Tradycyjne pytania:
- skąd się biorą pomysły na absurdalnie wysokie wartości luminacji użyte w teście?
- co konkretnie oznacza 'odwzorowanie kolorów'?
- skąd bierzecie i na jakiej podstawie wartości kątów widzenia?
Tradycyjne pytania:
- skąd się biorą pomysły na absurdalnie wysokie wartości luminacji użyte w teście?
Są to monitory dla graczy, a Ci 'wypalają sobie oczy' takim podświetleniem.
jagular @ 2015.02.15 19:08
- co konkretnie oznacza 'odwzorowanie kolorów'?
To procentowe określenie poprawności wyświetlanych kolorów - ile procent zadanych kolorów i w jakim stopniu wyświetla się poprawnie na ekranie.
jagular @ 2015.02.15 19:08
- skąd bierzecie i na jakiej podstawie wartości kątów widzenia?
Mierzymy je samodzielnie wyświetlając odpowiednio przygotowaną planszę, przekręcając monitor w odpowiednią stronę i mierząc o ile zmieniliśmy kąt, by utracić określony kontrast. Oczywiście test może być bardziej lub mniej wymagający. My stosujemy stosunkowo wymagający, ale np. dla mnie osobiście jest on zbyt mało wymagający - zdecydowana większość użytkowników nie ma jednak tak wygórowanych wymagań.
Są to monitory dla graczy, a Ci 'wypalają sobie oczy' takim podświetleniem.
Serio, są gracze, którzy są w stanie siedzieć przed 300+ cd/m2?
Nie wierzę w to. Zwłaszcza że obecnie większość monitorów jest w stanie zejść do wartości wielokrotnie niższych (dzięki, przykładowo, masowemu przejściu na podświetlenie LED) i oczy gracza są takie same, jak oczy nie-gracza.
jagular @ 2015.02.15 19:08
- co konkretnie oznacza 'odwzorowanie kolorów'?
To procentowe określenie poprawności wyświetlanych kolorów - ile procent zadanych kolorów i w jakim stopniu wyświetla się poprawnie na ekranie.
[/quote]
No dobra. To już magia.
Co to jest poprawność wyświetlanych kolorów i jakich kolorów? W jakiej przestrzeni?
Czy w ten sposób chcecie po prostu pokazać gamut?
jagular @ 2015.02.15 19:08
- skąd bierzecie i na jakiej podstawie wartości kątów widzenia?
Mierzymy je samodzielnie wyświetlając odpowiednio przygotowaną planszę, przekręcając monitor w odpowiednią stronę i mierząc o ile zmieniliśmy kąt, by utracić określony kontrast. Oczywiście test może być bardziej lub mniej wymagający. My stosujemy stosunkowo wymagający, ale np. dla mnie osobiście jest on zbyt mało wymagający - zdecydowana większość użytkowników nie ma jednak tak wygórowanych wymagań.[/quote]
Jak określony kontrast i w którym miejscu ekranu (zakładając że promień obrotu macie niezbyt duży, będzie to istotne)?
Serio, są gracze, którzy są w stanie siedzieć przed 300+ cd/m2?
Nie wierzę w to. Zwłaszcza że obecnie większość monitorów jest w stanie zejść do wartości wielokrotnie niższych (dzięki, przykładowo, masowemu przejściu na podświetlenie LED) i oczy gracza są takie same, jak oczy nie-gracza.
Wiem, że oczy są takie same, ale gracze zwykle podbijają jasność właśnie w grach. Sam zresztą to robię, gdy już wreszcie włączę grę.
jagular @ 2015.02.15 19:29
No dobra. To już magia.
Co to jest poprawność wyświetlanych kolorów i jakich kolorów? W jakiej przestrzeni?
Czy w ten sposób chcecie po prostu pokazać gamut?
Mierzymy zarówno AdobeRGB jak i sRGB. Mierzysz kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset różnych kolorów (zadanych) i kolorymetrem sprawdzasz co jest w rzeczywistości wyświetlone.
jagular @ 2015.02.15 19:29
Jak określony kontrast i w którym miejscu ekranu (zakładając że promień obrotu macie niezbyt duży, będzie to istotne)?
