Komentarze
Komentarzy na stronę
1
adul (2015.02.19, 18:00)
Ocena: 1
#1

0%
Same sesje Valve wydają się ciekawe:
http://www.valvetime.net/threads/valve-and...dc-2015.245741/
W skrócie: glNext (nowy OpenGL), renderowanie dla VR oraz fizyka w grach (której niejako pionierem był w końcu Source).
KazH (2015.02.19, 18:14)
Ocena: 0
#2

0%
Nadchodzące API od strony programistycznej przybliżą przedstawiciele AMD i Nvidii. Z pewnością zobaczymy nowe dema technologiczne, które wykażą przewagę DirectX 12 nad DirectX 11 oraz zaprezentują, jaka różnicę w wydajności można osiągnąć dzięki nowym narzędziom


Po serii artykułów AnandTech które zbadały każdy najdrobniejszy aspekt wydajności DX12 pozostaje tu niewiele tajemnic. Redaktorzy tego serwisu uzyskali pomoc zarówno Nvidii jak i AMD w postaci specjalnych sterowników, dokumentacji technicznej itp. Jeżeli ktoś jeszcze jakimś cudem nie czytał tych artykułów to można je znaleźć pod tymi adresami:

http://www.anandtech.com/show/8962/the-dir...idia-star-swarm
http://www.anandtech.com/show/8968/star-sw...apu-performance

Z ciekawostek można też dodać że wczoraj Brad Wardell, jeden z deweloperów ze studia Stardock, zrobił testy wydajności nowej karty graficznej która będzie miała premierę na GDC. Nie ujawnił on nazwy tej karty ani jej producenta ale chyba każdy podejrzewa o którą kartę chodzi. Na karcie tej przetestował swój własny silnik oświetlenia i uzyskał bardzo ciekawy wynik:

Did a test of DirectX 11 vs. DirectX 12 on an unreleased GPU with an 8core CPU. DX11: 13fps, DX12: 120fps. Lighting and lens effects. There should be a bunch of interesting things at GDC that people should be able to guess at given what DX 12 does on the HW side.


To będzie udany GDC. Zdaniem szefa Oxide Games zmiany które pojawią się razem z DX12 oraz OpenGL Next można porównać z rewolucją jaką był DX9 z programowalnymi GPU
szefons (2015.02.19, 18:57)
Ocena: 0
#3

0%
Ucieszyłbym się jakby wydali sterowniki z obsługą dx12 do win10 i star swarma z testem dx12 lub inne demo do testowania dx11 vs dx12, bo tak to nie mam po co instalować na testy win10 preview, a zewsząd dobiegają informacje, że dx12 jest warty grzechu, to w końcu by dali możliwość przetestowania.

Reszta z gdc w sumie mnie nie interesuje, opengl nie ma znaczenia, przez lata i tak zwolennicy mówili, że lepszy od dx, a i tak to nic nie zmieniło w odsetku jego użycia, no to teraz wątpię czy coś się zmieni, zwłaszcza, że wychodzi dx12.

Najbardziej byłoby ciekawie gdyby rzeczywiście ten dx12 okazał się rewolucją, oby.
_QuaTTrO_ (2015.02.19, 19:06)
Ocena: 1
#4

0%
Fajnie gdyby z okazji nowego OpenGL Valve pokazało coś na nowym silniku Source 2
adul (2015.02.19, 20:10)
Ocena: 0
#5

0%
_QuaTTrO_ @ 2015.02.19 19:06  Post: 837517
Fajnie gdyby z okazji nowego OpenGL Valve pokazało coś na nowym silniku Source 2

Nie sądzę. Sama wzmianka o Source 2 zapewne gdzieś się pojawi, ale nie oczekiwałbym jakieś większej jego zapowiedzi. GDC jest skierowane do developerów - nie do graczy (jak E3 czy Gamescom). A o ile sam Source 2 to tylko silnik, to ludzie naprawdę oczekują na niego - choćby ze względu na powiązane z nim gry.
Adam524 (2015.02.19, 20:50)
Ocena: 1
#6

0%
A niektórzy śmiali sie z Valve i SM a to wydaje sie bardzo obiecujące.. już teraz nowe sterowniki od NV dały ogromy skok wydajności a co dopiero nowe API, no i oczywiście cena a właściwie jej brak w przypadku Linuxa. Teraz tylko czekać na gry chociaż tych na OGL jest już sporo, i nawet jeśli DX12 okaże sie wydajniejszy to i tak w ostatecznym rozrachunku OGL wygra bo przecież te 300zł na Win'a możemy przeznaczyć na lepszy sprzęt co w rezultacie da dużo lepszą wydajność. Pozdrawiam Valve :)
Kynareth (2015.02.19, 23:22)
Ocena: 0
#7

0%
Mizuchi Engine rzeczywiście robi duże pozytywne wrażenie. Aż się nie chce wierzyć żeby to mogło działać w czasie rzeczywistym na PS4. Demka technologiczne zawsze były ładne, ale jak ktoś pamięta np. demko T-Rexa z PS1 to nie odbiegały one aż tak wyglądem co te dzisiejsze. Może gry za 4 lata faktycznie będą tak wyglądały(na PC).
przemo_li (2015.02.20, 07:32)
Ocena: -2
#8

0%
szefons @ 2015.02.19 18:57  Post: 837510
Ucieszyłbym się jakby wydali sterowniki z obsługą dx12 do win10 i star swarma z testem dx12 lub inne demo do testowania dx11 vs dx12, bo tak to nie mam po co instalować na testy win10 preview, a zewsząd dobiegają informacje, że dx12 jest warty grzechu, to w końcu by dali możliwość przetestowania.

Reszta z gdc w sumie mnie nie interesuje, opengl nie ma znaczenia, przez lata i tak zwolennicy mówili, że lepszy od dx, a i tak to nic nie zmieniło w odsetku jego użycia, no to teraz wątpię czy coś się zmieni, zwłaszcza, że wychodzi dx12.

Najbardziej byłoby ciekawie gdyby rzeczywiście ten dx12 okazał się rewolucją, oby.


Facepalm.

OSX to 10% rynku USA.

Mobilny Android to już więcej instalacji niż Windows na PC.

OpenGL Next będzie działać i na PC i na mobilnych kartach.

Równie dobrze mógłbyś stwierdzić, że DX11 nie jest istotny bo na konsolach go nie ma (bo XO ma coś pochodnego a więc i o większych możliwościach ale i inny kodzie)....
Sogetsu (2015.02.20, 14:52)
Ocena: 0
#9

0%
Zapewne znów zobaczę Yu Suzuki, który będzie mówił, tym razem o produkcji Shenmue 2. Mam nadzieję, że rzuci trochę światła na przyszłość serii, a właściwie jej zakończenie, na które gracze czekają od 14 lat...
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 25
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane