Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 9 »
krooooolik (2015.03.11, 15:15)
Ocena: 2
#43

0%
Qantex @ 2015.03.11 15:10  Post: 844782
A ja mam monitor z odświeżaniem 60Hz i wiecie co??? Mam ostry obraz a nie rozmazany :O Co to za [...] bzdury człowieku piszesz??? Autorze tego artykułu, [...]


..... łooot!?!?!? :O
unknown_solider (2015.03.11, 15:16)
Ocena: 3
#44

0%
Ostry oraz statyczny osiągniesz nawet przy 24 hz. W artykule jest pokazany obraz w ruchu, przy np. Szybkim ruchu myszka.

Są tacy co jeszcze dodatkowo włączają blur więc jak widać ludziom to nie przeszkadza.
unknown_solider (2015.03.11, 15:22)
Ocena: 4
#45

0%
W crisis 3 grafika poszła w jakimś dennym kierunku, wszystko jest rozmyte i nie wyraźne. Akurat mp w tej grze mi się podobało na tyle aby poświęcić mu sporo czasu, zwykle przyłączenie grafiki na low poprawia w tej grze skill bardziej niż co kolwiek innego.
SnejKul (2015.03.11, 15:35)
Ocena: 4
#47

0%
To teraz czekamy na artykuł o polecanych monitorach 120/144.
Tak przy okazji, jak się ma jakość/typ kabla (dvi, hdmi itp.) do opóźnienia sygnału?
krooooolik (2015.03.11, 15:40)
Ocena: 1
#48

0%
CortexM3 @ 2015.03.11 15:29  Post: 844792
spzetor @ 2015.03.11 12:45  Post: 844706
Czy ktoś jeszcze potrzebuje innych dowodów na przydatność monitorów z powyższym odświeżaniem? 120 lub 144 Hz

GJ!

Wszystko tak naprawdę zależy od szybkości percepcji danego człowieka. Oczywiście szybszy monitor/system daje przewagę, ale pod warunkiem że siądzie przy temu zawodowy gracz, a nie gil z zezem, czy krótkowzrocznością, czy czasem reakcji 70 latka. Dla mnie takie testy to tylko próba udowodnienia marketingowego bełkotu, a nie coś co by miało znaczenie dla zwykłego człowieka. Choć fakt 120Hz mniej męczy wzrok.


Referujesz podsumowanie artykułu czy co?

Poza tym, gracze to nie zwykli ludzie? Piszesz tak jakby gracze stanowili promil użytkowników komputerów a artykuł byłby kierowany do nie-graczy....
.:Proxy:. (2015.03.11, 15:47)
Ocena: -2
#49

0%
mlody_tarnow @ 2015.03.11 14:28  Post: 844764


Skilla nie kupisz :E


Oj kupisz, sądząc po ogromnej ilości oszustów w grach :(

Nathrakh @ 2015.03.11 14:45  Post: 844770
mlody_tarnow @ 2015.03.11 14:28  Post: 844764

Skilla nie kupisz :E


Skilla nie, ale większy komfort grania - owszem.


No i tutaj jest problem, gdyż okazuje się że nie :E
Nie spotkałem jeszcze takiego monitora na dobrej matrycy i dużego wyboru rozmiarów...
DisconnecT (2015.03.11, 15:49)
Ocena: 0
#50

0%
.:Proxy:. @ 2015.03.11 15:47  Post: 844801
mlody_tarnow @ 2015.03.11 14:28  Post: 844764


Skilla nie kupisz :E


Oj kupisz, sądząc po ogromnej ilości oszustów w grach :(

Nathrakh @ 2015.03.11 14:45  Post: 844770
(...)


Skilla nie, ale większy komfort grania - owszem.


No i tutaj jest problem, gdyż okazuje się że nie :E
Nie spotkałem jeszcze takiego monitora na dobrej matrycy i dużego wyboru rozmiarów...


Dlatego jedyna opcja to kupić 144/120 Hz do gier i obok IPS do pracy

Tak w ogóle to bardzo interesuje mnie porównanie 120 Hz do 144, ciekawi mnie czy te 24 Hz naprawdę coś daje.
focus (2015.03.11, 15:51)
Ocena: 0
#51

0%
DisconnecT @ 2015.03.11 15:49  Post: 844802
Tak w ogóle to bardzo interesuje mnie porównanie 120 Hz do 144, ciekawi mnie czy te 24 Hz naprawdę coś daje.

W podsumowaniu masz zalinkowany blog Łukasza na ten temat.
vibovit (2015.03.11, 15:52)
Ocena: 13
#52

0%
Wyniki wynikami, na wyższym odświeżaniu po prostu łatwiej i przyjemniej się gra, jak ktoś ma te ~30 lat i zaczynał granie na porządnym CRT, pykał za młodu w qłejki/dn3d itp po 200FPS, to wie ile traci obecne pokolenie, na LCD 60Hz tego typu gry to pływanie celownikiem jak po wodzie. Człowiek to takie zwierze że się przyzwyczaja, po czasie lag celownika staje się normalnością i odruchowo go kompensujemy, ale starczy RAZ sobie przypomnieć/czy też doznać po raz pierwszy bezlagowego grania i nie ma powrotu.
HDR'o (2015.03.11, 16:02)
Ocena: 4
#53

0%
Ja widzę różnice między 60a 120, ale czy między 120 a 144 jest jakaś widoczna to nie wiem :P
DisconnecT (2015.03.11, 16:04)
Ocena: 0
#54

0%
focus @ 2015.03.11 15:51  Post: 844803
DisconnecT @ 2015.03.11 15:49  Post: 844802
Tak w ogóle to bardzo interesuje mnie porównanie 120 Hz do 144, ciekawi mnie czy te 24 Hz naprawdę coś daje.

