komentarze
*Konto usunięte*2015.03.04, 19:28
33#1
helm? wiecie jak helm wyglada?
kZn1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kZn12015.03.04, 19:29
23#2
Trochę to 'jako pierwsi w Polsce!' mnie irytuje. Jakby coś wam po raz pierwszy wyszło :P
Ale nie hejtuję żeby nie było. :)

jarnet86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jarnet862015.03.04, 19:34
16#3
Z chęcią zagrał bym w jakiegoś FPSa z tymi okularami na głowie, ale z wykorzystaniem standardowej konfiguracji, klawiatura + mysz. Czujniki położenia wystarczyły by tylko do możliwości rozglądania poprzez kręcenie głową. Bo cała ta idea poruszania się w wirtualnym świecie rodem z kinecta, moim zdaniem jest zbędna.
pajownikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pajownik2015.03.04, 19:42
Śledzenie ruchów głowy jest w Oculus Rift od prototypu 'Crystal Cove', czyli żadna to nowość. Poza tym chyba nie sądzicie że chłopaki z OR siedzieli cały ten czas pod kamieniem i nic nie robili?
Mat48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiMat482015.03.04, 19:43
kZn1 @ 2015.03.04 19:29  Post: 842347
Trochę to 'jako pierwsi w Polsce!' mnie irytuje. Jakby coś wam po raz pierwszy wyszło :P
Ale nie hejtuję żeby nie było. :)

Biorąc pod uwagę, że na MWC HTC nie udostępniło żadnego sampla na konferencji, ani później na swoim stoisku to tak - jesteśmy dumni, że mieliśmy okazję się bawić i opisać wrażenia.
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2015.03.04, 19:51
no jo, a po kilku latach kręgosłup szyjny do wymiany
lekkie to nie jest
werakokoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
werakoko2015.03.04, 19:57
jarnet86 @ 2015.03.04 19:34  Post: 842349
Z chęcią zagrał bym w jakiegoś FPSa z tymi okularami na głowie, ale z wykorzystaniem standardowej konfiguracji, klawiatura + mysz. Czujniki położenia wystarczyły by tylko do możliwości rozglądania poprzez kręcenie głową. Bo cała ta idea poruszania się w wirtualnym świecie rodem z kinecta, moim zdaniem jest zbędna.

A do czega ta mysz?
PaOs1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PaOs12015.03.04, 19:58
Z chęcią bym przetestował te wszystkie gogle i hełmy do wirtualnej rzeczywistości i przekonał się na własnej skórze jakie to uczucie: czy to w ogóle działa, jak np. z ergonomią pracy (słynne już zawroty głowy) i komfortem użytkowania. I o to ostatnie rozbija mi się najbardziej, bo póki co, z samych obrazków i filmików, wydaje mnie się to strasznie niewygodne i uciążliwe. Jednakże może to być tylko takie pierwsze wrażenie.
Pan AdaśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan Adaś2015.03.04, 20:01
pajownik @ 2015.03.04 19:42  Post: 842350
Śledzenie ruchów głowy jest w Oculus Rift od prototypu 'Crystal Cove', czyli żadna to nowość.

A od 'Crescent Bay' już w pełnych 360 stopniach. Było o tym nawet na pclabowym blogu:
http://blog.pclab.pl/adamkudelski/Crescent...i.najnowsza,535
jarnet86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jarnet862015.03.04, 20:04
werakoko @ 2015.03.04 19:57  Post: 842360
jarnet86 @ 2015.03.04 19:34  Post: 842349
Z chęcią zagrał bym w jakiegoś FPSa z tymi okularami na głowie, ale z wykorzystaniem standardowej konfiguracji, klawiatura + mysz. Czujniki położenia wystarczyły by tylko do możliwości rozglądania poprzez kręcenie głową. Bo cała ta idea poruszania się w wirtualnym świecie rodem z kinecta, moim zdaniem jest zbędna.

A do czega ta mysz?


Jak do czego? Do poruszania się i celowania. Bo tak jak to sobie ty wyobraziłeś, celowanie za pomocą ruchu głową jest bez sensu, bo jak wyobrażasz sobie szybkie obrócenie się o 180 stopni. Ja tak kręcić głową nie potrafię. No, ale nie wiem jak ty.
prosiacekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prosiacek2015.03.04, 20:08
Szkoda, że mieliście zakaz fotografowania kontrolerów. Czy ktoś z ekipy testował to w okularach korekcyjnych? :)
cHunterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cHunter2015.03.04, 20:39
Pan Adaś @ 2015.03.04 20:01  Post: 842362
pajownik @ 2015.03.04 19:42  Post: 842350
Śledzenie ruchów głowy jest w Oculus Rift od prototypu 'Crystal Cove', czyli żadna to nowość.

A od 'Crescent Bay' już w pełnych 360 stopniach. Było o tym nawet na pclabowym blogu:
http://blog.pclab.pl/adamkudelski/Crescent...i.najnowsza,535
Chyba nie ogarnęliście do końca jaka to rewolucja. Oprócz tego, że ma to funkcjonalność kinecta to dodatkowo te laserowe detektory tworzą uproszczoną mape pomieszczenia w którym się znajdujecie. Jak to się ma do takiej podstawowej funkcjonalności jak detekcja ruchu głową?
WenezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wenez2015.03.04, 21:07
jarnet86 @ 2015.03.04 20:04  Post: 842364
werakoko @ 2015.03.04 19:57  Post: 842360
(...)

A do czega ta mysz?


