komentarze
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2015.01.23, 12:17
5.1 cala to całkiem przyjemny rozmiar. Jeszcze nie za duzy by nie zmiescic się w reku ale nie za maly by wygodnie cos na nim chwilkę poogladać :)
ajm2015.01.23, 12:21
-10#2
Już dużo niżej producenci nie zejdą.
Teoretycznie minimum jakie można osiągnąć to 250pm ( 0,25nm) - pewnie za kilka lat osiągną 7nm i pewnie już tak zostanie.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.01.23, 12:25
-9#3
Zamiast iść w zagęszczenie mogliby poprawić pentile...
Dwa jeśli S6 ma pentile to kłamstwo jest trochę z tym zagęszczeniem.
Trzy nie powinni się tym chwalić, bo GPU nie widzi pentile to znaczy, że na dzień dobry zakładając, że mamy tyle samo aktywnych pikseli wydajność nam spada....

Taka rozdzielczość to przesada i czapki z głów dla kogoś kto zaprezentuje TOPowca z rozdzielczością HD, ale wysokiej jakości ekranem (nie rozdzielczość nie świadczy o jakości ekranu). Więcej moim zdaniem zbyt mało daje w stosunku negatywnych efektów.

liko @ 2015.01.23 12:17  Post: 826303
5.1 cala to całkiem przyjemny rozmiar. Jeszcze nie za duzy by nie zmiescic się w reku ale nie za maly by wygodnie cos na nim chwilkę poogladać :)

Daj spokój... 4,5 cala (jak cienkie ramki) jest dobre do szybkiej obsługi telefonu , jedną ręką... a tak to już można dać i 5,5 cala. Pośrednie to ni w sos ni w pierogi.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.01.23, 12:30
-8#4
Jeśli już teraz pojawi się 14 nano w exynos to w zasadzie masakra, bo intelikowe 14 nano jest ciągle w powijakach i piękne przyspieszenie w telefonach mogłoby być. Może to być 20 nano, czas pokaże.
barwniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
barwniak2015.01.23, 12:43
motiff @ 2015.01.23 12:30  Post: 826313
Jeśli już teraz pojawi się 14 nano w exynos to w zasadzie masakra, bo intelikowe 14 nano jest ciągle w powijakach i piękne przyspieszenie w telefonach mogłoby być. Może to być 20 nano, czas pokaże.

O czym ty piszesz? Sprzęt z 14nm Intelami można już kupić nawet na Allegro. A Samsung, to nawet nie wiadomo w jakiej technologii robi, bo podaje jedynie ww jednostkach class, aktualnie robi class 1x, ale kto wie czy to jest 19nm, 16nm, 14nm. Samsung będzie pisał 1x, przez najbliższe 10 lat, no bo przecież 10nm, to też 10x.
barwniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
barwniak2015.01.23, 12:48
-2#6
ajm @ 2015.01.23 12:21  Post: 826307
Już dużo niżej producenci nie zejdą.
Teoretycznie minimum jakie można osiągnąć to 250pm ( 0,25nm) - pewnie za kilka lat osiągną 7nm i pewnie już tak zostanie.

Nie, teoretyczna to blisko 1nm, przecież komórka elementarna krzemu ma bez mała 500pm. No a trzeba co najmniej 2 żeby zbudować tranzystor.
W praktyce masz rację, bardzo bym się zdziwił gdyby zeszli poniżej 7nm. Zresztą już powinni podawać wartości w pm, ale nie robią tego, bo gęstość upakowania tranzystorów, nie idzie w parze z pomniejszaniem procesu. Tzn. tranzystory są coraz mniejsze, ale odległości miedzy nimi proporcjonalnie nie maleją.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.01.23, 12:49
-6#7
^^^
Wszystko to dwurdzeniowce w małej ilości, a gdzie soc Atoma, gdzie 4 rdzenie, desktop, dałeś się nabrać na papierki intelika.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2015.01.23, 13:19
motiff @ 2015.01.23 12:30  Post: 826313
Jeśli już teraz pojawi się 14 nano w exynos to w zasadzie masakra, bo intelikowe 14 nano jest ciągle w powijakach i piękne przyspieszenie w telefonach mogłoby być. Może to być 20 nano, czas pokaże.

