komentarze
cdarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cdarek2015.03.11, 13:03
Nickon @ 2015.03.11 12:50  Post: 844710
ROG Swift ma input lag na poziomie 1ms. Poza tym input lag to nie czas od kliknięcia do wyświetlenia obrazu, a czas reakcji matrycy...


Jak sama nazwa wskazuje, można mówić o input lagu od dowolnego momentu. Każdy kolejny element dodaje się do całkowitego wyniku, bo to określa stopień przydatności.

Np. jeśli gramy przez sieć z opóźnieniem 100 ms, to input lag monitora na poziomie 10 ms zamiast 5 ms nic nie zmienia. Podobnie, jeśli sama gra wprowadza lag np. przez czas renderowania grafiki.

Dlatego też przeprowadzony test nie pokazuje realnego względnego stopnia przewagi gracza z szybszym monitorem. Jest tylko górną szacunkową wartością, przy najlepszych możliwych warunkach.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2015.03.11, 13:04
dawidos160 @ 2015.03.11 12:54  Post: 844718

Ed widzę,że wyjaśniłeś Focus skąd ten input lag - czyli monitor zwykły ma 4-5ms i dodajecie 8ms opóźnienia? Nadal pozostaje kwestia ceny...

Nic nie dodajemy. Kliknij w podlinkowany artykuł, gdzie opisujemy jak mierzymy CAŁKOWITY input lag: http://pclab.pl/art59113.html
royalKingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
royalKing2015.03.11, 13:08
Rozumiem że podobny wpływ na wynik ma szybkość komputera i ilość fps, tak?
HafexoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hafexo2015.03.11, 13:08
-1#24
poza tym w cs:go 144hz na MM serwerach volvo 64tickrate to nam chyba nic nie da :D
Zacietrzewiony PuchaczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zacietrzewiony Puchacz2015.03.11, 13:12
royalKing @ 2015.03.11 13:08  Post: 844735
Rozumiem że podobny wpływ na wynik ma szybkość komputera i ilość fps, tak?
Najlepiej, żeby komp był w stanie wyświetlić więcej FPS niż wynosi odświeżanie. Czyli 60+ FPS przy 60 Hz itd. Akurat CS nie jest jakiś wymagający więc nie powinno być to dużym problemem.
jackowoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jackowo2015.03.11, 13:19
Świetny artykuł. Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki byłby wynik przy 30 fps, wiadomo :)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2015.03.11, 13:24
jackowo @ 2015.03.11 13:19  Post: 844739
Świetny artykuł. Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki byłby wynik przy 30 fps, wiadomo :)

na padzie zapewne bez różnicy czy 30 czy 60 czy 120.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2015.03.11, 13:27
ale przecież 30FPS to jedyne słuszne wyjście, więcej niż 30 psuje cały efekt i ludzie mogą czuć się dziwnie widząc 60 lub więcej, to nie jest naturalne, a twierdzenie, że większa ilość klatek poprawia wyniki w grze to czysta fantazja (sarkazm off)
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2015.03.11, 13:40
Hafexo @ 2015.03.11 13:08  Post: 844736
poza tym w cs:go 144hz na MM serwerach volvo 64tickrate to nam chyba nic nie da :D


Da jednak synchronizacja pozycji gracza z serwerem jest znacznie gorsza, ciekawi mnie czy kiedykolwiek doczekamy się TR128 na serwerach meczowych.

Generalnie ile razy nie grałem MM i potem Faceit czułem znacznie lepsze pozycjonowanie na TR128 lepiej banie wchodzą szybciej wszystko się dzieje, na meczach czasami są takie jaja że szkoda słów, strzelasz ak47 zupełnie w innej miejsce a potrafi wejść nieuzasadniona bania.

Dlatego wbrew opinii niektórych 'znaFców' TR128 to nie jest placebo bo już spotkałem się z takim zdaniem.

royalKing @ 2015.03.11 13:08  Post: 844735
Rozumiem że podobny wpływ na wynik ma szybkość komputera i ilość fps, tak?


Do monitora 144Hz potrzebujesz minimalny FPS na poziomie 144 aby wykorzystać pełne możliwości takiego monitora, do 60 Hz i tak dobrze mieć FPS na poziomie 120 ponieważ silnik tak renderuje klatki że przy 60 po prostu czuć że pływa myszka.

Wielu graczy już potwierdziło że w grach na silniku Source spadek poniżej 80 klatek powoduje nie przyjemne odczucia.
h.fialkowskiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
h.fialkowski2015.03.11, 13:52
Nie minusujcie mnie od razu. Nie jestem za ani przeciw. Chciałbym zweryfikować tylko jedną rzecz wpajaną od lat we wszelkiej maści czasopisma i serwisy www. Otóż rzekomo w monitorach lcd czas reakcji jest naprawdę ważny i decyduje o płynności, a ze względu na konstrukcję częstotliwość odświeżania jest pomijalna. W monitorach CRT to właśnie refresh rate jest decydujący dla płynności, a czas reakcji nie istnieje bo nie ma matrycy. Nie miałem jak dotąd okazji sprawdzić na żywo jak jest naprawdę, ale przez wpajaną od lat informację uważałem odświeżanie w lcd za zwykły marketing (typu moc 100000W głośników [PMPO])
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2015.03.11, 13:53
h.fialkowski @ 2015.03.11 13:52  Post: 844746
Nie minusujcie mnie od razu. Nie jestem za ani przeciw. Chciałbym zweryfikować tylko jedną rzecz wpajaną od lat we wszelkiej maści czasopisma i serwisy www. Otóż rzekomo w monitorach lcd czas reakcji jest naprawdę ważny i decyduje o płynności, a ze względu na konstrukcję częstotliwość odświeżania jest pomijalna. W monitorach CRT to właśnie refresh rate jest decydujący dla płynności, a czas reakcji nie istnieje bo nie ma matrycy. Nie miałem jak dotąd okazji sprawdzić na żywo jak jest naprawdę, ale przez wpajaną od lat informację uważałem odświeżanie w lcd za zwykły marketing (typu moc 100000W głośników [PMPO])

