komentarze
mlekopan16Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlekopan162014.10.15, 11:46
21#1
Konkurencja w postaci SSD nadchodzi to muszą robić coś nowego bo ostatnio był zastój trochę na rynku HDD.
Dla nas to dobre wieści :)
KitsufanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kitsufan2014.10.15, 12:11
Technologia HARM :D
*Konto usunięte*2014.10.15, 12:14
17#3
Dyski twarde dla mnie cały czas są droższe teraz niż przed powodzią. Kupiłem F4 bodaj za 220zł=250zł 2TB, dziś taki dysk takiej jakości... hm WD RED? kosztuje swoje.

Może większe pojemności wymuszą spadek cen... ale przez tyle lat i wciąż tak drogo to jest chore...
Oni sami chcą by SSD im wpakowało gwóźdź.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2014.10.15, 12:20
Aaaa, dysków 3,5';) Bo już teraz można zrobić dyski po 1000500100900TB tyle, że nie byłyby to rozwiązania funkcjonalne;)
palel47Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
palel472014.10.15, 12:21
-2#5
Jak ssd nie będzie max 2x droższe od hdd przy tej samej pojemności to hdd nie ma żadnej konkurencji.
Maniak1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Maniak19872014.10.15, 12:26
14#6
palel47 @ 2014.10.15 12:21  Post: 793307
Jak ssd nie będzie max 2x droższe od hdd przy tej samej pojemności to hdd nie ma żadnej konkurencji.


Dysk klasyczny prawdopodobnie zawsze będzie górował bo w przypadku awarii masz dane dalej na talerzu i można je odzyskać.
aleck156Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aleck1562014.10.15, 12:30
@Maniak:
A ile kosztuje takie odzyskiwanie ? To już lepiej machnąć RAID1 z 3-4 dysków, w razie zgonu wymiana jednego będzie zdecydowanie tańsza niż odzyskiwanie.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.10.15, 12:51
-3#8
Talerze z platyny, no to podziękował, metal szlachetny droższy od złota?
YxilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Yxil2014.10.15, 13:04
14#9
motiff @ 2014.10.15 12:51  Post: 793336
Talerze z platyny, no to podziękował, metal szlachetny droższy od złota?


Ze stopu platyny, więc może być jej tam równie dobrze 1%
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.10.15, 13:14
aleck156 @ 2014.10.15 12:30  Post: 793320
@Maniak:
A ile kosztuje takie odzyskiwanie ? To już lepiej machnąć RAID1 z 3-4 dysków, w razie zgonu wymiana jednego będzie zdecydowanie tańsza niż odzyskiwanie.

zależy jak poważne uszkodzenie
czasem wystarczy wymienić wierzchnią elektronikę czasem otworzyć i zczytać a czasem odzyskiwać zaawansowanymi technikami z powierzni
pierwsze dwa są naprawde tanie ostatnia idzie w setki zł za megabajt
ale w przypasku uszkodzenia sterownika SSD jestes udupiony, sam producent nawet nie pomoże
ale podzielam opinie że HDD jest drogie
a SSD spędza sen z powiek producentom talerzowców
już teraz w wysku o objętości HDD można zmieścić bardzo pojemny SSD, ale trend kształtuje się na montaż pod PCIe ponieważ sata nie wyrabia
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.10.15, 13:19
aleck156 @ 2014.10.15 12:30  Post: 793320
@Maniak:
A ile kosztuje takie odzyskiwanie ? To już lepiej machnąć RAID1 z 3-4 dysków, w razie zgonu wymiana jednego będzie zdecydowanie tańsza niż odzyskiwanie.