tylko ile chip samsunga ma powierzchni i tranzystorów a ile intela? ARM to nie core Intela a tym bardziej nie grafika (bo te akurat mają największe rdzenie). A intel ma problemy, jak każdy kto wprowadza nowy proces - teraz się pojawiają nowe problemy, których wcześniej nie zauważono jak np bąbelki powietrza w płynnej miedzi. To skala praktycznie atomowa, więc problemy to rzecz naturalna. Grunt by proces był opłacalny (uzysk) i odpowiednio wydajny (zarówno pod względem ilości wafli jak i możliwości chipów).
Super8Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Super82015.01.23, 13:21
SunTzu @ 2015.01.23 12:25  Post: 826310
Zamiast iść w zagęszczenie mogliby poprawić pentile...
Dwa jeśli S6 ma pentile to kłamstwo jest trochę z tym zagęszczeniem.
Trzy nie powinni się tym chwalić, bo GPU nie widzi pentile to znaczy, że na dzień dobry zakładając, że mamy tyle samo aktywnych pikseli wydajność nam spada....


Stary, ale Ty jesteś marudny. Okres masz czy co?
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.01.23, 13:39
-1#10
LeacH @ 2015.01.23 13:19  Post: 826344
motiff @ 2015.01.23 12:30  Post: 826313
Jeśli już teraz pojawi się 14 nano w exynos to w zasadzie masakra, bo intelikowe 14 nano jest ciągle w powijakach i piękne przyspieszenie w telefonach mogłoby być. Może to być 20 nano, czas pokaże.

tylko ile chip samsunga ma powierzchni i tranzystorów a ile intela? ARM to nie core Intela a tym bardziej nie grafika (bo te akurat mają największe rdzenie). A intel ma problemy, jak każdy kto wprowadza nowy proces - teraz się pojawiają nowe problemy, których wcześniej nie zauważono jak np bąbelki powietrza w płynnej miedzi. To skala praktycznie atomowa, więc problemy to rzecz naturalna. Grunt by proces był opłacalny (uzysk) i odpowiednio wydajny (zarówno pod względem ilości wafli jak i możliwości chipów).

Zgodzę się, nie ma co porównywać do końca, soc intelika chodzi w tabletach za wielką kasę, a samsung poważy się na trochę tańsze urządzenia.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.01.23, 13:41
Super8 @ 2015.01.23 13:21  Post: 826345
SunTzu @ 2015.01.23 12:25  Post: 826310
Zamiast iść w zagęszczenie mogliby poprawić pentile...
Dwa jeśli S6 ma pentile to kłamstwo jest trochę z tym zagęszczeniem.
Trzy nie powinni się tym chwalić, bo GPU nie widzi pentile to znaczy, że na dzień dobry zakładając, że mamy tyle samo aktywnych pikseli wydajność nam spada....


Stary, ale Ty jesteś marudny. Okres masz czy co?

Obiektywnie oceniam chory pomysł Samsung-a. Jeśli wpakują znowu pentile to na dzień dobry wydajność leci w stosunku do urządzenia, które ma tyle samo pikseli bez pentile.

Plusem mam nadzieje będzie 14nm...

Ale z tym ekranem to ktoś powinien iść się leczyć. Bo to nie jest hit, ale kit... wciskany.
Przez to pobór energii drastycznie rośnie, bo GPU ma o wiele większą rozdzielczość do przetrwienia. Potrzeba więcej ROPów, itp...
A i tak większość będzie na tym oglądał filmy co najwyżej HD 1920x1080...
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032015.01.23, 13:51
SunTzu @ 2015.01.23 12:25  Post: 826310
Zamiast iść w zagęszczenie mogliby poprawić pentile...

Mogliby poprawić PenTile?
Powinni całkiem wywalić PenTile!


Dwa jeśli S6 ma pentile to kłamstwo jest trochę z tym zagęszczeniem.
Trzy nie powinni się tym chwalić, bo GPU nie widzi pentile to znaczy, że na dzień dobry zakładając, że mamy tyle samo aktywnych pikseli wydajność nam spada....

Racja, ale co tam. na ulotce da się napisać Qaud HD? Da się! Więc co tam ich obchodzi prawda. A że ekran ma 1/3 subpikseli mniej, a GPU w żaden sposób tego nie potrafi zauważyć i np. zaoszczędzić na zużyciu energii lub poprawić wydajność? Że obraz na takich ekranach wygląda kiepsko i zamiast pchania można debilnych rozdzielczości PenTile można by upchnąć Full HD RGB, a obraz wyglądałby nie gorzej, za to GPU nie dusiłoby się z gigantycznymi rozdzielczościami?
A kogo to w Samsungu obchodzi - to problem użytkowników. skoro byli tacy głupi i kupili ich szajs, to sami sobie winni.
A jak wsadzą porządne RGB FHD zamiast PenTile z gigantyczna rozdzielczością, to jak nabiorą kolejne rzesze frajerów?


