Jedyny 'master' to tu jest Vega Master Troll (poproszę o ładny obrazek).
Musiałem kalendarz sprawdzić czy nie weekend przypadkiem i newsman pod wpływem tekst spłodził .
Zresztą mamy dyskretnie puszczone oczko do czytelnika:
'Wkładanie kija w mrowisko nie zawsze wychodzi na zdrowie, ale czasami nie można się oprzeć.'
A wy łykacie przynętę i tańczycie jak zagrają.
Playstation to przede wszystkim wykorzystanie wszystkich rdzeni CPU (wielowątkowość) w silnikach, biblioteki SCE, asembler, Linux i NaughtyDog. Porównywanie mocy jest bez sensu bo tu jest inny dostęp do sprzętu. Juz w PS3 mozna było wysyłać bezpośrednio polecenia do GPU via DMA calls.
Natomiast co do SteamPC. Oglądałem ostatnio prezentację Steam Devs i Nvidia na temat OpenGL. Padło tam pytanie odnośnie wielowątkowości multidraw calls. Odpowiedź była taka: komunikacja pomiędzy CPU i GPU nadal jest jednowątkowa nawet w najnowszych GPU
44:00 https://www.youtube.com/watch?feature=play...eNzgiJ8I#t=2634
Ponadto najnowsze rozszerzenia OpenGL tak naprawdę działać potrafią na kartach ery 2005.
Natomiast w PS4 bardzo możliwe, ze dzięki HSA 2.0 i rozbudowanemu pipeline pomiędzy CPU i GPU problem ten nie występuje (64 kolejki zadań). Jestem przekonany na 99%, ze tak jest bo dla SONY zawsze najważniejsza była magistrala (w PS3 komunikacja była wielowątkowa bo GPU tak naprawdę siedział tam w CPU). Jeśli ktoś twierdzi, ze w PS4 jest CPU i GPU z PC to po części ma racje. Natomaist pomijając fakt ogromnej magistrali opartej na SONY SPURS engine (opatentowany wielowątkowy task manager dla SPU) z PS3 udowadnia tylko, ze wyciąga ze specyfikacji tylko to co jest dla niego wygodne (redakcja PCLab i PCseanty) by siać hejt. To tak jakby pominąć 32MB kaszy w XboxOne (nawet procki Intela tyle nie mają) i chmurę Azure.
Dziękuje za uwage idę do pracy (potem poczytam hejty PC-towych ludzi).
edit
Amitoza @ 2014.08.27 01:30
że uncharted wygląda lepiej niż wszystkie gry na PC, a u4 niszczy system - mimo, że pokazano tylko cutscenke na którą poszły cale zasoby konsoli i w realnej grze takiej grafiki nie będzie.
Poczekajmy na pierwszy gameplay, jedno jest pewne. Ta gra będzie miała najlepsze na rynku animacje i oświetlenie. Jestem tego pewien na 101%
Stawiam ze będzie 150 komentarzy w temacie. Btw. Czy steamOS nie jestbz zalozenia tylko do gier? Dlaczego autor pisze o wiekszej potencjalnej ilosci zastosowan sprzetu?
Stawiam ze będzie 150 komentarzy w temacie. Btw. Czy steamOS nie jestbz zalozenia tylko do gier? Dlaczego autor pisze o wiekszej potencjalnej ilosci zastosowan sprzetu?
bo pomimo obecności steamOS nadal jest to zwykły PC i możesz doinstalować sobie innego linuksa, czy winde
W PlayStation 4 procesor pracuje z częstotliwością 1,6 GHz, która może wzrastać nawet do 2,75 GHz
Turbo czyli 1 wątek, 4 wątki?... przypomnę do OC 3GHz w kabini trza było użyć Azotu. 2,75GHz to niezły wyczyn na powietrzu (nawet dla 2 rdzeni), ale co z tego nawet jeśli one core.
Beema, czyli refresh Kabini ma takt 2,4GHz z Turbo. To 2,75GHz wcale nie jest niemożliwe.
Poza tym komentarze na pclab jak zwykle pod takimi 'newsami' trzymają poziom... poziom dna i kilometra mułu. Brawo.
Takie porównanie: PC nie służy tylko do grania tak samo jak samochód ciężarowy nie służy tylko i wyłącznie do transportu ładunków, natomiast konsole służą tylko i wyłącznie do grania (4 the players) tak jak samochody osobowe służą tylko i wyłącznie do szybkiego przemieszczania się ludzie. Mogę więc dojeżdżać ciężarówką do pracy no bo czemu by nie, tylko po co skora ani to wygodne ani tanie. Ja wybieram samochód osobowy! A że gry na PC są tańsze, kupuję grę na konsolę za 100 czasem odsprzedaję ją za taka samą cenę (nie nie gram w Col of druty i inne tego typu mainstreamowe g.... i nie kupuje gier na premierę nie jestem lemingiem) tracąc tylko 7 zł na przesyłkę. Nie muszę się martwić o niebieskie okna o to że mi coś nie pociągnie gry kupuję grę wkładam do konsoli i gram. Beztroskie życie! 4 the players!