Nie ważne ile, ważne, że przy ssd stracisz dane bez żadnej opcji, a jak już wybulisz kilka razy tyle, choć z tym raid masz rację.
max-bitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
max-bit2014.10.15, 14:05
-2#12
u... ale mi nowość ja już o takich pomysłach to słyszałem ni mniej ni więcej z 10 - 15 lat temu :) na łamach jakiegoś Chipa Entera czy czegoś podobnego :)
Może wtedy nie było 'odpowiednich' laserów choć nie koniecznie.
Jedno jest pewne takie rozwiązanie skróci to żywot takiego dysku.
Nie wiem 'jakie' to będą lasery, ale współczesne lasery (takie montowane w BD) po ni mniej ni więcej po 1000 - 2000 h robią fik :)
Ale jak tam nam zje 15 TB w cyber przestrzeni to będzie ZONK, bo zdychający laser coś zle przygrzeje głowica coś zle zapisze i będzie po zawodach.
Na to wszystko się nakłada mechanika itd. ....
Ech kiedy były te czasy gdzie się kupiło seagata i działał latami teraz KUP i modły aby cośik nie zdechło.
Bono[UG]Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bono[UG]2014.10.15, 14:08
szefons @ 2014.10.15 13:19  Post: 793353

Nie ważne ile, ważne, że przy ssd stracisz dane bez żadnej opcji, a jak już wybulisz kilka razy tyle, choć z tym raid masz rację.

Na pewno bez żadnych? Firmy odzyskujące dane mają w cennikach wymieniane ssd i nie tylko w przypadku uszkodzeń logicznych.
platfus_the_endZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
platfus_the_end2014.10.15, 14:36
-6#14
Kto wam naopowiadał, że padniętego SSD nie da się zczytać ? Jak będą robione w jednym kawałku krzemu to pewno tak będzie, ale póki co - SSD składa się z kilku osobnych układów scalonych, to zawsze da się zczytać z układu który nie padł.

Kto wie, czy układy nie są dublowane w opakowaniu, i Konsument widzi fizycznie tylko część oficjalną, która ma swój klon, który paść nie może, bo jest zrobiony w innej technologii ?

Sądzicie, że CIA dopuściłoby do sprzedaży coś, czego nie da się podglądnąć ? Nawet zwykły sprzęt WiFi jest dopuszczony do sprzedaży, pod warunkiem że producent poda klucze Panom w Czarnych Okularach. Mity o tym, że zaszyfrowanie dysku popularnym programem do szyfrowania czyni go bezpiecznym - też są jedynie mitami.

Żyjecie w Matrixie i Pernamentnej Inwigilacji. Indywidualne numery zaszyte w każdym procku Intela i AMD (od jakiś 15 lat) nie są wymysłem pisarzy literatury szpiegowsko-sensacyjnej ...
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.10.15, 15:39
Yxil @ 2014.10.15 13:04  Post: 793341
motiff @ 2014.10.15 12:51  Post: 793336
Talerze z platyny, no to podziękował, metal szlachetny droższy od złota?


Ze stopu platyny, więc może być jej tam równie dobrze 1%

No co stop to nie 1%, bo nie nazwaliby tego stop platyny tylko domieszka do stopu z innego metalu. Mnie to już nie interesuje ile tych procent, talerze wymiękają, ceny w górę.
*Konto usunięte*2014.10.15, 15:54
platfus_the_end @ 2014.10.15 14:36  Post: 793391

... Indywidualne numery zaszyte w każdym procku Intela i AMD (od jakiś 15 lat) nie są wymysłem pisarzy literatury szpiegowsko-sensacyjnej ...


Jakie są tego konsekwencje?
jkbrennaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jkbrenna2014.10.15, 16:08
-1#17
Pies SSDHD, niedzwiedzia gryzie HDD, ale jakos mu nie bardzo szkodzi..
VP11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VP112014.10.17, 08:57
Yxil @ 2014.10.15 13:04  Post: 793341
motiff @ 2014.10.15 12:51  Post: 793336
Talerze z platyny, no to podziękował, metal szlachetny droższy od złota?


Ze stopu platyny, więc może być jej tam równie dobrze 1%

Dla mnie ze stopu platyny oznacza ze zawartosc platyny jest wiecej niz innych dodatkowych skladnikow/skladnika. Inaczej to juz bylby stop ze stali, miedzi, niklu czy innego pierwiastka z dodatkiem platyny. I musi miec przedewszystkim metaliczna osnowe. Taka prosta definicja.

Wiec dla mnie tej platyny moze byc nawet conajmniej 50%. A to juz duzy koszt.
Zaloguj się, by móc komentować