komentarze
VertizoPLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VertizoPL2015.01.26, 11:11
Ostatnio zastanawialem sie nad 970 ale mialem obawy co do tego problemu. Teraz przynajmniej wiem o co chodzi :)
PlisskenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Plissken2015.01.26, 11:12
19#2
Ale tu nie chodzi o minimalny spadek wydajności tylko o wkurzający stuttering
Irek4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Irek42015.01.26, 11:18
-7#3
hehe pół produkt i tak samo będzie z dx 12,dobrze że jeszcze nie kupiłem.
RyuhoshiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryuhoshi2015.01.26, 11:18
44#4
Plissken @ 2015.01.26 11:12  Post: 827311
Ale tu nie chodzi o minimalny spadek wydajności tylko o wkurzający stuttering

Dokładnie. Prawdopodobnie jakby sprawdzić FCATem gry bardziej obciążające VRAM to byłaby niezła sieczka.
Jakby to AMD zrobiło to by była wielka drama, a tak to nic się nie dzieje. Cóż, popularni mają 'fory'.
badJacZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
badJac2015.01.26, 11:19
53#5
Plissken @ 2015.01.26 11:12  Post: 827311
Ale tu nie chodzi o minimalny spadek wydajności tylko o wkurzający stuttering

Dokładnie. Prosimy o testy FCATem.
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2015.01.26, 11:20
-5#6
ktory wg nvidi nie istnieje :D
ThinkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Think2015.01.26, 11:21
Czyli pomimo tych minimalnych strat i braku wsparcia w tych 'niektórych aplikacjach' nvidia uważa, że ''that is not a bug that is a feature''? Tak? :)
edit:
O jak szybko przedstawiciele nvidia mnie zminusowali, pewnie trafiłem w sedno z tym powiedzeniem :) :E
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2015.01.26, 11:21
Ryuhoshi @ 2015.01.26 11:18  Post: 827315
Plissken @ 2015.01.26 11:12  Post: 827311
Ale tu nie chodzi o minimalny spadek wydajności tylko o wkurzający stuttering

Dokładnie. Prawdopodobnie jakby sprawdzić FCATem gry bardziej obciążające VRAM to byłaby niezła sieczka.
Jakby to AMD zrobiło to by była wielka drama, a tak to nic się nie dzieje. Cóż, popularni mają 'fory'.


problem zaczyna sie juz wlasciwie powyżej 3.2GB pamieci. kilka portali testoiwało, wydajnosc pamieci po przekroczeniu tej wielkosci spada nawet do 20% . tak do 20%, nie o 20%
Pet_BBZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pet_BB2015.01.26, 11:24
Czyli niektórym aplikacjom włączają całą pamięć bazując na bazie danych sterownika ale programiści, którzy tworzą jakieś swoje rzeczy nieznane Nvidii nie mają dostępu do całej pamięci?
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2015.01.26, 11:25
Bubel za półtora tysiąca zł.
Kolejne gry są coraz bardziej łase na pamięć GPU, a tu po przekroczeniu ponad 3 GB zaczyna się dramatyczny zjazd szybkości pamięci, mimo zamontowanych 4 GB.
Miała być karta przyszłościowa, a wyszła droga kicha.
LoCtoRZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LoCtoR2015.01.26, 11:29
11#11
Heh, Nvidia zaczyna ciąć w kulki po całości i nawet się z tym nie kryje. Mało tego, szczegółowo wyjaśnia jak i dlaczego.
Jakim cudem w ogóle przeszedł projekt karty, która ma za mało zasobów żeby poprawnie obsłużyć pełną ilość dedykowanej pamięci? Kto to projektował, jakiś student na stażu?
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2015.01.26, 11:30
-6#12
Pet_BB @ 2015.01.26 11:24  Post: 827322
Czyli niektórym aplikacjom włączają całą pamięć bazując na bazie danych sterownika ale programiści, którzy tworzą jakieś swoje rzeczy nieznane Nvidii nie mają dostępu do całej pamięci?


inaczej , GTX970 w takiej postaci jakiej jest nie powinien sie pojawic w wersji wiekszej niz 3GB.

