Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
kadajo (2014.10.27, 10:07)
Ocena: 3
#41

0%
Garwar @ 2014.10.26 19:25  Post: 796567
SKEMP @ 2014.10.26 15:10  Post: 796539
Rodzice kupili w avansie plazmę, Panas ZT60, zapłacili coś koło 10000zł. Miała mieć przepracowane 400h, a miała 800h, w dodatku cały czas na stacji 'ESKA TV', bo tato mówił, że pilot był nieotwierany, a jak kupowali to ta stacja była włączona. Powstał powidok. Na szczęście już schodzi, nadal go widać, ale w yraźnie mniej, czego świadkiem jestem ja sam. Swoją drogą nieprawdopodobne, 800H na plaźmie i się nie wypalił na stałe. Także radzę Wam dokładnie sprawdzać sprzęt, szczególnie ten 'powystawowy'.

E: Swoją drogą kilkukrotnie w sieciówkach widziałem aparaty na wystawie, które dało się włączyć i nawet zrobić zdjęcie. W sklepach fotograficznych aparaty są w gablotach i sprzedawca pozwoli co najwyżej zajrzeć przez wizjer.


EDIT: A tak wogóle to kiedy monitory OLED do PC-tów będą. Tutaj to się dopiero sprawdzi, w końcu CRT się doczeka godnego następcy :F


Pewnie nigdy a przynajmniej nie szybko, pamiętaj ze w tym momencie ekrany OLED wypalają się znacznie szybciej niż Plazmowe, w monitorze który będzie praktycznie cały czas wyświetlał statyczne obiekty takie jak pasek Windows itp. masz gwarantowane wypalenie w ciągu kilku miesięcy pracy. Może kiedyś doczekamy się paneli OLED które będą na tyle żywotne ze ten problem będzie nie istotny ale na dziś dzień nie ma takiej możliwości a używanie na stale panelu OLED jako monitora jest ryzykowne..
michalpl7 (2014.10.27, 10:34)
Ocena: 3
#43

0%
redlum @ 2014.10.26 22:20  Post: 796589

przecież dell sprzedaje to na oddzielnej stronie - tylko że na allegro pełno jest sprzętu refurbish na którym pośrednicy chcą jeszcze zarobić


Ok niech sprzedaje, ale tylko tam powinien upychać ten sprzęt a nie wrzucają go ludziom na siłę co właśnie kupili nowy sprzęt, to już nie jest w porządku.
Avalanc (2014.10.27, 10:39)
Ocena: 4
#44

33%
adamos @ 2014.10.27 10:07  Post: 796663
Ja nie mogę. To oznacza, że trolling w Polsce osiągnie szczyt. Znam setki takich co lubią sobie poużywać sprzęt przez tydzień, nałapać wirusów i zwrócić bo powiedzą, że laptop nie spełnia ich oczekiwań i działa beznadziejnie.
Jaki z tego morał? Masz sklep internetowy to lepiej go zamknij.


Musisz mieć dużo znajomych.
Ja znam co najmniej paręnaście sklepów, które nawet dobrze opisu produktów nie potrafią przygotować. Błędy w opisach, specyfikacji, pomylone modele to norma, byle szybciej opchnąć jakiemuś kretynowi.

Anegdota.

Byłem któregoś razu przypadkiem w salonie Komputronika w Łodzi w Manufakturze. Zobaczyłem tam telefon, który mi się spodobał i byłem gotów go kupić, chociaż zwykle kupuję wszystko wysyłkowo. Poprosiłem więc sprzedawcę by mi go pokazał. No to wyjął go z pudełka. Poprosiłem po chwili by mi go włączył bym mógł sprawdzić że jest sprawny i wszystko działa. A ten że nie może tego zrobić i mogę sobie tylko tak na niego popatrzeć, zasłaniał się polityką firmy. Dobitnie skomentowałem taką politykę firmy i wyszedłem.
Makavcio (2014.10.27, 11:20)
Ocena: 6
#45

0%
Bardzo fajny artykuł. Dużo dobrej, solidnej wiedzy. Najlepszy tekst na labie od bardzo długiego czasu.
Jedna tylko maleńka moja uwaga. Bez cienia hejtu, nie jako żaden przytyk. Panie Piotrze, w ramach ćwiczenia warsztatu, wziąć swój tekst i skrócić go o 30% procent. Gwarantuję, że nie zniknie z niego żadna ważna informacja, a będzie można wyeliminować trochę powtórzeń i kręcących się w kółko zdań ale-lecz.