Dlaczego promień skrętu nie jest duży? Może być dowolny w każdej płaszczyźnie. Zawsze sprawdzamy kontrast w tym samym miejscu ekranu: w środkowej części ekranu oraz na krawędziach.
Tradycyjne pytania:
- skąd się biorą pomysły na absurdalnie wysokie wartości luminacji użyte w teście?
- co konkretnie oznacza 'odwzorowanie kolorów'?
- skąd bierzecie i na jakiej podstawie wartości kątów widzenia?
jagu Pclab ma wiele autorskich metod badania sprzętu ale testowanie monitorów to jakoś nigdy im nie wychodziło. W dodatku oni tu najczęściej porywają się z motyką na słońce - test monitora używanego do gier. Nie spotkałem się na necie z rzetelnym testem monitora gamingowego więc im wybaczam. Kiedyś dawno temu nie dawali zdjęcia ale przytaczali to co im się wydawało, że wyszło w teście Pixel Persistence Analyzer.
A przecież rozdzielczość dynamiczną każdego monitora Full HD idzie łatwo zmierzyć !
Kolejny szajs za ponad tysiąc złotych który zamiast czerni wyświetla szary kolor...
Chcesz przez to powiedzieć ,że każdy ips to szajs poza tymi za 5000 i więcej ? Czerni sporo brakuje do ideału ale bliżej jej do czarnego niż szarego. 60hz jako wada to trochę tak na siłę bo nie ma jeszcze ips-ów 120hz a wchodzący za niedługo do sprzedaży asus MG279Q - ips 120hz będzie minimum 3000zł kosztował.
W ogole śmieszy mnie to ze ktoś pisze ze 60Hz dla GRACZA LOL , 95% ludzi którzy graja w gry maja zwykłe monity za 700zł gdzie odwiezanie jest 60Hz , wiec nie wiem skąd nagle takie negatywne nastawienie do tej wartości. No ale CZEBA być modnę ;D
Serio, są gracze, którzy są w stanie siedzieć przed 300+ cd/m2?
Nie wierzę w to. Zwłaszcza że obecnie większość monitorów jest w stanie zejść do wartości wielokrotnie niższych (dzięki, przykładowo, masowemu przejściu na podświetlenie LED) i oczy gracza są takie same, jak oczy nie-gracza.
Wiem, że oczy są takie same, ale gracze zwykle podbijają jasność właśnie w grach. Sam zresztą to robię, gdy już wreszcie włączę grę.
To, że ty to robisz, nie znaczy, że inni to robią. Również nie wierzę, że znaczący odsetek graczy gra w nocy przy 200 cd/m2. 120 cd/m2 i okolice to najczęstszy przypadek i w tej jasności powinno się testować.
Co innego dzień, ale tu znów nie każdy ma monitor naprzeciw południowego okna.
Wiem, że oczy są takie same, ale gracze zwykle podbijają jasność właśnie w grach. Sam zresztą to robię, gdy już wreszcie włączę grę.
Zakładając nawet, że zazwyczaj większość tego, co widzimy w grach, jest raczej ciemniejsze, niż jaśniejsze, przy wartościach luminacji na poziomie 300+ cd/m2, podczas typowego użytkowania domowego, tak jasny obraz może doprowadzić do szybkiego łzawienia i bólu głowy, nie mówiąc już o dłuższym użytkowaniu.
Nie sądzę, żeby było dużo ludzi, którzy są w stanie wytrzymać tak jasny obraz, zwłaszcza przy współczesnych dużych ekranach (24' i więcej), gdzie powierzchnia emisyjna jest o wiele większa (w porównaniu do starych konstrukcji z np. 17-19', oraz np. laptopów).
