Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
Kaworu (2015.02.17, 09:28)
Ocena: 13
#1

0%
Jak widać system skaluje tylko rozwijane menu, pozostawiając ikonki w niezmienionym rozmiarze.

Takie trochę niezrozumienie tematu. PS ma ustawione w manifeście, że jest świadom istnienia skalowania DPI, więc system zgodnie z tym co proponuje aplikacja - nie skaluje jej interfejsu. Skaluje to nad czym ma kontrolę - menu. Pytanie zatem - dlaczego obwiniamy system za coś co robi aplikacja?
Sandmann (2015.02.17, 09:33)
Ocena: 0
#2

0%
Kaworu @ 2015.02.17 09:28  Post: 836309
Jak widać system skaluje tylko rozwijane menu, pozostawiając ikonki w niezmienionym rozmiarze.

system zgodnie z tym co proponuje aplikacja - nie skaluje jej interfejsu.

Czyli się zgadzamy :)

Sformułowanie 'nie radzi sobie' nie jest szukaniem winnych, a raczej stwierdzeniem faktu. Może to faktycznie odrobinę zbyt duży skrót myślowy. Powinno być: 'nie radzi sobie, bo nie pozwalają mu na to w pełni aplikacje'.
iwanme (2015.02.17, 09:36)
Ocena: 22
#3

0%
Mi tutaj trochę brakuje opisu jak się zachowa ekran 4K po ustawieniu rozdzielczości na FHD. A konkretnie czy da się uzyskać efekt gdzie 4 piksele będą się składały na jeden piksel niższej rozdzielczości czy dochodzi tutaj jakieś wymuszone rozmycie.

Jeśli by się dało zmienić rozdzielczość tak, żeby wyświetlać ostre FHD lub nawet ostre HD (9 piskeli jako jeden piksel finalny) to byłaby to całkiem fajna sprawa np. w grach gdzie można by ustwić niższą rozdzielczość i nie mieć rozmycia.

Da się coś takiego zrobić czy jest jakaś wymuszona interpolacja (inna niż nearest neighbor)?

barylka1986 (2015.02.17, 09:45)
Ocena: 2
#4

0%
W PS jest opcja powiększenia interface do 200%
Bio (2015.02.17, 09:49)
Ocena: 0
#5

0%
iwanme @ 2015.02.17 09:36  Post: 836313
Mi tutaj trochę brakuje opisu jak się zachowa ekran 4K po ustawieniu rozdzielczości na FHD. A konkretnie czy da się uzyskać efekt gdzie 4 piksele będą się składały na jeden piksel niższej rozdzielczości czy dochodzi tutaj jakieś wymuszone rozmycie.

Na nowym XPS 13 od Della wygląda to very dobrze ;) Szczerze mówiąc odpaliłem na nim 4k tylko z ciekawości i wyłączyłem bo oczy krwawiły ;)
Sandmann (2015.02.17, 09:51)
Ocena: 0
#6

0%
barylka1986 @ 2015.02.17 09:45  Post: 836319
W PS jest opcja powiększenia interface do 200%

Gdzie? Znalazłem tylko opcję powiększenia czcionki, która akurat jest najmniej przydatna...
Hegenov (2015.02.17, 09:53)
Ocena: 3
#7

0%
Sandmann @ 2015.02.17 09:33  Post: 836312
Kaworu @ 2015.02.17 09:28  Post: 836309
(...)

system zgodnie z tym co proponuje aplikacja - nie skaluje jej interfejsu.

Czyli się zgadzamy :)

Sformułowanie 'nie radzi sobie' nie jest szukaniem innych, a raczej stwierdzeniem faktu. Może to faktycznie odrobinę zbyt duży skrót myślowy. Powinno być: 'nie radzi sobie, bo nie pozwalają mu na to w pełni aplikacje'.

Tutaj chyba wszyscy się zgodzą, że system jest niewinny ;). Problemem jest podejście twórców aplikacji, którzy obracają się w mierzeniu na pixele. Trudna to rzecz, żeby robić to inaczej ale da się. W Androidzie np sama struktura projektu aż prosi o przygotowywanie interfejsu pod różne dpi.
lament (2015.02.17, 10:00)
Ocena: -1
#8

0%
Sandmann @ 2015.02.17 09:51  Post: 836322
barylka1986 @ 2015.02.17 09:45  Post: 836319
W PS jest opcja powiększenia interface do 200%

Gdzie? Znalazłem tylko opcję powiększenia czcionki, która akurat jest najmniej przydatna...

