komentarze
SPYCHCIOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SPYCHCIO2014.09.03, 00:39
Już biegnę po 3 sztuki :D
assireZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
assire2014.09.03, 00:46
11#2
AMD chyba sobie założyło 'Kup dwie nasze karty w cenie jednej od konkurencji'
BluFoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BluFox2014.09.03, 08:40
-9#3
SebZMCZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SebZMC2014.09.03, 08:48
Tak, kupujcie od razu 10.. jasno widać, jak nas nV i AMD dyma z cenami, skoro wycenili R9 295X2 na 1000 dolarów i dalej mają na tym zarobek
*Konto usunięte*2014.09.03, 08:55
-5#5
SebZMC @ 2014.09.03 08:48  Post: 781053
Tak, kupujcie od razu 10.. jasno widać, jak nas nV i AMD dyma z cenami, skoro wycenili R9 295X2 na 1000 dolarów i dalej mają na tym zarobek

Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2014.09.03, 09:21
Za 1000$ ta karta może mieć sens - biorąc pod uwagę cenę 2 kart + ekstra chłodzenie wyjdzie podobnie.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2014.09.03, 09:50
SunTzu @ 2014.09.03 08:55  Post: 781054
SebZMC @ 2014.09.03 08:48  Post: 781053
Tak, kupujcie od razu 10.. jasno widać, jak nas nV i AMD dyma z cenami, skoro wycenili R9 295X2 na 1000 dolarów i dalej mają na tym zarobek

Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.


Dokładnie. Nie wiem jak z marżami AMD, ale NV chyba ponad 50% ma już od dawna, czyli ponad 100% narzutu. Mają z czego schodzić i rypią nas ile wlezie. Tyle, że podawanie marży na zach. nie powoduje linczu w internecie, tak jak to ma miejsce w Polsce (ostatnio LPP podało, że mieli 60% marży i w komentarzach się zagotowało....swoją drogą teraz widać, że przeceny 70-80% w sklepach pozostawiają nadal zysk o jakim wielu tylko śni, a wyprodukowanie koszuli za 50zł kosztuje co najwyżej 15-20zł). Ja jako przedsiębiorca wcale się nie gniewam za to, bo ten wskaźnik pokazuje jak dobrze zarządzana jest firma i jak znakomicie sobie radzi na rynku.
*Konto usunięte*2014.09.03, 11:20
Dokładnie chyba nie, bo lecą na mnie totalne minusy.
Marża w tym biznesie musi być duża, bo ogromne koszta są R&D, marketingu...

AMD przy wpływach na poziomie 1,5mld miało zaledwie 60mln zysku operacyjnego. Rentowność marna, zerowa...
NV natomiast wpływach 1,1mld ma 160mn zysku operacyjnego... też średnio... Rentowność tak niska to nie jest coś czym należy się chwalić. Większe mają firmy górnicze w czasie hossy...

Apple 37mld i zysk operacyjny na poziomie 10mld...
Intel 14mld i zysk operacyjny 4mld
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.09.03, 11:44
-1#9
Mogliby dorzucić jakieś kupony rabatowe na przydomowe elektronie ;)
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.09.03, 11:49
SunTzu @ 2014.09.03 08:55  Post: 781054
Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.
Raporty, o których mówisz, tworzone są w oparciu o prawo amerykańskie. Oznacza to, że w koszty można wpisywać prawdziwe cuda na kiju. Dam ci przykład numeru, jaki przed kilkoma laty wykręcili bodajże panowie z HP. Zamierzali wejść z czymś 'innowacyjnym' na rynek telefonów komórkowych. Okazało się jednak, ze ich pomysł, już na lewo i prawo opatentowany, nie wypali. W związku z tym zrezygnowali z de facto bezużytecznych patentów, co wycenili na stratę rzędu kilkuset milionów dolarów, a potem w straty wpisali także planowane zyski ze sprzedaży telefonów z nową, bliżej nieokreśloną technologią. Kolejne kilkaset baniek.