Testy przy maksymalnej luminacji wyciśniętej z danego panelu są już totalnie bezsensowne - chyba że potrzebujemy przetestować działanie ekranu w bardzo nasłonecznionym pokoju, w środku śródziemnomorskiego lata
Myślę że wartości realne, do którego dążyć będzie większość użytkowników, będą się zawierały w typowym zakresie od powiedzmy 60cd/m2 (wieczór) do powiedzmy z 100-150cd/m2 (dzień, ciemny obraz w grze, nasłonecznienie pomieszczenia). Wartości poza tym zakresem (zwłaszcza w górę) będą rzadko potrzebne.
focus @ 2015.02.15 19:53
Mierzymy zarówno AdobeRGB jak i sRGB. Mierzysz kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset różnych kolorów (zadanych) i kolorymetrem sprawdzasz co jest w rzeczywistości wyświetlone.
I...z tego wychodzą jakieś procenty? W jaki sposób?
Możesz co najwyżej dostać w taki sposób odchyłki od 'modelowej'* wartości próbek.
*to jest oczywiście nadużycie ze względu na stosunkowo dużą niedokładność sprzętu do pomiaru (strzelam że nie macie żadnego 'pro' sensora).
focus @ 2015.02.15 19:53
Dlaczego promień skrętu nie jest duży? Może być dowolny w każdej płaszczyźnie. Zawsze sprawdzamy kontrast w tym samym miejscu ekranu: w środkowej części ekranu oraz na krawędziach.
Mój błąd: brak precyzji.
Chodzi o to, co widać także na obrazku w teście: różne obszary monitora (oglądane ze stosunkowo bliska) widzimy pod różnymi kątami. Czyli mamy różne kąty widzenia w zależności od tego, czy patrzymy na środek, czy na np. róg ekranu. Czyli mamy różne wartości 'akceptowalnych' kątów, a nie jedną wartość dla całego ekranu (nazwaną w teście 'odchyleniem bocznym'?). To będzie się potęgowało wraz ze wzrostem wielkości (lub chociaż szerokości) ekranu - bez zmiany odległości patrzenia oczywiście.
jagu Pclab ma wiele autorskich metod badania sprzętu ale testowanie monitorów to jakoś nigdy im nie wychodziło. W dodatku oni tu najczęściej porywają się z motyką na słońce - test monitora używanego do gier. Nie spotkałem się na necie z rzetelnym testem monitora gamingowego więc im wybaczam. Kiedyś dawno temu nie dawali zdjęcia ale przytaczali to co im się wydawało, że wyszło w teście Pixel Persistence Analyzer.
A przecież rozdzielczość dynamiczną każdego monitora Full HD idzie łatwo zmierzyć !
No właśnie mnie zastanowiło to wynajdowanie koła na nowo, do tego w pokręcony sposób (autorski ).
Zabawne, że wszystkie 'monitory dla graczy' są intensywnie 'hejtowane' w komentarzach - zarówno IPS 60Hz (bo 60HZ), jak i TN 144Hz (bo TN). Niestety, nic lepszego jeszcze nie wymyślono, choć mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni.
Faktycznie jednak AD2015 wstydziłbym się wydawać monitor IPS 60Hz 'dla graczy'. Mogliby dać choćby te 85HZ czy nawet 75Hz oficjalnie wspierane, bez konieczności podkręcania. Kilkanaście herców więcej robi już sporą różnicę, a 1440x900 75Hz wspierał już mój pierwszy LCD.
TN - dalej nie czytam
60 hz - też dalej nie czytam
To chyba w ogóle nie czytasz
Bo nie ma innych opcji, poza jakimiś ghetto rozwiązaniami typu monitor do profesjonalnego użytku, do gier kompletnie się nie nadający, przebrandowany na 'dla graczy' bo ma MVA i 120hz.
Faktycznie jednak AD2015 wstydziłbym się wydawać monitor IPS 60Hz 'dla graczy'. Mogliby dać choćby te 85HZ czy nawet 75Hz oficjalnie wspierane, bez konieczności podkręcania. Kilkanaście herców więcej robi już sporą różnicę, a 1440x900 75Hz wspierał już mój pierwszy LCD.