Jak do czego? Do poruszania się i celowania. Bo tak jak to sobie ty wyobraziłeś, celowanie za pomocą ruchu głową jest bez sensu, bo jak wyobrażasz sobie szybkie obrócenie się o 180 stopni. Ja tak kręcić głową nie potrafię. No, ale nie wiem jak ty.


On będzie grał na stojaka:)
Pan AdaśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan Adaś2015.03.04, 21:29
cHunter @ 2015.03.04 20:39  Post: 842380
Chyba nie ogarnęliście do końca jaka to rewolucja. Oprócz tego, że ma to funkcjonalność kinecta to dodatkowo te laserowe detektory tworzą uproszczoną mape pomieszczenia w którym się znajdujecie. Jak to się ma do takiej podstawowej funkcjonalności jak detekcja ruchu głową?

Będziesz w najnowszym Assassin's Creed wspinał się na szafę i skakał z niej na żyrandol? Obawiam się, że do czegoś bardziej zaawansowanego niż symulator parzenia herbaty i tak będzie potrzebna bieżnia albo spora hala.
wikktorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wikktor2015.03.04, 21:31
prosiacek @ 2015.03.04 20:08  Post: 842365
Szkoda, że mieliście zakaz fotografowania kontrolerów. Czy ktoś z ekipy testował to w okularach korekcyjnych? :)

Tu masz zdjęcie:
http://www.roadtovr.com/wp-content/uploads...controllers.jpg
cHunter @ 2015.03.04 20:39  Post: 842380
Pan Adaś @ 2015.03.04 20:01  Post: 842362
(...)

A od 'Crescent Bay' już w pełnych 360 stopniach. Było o tym nawet na pclabowym blogu:
http://blog.pclab.pl/adamkudelski/Crescent...i.najnowsza,535
Chyba nie ogarnęliście do końca jaka to rewolucja. Oprócz tego, że ma to funkcjonalność kinecta to dodatkowo te laserowe detektory tworzą uproszczoną mape pomieszczenia w którym się znajdujecie. Jak to się ma do takiej podstawowej funkcjonalności jak detekcja ruchu głową?


Z tego co czytałem o tej technologii to to nie jest żaden Kinekt, tylko właśnie wykrywanie pozycji głowy.
Na kontrolerach masz takie same sensory. Dwie stacje bazowe( też widoczne na powyższym zdjęciu) rzutują w pokóju laserową siatkę w IR, a te czujniki odnajdują się w tej siatce.
dymek91Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dymek912015.03.04, 22:23
Pan Adaś @ 2015.03.04 21:29  Post: 842401
cHunter @ 2015.03.04 20:39  Post: 842380
Chyba nie ogarnęliście do końca jaka to rewolucja. Oprócz tego, że ma to funkcjonalność kinecta to dodatkowo te laserowe detektory tworzą uproszczoną mape pomieszczenia w którym się znajdujecie. Jak to się ma do takiej podstawowej funkcjonalności jak detekcja ruchu głową?

Będziesz w najnowszym Assassin's Creed wspinał się na szafę i skakał z niej na żyrandol? Obawiam się, że do czegoś bardziej zaawansowanego niż symulator parzenia herbaty i tak będzie potrzebna bieżnia albo spora hala.

Chocby mostek okretu kosmicznego, po ktorym mozesz chodzic, do tego nie trzeba hali. Wystarczy odrobina wyobrazni zeby dostrzec jakie to ma mozliwosci. Ja sie jaram.
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2015.03.04, 22:56
przekonałeś mnie z tym skakaniem na żyrandol..preorderuje :D
doopanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
doopan2015.03.04, 22:58
2 x 1200 × 1080 -> 2400x1800 ? Tak czy nie? Bo jeśli na jedno oko jest - tak jak piszecie - 1200 × 1080 i to za mało, to jestem zaskoczony.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2015.03.04, 23:21
Powinienem być w czołówce osób testujących, w końcu tego typu zabawki jako jeden z nielicznych na pclabie wolę zdecydowanie niż tradycyjne monitory i jeśli z tym hełmem będzie zgodny każdy fps na peceta, będę go miał :) ale .....
doopan @ 2015.03.04 22:58  Post: 842430
2 x 1200 × 1080 -> 2400x1800 ? Tak czy nie? Bo jeśli na jedno oko jest - tak jak piszecie - 1200 × 1080 i to za mało, to jestem zaskoczony.

Przy hmzcie jest 1280x720 na jedno oko, ale właśnie - na jedno, więc mamy złudzenie jak byśmy grali przy tej rozdziałce x2 (czyli 2560x1440). Autentycznie. Żaden monitor 1080p nie da takiej ostrości obrazu na 720p z hmzta, więc w tym HTC rozdziałka jest wręcz idealna :) Problem jednak polega na tym, że HMZ działa z każdą istniejącą na PC i PS3 grą, a z tymi wszystkimi pozostałymi hełmami takimi jak Oculus czy HTC gry muszą być zgodne co jest imo bezsensem i największym minusem. Sterownik powinien automatycznie dawać zgodność gry z hełmem, a nie, że trzeba było przypisywać specjalnie gry. To był główny powód sprzedaży Oculusa, ale i tak pewnie wciągnę wersję finalną jego lub HTC. W końcu sprzęt tworzony dla takich jak ja :) Czekam też na okulary hologramiczne od Valve. Ktoś z redakcji PCLab już coś o nich wie ?
konkuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
konku2015.03.05, 00:33
Problemy zaczną się, gdy ruch obrazu przed oczami nie będzie pokrywał się z ruchami ciała - np w czasie gry fps. Kto dawno temu miał okazje poużywać retro hełmów ten wie o czym mówię.
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.