komentarze
bolonskiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bolonski2014.11.25, 02:40
25#1
czekamy na slajdową odpowiedź AMD
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072014.11.25, 02:56
14#2
Jak wszystko dobrze pójdzie, 20nm APU (Puma+) z zintegrowanym ARM Cortex-A57, będą miały premierę w tym okresie.
Co do praktycznej odpowiedzi na rynku PC-tów...
2016-2017... najwcześniej :(
Źródło : http://pclab.pl/news57597.html
santroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
santro2014.11.25, 03:09
Dobra a gdzie się podziały wersje M ?
Gonzo3211Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gonzo32112014.11.25, 03:30
I tak przełożą.
o1838213Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o18382132014.11.25, 04:11
Kompletnie nie rozumiem tych planów.
Wersje Y i U Skylake mają sens. Wersje H i S już nie bardzo. Jak ktoś kupuje komputer do gier czy do grafiki 3D to kupuje też GPU, a jak komuś na 3D nie zależy to po co mocne zintegrowane GPU.
Do tego jak komuś naprawdę zależy na wydajności to będzie miał do wyboru trochę już stary Haswell-E, Broadwel K, bez DDR4 i bez nowego chipsetu lub Skylake S z zablokowanym mnożnikiem.
W przypadku Atomów to 22nm w przyszłym roku nie będzie bardziej konkurencyjne niż w obecnym a jak wiadomo konkurencyjne nie jest.
piwo1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piwo12014.11.25, 06:35
oj caly rynek cpu teraz tworzy sie pod jak najmniejsze zuzycie energii. stacjonarka lezy i kwiczy. nie wiem czy jest sens budowania modernizowania platformy pc przy takim podejsciu intela i amd. szkoda gadac. zero entuzjazmu i pasji. zadza pieniadza w rynku mobile i nic wiecej.
Dan3kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dan3k2014.11.25, 09:01
o1838213 @ 2014.11.25 04:11  Post: 806062
Kompletnie nie rozumiem tych planów.
Wersje Y i U Skylake mają sens. Wersje H i S już nie bardzo. Jak ktoś kupuje komputer do gier czy do grafiki 3D to kupuje też GPU, a jak komuś na 3D nie zależy to po co mocne zintegrowane GPU.
Do tego jak komuś naprawdę zależy na wydajności to będzie miał do wyboru trochę już stary Haswell-E, Broadwel K, bez DDR4 i bez nowego chipsetu lub Skylake S z zablokowanym mnożnikiem.
W przypadku Atomów to 22nm w przyszłym roku nie będzie bardziej konkurencyjne niż w obecnym a jak wiadomo konkurencyjne nie jest.


np. do streamowania
SerpherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Serpher2014.11.25, 09:04
Oczywiście, nowa podstawka. Co roku będą zmieniać ilość pinów o kilka sztuk w tę i nazad, by jak najwięcej wycisnąć kasy.
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2014.11.25, 09:09
Serpher @ 2014.11.25 09:04  Post: 806093
Oczywiście, nowa podstawka. Co roku będą zmieniać ilość pinów o kilka sztuk w tę i nazad, by jak najwięcej wycisnąć kasy.

