komentarze
ValzarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Valzar2015.03.18, 19:56
-4#61
R4zen @ 2015.03.18 17:37  Post: 847658

bezterminowy okres użytkowania i możesz z niej korzystać w celu reinstalacji tego systemu nawet po upływie roku promocyjnego.

Wróżbita Maciej?
Jesteś głupcem (i cała reszta też) jeśli myślisz że dostaniesz za darmo nowy system.
Po roku nadejdzie czas żniw i przekonamy się kto miał rację.

R4zen @ 2015.03.18 17:37  Post: 847658

Każdy prywatny użytkownik i firma może używać licencji OEM Windows 7/8/8.1, a w przypadku licencji DOEM(tańsza licencja sprzedawana przez sklepy instalujące ją wraz z komputerami) nie może być zakupiona osobno tylko musi być z komputerem i nie można jej przenosić na inny sprzęt.

Skąd masz te rewelacje? Od Microsoft Polska, który twierdzi że ich systemów nie można nabyć w wersjach digital? Tak się akurat składa że byle Kowalski nie może sobie od tak kupić OEMa i zainstalować a samą licencję OEM Microsoft zmieniał już wielokrotnie właśnie w związku z tą 'samowolką' instalacyjną.

R4zen @ 2015.03.18 17:37  Post: 847658

Student po pobraniu licencji z MSDNAA otrzymuje ją legalnie na nieokreślony termin użytkowania, nawet po ukończeniu nauki w uczelni.

Twoim zdaniem czy zdaniem Microsoftu? Jak sama licencja mówi: jest to wersja DLA STUDENTA. Nie jesteś już studentem nie masz więc już prawa do korzystania z niej.

Ale ja cię rozumiem typowa polska logika: jest tak jak mi pasuje. Pewnie należysz do tej grupy co twierdzi że Windows bez 'naklejki' jest nielegalny.
5hogunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
5hogun2015.03.18, 20:07
Czyli co, kiedyś była akcja. Kup Windowsa 7 lub 8 dostaniesz darmowy upgrade do 10 z boxa i za dopłatą z oema.
To jeśli teraz upgrade z pirata tez miałby być darmowy to super promocja bulwo ! :)
R4zenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
R4zen2015.03.18, 20:45
Valzar @ 2015.03.18 19:56  Post: 847719
R4zen @ 2015.03.18 17:37  Post: 847658

bezterminowy okres użytkowania i możesz z niej korzystać w celu reinstalacji tego systemu nawet po upływie roku promocyjnego.

Wróżbita Maciej?
Jesteś głupcem (i cała reszta też) jeśli myślisz że dostaniesz za darmo nowy system.
Po roku nadejdzie czas żniw i przekonamy się kto miał rację.
Głupotą jest nie zrozumieć w jakim celu AKTUALIZACJA do nowszego systemu będzie oferowana za darmo... ale masz racje, po roku przyjdzie żniw na tak żałosne teorie spiskowe.

Valzar @ 2015.03.18 19:56  Post: 847719

R4zen @ 2015.03.18 17:37  Post: 847658

Każdy prywatny użytkownik i firma może używać licencji OEM Windows 7/8/8.1, a w przypadku licencji DOEM(tańsza licencja sprzedawana przez sklepy instalujące ją wraz z komputerami) nie może być zakupiona osobno tylko musi być z komputerem i nie można jej przenosić na inny sprzęt.

Skąd masz te rewelacje? Od Microsoft Polska, który twierdzi że ich systemów nie można nabyć w wersjach digital? Tak się akurat składa że byle Kowalski nie może sobie od tak kupić OEMa i zainstalować a samą licencję OEM Microsoft zmieniał już wielokrotnie właśnie w związku z tą 'samowolką' instalacyjną.
Widać, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Napisałem wyraźnie, że licencje DOEM można zakupić wraz z komputerem w sklepie, ale osobno licencji żaden kowalski jej kupić nie może.
Chcesz przykład, to proszę, każdy komputer z nazwą systemu z końcówką X w sklepie X-KOM jest na licencji DOEM(nie wierzysz? napisz do sklepu...):
x-kom.pl/c/1522-notebooki-laptopy-15-6.html?sort=product_price&features[45][1156]=1

Valzar @ 2015.03.18 19:56  Post: 847719

R4zen @ 2015.03.18 17:37  Post: 847658

Student po pobraniu licencji z MSDNAA otrzymuje ją legalnie na nieokreślony termin użytkowania, nawet po ukończeniu nauki w uczelni.

