Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 9 »
cdarek (2015.03.11, 13:03)
Ocena: 0
#21

0%
Nickon @ 2015.03.11 12:50  Post: 844710
ROG Swift ma input lag na poziomie 1ms. Poza tym input lag to nie czas od kliknięcia do wyświetlenia obrazu, a czas reakcji matrycy...


Jak sama nazwa wskazuje, można mówić o input lagu od dowolnego momentu. Każdy kolejny element dodaje się do całkowitego wyniku, bo to określa stopień przydatności.

Np. jeśli gramy przez sieć z opóźnieniem 100 ms, to input lag monitora na poziomie 10 ms zamiast 5 ms nic nie zmienia. Podobnie, jeśli sama gra wprowadza lag np. przez czas renderowania grafiki.

Dlatego też przeprowadzony test nie pokazuje realnego względnego stopnia przewagi gracza z szybszym monitorem. Jest tylko górną szacunkową wartością, przy najlepszych możliwych warunkach.
focus (2015.03.11, 13:04)
Ocena: 0
#22

0%
dawidos160 @ 2015.03.11 12:54  Post: 844718

Ed widzę,że wyjaśniłeś Focus skąd ten input lag - czyli monitor zwykły ma 4-5ms i dodajecie 8ms opóźnienia? Nadal pozostaje kwestia ceny...

Nic nie dodajemy. Kliknij w podlinkowany artykuł, gdzie opisujemy jak mierzymy CAŁKOWITY input lag: http://pclab.pl/art59113.html
royalKing (2015.03.11, 13:08)
Ocena: 0
#23

0%
Rozumiem że podobny wpływ na wynik ma szybkość komputera i ilość fps, tak?
Hafexo (2015.03.11, 13:08)
Ocena: -1
#24

0%
poza tym w cs:go 144hz na MM serwerach volvo 64tickrate to nam chyba nic nie da :D
Zacietrzewiony Puchacz (2015.03.11, 13:12)
Ocena: 2
#25

0%
royalKing @ 2015.03.11 13:08  Post: 844735
Rozumiem że podobny wpływ na wynik ma szybkość komputera i ilość fps, tak?
Najlepiej, żeby komp był w stanie wyświetlić więcej FPS niż wynosi odświeżanie. Czyli 60+ FPS przy 60 Hz itd. Akurat CS nie jest jakiś wymagający więc nie powinno być to dużym problemem.
jackowo (2015.03.11, 13:19)
Ocena: 9
#26

0%
Świetny artykuł. Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki byłby wynik przy 30 fps, wiadomo :)
Amitoza (2015.03.11, 13:24)
Ocena: 4
#27

0%
jackowo @ 2015.03.11 13:19  Post: 844739
Świetny artykuł. Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki byłby wynik przy 30 fps, wiadomo :)

na padzie zapewne bez różnicy czy 30 czy 60 czy 120.
taith (2015.03.11, 13:27)
Ocena: 4
#28

0%
ale przecież 30FPS to jedyne słuszne wyjście, więcej niż 30 psuje cały efekt i ludzie mogą czuć się dziwnie widząc 60 lub więcej, to nie jest naturalne, a twierdzenie, że większa ilość klatek poprawia wyniki w grze to czysta fantazja (sarkazm off)
DisconnecT (2015.03.11, 13:40)
Ocena: 2
#29

0%
Hafexo @ 2015.03.11 13:08  Post: 844736
poza tym w cs:go 144hz na MM serwerach volvo 64tickrate to nam chyba nic nie da :D


Da jednak synchronizacja pozycji gracza z serwerem jest znacznie gorsza, ciekawi mnie czy kiedykolwiek doczekamy się TR128 na serwerach meczowych.

Generalnie ile razy nie grałem MM i potem Faceit czułem znacznie lepsze pozycjonowanie na TR128 lepiej banie wchodzą szybciej wszystko się dzieje, na meczach czasami są takie jaja że szkoda słów, strzelasz ak47 zupełnie w innej miejsce a potrafi wejść nieuzasadniona bania.