Faktycznie, mogli pokusić się o te 15-25Hz więcej, różnica jest widoczna a praktycznie każda matryca IPS tyle wyciągnie, mój tańszy monitor od tego wspiera to nawet oficjalnie. Mi bardziej brakuje tu freesync/gsync, nowego monitora bez tego nie kupię
Szkoda ze redakcja nie sprawdzila OC, bo wiele monitorow IPS oferuje przyzwoite OC nawet na poziomie 100Hz, a 75Hz lyka bardzo wiele bez ryzyka praktycznie.
Jednak o Eizo mozna poczytac ze maja problem bo nie wspieraja w ogole OC, na ile to prawda to nie wiem, ale bez przynajmniej 75Hz nie warto wydawac ponad 1k na monitor.
- skąd się biorą pomysły na absurdalnie wysokie wartości luminacji użyte w teście?
- co konkretnie oznacza 'odwzorowanie kolorów'?
- skąd bierzecie i na jakiej podstawie wartości kątów widzenia?
- skąd się biorą pomysły na absurdalnie wysokie wartości luminacji użyte w teście?
Są to monitory dla graczy, a Ci 'wypalają sobie oczy' takim podświetleniem.
To procentowe określenie poprawności wyświetlanych kolorów - ile procent zadanych kolorów i w jakim stopniu wyświetla się poprawnie na ekranie.
Mierzymy je samodzielnie wyświetlając odpowiednio przygotowaną planszę, przekręcając monitor w odpowiednią stronę i mierząc o ile zmieniliśmy kąt, by utracić określony kontrast. Oczywiście test może być bardziej lub mniej wymagający. My stosujemy stosunkowo wymagający, ale np. dla mnie osobiście jest on zbyt mało wymagający - zdecydowana większość użytkowników nie ma jednak tak wygórowanych wymagań.
Są to monitory dla graczy, a Ci 'wypalają sobie oczy' takim podświetleniem.
Serio, są gracze, którzy są w stanie siedzieć przed 300+ cd/m2?
Nie wierzę w to. Zwłaszcza że obecnie większość monitorów jest w stanie zejść do wartości wielokrotnie niższych (dzięki, przykładowo, masowemu przejściu na podświetlenie LED) i oczy gracza są takie same, jak oczy nie-gracza.
To procentowe określenie poprawności wyświetlanych kolorów - ile procent zadanych kolorów i w jakim stopniu wyświetla się poprawnie na ekranie.
[/quote]
No dobra. To już magia.
Co to jest poprawność wyświetlanych kolorów i jakich kolorów? W jakiej przestrzeni?
Czy w ten sposób chcecie po prostu pokazać gamut?
Mierzymy je samodzielnie wyświetlając odpowiednio przygotowaną planszę, przekręcając monitor w odpowiednią stronę i mierząc o ile zmieniliśmy kąt, by utracić określony kontrast. Oczywiście test może być bardziej lub mniej wymagający. My stosujemy stosunkowo wymagający, ale np. dla mnie osobiście jest on zbyt mało wymagający - zdecydowana większość użytkowników nie ma jednak tak wygórowanych wymagań.[/quote]
Jak określony kontrast i w którym miejscu ekranu (zakładając że promień obrotu macie niezbyt duży, będzie to istotne)?
Serio, są gracze, którzy są w stanie siedzieć przed 300+ cd/m2?
Nie wierzę w to. Zwłaszcza że obecnie większość monitorów jest w stanie zejść do wartości wielokrotnie niższych (dzięki, przykładowo, masowemu przejściu na podświetlenie LED) i oczy gracza są takie same, jak oczy nie-gracza.
Wiem, że oczy są takie same, ale gracze zwykle podbijają jasność właśnie w grach. Sam zresztą to robię, gdy już wreszcie włączę grę.
Co to jest poprawność wyświetlanych kolorów i jakich kolorów? W jakiej przestrzeni?
