komentarze
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2014.12.08, 10:41
51#1
Pamiętam jak Sony obiecywało każda gra w 60 klatkach...

Wpadli miedzy młot a kowadło, PC powoduje ze konsole zawsze wypadają gorzej, bo albo maja słabszą jakość grafiki albo nie pełne 1080 albo tylko 30 klatek.

Na PC to 'JA' decyduje co będzie obcięte, to 'JA' decyduje czy chce mieć więcej klatek czy ładniejsza grafikę, i zawsze po zmianie sprzętu mogę wrócić i zagrać w tytuł jeszcze raz na najlepszych ustawieniach.

A jak mamy dostatecznie dobrego PC to nie musimy iść na żaden kompromis.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.12.08, 10:42
10#2
Przed premierą mówili iż nowe konsole będą miały minimum Full HD z 60 fps. Po premierze okazuje się iż z tymi prognozami to taki chłyt małektłingłowy... Tak się zastanawiam wszyscy mówią iż ubi to najgorsza firma , ma w tyle klienta. Lecz MS i SONY są gorsze pod tym względem. Obiecywali złote góry a wychodzi na to iż nadal nie ma obiecywanych rewolucji w grafice. Dlatego kocham Nintendo. Nie robi fałszywej reklamy nie skupia się na sprzęcie ale na grach.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2014.12.08, 10:47
12#3
McMenel
I zobacz gdzie jest Nintendo a gdzie MS i Sony.
Zycie pokazuje ze niestety dobrze zrobiony marketing nawet gdy fałszywy zdobędzie więcej publiki, oczywiście jest to wina przede wszystkim 'nasza' bo wierzymy w te bzdury które się nam wciska. Wpadka za wpadka a ludzie dalej to kupują itd.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.12.08, 10:51
-18#4
A w ilu klatkach na sekundę będzie działać na PC? :-D
kriszooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kriszoo2014.12.08, 10:57
-23#5
Ojej, tragedia... Niektórzy mają hopla z tymi 60 klatkami, naprawdę. Ile jest pecetów, które pozwalają tyle wyciągnąć w nowych grach? Garstka? Wiem, na PC jest z reguły lepsza grafika, ale to niewiele zmienia. Jakim zatem cudem słabsze konsole mają pozwolić na osiągnięcie takiej płynności? Ale czy to jest aż taki problem? Spójrzmy na wykresy z kilku świeżych tytułów:

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...4_high_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...medium_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...charts/lotf.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo..._1080p_high.png
Karty graficzne, będące w polu zainteresowań przeciętnego gracza, nawet nie zbliżają się do 60 klatek na sekundę, a nie mówimy wcale o najwyższych ustawieniach. Zatem moglibyśmy dać sobie na wstrzymanie z tymi newsami, jak to kolejne gry nie osiągną super płynności na konsolach. PS4 i XONE kosztują tyle, co sama karta graficzna, pozwalająca wyciągnąć 60 fps, więc o czym w ogóle mowa?
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542014.12.08, 11:08
14#6
kriszoo @ 2014.12.08 10:57  Post: 809872
Ojej, tragedia... Niektórzy mają hopla z tymi 60 klatkami, naprawdę. Ile jest pecetów, które pozwalają tyle wyciągnąć w nowych grach? Garstka? Wiem, na PC jest z reguły lepsza grafika, ale to niewiele zmienia. Jakim zatem cudem słabsze konsole mają pozwolić na osiągnięcie takiej płynności? Ale czy to jest aż taki problem? Spójrzmy na wykresy z kilku świeżych tytułów:

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...4_high_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...medium_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...charts/lotf.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo..._1080p_high.png
Karty graficzne, będące w polu zainteresowań przeciętnego gracza, nawet nie zbliżają się do 60 klatek na sekundę, a nie mówimy wcale o najwyższych ustawieniach. Zatem moglibyśmy dać sobie na wstrzymanie z tymi newsami, jak to kolejne gry nie osiągną super płynności na konsolach. PS4 i XONE kosztują tyle, co sama karta graficzna, pozwalająca wyciągnąć 60 fps, więc o czym w ogóle mowa?


Mowa o tym że podałeś kiepsko zoptymalizowane gry.