Oczywiście po zmianie kontrolera w procesorze na DDR4 na pewno wsadziłbyś procesor do swojej starej płyty z gniazdami DDR3, albo do nowej płyty z gniazdami DDR4 procesor z kontrolerem DDR3.
Słaby troll.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.11.25, 09:56
-3#10
agent_x007 @ 2014.11.25 02:56  Post: 806056
Jak wszystko dobrze pójdzie, 20nm APU (Puma+) z zintegrowanym ARM Cortex-A57, będą miały premierę w tym okresie.
Co do praktycznej odpowiedzi na rynku PC-tów...
2016-2017... najwcześniej :(
Źródło : http://pclab.pl/news57597.html
Na planach AMD nie widać 20 nano w przyszłym roku, niestety coś tam przełożyli, bo prezesa nie zmienia się za friko.
http://vr-zone.com/articles/amd-announces-...zo-l/83951.html
Co do planów intelika, to te Atomy będą miały oczywiście zabójczą konkurencję w postaci 20 nano arm64, a w 2016 to spokojnie już 14 nano, czyli tego przyspieszenia w wydawaniu nie widać i ciekawe co wyjdzie z sofia.
ext2014.11.25, 10:00
''Core M to seria procesorów skierowanych na rynek wydajnych tabletów oraz niskobudżetowych komputerów przenośnych'' - niskobudżetowych komputerów? ostatnio pisaliście coś zupełnie przeciwnego.
BTW: SoFIA to ''owoc'' ''współpracy'' z rockchipem.
ext2014.11.25, 10:02
''Core M to seria procesorów skierowanych na rynek wydajnych tabletów oraz niskobudżetowych komputerów przenośnych'' - niskobudżetowych komputerów? ostatnio o Core M pisaliście tak: ''Niech szczyptą dziegciu w tej beczce miodu będzie informacja, że Core M na razie raczej nie zagości w tabletach i laptopach z niższych przedziałów cen. Układ ten ma być montowany w sprzęcie kosztującym mniej więcej 3000 zł. ''
BTW: SoFIA to ''owoc'' ''współpracy'' z rockchipem.
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.11.25, 10:05
Czytając tego newsa 3 razy się pogubiłem :E Chyba dlatego, że nie warto będzie cokolwiek zmieniać mając Z87 i 4790k :E
Raven07Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raven072014.11.25, 10:07
Non 'K'? To ja podziękuję...
ext2014.11.25, 10:07
o1838213 @ 2014.11.25 04:11  Post: 806062

W przypadku Atomów to 22nm w przyszłym roku nie będzie bardziej konkurencyjne niż w obecnym a jak wiadomo konkurencyjne nie jest.

Wydajność i efektywność energetyczna obecnych bay trial jest bardziej niż zadowalająca nawet w kontekście 2015 więc i next geny tym bardziej będą dawały radę. Nie to jest problemem intela a raczej hermetyczność Samsunga i Apple'a. Intel liczy na to, że SoFIA zawojuje przynajmniej rynek chiński.
Ja aviZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ja avi2014.11.25, 10:20
-5#16
To się Zdenerwowałem. Po co kupowałem 4690k tydzień temu
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.11.25, 10:53
I znowu blokada podkręcania, za kilkaset Mhz wołają kilak setek więcej.

DO tego znowu nieprzydatne większości zintegrowane GPU, tym razem jeszcze mocniejsze, więc pewno i droższe, no po co to komu.

Jeszcze dojdzie do tego, że intel będzie wbudowywał gpu o wydajności jakiegoś amd7850, no masakra, gdzie to się skończy, kto i po co chce za to bulić, skoro NAJMOCNIEJSZE cpu mają najlepsze gpu - to nie ma sensu, bo jak ktoś kupuje mocny cpu to i kupi dedykowany mocny gpu, jak już to powinno być na odwrót, mocne gpu w tańszych prockach, podstawowe w topowych.

Ale nie, ważniejsza jest żądza pieniądza niż jakakolwiek logika.
TomcatZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tomcat2014.11.25, 11:04
Broadwell K może być ostatnim odblokowanym intelem na najbliższe lata?

Wrócimy do kręcenia szyną ?

CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32014.11.25, 12:24
Hamil_Hamster @ 2014.11.25 09:09  Post: 806099
Serpher @ 2014.11.25 09:04  Post: 806093
Oczywiście, nowa podstawka. Co roku będą zmieniać ilość pinów o kilka sztuk w tę i nazad, by jak najwięcej wycisnąć kasy.

Oczywiście po zmianie kontrolera w procesorze na DDR4 na pewno wsadziłbyś procesor do swojej starej płyty z gniazdami DDR3, albo do nowej płyty z gniazdami DDR4 procesor z kontrolerem DDR3.
Słaby troll.

he.. to akurat był plus starych rozwiązań z mostkiem północnym, można było kupić płytę główną z slotami DDR2/DDR3 i było ok. A dziś dupa, zmiana CPU to zmiana praktycznie całego kompa, oczywiście z różnych powodów.
RyuhoshiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryuhoshi2014.11.25, 12:37
Ja avi @ 2014.11.25 10:20  Post: 806129
To się Zdenerwowałem. Po co kupowałem 4690k tydzień temu

Akurat to świetny procesor, nie żałuj zakupu. Jedyne co możesz sobie wyrzucać to najgorszy moment na zakup, bo w tej chwili są chyba najdroższe w ciągu całego roku.
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.