Czy w ten sposób chcecie po prostu pokazać gamut?
Mierzymy zarówno AdobeRGB jak i sRGB. Mierzysz kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset różnych kolorów (zadanych) i kolorymetrem sprawdzasz co jest w rzeczywistości wyświetlone.
Dlaczego promień skrętu nie jest duży? Może być dowolny w każdej płaszczyźnie. Zawsze sprawdzamy kontrast w tym samym miejscu ekranu: w środkowej części ekranu oraz na krawędziach.
- skąd się biorą pomysły na absurdalnie wysokie wartości luminacji użyte w teście?
- co konkretnie oznacza 'odwzorowanie kolorów'?
- skąd bierzecie i na jakiej podstawie wartości kątów widzenia?
jagu Pclab ma wiele autorskich metod badania sprzętu ale testowanie monitorów to jakoś nigdy im nie wychodziło. W dodatku oni tu najczęściej porywają się z motyką na słońce - test monitora używanego do gier. Nie spotkałem się na necie z rzetelnym testem monitora gamingowego więc im wybaczam. Kiedyś dawno temu nie dawali zdjęcia ale przytaczali to co im się wydawało, że wyszło w teście Pixel Persistence Analyzer.
A przecież rozdzielczość dynamiczną każdego monitora Full HD idzie łatwo zmierzyć !
Chcesz przez to powiedzieć ,że każdy ips to szajs poza tymi za 5000 i więcej ? Czerni sporo brakuje do ideału ale bliżej jej do czarnego niż szarego. 60hz jako wada to trochę tak na siłę bo nie ma jeszcze ips-ów 120hz a wchodzący za niedługo do sprzedaży asus MG279Q - ips 120hz będzie minimum 3000zł kosztował.
jesteś mojim miszczem , proszę cie pochwal się monitorem jaki ty posiadasz, pofapuj sobie z szybkością 144hz na niego
Nie wierzę w to. Zwłaszcza że obecnie większość monitorów jest w stanie zejść do wartości wielokrotnie niższych (dzięki, przykładowo, masowemu przejściu na podświetlenie LED) i oczy gracza są takie same, jak oczy nie-gracza.
Wiem, że oczy są takie same, ale gracze zwykle podbijają jasność właśnie w grach. Sam zresztą to robię, gdy już wreszcie włączę grę.
To, że ty to robisz, nie znaczy, że inni to robią. Również nie wierzę, że znaczący odsetek graczy gra w nocy przy 200 cd/m2. 120 cd/m2 i okolice to najczęstszy przypadek i w tej jasności powinno się testować.
Co innego dzień, ale tu znów nie każdy ma monitor naprzeciw południowego okna.
oczy wcale nie sa takie same a juz napewno nie to jak obraz przez nie odebrany analizuje mozg
Wiem, że oczy są takie same, ale gracze zwykle podbijają jasność właśnie w grach. Sam zresztą to robię, gdy już wreszcie włączę grę.
Zakładając nawet, że zazwyczaj większość tego, co widzimy w grach, jest raczej ciemniejsze, niż jaśniejsze, przy wartościach luminacji na poziomie 300+ cd/m2, podczas typowego użytkowania domowego, tak jasny obraz może doprowadzić do szybkiego łzawienia i bólu głowy, nie mówiąc już o dłuższym użytkowaniu.
Nie sądzę, żeby było dużo ludzi, którzy są w stanie wytrzymać tak jasny obraz, zwłaszcza przy współczesnych dużych ekranach (24' i więcej), gdzie powierzchnia emisyjna jest o wiele większa (w porównaniu do starych konstrukcji z np. 17-19', oraz np. laptopów).
Testy przy maksymalnej luminacji wyciśniętej z danego panelu są już totalnie bezsensowne - chyba że potrzebujemy przetestować działanie ekranu w bardzo nasłonecznionym pokoju, w środku śródziemnomorskiego lata
Myślę że wartości realne, do którego dążyć będzie większość użytkowników, będą się zawierały w typowym zakresie od powiedzmy 60cd/m2 (wieczór) do powiedzmy z 100-150cd/m2 (dzień, ciemny obraz w grze, nasłonecznienie pomieszczenia). Wartości poza tym zakresem (zwłaszcza w górę) będą rzadko potrzebne.