Twoim zdaniem czy zdaniem Microsoftu? Jak sama licencja mówi: jest to wersja DLA STUDENTA. Nie jesteś już studentem nie masz więc już prawa do korzystania z niej.
Widać jak mało wiesz, a się wypowiadasz...
'2. TERMS FOR DREAMSPARK DIRECT SUBSCRIPTION.
...
b. End of Student Status.
The DreamSpark Direct Subscription is a special offering for students. Once you no longer qualify for the DreamSpark Direct Subscription (due to graduation or otherwise no longer meeting the definition of 'you' above), your DreamSpark Direct Subscription will terminate; however, you may continue to use the software you obtained prior to termination of your student status subject to the terms of this agreement.
'

Valzar @ 2015.03.18 19:56  Post: 847719

Ale ja cię rozumiem typowa polska logika: jest tak jak mi pasuje. Pewnie należysz do tej grupy co twierdzi że Windows bez 'naklejki' jest nielegalny.

Siejesz zamęt i piszesz bzdury, opierając się na własnej, błędnej logice. Jeśli powyższe i nie tylko moje argumenty Cię nie przekonają to już nic cię nie uratuje...

KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2015.03.18, 20:52
-2#64
MS udostępnił nowy BULD w Update Site

Na prośbę społeczności testującej W10 zmieniono także ikony. Opinię na temat nowych ikon można głosować w programie Windows Insider. Można także głosować na inne pomysły

windows.uservoice.com

_jezz_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_jezz_2015.03.18, 21:42
Borat1 @ 2015.03.18 17:35  Post: 847654

A która firma dzisiaj sprzedaje laptopy bez systemu?


Chociażby Lenovo.

brainqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
brainq2015.03.18, 22:12
świetny ruch MS :E
OlafoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Olafo2015.03.18, 22:18
Borat1 @ 2015.03.18 17:35  Post: 847654
Bogie @ 2015.03.18 13:07  Post: 847450
Ciekawe kto teraz o zdrowych zmysłach kupi licencję na Windows ;) Sprzedaż laptopów bez systemu wzrośnie ;)

A która firma dzisiaj sprzedaje laptopy bez systemu?

Lenovo, Fujitsu, Dell, Asus.
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942015.03.18, 22:41
-1#68
Tylko co w takim razie siedzi w tym systemie? Cała masa backdoorów? Naprawdę nie uwierzę, że M$ odda bezinteresownie kilka lat pracy. Już przy Windows 8 było trochę szumu o backdoorach a chiński rząd instalował bodajże Windows 7 z racji podejrzeń, że w systemie są jakieś ukryte luki. Ten news to istny raj dla twórców teorii spiskowych. Chyba każdy przyzna, że M$ bardzo mocno stara się przeforsować przejście użytkowników na Windows 10.
M@M2015.03.18, 22:53
wersja testowa 10 rejestruje audio i video za pomoca kamer i mikrofonow podlaczonych do komputera. umozliwia przesylanie zrzutow ekranu jak i rozmow online np. za pomoca skype. zgadzamy sie na to akceptujac licencje.
teraz pytanie ile z tych funkcji bedzie mniej lub bardziej oficjalnie dostepnych w wersji premierowej.
istnieje szansa ze ten windows jest darmowy bo sponsorowal go rzad usa.
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Firekage2015.03.18, 23:13
DamianH @ 2015.03.18 15:55  Post: 847588
Firekage @ 2015.03.18 13:15  Post: 847458
Chcą mieć pewność...niech dadzą to za darmo. Tak, nie ironizuję. Niech wprowadzą dystrybucję opartą o zasady licencji open-source, tak jak praktycznie każdy linux jest dystrybuowany. Wtedy nikomu nie będzie się chciało bawić w piraty, cracki, re-army itd...