Jakim cudem w ogóle przeszedł projekt karty, która ma za mało zasobów żeby poprawnie obsłużyć pełną ilość dedykowanej pamięci? Kto to projektował, jakiś student na stażu?


proste.. nawet radeony 280 sa w wersji 4GB, 970 wygladała by zle z punktu widzenia marketingowego..wiec obeszli jak obeszli ograniczenie bubla równając pamiec do konkurencyjnych produktów.
pybekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pybek2015.01.26, 11:34
Problem czysto hipotetycznie jest dopiero po przekroczeniu 3,5GB RAM. Czy ktoś go zauważył? GTX970 i tak jest wart swoich pieniędzy
AviELZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AviEL2015.01.26, 11:34
26#14
'Przechodzimy do danych,a konkretnie wyników testów wydajności w grach Shadow of Mordor, Battlefield 4 oraz Call of Duty: Advanced Warfare.'

'Na karcie GeForce GTX 980 widzimy spadek wydajności o około 24%, podczas gdy w przypadku modelu GTX 970 mamy spadek o 25%.'

Ale są to wyniki wydajności podane przez firmę, która całą sprawę próbowała zamieść pod dywan. Dopiero gdy sprawa zaczęła coraz bardziej śmierdzieć nagle przyznano, że w rzeczywistości GTX 970 posiada 3,5 GB pamięci o normalnej przepustowości i 0,5 GB pamięci o mniejszej przepustowości. Czemu przy premierze GTX 970 nie było o tym mowy?

Takie 'dane' od NVIDII to sobie można schować między bajki. Potrzebne są wiarygodne testy kilku niezależnych redakcji, żeby to sprawdzić, a nie zapewnienia producenta, że wszystko jest ok i wydajność spada nieznacznie, gdy na karta ma zajęte więcej niż 3,5 GB vRAM.
PiccardoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Piccardo2015.01.26, 11:42
18#15
Niech obniżą cenę i looz. Mnie to nie będzie przeszkadzało :)
WTFurdoinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WTFurdoin2015.01.26, 11:53
A jeszcze niedawno 970 była wychwalana pod niebiosa. Normalnie jak w kalejdoskopie :P
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2015.01.26, 11:57
@AviEL , bo testy nvidi sa prawdziwe.. dla specyficznych scenariuszy, no i nie uwzgledniaja tego co widac na zywo czyli rwania obrazu.


swoja droga widze ostry rage kilku fanow marki , bo tylu minusów dla calkiem rzeczowych komentarzy to dawno nie widzialem.
RuthvenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ruthven2015.01.26, 12:01
13#18
Składam kompa i chyba jednak się wstrzymam póki nie zobaczę testów FCAT'em.
Być może to tylko efekt placebo posiadaczy 970 na wieść, że coś jest przycięte w karcie.
Wolę się upewnić, bo problem zapewne na SLI będzie jeszcze bardziej widoczny (jeśli faktycznie istnieje). Jeśli rozumiem w 980 ten problem nie występuje więc w ostateczności trochę dopłacę.
genonefZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
genonef2015.01.26, 12:04
-7#19
dracox @ 2015.01.26 11:57  Post: 827351
@AviEL , bo testy nvidi sa prawdziwe.. dla specyficznych scenariuszy, no i nie uwzgledniaja tego co widac na zywo czyli rwania obrazu.


swoja droga widze ostry rage kilku fanow marki , bo tylu minusów dla calkiem rzeczowych komentarzy to dawno nie widzialem.


Czy widzisz tutaj jakieś rwanie? 3700-3850mb zajęte na GTX970.
Mój link
Problem mają głownie posiadacze kart z 'R' w nazwie ;)
ValensZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Valens2015.01.26, 12:10
Problem ten ma cos wspolnego z wylaczeniem pliku wymiany i wtedy stuttering podobno sie ujawnia.
Zaloguj się, by móc komentować