W preferencjach, zakładce 'funkcje eksperymentalne', jest taka opcja, przynajmniej tak mam na Photoshopie CC, działa na kompie, zaraz sprawdzę na tablecie, gdzie faktycznie to jest potrzebne.
Sandmann (2015.02.17, 10:07)
Ocena: 0
#9

0%
lament @ 2015.02.17 10:00  Post: 836326

W preferencjach, zakładce 'funkcje eksperymentalne', jest taka opcja, przynajmniej tak mam na Photoshopie CC, działa na kompie, zaraz sprawdzę na tablecie, gdzie faktycznie to jest potrzebne.

Jaka konkretnie wersja? W 14.2 nie ma tej opcji tam, gdzie Google twierdzi, że powinna być :(
lament (2015.02.17, 10:14)
Ocena: -2
#11

0%
Sandmann @ 2015.02.17 10:07  Post: 836328

Jaka konkretnie wersja? W 14.2 nie ma tej opcji tam, gdzie Google twierdzi, że powinna być :(

2014.2.2, czyli chyba 15.2
Indy. (2015.02.17, 10:16)
Ocena: 13
#12

0%
Jest to wycinek ze strony internetowej w rozdzielczości 4K ze skalowaniem ustawionym na 200%.
Jak widać, tekst jest idealnie ostry (wyraźniejszy niż w FullHD), natomiast wszystkie elementy graficzne ucierpiały na jakości - są rozmyte.

Może po prostu czas zacząć umieszczać wykresy w artykułach w formacie SVG?
Kaworu (2015.02.17, 10:30)
Ocena: 6
#14

0%
Rqtdev @ 2015.02.17 10:10  Post: 836329
Ale to oczywiście winni są twórcy aplikacji... Jasne.
Bo są.

Jeśli na Windowsie odpalisz aplikację świadomą istnienia 'nietypowych' DPI to wszystko będzie działać równie dobrze jak an OSX.

Problemy pojawiają się kiedy trafiasz na aplikacje stare, z czasów kiedy nikt o takich 'cudach' jak zmiana DPI nie słyszał* albo na takie, które mają ustawione w manifeście 'DPIAware' a tak na prawdę wcale nie są napisane pod zmienne DPI.

I teraz powiedz mi, skoro producenci aplikacji nie uwzględnia w nich możliwości skalowania interfejsu, dlaczego chcesz winić system?

* - choć na ogół taka aplikacja będzie działać poprawnie, o ile nie robi niczego dziwnego.
unknown_solider (2015.02.17, 10:49)
Ocena: -4
#15

0%
Szczerze mówiąc to chętnie używam tabletu do przeglądania internetu i prostych zadań z nawet z pocztą włącznie i jedynym powodem często dla którego nie włączam laptopa jest pikseloza na wyświetlaczu. Oko bardzo szybko przyzwyczaja się do wysokiej rozdzielczości, choć ludzie są przyzwyczajeni do tego że cały cyfrowy świat składa się z pikseli to jednak nie jest to pożądane zjawisko. Szkoda że strony internetowe nie da dostosowane do wysokich rozdzielczości. Na pewno jednak to nie jest pokaż możliwości ani bezsensowny wyścig.
Kowal (2015.02.17, 10:57)
Ocena: 6
#16

0%
Materiał video 4k i film z jutuba, serio?
Mrow (2015.02.17, 11:07)
Ocena: 3
#17

0%
iwanme @ 2015.02.17 09:36  Post: 836313
Mi tutaj trochę brakuje opisu jak się zachowa ekran 4K po ustawieniu rozdzielczości na FHD. A konkretnie czy da się uzyskać efekt gdzie 4 piksele będą się składały na jeden piksel niższej rozdzielczości czy dochodzi tutaj jakieś wymuszone rozmycie.

Jeśli by się dało zmienić rozdzielczość tak, żeby wyświetlać ostre FHD lub nawet ostre HD (9 piskeli jako jeden piksel finalny) to byłaby to całkiem fajna sprawa np. w grach gdzie można by ustwić niższą rozdzielczość i nie mieć rozmycia.

Da się coś takiego zrobić czy jest jakaś wymuszona interpolacja (inna niż nearest neighbor)?