A co do samej treści, kilka miesięcy temu znalazłem 'powystawowego' Nexusa 7 na Allegro. Mniej więcej za pół ceny nowego urządzenia. Tablet był w stanie idealnym, na pełnej gwarancji, chociaż z ładowarką nie nadająca się do polskich gniazdek. Na 99% refurbished from Italy.
Jeśli tylko takie zakupy są robione z głową, naprawdę można korzystać. Nie wyobrażam sobie, bym w innym wypadku wydał kilkaset złotych na możliwość oglądania youtube do śniadania.
Makavcio (2014.10.27, 11:22)
Ocena: 2
#46

0%
Tak może jeszcze tylko na marginesie dodam, że niemal całe ustawodawstwo w tym temacie związane jest z dostosowywaniem polskiego prawa do standardów unijnych i pewnie nic by z tego nie było, gdyby nie UE.
kozioolek (2014.10.27, 11:38)
Ocena: 3
#48

0%
trOLLO @ 2014.10.27 06:27  Post: 796625
'Stop! Właśnie popełniasz błąd, bo sprawisz, że telewizor najpewniej zostanie przekazany do serwisu, a sprzedawca będzie mieć 2 tygodnie na ustosunkowanie się do reklamacji, z wykorzystaniem praw wynikających z umowy gwarancyjnej.'

Większej bzdury dawno nie czytałem :/ . Okres 2 tygodni na ustosunkowanie się do roszczeń klienta, sprzedawca ma w przypadku reklamacji z ustawy konsumenckiej, a nie reklamacji gwarancyjnej. W przypadku GWARANCJI, gwarantem jest producent sprzętu i to on odpowiada i NIE MUSI odpowiadać w czasie dwóch tygodni. Jak ktoś składa reklamację z tytułu GWARANCJI to obowiazuje go to co producent sprzętu zapisał karcie gwarancyjnej - czyli jeżeli mamy tam zapis że naprawa będzie trwać np. do 90 dni to tyle może trwać - koniec i kropka :D. Nie wprowadzajcie proszę ludzi w błąd. Generalnie, cały ten artykuł ma parę takich 'kwiatuszków' :/

14 dni to czas w którym sprzedawca powinien ustosunkować się do zgłoszonej niezgodności towaru z umową .Ustawa nie precyzuje czasu załatwienia sprawy:)
radek_z (2014.10.27, 11:54)
Ocena: 0
#49

0%
Mogę się mylić, bo nie mam w tym momencie czasu sprawdzić jak to jest w oryginale zapisane w przepisach, ale wydaje mi się że przy zakupie poza sklepem klient ma możliwość zwrotu bez podania przyczyny zakupionego towaru, ale 'wstanie nie wskazującym na użycie'. Odprute metki z ubrań, zdjęte folie ochronne z urządzenia, wszystko to może dyskwalifikować urządzenie jako nadające się do zwrotu.

Sklepy to nie wypożyczalnie. Te kilka dni jest dane klientowi na to aby zastanowił się czy dokonał potrzebnego zakupu, bo zakupy w domu robi się bardziej impulsywnie. Także aby zobaczyć czy zakupiona rzecz odpowiada naszym wyobrażeniom gdy oglądaliśmy ją na zdjęcia w Internecie. Bo przecież dana rzecz może być mniejsza lub większa niż nam się wydawało po zdjęciu na stronie, mieć nieco inny kolor niż widziany na ekranie monitora, lub po prostu na zdjęciu prezentowało się solidnie, a po wzięciu do ręki widać ze jest to bubel wykonany z kiepskiej jakości materiałów.

Chodzi po prostu o możliwość dotknięcia/obejrzenia zakupu na takiej samej zasadzie jakbyśmy to robili w sklepie i podjęcie ostatecznej decyzji. Ale nie o to ze mogę sobie kupić aparat, pojechać z nim na wakacje, wytrzepać kilka tysięcy zdjęć, po czym ładnie zapakować i odesłać, bo jednak mi nie odpowiada.
Arachnid (2014.10.27, 11:59)
Ocena: 4
#50

0%
Ostrożnie z tym artykułem. Strona 5 wprowadza czytelnika w błąd. Reklamując towar z tytułu niezgodności towaru z umową NIE MOŻNA ŻĄDAĆ ZWROTU PIENIĘDZY !!!

Przy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową należy żądać wymiany towaru na nowy (sklep nie ma prawa określać formy reklamacji i sposobu jego rozwiązania więc niech nikt nie da sobie wcisnąć, że wymiana jest niemożliwa).

Dodatkowo należy reklamować dany przedmiot na SWOIM druku a nie zgadzać się na druk ze sklepu. Często sklepy (np EURO RTV AGD) ma w swoich pismach pułapki jak własnie oczekiwania klienta co do zwrotu pieniędzy co po zaznaczeniu daje sklepowi możliwość 'olania' tego co klient chce i odrzucenia reklamacji. Nie dajcie się nabrać sklepy tych druków nie mają dla waszej wygody. Dodatkowo sklep nie ma prawa wymusić reklamacji na ich druku a mają obowiązek przyjąć wasz. Jeżeli bardzo się upierają to mogą sami wypełnić swój druk lub można samemu go wypełnić i w odpowiednich polach napisać 'jak w załączniku'. Po czym podpiąć swoje pismo do sklepowego.