(PenTile po lewej, RGB po prawej)
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2015.01.23, 14:16
znowu wywalą ze 2 modele flagowca S, w różnych terminach
Yur4zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Yur4z2015.01.23, 14:57
1. 'Obecnie przewiduje się, że następca Galaxy S5 zostanie oficjalnie zaprezentowany w trakcie zbliżającej się imprezy MWC (Mobile World Congress).'
2. 'z najnowszych informacji wynika, że w S6 pojawi się układ produkowany w litografii 14-nanometrowej. Dla przypomnienia Snapdragon 810 jest 20-nanometrowy, a to wyklucza go z grona 'podejrzanych'. Czy zamiast niego pojawi się 14-nanometrowy Snapdragon 820?'
3. 'masowa produkcja Snapdragonów 820 jest opóźniona i pierwsze urządzenia na nich oparte być może pojawią się dopiero w przyszłym roku.'

4. Ze co to ma byc w ogole?
cyroniokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cyroniok2015.01.23, 17:45
-5#15
dali by optyczną stabilizacje
chrzanek82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chrzanek822015.01.23, 18:10
Kto pisał tego news'a? Ogarnijcie temat bo ktoś pomylił Snapdragon'a 805 z 810 a 810 z 820 który nawet nie został oficjalnie zaprezentowany.
PePePLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PePePL2015.01.23, 18:22
-1#17
gregory003 @ 2015.01.23 13:51  Post: 826363
SunTzu @ 2015.01.23 12:25  Post: 826310
Zamiast iść w zagęszczenie mogliby poprawić pentile...

Mogliby poprawić PenTile?
Powinni całkiem wywalić PenTile!


Dwa jeśli S6 ma pentile to kłamstwo jest trochę z tym zagęszczeniem.
Trzy nie powinni się tym chwalić, bo GPU nie widzi pentile to znaczy, że na dzień dobry zakładając, że mamy tyle samo aktywnych pikseli wydajność nam spada....

Racja, ale co tam. na ulotce da się napisać Qaud HD? Da się! Więc co tam ich obchodzi prawda. A że ekran ma 1/3 subpikseli mniej, a GPU w żaden sposób tego nie potrafi zauważyć i np. zaoszczędzić na zużyciu energii lub poprawić wydajność? Że obraz na takich ekranach wygląda kiepsko i zamiast pchania można debilnych rozdzielczości PenTile można by upchnąć Full HD RGB, a obraz wyglądałby nie gorzej, za to GPU nie dusiłoby się z gigantycznymi rozdzielczościami?
A kogo to w Samsungu obchodzi - to problem użytkowników. skoro byli tacy głupi i kupili ich szajs, to sami sobie winni.
A jak wsadzą porządne RGB FHD zamiast PenTile z gigantyczna rozdzielczością, to jak nabiorą kolejne rzesze frajerów?
(PenTile po lewej, RGB po prawej)


O ile Pen-Tile w Galaxy S oraz Galaxy S3 mocno dawał się we znaki, o tyle ten nowy 'ukośny' Pen-Tile w połączeniu z wyższą rozdzielczością (1080p) wygląda bardzo dobrze. Wystarczy spojrzeć na S4 - obecnie używam i obraz jest śliczny.

Problemem są ich matryce 10,1' Super Clear LCD 2560x1600 w tabletach - mam Note 2014 z takim ekranem i mnie wkurza - układ pikseli to RGBW, gdzie nie dość, że mamy 2 sub-piksele na piksel, to jeszcze jeden na cztery sub-piksele jest biały. Końcowy efekt jest taki, że jakość obrazu potrafi być gorsza niż na normalnym 1080p RGB, a do tego CPU oraz GPU są niepotrzebnie obciążone generując obraz w takiej wysokiej rozdzielczości.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2015.01.23, 18:26
-1#18
barwniak @ 2015.01.23 12:48  Post: 826323

Nie, teoretyczna to blisko 1nm, przecież komórka elementarna krzemu ma bez mała 500pm. No a trzeba co najmniej 2 żeby zbudować tranzystor.
W praktyce masz rację, bardzo bym się zdziwił gdyby zeszli poniżej 7nm. Zresztą już powinni podawać wartości w pm, ale nie robią tego, bo gęstość upakowania tranzystorów, nie idzie w parze z pomniejszaniem procesu. Tzn. tranzystory są coraz mniejsze, ale odległości miedzy nimi proporcjonalnie nie maleją.


Fizyka i jej prawa, to jest tylko jedna strona medalu, druga jest cokolwiek bardziej prozaiczna - ekonomia.
Nikt nie będzie się 'ładował' w niższy proces proces technologiczny, jeżeli koszt jego opracowania/wdrożenia będzie bardzo wysoki, nie mówiąc już o astronomicznych pieniądzach, które trzeba wydatkować na zakłady produkcyjne.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2015.01.23, 18:44
http://pclab.pl/kom75784.html=826310 PR Samsunga minusuje? Come on... przecież wiadomo, że te cyferki idą dla marketingu, a nie bo jest sens.
PePePL @ 2015.01.23 18:22  Post: 826477
gregory003 @ 2015.01.23 13:51  Post: 826363
(...)

Mogliby poprawić PenTile?
Powinni całkiem wywalić PenTile!

(...)

Racja, ale co tam. na ulotce da się napisać Qaud HD? Da się! Więc co tam ich obchodzi prawda. A że ekran ma 1/3 subpikseli mniej, a GPU w żaden sposób tego nie potrafi zauważyć i np. zaoszczędzić na zużyciu energii lub poprawić wydajność? Że obraz na takich ekranach wygląda kiepsko i zamiast pchania można debilnych rozdzielczości PenTile można by upchnąć Full HD RGB, a obraz wyglądałby nie gorzej, za to GPU nie dusiłoby się z gigantycznymi rozdzielczościami?
A kogo to w Samsungu obchodzi - to problem użytkowników. skoro byli tacy głupi i kupili ich szajs, to sami sobie winni.
A jak wsadzą porządne RGB FHD zamiast PenTile z gigantyczna rozdzielczością, to jak nabiorą kolejne rzesze frajerów?
(PenTile po lewej, RGB po prawej)


O ile Pen-Tile w Galaxy S oraz Galaxy S3 mocno dawał się we znaki, o tyle ten nowy 'ukośny' Pen-Tile w połączeniu z wyższą rozdzielczością (1080p) wygląda bardzo dobrze. Wystarczy spojrzeć na S4 - obecnie używam i obraz jest śliczny.

Problemem są ich matryce 10,1' Super Clear LCD 2560x1600 w tabletach - mam Note 2014 z takim ekranem i mnie wkurza - układ pikseli to RGBW, gdzie nie dość, że mamy 2 sub-piksele na piksel, to jeszcze jeden na cztery sub-piksele jest biały. Końcowy efekt jest taki, że jakość obrazu potrafi być gorsza niż na normalnym 1080p RGB, a do tego CPU oraz GPU są niepotrzebnie obciążone generując obraz w takiej wysokiej rozdzielczości.

Problem taki, że Pentile by osiągnąć ten sam efekt potrzebuje o 1/3 więcej 'pikseli' to oznacza, rośnie o przynajmniej 1/3 zapotrzebowanie na energię dla GPU...

Staje się to realnym problemem w tak wysokich rozdzielczościach. Przypomnę co działo się z iPhone 4, który był mniej wydajny od 3gs....
O ile tam to miało sens to tutaj 500ppi nie ma sensu!!! Nawet desktopowe GPU nie dają rady w takich rozdzielczościcach.
Jeśli nie dadzą 32ROPów to ciemno to widzę...

... ale samsung ostatnio potrzebuje w pomysłach, które sprawiają, że im zyski maleją. Keep it up...

Pentile był dobrym pomysłem o ile telefon był dużo tańszy od konkurencji. Dziś samsungi są równie drogie. Wydajność ich poraża. Są parukrotnie wolniejsze od np. Motoroli, a nie wspomnę o iPhonie.
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2015.01.23, 19:09
motiff @ 2015.01.23 12:49  Post: 826324
^^^
Wszystko to dwurdzeniowce w małej ilości, a gdzie soc Atoma, gdzie 4 rdzenie, desktop, dałeś się nabrać na papierki intelika.

Taaa...
Ale pierdoły piszesz... Zaczął pełne dostawy do Della, HP, Lenovo, Asusa i Acera, a to oznacza, że fabryki klepią chipy pełną parą podczas gdy wszyscy inni tylko próbne partie wypuścili i to jeszcze niekoniecznie z sukcesem.
Dwurdzeniowce? Chłopie, intel klepie na potęgę układy o powierzchni 82mm^2 czyli niewiele mniejsze niż najpotężniejsze układy ARM w 20nm... To znaczy, że efektywnie są o 30% bardziej skomplikowane niż Snapdragony 810, które nie są w stanie na razie wyjść z fazy prób (w 20nm!!!)
Zaloguj się, by móc komentować