Nawet w artykule, który komentujesz masz to wyjaśnione. Szerzej: http://pclab.pl/art59113.html
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2015.03.11, 14:02
Amitoza @ 2015.03.11 12:59  Post: 844728
focus @ 2015.03.11 12:57  Post: 844724
(...)

To też sprawdziliśmy i uzyskuje lepsze wyniki, choć oczywiście nie ma mowy o takim poziomie jaki prezentuje Łukasz.

ja w strzelanki sieciowe jestem równie słaby na 120hz monitorze jak i na TV z niskim input lagiem :E

i szczerze mając do wyboru TV z niskim lagiem i 120hz monitor wybrał bym jednak dużo większy TV - w większość gier gra się po prostu przyjemniej :)

Gdybyś miał grać tak ostrpo jak ci co grają w CSa, zapewniam Cię, że na telewizorze nie miałbyś najmniejszych szans. Nie chodzi o herce i matryce, tylko o zbyt duży ekran, który może miejscami dekoncetrować lub możesz nie ogarnąć oczami tematu :)
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2015.03.11, 14:07
-3#33
Artykuły tego typu zawsze przypominają mi opowieści kumpla o tym, jak to znacznie lepiej mu się zaczęło grać przy 120fps po zmianie karty graficznej, bo poprzednio osiągał tylko 70fps, a on jest 'progejmer'. Monitor oczywiście 60Hz. Kiedyś go uświadomię. Ale nie w najbliższym czasie :)
kryss20Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kryss202015.03.11, 14:11
A ja słyszałem że ludzkie oko widzi tylko 24 klatki i więcej nie trzeba :D:D:D
UbiqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ubiq2015.03.11, 14:11
Niestety sporo osób myśli w kategoriach: mycha 12000 dpi + monitor 144hz = automatyczny wzrost K/D ratio.

Mam w Battlefieldach 'przegranych' ok 2000 godzin, a mój pecet jest podpięty do telewizora 46 cali. TV ma odświeżanie 60 Hz, oraz input laga na poziomie 30-40 ms. Czyli konfiguracja niegrywalna w sieciowych fpsach... Bzdura

Gram w gry pecetowe na dużym TV od paru lat, w BF radzę sobie całkiem przyzwoicie, nie jestem zakapiorem mam k/d 1.9 , ale nie w tym rzecz. Wrażenia z gry na dużym ekranie są zdecydowanie lepsze od tych na małym. (2 monitory stoją w szafie). FPSy, RPGi mają dużo lepszy klimat i niesamowitą immersję.

Z jednym na pewno nie będę dyskutował, czyli ilości fpsów w multi, bo 60 klatek to jest obsolutna podstawa. Jak zaczynałem grać w BF 3 moja grafa wyciągała ok 35-40 fpsów. Jak zmieniłem kartę na taką która miała stałe 60 fps, nagle wszystkie staty skoczyły w górę.

Nad powrotem do monitorów pomyślę jak wejdą na rynek zakrzywiane modele 40 i więcej cali w cenach nie przekraczających 4 tys. złotych. Bo wrażenia z gry na małym a dużym ekranie są absolutnie nieporównywalne!
.:Proxy:.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
.:Proxy:.2015.03.11, 14:24
OK PCLab! Przekonaliście mnie :)

Dobra, gdzie mogę kupić monitor 144Hz IPS ? :Up_to_s:
mementoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
memento2015.03.11, 14:26
Łukasz jaki masz nick na qlive
mlody_tarnowZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody_tarnow2015.03.11, 14:28
.:Proxy:. @ 2015.03.11 14:24  Post: 844761
OK PCLab! Przekonaliście mnie :)

Dobra, gdzie mogę kupić monitor 144Hz IPS ? :Up_to_s:


Skilla nie kupisz :E
NathrakhZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nathrakh2015.03.11, 14:45
mlody_tarnow @ 2015.03.11 14:28  Post: 844764

Skilla nie kupisz :E


Skilla nie, ale większy komfort grania - owszem.
Raylan GivensZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raylan Givens2015.03.11, 14:52
-2#40
Powiedzmy, że dla dobrego gracza - monitor dużej różnicy nie zrobi. I na 60hz dobrze sobie poradzi i na 120/144hz pójdzie równie lub nieco lepiej. Nieumiejętności do jakiejś gry nie można usprawiedliwiać monitorem. Osobiście postawiłem na jakoś, a nie funkcjonalność w grach - stąd wybrałem IPS. Dobry artykuł.
Zaloguj się, by móc komentować