Żądać zwrotu ceny, czyli skutecznie odstąpić od umowy, można jedynie wtedy, gdy faktycznie uzasadnione jest przynajmniej jedno z trzech:
1) naprawa albo wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,
2) sprzedawca nie zdoła naprawić albo wymienić rzeczy w odpowiednim czasie,
3) naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności.
Podstawa prawna: art. 8 ust. 4 (Dz. U. Nr 141, poz. 1176).

Więcej można przeczytać tutaj:
https://docs.google.com/document/d/1kzac7l...GJqvVkWsNI/edit
samtech84 (2014.10.27, 12:01)
Ocena: 0
#51

0%

michalpl7 @ 2014.10.26 20:49  Post: 796580
Dodam od siebie jeszcze taką jedną 'ciekawą' historyjkę z refurbished. Kolega kupił monitor Della z gwarancją Next Business Day ( czyli teoretycznie w razie usterki wymiana następnego dnia ). Pech chciał, że po drugim wyłączeniu urządzenia wyszła czerwona pionowa krecha przez cały ekran. Skontaktował się z serwisem i oczywiście dostał następnego dnia 'nowy' monitor, ale na szczęście go dokładnie obejrzeliśmy i się okazało, że był refabrykowany ( 2 lata starszy, prawdopodobnie z Rosji ), także zapewne cała elektronika w środku pracowała ok. 2 lata. W ciągu 1 dnia jego monitor postarzałby się o 2 lata, na szczęście zrobił ogromną aferę i udało się to załatwić jak należy, ktoś inny może mieć mniej szczęścia lub najprościej w świecie tego po prostu nie zauważyć. Moim zdaniem to chamstwo, powinni robić jak Apple i sprzedawać taki sprzęt taniej na specjalnej stronie.


Wystarczyło spojrzeć na warunki gwarancji NBD, tam jest wszystko dokładnie napisane na czym polega.

platfus_the_end (2014.10.27, 12:20)
Ocena: 3
#52

0%
Jak widać, prawnicy zatrudnieni w poniższej instytucji (zapewne wysoko opłacani z naszych podatków)
http://www.sejm.gov.pl/kancelaria/podstrony/bl.htm
wypichcili Ustawę o Cenach, której przepis (art.12) stoi w ewidentnej sprzeczności z Kodeksem Cywilnym (art.86 §21). Sprzeczność jest tak oczywista, że aż SN musiał robić prawne wygibasy w postaci tzw. rażącego błędu sprzedawcy, żeby sprawę jako tako wyprostować.

Co do meritum : jak już inni wspominali to jeśli w sklepie zażądacie zwrotu kasy (z tytułu niezgodności towaru z umową) to sprzedawca zaproponuje wam zwrot kasy TYLKO jeśli nie ma takiego samego towaru w magazynie. Bo jeśli ma taki sam towar - to wam wymieni i tyle. Ale najczęściej wyśle do naprawy.
Arachnid (2014.10.27, 12:38)
Ocena: 3
#53

0%
radek_z @ 2014.10.27 11:54  Post: 796704
Mogę się mylić, bo nie mam w tym momencie czasu sprawdzić jak to jest w oryginale zapisane w przepisach, ale wydaje mi się że przy zakupie poza sklepem klient ma możliwość zwrotu bez podania przyczyny zakupionego towaru, ale 'wstanie nie wskazującym na użycie'. Odprute metki z ubrań, zdjęte folie ochronne z urządzenia, wszystko to może dyskwalifikować urządzenie jako nadające się do zwrotu.


Nie do końca. Po zakupie masz prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni. Natomiast przedmiot zakupiony masz prawo używać w ramach zwykłego zarządu. Sklep który ma w regulaminie informację że sprzęt musi wrócić nienaruszony albo nieotwierany naraża się na dość poważne kary za używanie klauzul niedozwolonych.

Więcej można przeczytać na stronie UOKiK a konkretnie klauzule niedozwolone nr:

2483 - 'Zwracany produkt nie może nosić śladów używania, być uszkodzony, dotyczy także opakowania'

4000 - 'Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku 'O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny' klient może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Artykuły muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 5 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu. Koszt dostawy i odesłania towaru nie podlega zwrotowi'

5624 - 'Zwroty akceptowane są tylko w przypadku towaru (…) oryginalnie opakowanego wraz ze stosownymi dokumentami (…). Każdy element musi być (…) fabrycznie zapakowany, towar dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym. W przypadku niespełnienia powyższego warunku towar nie zostanie przyjęty.'
Prawdopodobnie jest tego więcej, ale na pamięc wszystkich nie znam :)

Warto poczytać rejestr dostępny na stronie UOKiK. Można się wielu fajnych rzeczy dowiedzieć.
Ravir (2014.10.27, 12:44)
Ocena: 3
#54

0%
Jedna UWAGA - powołując się na Niezgodność Towaru z Umową - to Sprzedawca DECYDUJE czy odda nam kasę, naprawi sprzęt czy wymieni na nowy.

