperaturach. Tak dla odmiany zamiast gonić za wydajnością w nowych modelach :)
...:::ROYAL:::...Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
...:::ROYAL:::...2015.03.20, 08:07
decorator12 @ 2015.03.20 07:54  Post: 848339
No a jak niby mieli inaczej rozwiazac problem Kieszonkowego Podsmazacza Jajek? Software nie naprawi tego co spartolil Qualcomm. Uklad jest nieudany i oby to byl zwrot na rynku ARM - wreszcie przestac gonic za zegarami, a zaczac dbac o temperatury. Inaczej ktos inny bedzie zjadac kawalki tego rynku, az Qualcomm obudzi sie z reka w nocniku
dokładnie. co z takiego procesora jak trzeba mu ju ż na wstępie kaganiec zakładać? a śmiali się ze snapka 600 że piekło - ten przynajmniej nie trotlował.

i nie dziwie się samsungowi że wrzucił swoje procesory na pokład nowych eSek.
radierZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radier2015.03.20, 08:45
Redux @ 2015.03.20 08:00  Post: 848345
Popieram, chętnie bym zobaczył układ, którego wydajność stoi na poziomie Snapdragona 801 lub 805 ale który pracuje w znacznie niższych temperaturach. Tak dla odmiany zamiast gonić za wydajnością w nowych modelach :)


Zenfone 2 z SoC Z3560/3580. Tylko premiera w Polsce na pewno nie przed wakacjami.
unknown_soliderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
unknown_solider2015.03.20, 08:49
W laptopie mam chłodzonego pasywnie atoma o tdp 7.5 w. To gówno od qualcomma w urządzeniach referencyjnych przy maksymalnym taktowaniu pobiera 10-12w pomimo gorszej wydajności.

Można wszystko tłumaczyć zegarami, nadmiarem rdzeni. Fakt jest taki, że perf/w rośnie powoli, więc nie ma jak w ARM podnosić wydajności. Można zawsze zrobić 20w soc ale wiadomo, że taki nie nadaje się do użycia w tablecie lub telefonie.

810 mimo wszystko będzie wydajniejszy od 805, bo a57 ma wyższą sprawność energetyczną od starych kraitow.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.03.20, 09:18
Zamiast oklamywac niech dadza tryb turbo jak w x86 i bedzie wszystko gralo... no ale jak tutaj wyjasnisz laikom ze taki 8x 1,5Ghz to to samo czym bylo niedawno 8x 2,5 Ghz?
smilehunterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
smilehunter2015.03.20, 09:33
Naprawili, pewnie agresywnym throthlingiem. Minuta po odblokowaniu ekranu i snapek zwolni do 1ghz.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2015.03.20, 10:10
A najlepsze jest to, że energia na wyprodukowanie takiej ilości ciepła musi się skądś wziąć. I potem baterie trzymają krócej niż w dobrym laptopie ;)
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2015.03.20, 10:12
IPhone jakoś zawsze oferował rozsądne osiągi przy niskim taktowaniu. Taki iPhone 4 miał chyba 800MHz tylko.
vorthessZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vorthess2015.03.20, 11:04
Redux @ 2015.03.20 08:00  Post: 848345
decorator12 @ 2015.03.20 07:54  Post: 848339
No a jak niby mieli inaczej rozwiazac problem Kieszonkowego Podsmazacza Jajek? Software nie naprawi tego co spartolil Qualcomm. Uklad jest nieudany i oby to byl zwrot na rynku ARM - wreszcie przestac gonic za zegarami, a zaczac dbac o temperatury. Inaczej ktos inny bedzie zjadac kawalki tego rynku, az Qualcomm obudzi sie z reka w nocniku

Popieram, chętnie bym zobaczył układ, którego wydajność stoi na poziomie Snapdragona 801 lub 805 ale który pracuje w znacznie niższych temperaturach. Tak dla odmiany zamiast gonić za wydajnością w nowych modelach :)



tegra k1?
MariuschZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mariusch2015.03.20, 11:05
I pewnie po chwili testu taktowanie jest zmniejszane do 1GHz.
Śmiechu warte.

Choć nie przepadam za Samsungiem to muszę stwierdzić, że postąpili oni uczciwie względem konsumenta i cały hejt (że robią sobie marketing informacją o przegrzewaniu S810) jaki na nich poleciał był nie na miejscu.

PS. Dobrze, że wydajność oscyluje w okolicy S805 bo mogło być gorzej.
MariuschZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mariusch2015.03.20, 11:14
Redux @ 2015.03.20 08:00  Post: 848345
decorator12 @ 2015.03.20 07:54  Post: 848339
No a jak niby mieli inaczej rozwiazac problem Kieszonkowego Podsmazacza Jajek? Software nie naprawi tego co spartolil Qualcomm. Uklad jest nieudany i oby to byl zwrot na rynku ARM - wreszcie przestac gonic za zegarami, a zaczac dbac o temperatury. Inaczej ktos inny bedzie zjadac kawalki tego rynku, az Qualcomm obudzi sie z reka w nocniku

Popieram, chętnie bym zobaczył układ, którego wydajność stoi na poziomie Snapdragona 801 lub 805 ale który pracuje w znacznie niższych temperaturach. Tak dla odmiany zamiast gonić za wydajnością w nowych modelach :)


Zobacz sobie Exynos 5 Octa 5430. Jest to procek z Galaxy Alpha. Wydajnościowo wypada na poziomie S801, a pobiera o wiele wiele mniej prądu, a do tego się nie grzeje.
Fajnym porównaniem może być Z3 Compact, który ma baterię 2600 mAh, a Galaxy Alpha tylko 1860 mAh.
Oba mają podobny czas działania jednak Galaxy Alpha o dziwo działa troszeczkę dłużej.