PC byłoby w stanie pociągnąć nawet w 120 klatkach, ale przekonasz się o czym mówię jak wyjdzie 28 stycznia GTA V.

Bo Rockstar w kulki nie leci i ma w dupie wyrównywanie do konsol.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2014.12.08, 11:13
10#7
kriszoo
Ale ty nie rozumiesz ze tu nie chodzi o 60 klatek tylko o oszukiwanie klientów i o wybór czy raczej w przypadku konsol jego brak. Oczywiście ze nie każdy potrzebuje bardziej zaawansowanej grafiki ale nie oszukujmy się konsole nowej generacji to porażka pod względem technicznym i dobrze wypadają tylko jak się je porówna do swoich poprzedników. Jak dodamy do tego kiepskie optymalizacje gier to niestety wszyscy na tym tracimy.
dzb2014.12.08, 11:22
18#8
Będzie filmowo :)
piotr8642Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piotr86422014.12.08, 11:28
27#9
Chyba kinowe doznania będą gościły na konsolach przez nastepne lata.
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.12.08, 11:28
-18#10
Adrian Kotowski, hejtingu ciąg dalszy :D

wuzetkowiec @ 2014.12.08 10:51  Post: 809870
A w ilu klatkach na sekundę będzie działać na PC? :-D

Haha :thumbup:
azganZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
azgan2014.12.08, 11:29
16#11
kadajo @ 2014.12.08 10:41  Post: 809867
Pamiętam jak Sony obiecywało każda gra w 60 klatkach...

Wpadli miedzy młot a kowadło, PC powoduje ze konsole zawsze wypadają gorzej, bo albo maja słabszą jakość grafiki albo nie pełne 1080 albo tylko 30 klatek.

Na PC to 'JA' decyduje co będzie obcięte, to 'JA' decyduje czy chce mieć więcej klatek czy ładniejsza grafikę, i zawsze po zmianie sprzętu mogę wrócić i zagrać w tytuł jeszcze raz na najlepszych ustawieniach.

A jak mamy dostatecznie dobrego PC to nie musimy iść na żaden kompromis.


Trafiłeś w sedno sprawy. Podpisuje się pod tym. Sam bym tego lepiej nie napisał ;)
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.12.08, 11:29
-13#12
Filip454 @ 2014.12.08 11:08  Post: 809877

Bo Rockstar w kulki nie leci i ma w dupie wyrównywanie do konsol.

No nie, GTA IV jest tego najlepszym przykładem. Lata minęły, a gra do dzisiaj działa jak kupa.
Duke NukemZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Duke Nukem2014.12.08, 11:45
-11#13
No i po co się tak spinać z tymi FPS'ami?
Przecież komiksy dawno temu też się dobrze sprzedawały i nikomu nie przeszkadzało 1/10 FPS (6 FPM) a ile to radości sprawiało uruchomienie animacji w przestrzeni własnej wyobraźni!
;)
AdRjiaNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AdRjiaN2014.12.08, 11:47
ah te konsole.. :D
wiem wiem..
dostane -
kriszooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kriszoo2014.12.08, 11:51
-13#15
Filip454 @ 2014.12.08 11:08  Post: 809877

Mowa o tym że podałeś kiepsko zoptymalizowane gry.

PC byłoby w stanie pociągnąć nawet w 120 klatkach, ale przekonasz się o czym mówię jak wyjdzie 28 stycznia GTA V.

Bo Rockstar w kulki nie leci i ma w dupie wyrównywanie do konsol.

Okej, to lećmy dalej. Wymienię tylko z nazwy, bo nie chce mi się wklejać wykresów, każdy może je sobie łatwo odszukać.

Ryse: Son of Rome
Watch Dogs
Thief
Battlefield 4

W tych grach sytuacja jest podobna. Oczywiście można powiedzieć, że powyższe tytuły również są słabo zoptymalizowane. W sumie dobrze zoptymalizowany Tomb Raider na konsolach osiąga niemal 60 fps, więc coś w tym jest. Oczywiście, że coś w tym jest, bo nie liczy się tylko moc sprzętu, ale również to, jak zostanie wykorzystana, a patrząc na większość ostatnio wydanych gier, to te 60 klatek pozostaje raczej w sferze marzeń. Daj Bóg, żeby GTA V tak dobrze śmigało.

kadajo @ 2014.12.08 11:13  Post: 809878
kriszoo
Ale ty nie rozumiesz ze tu nie chodzi o 60 klatek tylko o oszukiwanie klientów i o wybór czy raczej w przypadku konsol jego brak.