Historyjkę opowiadam, bo bez bardzo dokładnego wczytania się w takie raporty, są one całkowicie bezwartościowe. Zwłaszcza dla laika w kwestii amerykańskiej sprawozdawczości finansowej. Właśnie coś takiego ludzie mają na myśli, kiedy mówią, że 'wielkie korporacje nie płacą podatków'. Wykazują sztuczne straty, dzięki czemu nie mają zysku do opodatkowania.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.09.03, 11:57
SunTzu @ 2014.09.03 11:20  Post: 781106
Dokładnie chyba nie, bo lecą na mnie totalne minusy.
Marża w tym biznesie musi być duża, bo ogromne koszta są R&D, marketingu...

AMD przy wpływach na poziomie 1,5mld miało zaledwie 60mln zysku operacyjnego. Rentowność marna, zerowa...
NV natomiast wpływach 1,1mld ma 160mn zysku operacyjnego... też średnio... Rentowność tak niska to nie jest coś czym należy się chwalić. Większe mają firmy górnicze w czasie hossy...

Apple 37mld i zysk operacyjny na poziomie 10mld...
Intel 14mld i zysk operacyjny 4mld

tylko ile AMD pakuje w R&D a ile nVidia?
AMD ma nowe x86, własne ARM, GPU, rozwiązania serwerowe, przeprojektowanie układów z TMSC na GloFo
a nVidia - GPU, własne ARM (na ukończeniu) i technologie programistyczne.
A Apple - tam trzon przychodów jest z iTunes i app store - tam to są ogromne nakłady na R&D :E
Intel - głównie łoży na nowe procesy technologiczne i super materiały termiczne, które wsadzi pod IHS :E
*Konto usunięte*2014.09.03, 19:28
@up
AMD jeszcze nie ma własnych ARMów, a je stosuje po to by nie musieć projektować własnych układów :P Więc to cięcie kosztów....


NV też ma rozwiązania serwerowe i nawet był w chinach super komputer oparty o tegry+tesle... ale nie pamiętam dobrze, więc wybacz. W dodatku NV ma własne rdzenie tak jak Qualcomm... choć 10 różnic nie pokażę... współtworzyło ARMv8.

Podsumowując jeszcze przed keplerem AMD pakowało w RD 2x tyle co NV, dziś jest to mniej i bodaj 100mln więcej.
NV za to pakowało 2x tyle w marketing :)
Intel - głównie łoży ...super materiały termiczne, które wsadzi pod IHS :E

Dobre :P
*Konto usunięte*2014.09.03, 19:30
Makavcio @ 2014.09.03 11:49  Post: 781127
SunTzu @ 2014.09.03 08:55  Post: 781054
Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.
Raporty, o których mówisz, tworzone są w oparciu o prawo amerykańskie. Oznacza to, że w koszty można wpisywać prawdziwe cuda na kiju. Dam ci przykład numeru, jaki przed kilkoma laty wykręcili bodajże panowie z HP. Zamierzali wejść z czymś 'innowacyjnym' na rynek telefonów komórkowych. Okazało się jednak, ze ich pomysł, już na lewo i prawo opatentowany, nie wypali. W związku z tym zrezygnowali z de facto bezużytecznych patentów, co wycenili na stratę rzędu kilkuset milionów dolarów, a potem w straty wpisali także planowane zyski ze sprzedaży telefonów z nową, bliżej nieokreśloną technologią. Kolejne kilkaset baniek.

Historyjkę opowiadam, bo bez bardzo dokładnego wczytania się w takie raporty, są one całkowicie bezwartościowe. Zwłaszcza dla laika w kwestii amerykańskiej sprawozdawczości finansowej. Właśnie coś takiego ludzie mają na myśli, kiedy mówią, że 'wielkie korporacje nie płacą podatków'. Wykazują sztuczne straty, dzięki czemu nie mają zysku do opodatkowania.


Czyli prędzej czy później wyjdą trupy z szafy... prawda taka, że AMD o ile ma zysk to jest on minimalny i od lat mają raz zysk/raz stratę.
Zaloguj się, by móc komentować