My możemy żądać tego (najlepiej pisemnie, za potwierdzeniem - sklep MUSI nam potwierdzić) - ALE - sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na USTOSUNKOWANIE SI do naszych żądań. Jeśli w ciągu 14 dni nie odpowie - to przynaje nam rację.

Może Od ręki - nam dać pismo w którym stwierdza, że NAPRAWI sprzęt lub wymieni na nowy - a nie zwróci nam kasy. I ma do tego prawo - a my nie możemy żądać oddania pieniędzy.

Czas naprawy - tu NIE MA - określonego czasu - w przepisach pisze o 'rozsądnym' czasie - z orzeczeń sadów wynika, że typowo przyjmuje się 14 dni.
Arachnid (2014.10.27, 13:05)
Ocena: 0
#55

0%
Ravir - możesz podać podstawę prawną twojego stwierdzenia ?

Jesteś w błędzie sprzedawca nie może nic zrobić sam on może tylko ustosunkować się do żądań (negatywnie lub pozytywnie). Przytoczę tutaj cytat z poradnika:

Sprzedawca nie może samowolnie zmienić żądania kupującego. Gdy towar jest niezgodny z umową, to kupujący ma do wyboru żądanie albo wymiany na nowy, albo nieodpłatnej naprawy. Wybór którejś z tych możliwości należy do kupującego. Najlepiej go dokonać, składając lub wysyłając sprzedawcy odpowiednie pismo. Sprzedawca nie może sobie dowolnie wybrać ani narzucić kupującemu wygodniejszego dla sklepu wariantu załatwienia reklamacji.

Może się jednak zdarzyć, że naprawa albo wymiana nie są możliwe albo wymagają poniesienia nadmiernych kosztów (przy ocenie, czy rzeczywiście tak jest, bierze się pod uwagę wartość towaru, gdyby był on zgodny z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także ewentualne niedogodności dla kupującego).

Jeśli sprzedawca powołuje się na takie okoliczności, to powinien o tym powiadomić kupującego i pozostawić mu swobodę podjęcia decyzji, a nie bez jego wiedzy wysyłać towar do naprawy.

Przed samowolą sprzedawcy interesy kupującego najlepiej zabezpiecza art. 8 ust. 3-4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
True Wonsz (2014.10.27, 13:22)
Ocena: 0
#56

0%
Pierwsza część (o możliwości kupna sprzętu odnowionego i o tym, jak to robić z głową) fajna i ciekawa. Drugą... hmmm... należało dać do sprawdzenia Gordonowi przed publikacją, mniej nieścisłości (a czasem zwykłych błędów) by było ;)
No i nawet jeśli parę trafnych stwierdzeń się w tekście znalazło, to i tak jakieś 10 lat za późno - ustawy, o których mowa (O ochronie niektórych (...) i o szczególnych warunkach (...) ) i tak tracą moc 25 grudnia, akurat jest dość czasu na napisanie nowego poradnika ;)
Derdi (2014.10.27, 13:50)
Ocena: 5
#57

0%
Więcej takich artykułów! Dawno nie czytałem na labie tekstu na poziomie. Staracje się edukować konsumentów, bo mam wrażenie, że większość osób nie ma świadomości swoich praw. Uważam, że na poziomie szkoły średniej powinny występować elementy prawa.
barnap (2014.10.27, 14:23)
Ocena: 4
#58

0%
Bardzo dobry i przydatny artykuł, więcej takich PCLabie!
Esper (2014.10.27, 14:27)
Ocena: 1
#59

0%
Bardzo mi się spodobał punkt o błędzie sprzedawcy w cenie. A kto mi powie jak sąd by zinterpretował zamównienie patelni za 0zł http://www.luxnaczynia.pl/p2629,pentolpres...0cm-j01020.html
jeśli ta cena widnieje w sklepie od miesięcy i jako uczciwy klient prosiłem sklep o podanie prawdziwej ceny - bez skutku :>
lukeee (2014.10.27, 15:58)
Ocena: 3
#60

0%
E: Swoją drogą kilkukrotnie w sieciówkach widziałem aparaty na wystawie, które dało się włączyć i nawet zrobić zdjęcie. W sklepach fotograficznych aparaty są w gablotach i sprzedawca pozwoli co najwyżej zajrzeć przez wizjer.


No ale nie usprawiedliwia to faktu zrobienia 23 000 zdjęć.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 25
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane