Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
adul (2014.12.16, 11:24)
Ocena: 14
#1

0%
Dlaczego 'App Logic' się skróciło (zwłaszcza na pozostałych wątkach)?
Qantex (2014.12.16, 11:30)
Ocena: 13
#3

0%
DX12 to na razie pieśń odległej przyszłości, dlatego że to co nam teraz pokazują a tym co naprawdę będzie to może być ogromna różnica w działaniu. A druga sprawa jest taka że minie 2-3 lata zanim wszystkie gry będą pisane na DX12. Także spokojnie panowie nie podniecajcie się za wczasu bo jeszcze przed premierą się spu....cie :D
scooby (2014.12.16, 11:31)
Ocena: 46
#4

0%
sapphire_avatar @ 2014.12.16 11:24  Post: 812512
Kupuje win 10! :D dx12.

Jak tak dalej pojdzie to bedziesz mogl kupic... abonament na Win10, tylko nie zapomnij wykupic opcje deluxe z mozliwoscia kopiowania plikow ;)
lukas108 (2014.12.16, 11:33)
Ocena: 4
#5

0%
sapphire_avatar @ 2014.12.16 11:24  Post: 812512
Kupuje win 10! :D dx12.


Next Chapter da ci odpowiedź :-)
piobzo (2014.12.16, 11:43)
Ocena: 7
#7

0%
adul @ 2014.12.16 11:24  Post: 812511
Dlaczego 'App Logic' się skróciło (zwłaszcza na pozostałych wątkach)?

możemy strzelać, ale ja bym zakładał, że skoro wykres obrazuje czas wykonywania; to jego zmniejszenie w przypadku app logic, oznacza ogólne usprawnienia bibliotek directa lub dodanie nowych które skutkuje zmniejszeniem zapotrzebowania na logike po stronie aplikacji, może być to również spowodowane poprzez poprawienie pracy wielu wątków. Co z kolei przełożyło się na skrócenie czasu. Poprawiając efektywność pracy wielu wątków sporo można zyskać, choćby, a może zwłaszcza poprzez zmniejszenie ilości przełączeń kontekstów.

Widzę sporą szanse na znaczną poprawę kart amd na procach amd.
Ale ten direct może być zabójczy dla procesorów o małej ilości wątków, bo z pewnością wzrośnie liczba przełączeń kontekstu.

(moja wypowiedź to wróżenie z fusów, także niech nikt specjalnie się nie irytuje)
radek_z (2014.12.16, 11:46)
Ocena: 35
#8

0%
Jak to cudownie działa konkurencja na rynku. Microsoft będąc monopolista w każdym calu na rynku PC, ostatnimi laty robił co chciał i nie dbał przy tym o jakość. Najbardziej pamiętam przejście na Vistę, gdzie przy okazji usunięto Direct Sound i wprowadzono w DX 10, który miał kosmicznie większy narzut na CPU niż DX 9. Późniejszy DX 11 niewiele w tej kwestii zmienił, bo po co, przecież kto nam zagrozi. Wszystko w myśl zasady: klient zapłaci kupując lepszy (droższy) sprzęt. Ledwo okazało się że ktoś może stworzyć konkurencyjne i lepsze API i nagle MS zaczął się przejmować kwestią narzutu na CPU....nie można było wcześniej?
mfuker (2014.12.16, 12:08)
Ocena: 5
#11

0%
Bogate wykresy. Na pewno sa one tajne. Wnioskuje po tym, ze byly zrobione Ajfonem 6 z ukrycia - jakosc! Nie jest zle jak na przemycony dla mas mediow material na ciekawego newsa.

motiff (2014.12.16, 12:13)
Ocena: 2
#12

0%
Było to kiedyś, nic nowego zobaczymy co mikrokraksa powie na konferencjach o grach na dx12, najwyższy czas.
LeacH (2014.12.16, 12:28)
Ocena: 9
#14

0%
ok to teraz jedno pytanie - rozumiem, że będzie łatwe przeportowanie silników? Może się okazać, że gry dostaną boosta na słabszych sprzętach do 40%? Bo narazie to mogą sobie gadać tak samo jak efekty nVidii świetnie wyglądają na materiałach promocyjnych, a w grach ... powiedzmy, że są zbędne wizualnie (bo o tym, że zarzynają każdy sprzęt to wiadomo od zawsze).
Zresztą to jest śmieszne - małe (do MS) AMD wypuszcza mantle - chodzi na nim pare tytułów a od razu MS robi pod siebie i wyskakuje z DX12, który naprawia wcześniej 'nienaprawialne błędy'. To zdanie dedykuje zawziętym fanbojom nVidii i Intela, ktorzy życzą AMD bankructwa (w końcu intel chętnie będzie wypuszczał co roku coś o 50% szybciej jak będzie sam dla siebie konkurencją albo Pascal będzie o 1000% szybszy od Maxwella jak nie będzie kolejnych 'wysp' od AMD/ATI)
skoti48 (2014.12.16, 12:29)
Ocena: 4
#15

0%
adul @ 2014.12.16 11:24  Post: 812511
Dlaczego 'App Logic' się skróciło (zwłaszcza na pozostałych wątkach)?

Zapewne dlatego, że Dx12 pozwoli przerzucić trochę roboty po stronie aplikacji na GPU tak jak to jest w PS4, OpenGL czy Mantle. Dziś w DirectX 11, musisz na CPU przelecieć przez scenegraph i ustalić co jest widoczne (aby nie rysować tego czego nie ma bryle widoku lub jest przesłonięte) i później rysować wszystko (masa drawcalli). Dx12 pozwoli to na co pozwala OpenGL czy Mantle czyli shader obliczeniowy na GPU może liczyć co jest widoczne, a co nie, a od strony aplikacji nawet nie musisz nawet drawcalli robić tylko podać 'tam masz u siebie w pamięci buffor z informacjami co, gdzie i jak masz rysować... baw się dobrze'.
Po prostu obliczenia które dziś na Dx11 muszą być wykonane na CPU, bo API nie pozwala inaczej, będą mogły być przeniesione do GPGPU (przez co znikają z CPU obliczenia pozornie niezwiązane z API).

lukas108 @ 2014.12.16 12:18  Post: 812534

Możesz rozwinąć tę myśl? Jaki narzut? Przecież chodziło o to żeby efekty były liczone w ramach silnika gry. Tym samym byly jednakowe na każdej platformie bez względu na układ dźwiękowy. Proste - efekty software a nie hardware. Era EAX'a minęła i nie wróci. Efekty DSP zawszę bedą liczone na CPU albo na GPU (aczkolwiek GPu jest zbyt prymitywny to obliczeń pogłosów i złozonych filtrów). Te zresztą są mało wymagające tak naprawdę. Chyba że prowadzą RAYA – polski silnik audio do gier komputerowych.

Era EAX mineła (nie tylko dlatego, że Microsoft w tym pomógł, a dlatego, że był to zamknięty standard jednej firmy), ale jednak dedykowane DSP dla dźwięku wracają. Microsoft w Xbox One dodał DSP (w poprzedniku go nie miał), w PS4 masz AMD TrueAudio, które też jest na PC.
szmon (2014.12.16, 12:42)
Ocena: 3
#16

0%
Kazubin @ 2014.12.16 11:34  Post: 812517
scooby @ 2014.12.16 11:31  Post: 812515
(...)

Jak tak dalej pojdzie to bedziesz mogl kupic... abonament na Win10, tylko nie zapomnij wykupic opcje deluxe z mozliwoscia kopiowania plikow ;)

Jeżeli na 'basicu' będzie można bez problemu grać to strzał może być w 10 i Gabe, będzie musiał odbić trudną piłkę ;)


Grać zapewne będzie można, ale podejrzewam że będzie jak z wcześniejszymi wersjami OS (przed W8), w których były silne ograniczenia zasobów. Masz dużo ramo? No cóż, nie wykorzystasz. Lepszy procek? Przytniemy do 2 obsługiwanych wątków. Zaawansowane technologie sieciowe? Zapomnij.
Kenjiro (2014.12.16, 12:49)
Ocena: 9
#17

0%
Wow! Jakbym widział slajdy DX9 -> DX10. Co wyszło, wiadomo. Z tego też powodu jestem mocno sceptyczny i nie uwierzę jak nie zobaczę.
SNC (2014.12.16, 12:55)
Ocena: 0
#18

0%
Czy to oznacza ze uzytkonwicy core i5 od sandy bridge wzwyz nie beda musieli zmieniac cpu do gier przez najblizsze 6 lat ? :)
SunTzu (2014.12.16, 13:00)
Ocena: 6
#19

0%
Przecież to było już, te same wykresy i w lepszej jakości jak dobrze pamitam
T_G (2014.12.16, 13:01)
Ocena: 9
#20

0%
będą... wersja basic wymaga 12 rdzeni do uruchomienia notatnika, za to wyświetlaniem liter zajmie się niskopoziomowa biblioteka dx12 i będą szybciej wyskakiwać. :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nad wiosenną aktualizacją Windows 10 wisi jakieś fatum. 44
Konsumentowi prosto w twarz. Umowy gwarancyjne nierzadko zawierają różne, dziwne rzeczy. 47
Wielkość rdzenia krzemowego zaskakuje. Znany overclocker der8auer, specjalizujący się m.in. 22
Dziś Motorola pokazała swoje najnowsze smartfony, Motorola G6, G6 Play i G6 Plus. 9
Na premierę pewnie jeszcze „trochę” poczekamy. 13
Facebook
Ostatnio komentowane