Dlatego wbrew opinii niektórych 'znaFców' TR128 to nie jest placebo bo już spotkałem się z takim zdaniem.

royalKing @ 2015.03.11 13:08  Post: 844735
Rozumiem że podobny wpływ na wynik ma szybkość komputera i ilość fps, tak?


Do monitora 144Hz potrzebujesz minimalny FPS na poziomie 144 aby wykorzystać pełne możliwości takiego monitora, do 60 Hz i tak dobrze mieć FPS na poziomie 120 ponieważ silnik tak renderuje klatki że przy 60 po prostu czuć że pływa myszka.

Wielu graczy już potwierdziło że w grach na silniku Source spadek poniżej 80 klatek powoduje nie przyjemne odczucia.
h.fialkowski (2015.03.11, 13:52)
Ocena: 1
#30

0%
Nie minusujcie mnie od razu. Nie jestem za ani przeciw. Chciałbym zweryfikować tylko jedną rzecz wpajaną od lat we wszelkiej maści czasopisma i serwisy www. Otóż rzekomo w monitorach lcd czas reakcji jest naprawdę ważny i decyduje o płynności, a ze względu na konstrukcję częstotliwość odświeżania jest pomijalna. W monitorach CRT to właśnie refresh rate jest decydujący dla płynności, a czas reakcji nie istnieje bo nie ma matrycy. Nie miałem jak dotąd okazji sprawdzić na żywo jak jest naprawdę, ale przez wpajaną od lat informację uważałem odświeżanie w lcd za zwykły marketing (typu moc 100000W głośników [PMPO])
focus (2015.03.11, 13:53)
Ocena: 0
#31

0%
h.fialkowski @ 2015.03.11 13:52  Post: 844746
Nie minusujcie mnie od razu. Nie jestem za ani przeciw. Chciałbym zweryfikować tylko jedną rzecz wpajaną od lat we wszelkiej maści czasopisma i serwisy www. Otóż rzekomo w monitorach lcd czas reakcji jest naprawdę ważny i decyduje o płynności, a ze względu na konstrukcję częstotliwość odświeżania jest pomijalna. W monitorach CRT to właśnie refresh rate jest decydujący dla płynności, a czas reakcji nie istnieje bo nie ma matrycy. Nie miałem jak dotąd okazji sprawdzić na żywo jak jest naprawdę, ale przez wpajaną od lat informację uważałem odświeżanie w lcd za zwykły marketing (typu moc 100000W głośników [PMPO])

Nawet w artykule, który komentujesz masz to wyjaśnione. Szerzej: http://pclab.pl/art59113.html
HΛЯPΛGŌN (2015.03.11, 14:02)
Ocena: 7
#32

0%
Amitoza @ 2015.03.11 12:59  Post: 844728
focus @ 2015.03.11 12:57  Post: 844724
(...)

To też sprawdziliśmy i uzyskuje lepsze wyniki, choć oczywiście nie ma mowy o takim poziomie jaki prezentuje Łukasz.

ja w strzelanki sieciowe jestem równie słaby na 120hz monitorze jak i na TV z niskim input lagiem :E

i szczerze mając do wyboru TV z niskim lagiem i 120hz monitor wybrał bym jednak dużo większy TV - w większość gier gra się po prostu przyjemniej :)

Gdybyś miał grać tak ostrpo jak ci co grają w CSa, zapewniam Cię, że na telewizorze nie miałbyś najmniejszych szans. Nie chodzi o herce i matryce, tylko o zbyt duży ekran, który może miejscami dekoncetrować lub możesz nie ogarnąć oczami tematu :)
Makavcio (2015.03.11, 14:07)
Ocena: -3
#33