Uzasadnij?
Nie widzę powodu do rozdawania systemu za free. Szczególnie że to nie jest organizacja charytatywna czy projekt gdzie każdy coś dokłada. W M$ nie siedzą kretyni jak to wiele osób twierdzi. Ten krok jest przemyślany. To że nas,biednych Polaków nie stać i zasysamy co popadnie, nawet ebooki za 5zl to inna sprawa. Użytkownik domowy będzie preferował winde i na tym ms powinien sie teraz skupić.

Ironizujesz w moim kierunku odnośnie zakupu systemu operacyjnego? Mam dwa, oba oryginalne. Od bodaj 5 lat używam linuxa jako głównego systemu operacyjnego. Czy po tych kilku latach kupiłbym nowy system od Microsoftu, nowego Windowsa? Nigdy. Nie są w stanie przekonać mnie do tego, bym wydal na to coś pieniądze.

Mówisz o organizacji charytatywnej? Zauważ, że istnieje coś takiego jako open source pod wpływem którego gigant Valve zdecydował sie nie tylko zrobić coś o nazwie steambox...ale jednocześnie wypuścił samego Steama pod linuxa. Open source dotują znane i ogromne firmy...gdzie użytkownik końcowy za system nic nie płaci...a dzięki temu m. in. w urządzeniach rtv masz dziś sprzęt oparty o linuxa, jego klony, zaś masa playerów chodzi np. na xbmc. Widocznie komuś to się opłaca.

Piszesz o uzytkowniku domowym - preferował będzie on Windowsa? Gdzie? W USA? Może w krajach azjatyckich? W bardziej zamożnych społeczeństwach do grania, stricte grania, używa sie w zasadzie konsol. Pocztę  i www możesz dziś sprawdzić na tablecie...z androidem...

W to 'preferowanie' Wnidowsa uwierzyłbym kilka lat temu. Obecnie? Nie. Linux, a w zasadzie Arch, jest dla mnie tak komfortowym systemem, że nie wyobrażam sobie powrotu do Windowsa. Musieliby chyba przejść rewolucję, aby to było dla mnie wygodne w użytkowaniu, przyjazne i komfortowe. Zamiast bawić się w instalowanie pierdół...chciałbym mieć repo, z którego po jednej komendzie poszłaby instalacja całości, której wymagam. Dadzą mi to? Nie. Więc czym mają mnie zainteresować? DX12? Wisi mi on. Gram głównie pod emulacją (wine/pol), albo natywnie pod opengl'em. Windows, na dobrą sprawę, jest mi obecnie potrzebny tylko dla Wiedźmina 3...a osobom mającym konsole, do niczego, o ile mieli starsze wersje.

Dam jeszcze jeden przykład - Red Hat. Dziwnym trafem są ludzie, którz chcą płacić za dobry produkt, a firma ma też wersję darmową. Chcesz więcej - płacisz. Więc model biznesowy, który opiera się na sprzedaży oesa, do tego jeszcze z pokraczną licencją (oem/box, uszkodzony sprzęt, ilość instalacji, reinstalacji, aktywacji) to żart.
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Firekage2015.03.18, 23:15
Borat1 @ 2015.03.18 17:35  Post: 847654
Bogie @ 2015.03.18 13:07  Post: 847450
Ciekawe kto teraz o zdrowych zmysłach kupi licencję na Windows ;) Sprzedaż laptopów bez systemu wzrośnie ;)

A która firma dzisiaj sprzedaje laptopy bez systemu?


Acer? Mam laptopa bez oes'a, dodany za darmo linpus, który wyleciał na starcie, a którego zastąpił od razu Arch.
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Firekage2015.03.18, 23:17
glut3244 @ 2015.03.18 17:05  Post: 847633
Dodam coś od siebie :)
-Popularyzacja sklepu z aplikacjami i treściami płatnymi (dostęp w danym systemie = kasa dla m$)
-Dostosowanie się do obecnych czasów
android; ios; linux jakieś chromOS'y itp. = free, kto teraz płaci za system?
-A no płaci płaci i to większość firm a czym więcej domowych przyzwyczajeń tym trudniej o ew. wybór innej platformy :)