Mierzymy zarówno AdobeRGB jak i sRGB. Mierzysz kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset różnych kolorów (zadanych) i kolorymetrem sprawdzasz co jest w rzeczywistości wyświetlone.
I...z tego wychodzą jakieś procenty? W jaki sposób?
Możesz co najwyżej dostać w taki sposób odchyłki od 'modelowej'* wartości próbek.
*to jest oczywiście nadużycie ze względu na stosunkowo dużą niedokładność sprzętu do pomiaru (strzelam że nie macie żadnego 'pro' sensora).
Dlaczego promień skrętu nie jest duży? Może być dowolny w każdej płaszczyźnie. Zawsze sprawdzamy kontrast w tym samym miejscu ekranu: w środkowej części ekranu oraz na krawędziach.
Mój błąd: brak precyzji.
Chodzi o to, co widać także na obrazku w teście: różne obszary monitora (oglądane ze stosunkowo bliska) widzimy pod różnymi kątami. Czyli mamy różne kąty widzenia w zależności od tego, czy patrzymy na środek, czy na np. róg ekranu. Czyli mamy różne wartości 'akceptowalnych' kątów, a nie jedną wartość dla całego ekranu (nazwaną w teście 'odchyleniem bocznym'?). To będzie się potęgowało wraz ze wzrostem wielkości (lub chociaż szerokości) ekranu - bez zmiany odległości patrzenia oczywiście.
jagu Pclab ma wiele autorskich metod badania sprzętu ale testowanie monitorów to jakoś nigdy im nie wychodziło. W dodatku oni tu najczęściej porywają się z motyką na słońce - test monitora używanego do gier. Nie spotkałem się na necie z rzetelnym testem monitora gamingowego więc im wybaczam. Kiedyś dawno temu nie dawali zdjęcia ale przytaczali to co im się wydawało, że wyszło w teście Pixel Persistence Analyzer.
A przecież rozdzielczość dynamiczną każdego monitora Full HD idzie łatwo zmierzyć !
No właśnie mnie zastanowiło to wynajdowanie koła na nowo, do tego w pokręcony sposób (autorski
Faktycznie jednak AD2015 wstydziłbym się wydawać monitor IPS 60Hz 'dla graczy'. Mogliby dać choćby te 85HZ czy nawet 75Hz oficjalnie wspierane, bez konieczności podkręcania. Kilkanaście herców więcej robi już sporą różnicę, a 1440x900 75Hz wspierał już mój pierwszy LCD.
60 hz - też dalej nie czytam
60 hz - też dalej nie czytam
To chyba w ogóle nie czytasz
Bo nie ma innych opcji, poza jakimiś ghetto rozwiązaniami typu monitor do profesjonalnego użytku, do gier kompletnie się nie nadający, przebrandowany na 'dla graczy' bo ma MVA i 120hz.
Faktycznie jednak AD2015 wstydziłbym się wydawać monitor IPS 60Hz 'dla graczy'. Mogliby dać choćby te 85HZ czy nawet 75Hz oficjalnie wspierane, bez konieczności podkręcania. Kilkanaście herców więcej robi już sporą różnicę, a 1440x900 75Hz wspierał już mój pierwszy LCD.
Faktycznie, mogli pokusić się o te 15-25Hz więcej, różnica jest widoczna a praktycznie każda matryca IPS tyle wyciągnie, mój tańszy monitor od tego wspiera to nawet oficjalnie. Mi bardziej brakuje tu freesync/gsync, nowego monitora bez tego nie kupię
Jednak o Eizo mozna poczytac ze maja problem bo nie wspieraja w ogole OC, na ile to prawda to nie wiem, ale bez przynajmniej 75Hz nie warto wydawac ponad 1k na monitor.