Quallcomm od dawna robi beznadziejne procki a ludzie dalej się podniecają gdy usłyszą S801/S805/S810 itd.
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2015.03.20, 12:09
Mariusch @ 2015.03.20 11:14  Post: 848442

Zobacz sobie Exynos 5 Octa 5430. Jest to procek z Galaxy Alpha. Wydajnościowo wypada na poziomie S801, a pobiera o wiele wiele mniej prądu, a do tego się nie grzeje.

Zapominasz tylko tutaj o tym, że ekran w Alpha to AMOLED, który z definicji pobiera mniej prądu niż LCD z Xperii.
unknown_soliderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
unknown_solider2015.03.20, 12:16
Mariusch @ 2015.03.20 11:14  Post: 848442
Redux @ 2015.03.20 08:00  Post: 848345
(...)

Popieram, chętnie bym zobaczył układ, którego wydajność stoi na poziomie Snapdragona 801 lub 805 ale który pracuje w znacznie niższych temperaturach. Tak dla odmiany zamiast gonić za wydajnością w nowych modelach :)


Zobacz sobie Exynos 5 Octa 5430. Jest to procek z Galaxy Alpha. Wydajnościowo wypada na poziomie S801, a pobiera o wiele wiele mniej prądu, a do tego się nie grzeje.
Fajnym porównaniem może być Z3 Compact, który ma baterię 2600 mAh, a Galaxy Alpha tylko 1860 mAh.
Oba mają podobny czas działania jednak Galaxy Alpha o dziwo działa troszeczkę dłużej.

Quallcomm od dawna robi beznadziejne procki a ludzie dalej się podniecają gdy usłyszą S801/S805/S810 itd.


http://pclab.pl/art60104-3.html
Z3 compact działa 2x dłużej na ładowaniu niż alpha.

Na purepc porównywali exynosa ze snapem na przykładzie nota, Snap w porównaniu z wyrobem Samsunga jest mistrzem oszczędzania energii w trybach pośrednich i niskiego obciążenia.

Exynos ma te same rdzenie co snapdragon a57, samsung ma dobry 14 nm proces technologiczny ale nadal ssie jeśli chodzi o dostrojenie trybów pośrednich.
jarecki3460Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jarecki34602015.03.20, 12:49
-1#16
Dajmy sobie wstępnie taktowanie 4x 1 GHz, wszyscy będą zadowoleni.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2015.03.20, 13:44
28nm to już za dużo dla obecnych SoC.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.03.20, 16:57
tomaster @ 2015.03.20 13:44  Post: 848525
28nm to już za dużo dla obecnych SoC.
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/810 wedlug tego jest w 20 nm
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002015.03.20, 17:00
-2#19
Kriss_Hietala @ 2015.03.20 10:12  Post: 848409
IPhone jakoś zawsze oferował rozsądne osiągi przy niskim taktowaniu. Taki iPhone 4 miał chyba 800MHz tylko.


To dlatego tez że IOS jest świetnie napisany

pomijam już kwestię że nowe iP wcale nie odstaja wydajnością a wciąz to tylko 2 rdzenie o mniejszym zegarze niż te topowe padlinki
i wciąż tylko 1GB ram

da sie jak widać - trzeba tylko chcieć ale producenci zamiast wymusić na google porzadne napisanie androida to dają rdzenie by to padło jako tako chodziło
Zdzichu Ze ZdziszewaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zdzichu Ze Zdziszewa2015.03.21, 14:49
-3#20
Aargh @ 2015.03.20 12:09  Post: 848465
Mariusch @ 2015.03.20 11:14  Post: 848442

Zobacz sobie Exynos 5 Octa 5430. Jest to procek z Galaxy Alpha. Wydajnościowo wypada na poziomie S801, a pobiera o wiele wiele mniej prądu, a do tego się nie grzeje.

Zapominasz tylko tutaj o tym, że ekran w Alpha to AMOLED, który z definicji pobiera mniej prądu niż LCD z Xperii.

Nie pitol. Nie wierzę w AŻ TAK dużą różnicą w poborze prądu. A poza tym te ekrany nie różnią się zbytnio poborem prądu. Jest nawet powiedzenie, że amoledy przy białym więcej prądu żrą. Różnice są MINIMALNE. Więc to nie jest kwestia ekranu. Procek Samsunga jest lepszy i tego się nie ukryje
Zaloguj się, by móc komentować