Trafna uwaga ;) Polać mu ;) Płacić mogą firmy, za support, za wsparcie, za aktualizację bo w momencie pracy zawodowej wybiera się ten system, na którym chodzi konkretne oprogramowanie. W przypadku zastosować 'domowych' opłata za system w dzisiejszych czasach to żart - przykładem Android. Zdobył rynek szturmem, a googlestore ma masę darmowych, świetnych aplikacji.
@@@benq@@@Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
@@@benq@@@2015.03.18, 23:49
-1#73
Super tytuł tylko chciałem zauważyć że piraci wszystko mają za darmo.
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2015.03.18, 23:55
-1#74
Wszystko się sprowadza do tego, że w świecie PC, Valve i Steam stali się
liczącą się siłą i zagrażają pozycji MS, MS zaczyna robić w gacie.

DX12 i Windows10 to odpowiedź, która ma zażegnać niebezpieczeństwo.

Niedługo premiera oficjalnych maszyn ze SteamOS.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2015.03.19, 00:40
Suchy211 @ 2015.03.18 12:18  Post: 847393
Jak MS rozda win 10 za darmo, to Linux zostaje tylko dla masochistów i entuzjastów. Nie to żeby był taki zły, po prostu dla domowego użytkownika Windows jest bardziej intuicyjny.

Nie zgadzam się z tym, interfejs użytkownika i intuicyjność działania jest w moim odczuciu DUŻO lepsza.
Ja byłem zmuszony używać przez 2 miesiące ubuntu 5 lat temu, i interfejs był o tyle lepszy, że na codzie siedzę na linuxie, do windy wracam tylko raz na miesiąc aby odpalić jakąś tam grę której nie ma na linuxie
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Firekage2015.03.19, 00:49
hmm..ok.. @ 2015.03.18 23:55  Post: 847790
Wszystko się sprowadza do tego, że w świecie PC, Valve i Steam stali się
liczącą się siłą i zagrażają pozycji MS, MS zaczyna robić w gacie.

DX12 i Windows10 to odpowiedź, która ma zażegnać niebezpieczeństwo.

Niedługo premiera oficjalnych maszyn ze SteamOS.

Z ciekawości - jakie 'zażegnać' skoro masa gier będzie konwersjami z Xboxa...czy w ogóle multiportami. To na pewno nie jest żaden argument przetargowy, bo w to, że nagle każda gra na pc będzie 'dx12 only' chyba nikt nie wierzy? Mogą, najwyżej, głośniejsze tytuły celowo poblokować...
FirekageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Firekage2015.03.19, 00:52
taith @ 2015.03.19 00:40  Post: 847803
Suchy211 @ 2015.03.18 12:18  Post: 847393
Jak MS rozda win 10 za darmo, to Linux zostaje tylko dla masochistów i entuzjastów. Nie to żeby był taki zły, po prostu dla domowego użytkownika Windows jest bardziej intuicyjny.

Nie zgadzam się z tym, interfejs użytkownika i intuicyjność działania jest w moim odczuciu DUŻO lepsza.
Ja byłem zmuszony używać przez 2 miesiące ubuntu 5 lat temu, i interfejs był o tyle lepszy, że na codzie siedzę na linuxie, do windy wracam tylko raz na miesiąc aby odpalić jakąś tam grę której nie ma na linuxie

Prawda? O intuicyjności, czy większym komforcie mówią ci, którzy chyba nigdy dłużej na tym albo nie siedzieli, albo nie mieli na tyle umiejętności by to w ogóle postawić* (choć wersje live cd to co...). Intuicyjność to między innymi 'apt-get install program1 program2 program3' czy to samo z 'pacman -S program1 program2 programN', a nie 'ściągnij exe, dalej, dalej, dalej, dalej' i tak dla każdego. Faktycznie, intuicyjność jak jasna...


*lub ci, którym wydaje się, że klikanie prawoklikiem by zainstalować soft to jedynie domena windowsa...(ubuntu i centrum oprogramowania pozwala na to samo, ściągnąć paczkę .deb i prawoklikiem instalacja...).


KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2015.03.19, 06:32
Firekage @ 2015.03.19 00:49  Post: 847804
w to, że nagle każda gra na pc będzie 'dx12 only' chyba nikt nie wierzy? Mogą, najwyżej, głośniejsze tytuły celowo poblokować...


Wszystko zależy od popularności Windows 10 wśród graczy. Wystarczy popatrzeć jak było z DX11. Przez wiele lat Windows XP miał ponad 30% rynku co powodowało że deweloperzy pisali swoje gry tak żeby działały na w trybie 32bit oraz DX9. Bo chcieli by gra działała także na starych systemach. W pewnym momencie jednak popularność XP wśród graczy spadła bo pojawiło się kilka pierwszych gier DX11 które zyskały popularność. Udziały XP wśród graczy w ciągu roku spadły poniżej 10% a to pozwoliło deweloperom na to by zacząć pisać gry wymagające systemów operacyjnych 64bit oraz DX11. Dziś trudno znaleźć nową grę która działałaby na 32bit systemie. Bo dla deweloperów wygodniej pisze się gry 64-bit gdzie nie muszą się martwić o limit 2GB pamięci na jeden proces.

Popularność gier 'DX12 only' będzie zależała od tego ilu graczy zainstaluje nowy system. Dzięki temu że system jest darmowy dla każdego to jego popularność może szybko rosnąć. A gdy będzie rosnąć popularność W10 to każe będzie rosnąć popularność DX12. W pewnym momencie deweloperzy przestaną pisać gry pod DX11 bo będzie ich to ograniczało. Gry napisane pod DX12 będą działały szybciej, będą obsługiwały wiele rdzeni procesora, będą mniej obciążały CPU i będą mogły tym samym mieć więcej obiektów na ekranie. A na dodatek będą tańsze w produkcji bo będzie wspólny kod pomiędzy Xbox oraz Windows 10. Tak wiec napisanie gry 'DX12 only' będzie łatwiejsze i tańsze niż napisanie gry która będzie miała zarówno DX12 jak i DX11. Napisanie gry tylko pod DX12 to będzie o połowę mniej pracy dzięki wspólnemu kodowi z Xbox One. A i gracze się ucieszą bo gra będzie miała więcej detali i będzie działała szybciej na identycznym sprzęcie.

Ale wszystko zależy od tego ile osób zdecyduje się zrobić darmową aktualizację do W10. Im więcej osób szybko zainstaluje W10 + DX12... tym szybciej pojawi się więcej gier z obsługą DX12 takich jak np. Unreal Tournament. EPIC podczas GDC chwalił się że UT dzięki DX12 będzie najładniejszą grą jaka trafiła kiedykolwiek na PC... czas pokaże czy są to przechwałki które będą miały pokrycie w faktach czy może tylko reklama Unreal Engine 4 działającego na DX12
xoloxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xolox2015.03.19, 09:34
To coś się w ogóle zmieniło ? zwykle jest wersja RTM na rok dla każdego
MnożnikgreckiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mnożnikgrecki2015.03.19, 10:46
W Chinach się nic nie zarabia w porównaniu do USA i Europy i Australii, oni fizycznie nie mają pieniędzy na kupowanie produktów M$, jak oni chcą tam walczyć z piractwem? Jedyne co mogą zrobić to zredukować liczbę piratów, ale więcej kasy na tym nie zarobią. Prawda jest taka, że nikt nie chce być piratem z zasady(no może poza garstką wyjątków), jednak w dzisiejszych czasach niestety trzeba korzystać z komputera i nie jest to żaden luksus, a nawet jest to konieczność w wielu zawodach. Jeśli kogoś nie stać na kupno windowsa to nie ma wyjścia musi piracić. Na linuxie tyle rzeczy nie działa, lub sprawia ogromne problemy, że jedynie zaawansowani użytkownicy mogą po niego sięgnąć, a i tak muszą mieć zainstalowanego obok windowsa, bo wielu rzeczy po prostu się nie da zrobić i nie mówię tu o grach.
Jedyną metodą na walkę z piractwem jest wprowadzenie stref cenowych. Chińczycy po prostu płacili by w swojej walucie, innej drogi nie ma.
Zaloguj się, by móc komentować