Jeśli ktoś uwierzył w bajdurzenie Sony i MS, to trochę jego problem. A wybór jest, jaki jest. Chcesz mieć wybór i moc, to kup komputer, oczywiście w cenie wyższej, niż konsola. Złóż peceta o wartości konsoli i o 60 klatkach możesz zapomnieć. Konsola, to sprzęt stworzony wg określonych założeń i nigdzie nie jest napisane, że ma rywalizować z komputerami na polu wydajności. Tyle i aż tyle, a wszelkie spinanie się, że kolejna gra na konsole nie osiągnie 60 fps jest dla mnie deczko śmieszne.
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2014.12.08, 11:53
Zacznijmy od tego że wszystkie ich gry to techniczne padaki, dobry zespół artystyczny ale technicznie chłopaki nie potrafią napisać dobrego silnika, DS1 miało spadki do 10 fps, a w DS2 obcięli całe oświetlenie przed premierą, aby w ogóle działało.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122014.12.08, 11:55
już nie mówicie o WD... leżącego się nie kopie
RyuhoshiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryuhoshi2014.12.08, 11:57
Ludzie, nie ma się co dziwić. Technicznie rzecz biorąc konsola to komputer za 1500zł więc nie wiem w czym problem. Wymagania sprzętowe gier są znacznie wyższe niż kilka lat temu, więc trzeba znacznie droższego sprzętu żeby pograć komfortowo.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.12.08, 12:04
10#19
Duke Nukem @ 2014.12.08 11:45  Post: 809889
No i po co się tak spinać z tymi FPS'ami?
Przecież komiksy dawno temu też się dobrze sprzedawały i nikomu nie przeszkadzało 1/10 FPS (6 FPM) a ile to radości sprawiało uruchomienie animacji w przestrzeni własnej wyobraźni!
;)

właśnie nie ma takiego czegoś jak wyobraźnia. Dzisiaj to od małego komputer a gdzie czas na książki, komiksy i ćwiczenie wyobraźni. Od małego tylko pożeranie treści - zero własnej kreacji. My mieliśmy ZPT/Technikę a dzisiaj dzieci nie mają styczności z młotkiem w szkole. Pod tym względem młodsze pokolenie (post PRL) jest upośledzone w stosunku do starszych rówieśników. A klatki są ważne - nic tak nie irytuje jak średnio wyglądająca gra, która się tnie.
Nie umieją zrobić to na pewno są ludzie, którzy to zrobią lepiej - przecież to nie Grecja, gdzie nie można zwolnić pracownika. Jakby mieli jaja to albo zmienią albo doinwestują w kadry zespół odpowiedzialny za technikalia. A że konsole nie są w stanie sobie poradzić z tym faktem to może niech nie rzucają się na 1080p tylko zrobią 900p@60 fps. Albo zapytają fanów - co wolą mieć - większą rozdzielczość czy więcej klatek.
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2014.12.08, 12:07
Mogło by być 1080p 60fps... Teraz pytanie co jest lepsze produkt szyty na miarę czy nadwymiar i skracany.

Tak ale w sumie warto było byś się zastanowić nad mentalnością twórców gier, którzy braki w swoich kompetencjach coraz częściej zakrywają 'niewystarczającą ilością mocy obliczeniowej', ale jest to chyba pierwszy raz kiedy takie hasło pada w tytule ekskluzywnym.
Z drugiej strony przez tyle lat wmawiali mi na studiach, że software jest daleko z tyłu za hardware. I teraz pytanie jak to się ma, czy faktycznie te konsole są za słabe, czy programiści przyzwyczaili się do nadrabiania hardware'u ich błędów optymalizacyjnych.

Ostatnio porzuciliśmy z bratem dalszy rozwój swojej aplikacji typu pieszczoch i postanowiliśmy ją przepisać... Korzystając z innych metod parsowania zyskaliśmy ponad dwukrotne zwiększenie szybkości działania aplikacji, da się? -da się, aplikacja nic nie straciła robi to co robiła tyle że znaczniej szybciej.
Zaloguj się, by móc komentować