Jesli masz ekran 4K natywne i zmienisz rozdzielczosc na FHD to wyglada to źle.
barylka1986 (2015.02.17, 11:13)
Ocena: 1
#18

0%
Sandmann @ 2015.02.17 09:51  Post: 836322
barylka1986 @ 2015.02.17 09:45  Post: 836319
W PS jest opcja powiększenia interface do 200%

Gdzie? Znalazłem tylko opcję powiększenia czcionki, która akurat jest najmniej przydatna...
https://helpx.adobe.com/pl/photoshop/using...l-features.html
gregory003 (2015.02.17, 11:20)
Ocena: -3
#19

0%
Rqtdev @ 2015.02.17 10:10  Post: 836329
Hegenov @ 2015.02.17 09:53  Post: 836323

Tutaj chyba wszyscy się zgodzą, że system jest niewinny ;). Problemem jest podejście twórców aplikacji, którzy obracają się w mierzeniu na pixele. Trudna to rzecz, żeby robić to inaczej ale da się. W Androidzie np sama struktura projektu aż prosi o przygotowywanie interfejsu pod różne dpi.


System niewinny? Szkoda, że Mac OS X bez problemu skaluje wszystkie okna w 4K, a Windows 8.1 nie potrafi. Ale to oczywiście winni są twórcy aplikacji... Jasne.

Mac OS X mówisz? Czyli system który w przeciwieństwie do Windows w ogóle nie potrafi skalować interfejsu aplikacji do High DPI?

Nawet systemowy Finder nie potrafi pracować z wysokimi rozdzielczościami.
Tylko niektóre aplikacje, specjalnie w tym celu napisane, potrafią korzystać z natywnej rozdzielczości ekranu (2880x1800). Wszystkie pozostałe są renderowane w 4x niższej rozdzielczości 1440x900 i tylko skalowane do 2880x1800. Taka sama „sztuczka” jest dostępna w Windows. Wystarczy włączyć zamiast rozdzielczości natywnej 4K rozdzielczość 4x niższą, czyli FulHD i już mamy „magiczne skalowanie” z OSX.

Jak sobie radzi Mac OS X z wyświetlaniem interfejsu High DPI najlepiej można sprawdzić podłączając maca do zewnętrznego wyświetlacza High DPI, innego niż Apple Cinema Dispaly, bo sztuczka z renderingiem w niskiej rozdzielczości i automatycznym skalowaniem działa tylko na wbudowanych wyświetlaczach maców i Apple Cinema Display właśnie.

Skutkuje to tym, że na tej „retinie” od Apple czcionki w aplikacjach (poza tymi aplikacjami specjalnie napisanymi dla retiny) wyglądają gorzej niż czcionki w Windows na monitorze FullHD, bo są renderowane w zaledwie 1440x900.

Tak sobie Mac OS X „radzi” z wyświetlaniem High DPI. Windows radzi sobie dobrze ze skalowaniem, o ile aplikacja mu w tym nie przeszkadza, OSX w ogóle sobie nie radzi i trzeba pisać specjalne aplikacje, które go w tym wyręczają.

EDIT
Tutaj kompletne wytłumaczenie:
http://www.makoweabc.pl/2012/06/wytlumacze...ekranem-retina/
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 3
To drugi taki punkt firmy w Europie. Huawei otworzyło dzisiaj swój pierwszy salon w Polsce. 12
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 15
Ostatnio w branżę gier uderzyła mocna wiadomość: Epic Games, ludzie, którzy dorobili się sporych pieniędzy na Fortnite, postanowili otworzyć sklep dystrybuujący cyfrowo gry. 18
Radeon Technologies Group traci dyrektora generalnego. Niespodziewane informacje z obozu czerwonych. 16
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 28
Firma zmienia model działalności. 2
Rozwiązanie rozszerzy promowaną przez firmę rodzinę technik SuperCharge. 8
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 18
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 28
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Ciekawe znalezisko. 17
Kolejna gra tworzona przy współudziale AMD.  19
Więcej RAM-u i nowa technika szybkiego ładowania baterii. 4
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 15
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 28
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Ciekawe znalezisko. 17
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Firma zmienia model działalności. 2
To drugi taki punkt firmy w Europie. Huawei otworzyło dzisiaj swój pierwszy salon w Polsce. 12
Facebook
Ostatnio komentowane