0%
Artykuły tego typu zawsze przypominają mi opowieści kumpla o tym, jak to znacznie lepiej mu się zaczęło grać przy 120fps po zmianie karty graficznej, bo poprzednio osiągał tylko 70fps, a on jest 'progejmer'. Monitor oczywiście 60Hz. Kiedyś go uświadomię. Ale nie w najbliższym czasie :)
kryss20 (2015.03.11, 14:11)
Ocena: 4
#34

0%
A ja słyszałem że ludzkie oko widzi tylko 24 klatki i więcej nie trzeba :D:D:D
Ubiq (2015.03.11, 14:11)
Ocena: 5
#35

0%
Niestety sporo osób myśli w kategoriach: mycha 12000 dpi + monitor 144hz = automatyczny wzrost K/D ratio.

Mam w Battlefieldach 'przegranych' ok 2000 godzin, a mój pecet jest podpięty do telewizora 46 cali. TV ma odświeżanie 60 Hz, oraz input laga na poziomie 30-40 ms. Czyli konfiguracja niegrywalna w sieciowych fpsach... Bzdura

Gram w gry pecetowe na dużym TV od paru lat, w BF radzę sobie całkiem przyzwoicie, nie jestem zakapiorem mam k/d 1.9 , ale nie w tym rzecz. Wrażenia z gry na dużym ekranie są zdecydowanie lepsze od tych na małym. (2 monitory stoją w szafie). FPSy, RPGi mają dużo lepszy klimat i niesamowitą immersję.

Z jednym na pewno nie będę dyskutował, czyli ilości fpsów w multi, bo 60 klatek to jest obsolutna podstawa. Jak zaczynałem grać w BF 3 moja grafa wyciągała ok 35-40 fpsów. Jak zmieniłem kartę na taką która miała stałe 60 fps, nagle wszystkie staty skoczyły w górę.

Nad powrotem do monitorów pomyślę jak wejdą na rynek zakrzywiane modele 40 i więcej cali w cenach nie przekraczających 4 tys. złotych. Bo wrażenia z gry na małym a dużym ekranie są absolutnie nieporównywalne!
.:Proxy:. (2015.03.11, 14:24)
Ocena: 4
#36

0%
OK PCLab! Przekonaliście mnie :)

Dobra, gdzie mogę kupić monitor 144Hz IPS ? :Up_to_s:
memento (2015.03.11, 14:26)
Ocena: 4
#37

0%
Łukasz jaki masz nick na qlive
mlody_tarnow (2015.03.11, 14:28)
Ocena: 1
#38

0%
.:Proxy:. @ 2015.03.11 14:24  Post: 844761
OK PCLab! Przekonaliście mnie :)

Dobra, gdzie mogę kupić monitor 144Hz IPS ? :Up_to_s:


Skilla nie kupisz :E
Nathrakh (2015.03.11, 14:45)
Ocena: 4
#39

0%
mlody_tarnow @ 2015.03.11 14:28  Post: 844764

Skilla nie kupisz :E


Skilla nie, ale większy komfort grania - owszem.
Raylan Givens (2015.03.11, 14:52)
Ocena: -2
#40

0%
Powiedzmy, że dla dobrego gracza - monitor dużej różnicy nie zrobi. I na 60hz dobrze sobie poradzi i na 120/144hz pójdzie równie lub nieco lepiej. Nieumiejętności do jakiejś gry nie można usprawiedliwiać monitorem. Osobiście postawiłem na jakoś, a nie funkcjonalność w grach - stąd wybrałem IPS. Dobry artykuł.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 66
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 80
Bioware nie wyciągnęło wniosków po Andromedzie. 61
Zieloni tłumaczą najważniejsze zagadnienia. 31
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 31
Codemasters znowu dało radę. 20
Eksperyment się nie udał. 16
Niebiescy odświeżają linie Pentium i Celeron. 25
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 31
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 10
Codemasters znowu dało radę. 20
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Zyskują deweloperzy, zyskują i gracze. 21
Facebook
Ostatnio komentowane