W podsumowaniu masz zalinkowany blog Łukasza na ten temat.


To jeszcze jedno pytanie, dlaczego w teście 60 Hz, Tickrate wynosił 64 a w przypadku 144 hz 128, podejrzewam że wiele osób tego nie zobaczyło w tym ja dopiero za 2 podejściem.
grzegorczyk (2015.03.11, 16:05)
Ocena: -3
#55

0%
Makavcio @ 2015.03.11 14:07  Post: 844752
Artykuły tego typu zawsze przypominają mi opowieści kumpla o tym, jak to znacznie lepiej mu się zaczęło grać przy 120fps po zmianie karty graficznej, bo poprzednio osiągał tylko 70fps, a on jest 'progejmer'. Monitor oczywiście 60Hz. Kiedyś go uświadomię. Ale nie w najbliższym czasie :)

Ile ty masz lat, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Co ma piernik do wiatraka?
grzegorczyk (2015.03.11, 16:07)
Ocena: 2
#56

0%
vibovit @ 2015.03.11 15:52  Post: 844804
Wyniki wynikami, na wyższym odświeżaniu po prostu łatwiej i przyjemniej się gra, jak ktoś ma te ~30 lat i zaczynał granie na porządnym CRT, pykał za młodu w qłejki/dn3d itp po 200FPS, to wie ile traci obecne pokolenie, na LCD 60Hz tego typu gry to pływanie celownikiem jak po wodzie. Człowiek to takie zwierze że się przyzwyczaja, po czasie lag celownika staje się normalnością i odruchowo go kompensujemy, ale starczy RAZ sobie przypomnieć/czy też doznać po raz pierwszy bezlagowego grania i nie ma powrotu.

Po pierwsze 120Hz o połowę ogranicza bezwładność wyświetlanego obrazu, co poważnie redukuje uczucie rozmycia, ale dla jakości CRT trzeba wygaszać piksele czarną klatką obrazu.
CRT rysuje obraz linia po linii, co jest najlepsze dla odwzorowania ruchu. Dlatego następcą CRT powinno być SED/FED. Żadne plazmy, LCD i OLEDy. To nie są technologie dobre dla graczy. Ale to już pewnie nie wróci. Może w alternatywnym wrzechświecie :D
razorjack (2015.03.11, 16:17)
Ocena: 3
#57

0%
super sprawa, ale 3 razy więcej za monitor to sporo (asus za ~2900pln)
nie ma żadnych szybszych, ale jednak tańszych? 26-27'' za ~1400 ?
.:Proxy:. (2015.03.11, 16:23)
Ocena: -4
#58

0%
DisconnecT @ 2015.03.11 15:49  Post: 844802


Dlatego jedyna opcja to kupić 144/120 Hz do gier i obok IPS do pracy


Tego właśnie pragną marketingowcy :]

...ale to tylko półśrodek, obarczony wieloma wadami (pomijam już cenę).
Większa wartość odświeżania, przydaje się również do pracy - po prostu wszystko jest płynniejsze i przyjemniejsze (cokolwiek robi się na PC).
W monitorach przeznaczonych do gry, rezygnować z lepszych kątów, czy odwzorowania i nasycenia barw, wydaje się równie absurdalna decyzją...

To tak jakby mieć komputer tylko do gier, osobny tylko do pracy i kolejny tylko do internetu :E

Wyższe odświeżanie ma spore atuty, ale tylko gdy idzie to w parze z jakością :P
przemo_li (2015.03.11, 16:27)
Ocena: -3
#59

0%
focus @ 2015.03.11 12:52  Post: 844714
SebZMC @ 2015.03.11 12:46  Post: 844708
Jestem ciekawy, czy jakby dać testerowi kilka monitorów 60Hz i jeden 144Hz, to też byśmy uzyskali taki wynik. Jak dla mnie ta procedura testowa jest jak lek homeopatyczny.

Próbowaliśmy kilku monitorów 60 Hz i na każdym wynik jest podobny. Oczywiście o ile mają w miarę podobne opóźnienia. Zresztą włączenie 60 Hz na użytym przez nas ROG Swifcie również zwraca podobny rezultat do innych monitorów 60 Hz.



A możemy poprosić o test double blind.

Tj. Jedna osoba ustawia Hz w monitorze, wychodzi z pokoju i dopiero wtedy tester wchodzi? I tak kilka razy...

Audiofile to chyba najlepszy przykład, że jak się chce zauważyć różnicę, to się ją zauważy, nawet gdy mówimy o gumowej naklejce na stopkę biurka ;P

Na serio.

Macie dobrego testera, macie sprzęt. Prosimy jeszcze o wyeliminowanie czynnika psychologicznego (ach ta cudowna podświadomość!)

PS Można prosić testerów o pomiar czasu reakcji oko->palec? Z komentarzy winika, że do testów zaproszono również osobę mniej ograną :)
Kriss_Hietala (2015.03.11, 16:35)
Ocena: 0
#60

0%
spzetor @ 2015.03.11 12:45  Post: 844706
Czy ktoś jeszcze potrzebuje innych dowodów na przydatność monitorów z powyższym odświeżaniem? 120 lub 144 Hz

GJ!


Ja nie potrzebuję bo mój sprzet nie wyciągnie 120fpsów.. może jakbym obniżył rozdziałkę i detale to tak...ale ja nie lubię obniżać detali jeśli nie musze.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 7
Niezła promocja dla kinomaniaków. 3
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Facebook
Ostatnio komentowane