X0: przeciętna płynność płynność, jak popatrzy się w niebo to może będzie 50 klatek, a to wszystko dzieki grafice jak na PC sprzed 7 lat
PS4: wypalanie oczu, grafika jak na PC sprzed 4 lat
PC: 144 Hz, 4K, olbrzymia ilość detali, duma z przynależności do master race
Ahhh... życie jest piękne, idę zobaczyć jakie gry za grosze przygotował dla mnie Gabe, może jutro wpadnę do empiku popatrzeć sobie ile peasanty są w stanie dać za grę którą właśnie kupiłem za 3 Euro : )
Grafika - jedyna cecha współczesnych gier. Dobrze ze chociaż pomniejsi wydawcy przestają tylko w grafikę ładować.
Masz rację. Ale tylko na PC można znaleźć oryginalne perełki w postaci Indie a nie gier z kolejnymi (czasem już dwucyfrowymi) numerami...
Turbo czyli 1 wątek, 4 wątki?... przypomnę do OC 3GHz w kabini trza było użyć Azotu. 2,75GHz to niezły wyczyn na powietrzu (nawet dla 2 rdzeni), ale co z tego nawet jeśli one core.
Beema, czyli refresh Kabini ma takt 2,4GHz z Turbo. To 2,75GHz wcale nie jest niemożliwe.
Poza tym komentarze na pclab jak zwykle pod takimi 'newsami' trzymają poziom... poziom dna i kilometra mułu. Brawo.
Weź np. 'hasłell refłesz', który ma turbo 4,4GHz... osiągnięcie '5.041' GHz na powietrzu to moim zdaniem wyczyn (taka sama różnica w % jak pomiędzy 2.4, a 2.75GHz).
Chyba racja +sowane są komentarze idiotyczne, z gifami, które zawalają łącze, a minusowane każde inne.
Poza tym ostatnio ktoś pisał, że to nie jest prawda
Aargh @ 2014.08.25 18:22
PS4 nie ma taktowania 2,75GHz na CPU.
Ta liczba to taktowanie WCK (write clock) od GDDR5. Zegar w PS4 do tej pory nie jest znany, aczkolwiek istnieje podejrzenie, że wynosi standardowe 1,6GHz.
1man1jar you make my day
Można się złościć że to 'rasistowskie' można nienawidzieć i raportować.... Ale nie można się nie zgodzić z podstawowymi tezami tego gościa
Mnie to osobiscie juz zwisa co jest lepsze. Liczą się przede wszystkim gry. Obecnie konsole nie mają wypasionych tytułów na wyłączność jak dawniej. Rynek gier na konsole i pecety zunifikował się. A to oznacza, że jak kogos stać na dobrego peceta do gier to go kupi, a jak woli rozrywkę przed TV z padem, to weźmie sobie konsole. Nad czym tu dywagować?
Haha, ale podbijacz wyświetleń i to skupiający się głównie na szczegółach technicznych - że tu tyle procent, tu tyle Mhz... po co komu udowadniać, że jakiś Steam Machine jest lepszy. No jest i co z tego jak nie ma go rynku, nie ma na niego gier, nie da się go kupić.
Po co generować kolejny flame war? Wojna to może być pomiędzy XOne i PS4, tak jak kiedyś była pomiędzy Segą i Nintendo, Sony i Segą, MS i Sony. A już najbardziej mnie śmieszą argumenty w stylu 4k. I jeszcze może 60fps? Jasne... Jak już pisałem nie raz, dla Gracza, platforma nie powinna mieć znaczenia. Sam jestem fanem Sony, co nie przeszkadza mi grać na sprzęcie konkurencji, PC, handeldach i czasem nawet na telefonie się zdarzy.
Ostatnio chciałem pograć w nienową już Test Drive Unlimited 2 na PC (choć mam też ten tytuł na PS3). No i same problemy - online nie działa, czyli pół opcji nie działa. Podłączam Driving Force GT - sterowanie trzeba konfigurować, bo na domyślnych ustawieniach jeździć się nie da. Ustawienia ustawienia ustawienia i 40 min zniknęło, ponad połowa czasu jaki miałem na granie... I mimo tego, że jestem entuzjastą, siedzę zawodowo w IT od 10lat, lubie podkręcić, wycisnąć coś ze sprzętu, to często po prostu nie mam na to czasu i chęci. Chcę pograć w tytuł. Wtedy lubię sobie coś odpalić na konsoli, a już szczególnie na jakieś starszej, bo za czasów 16bitów (SNES) czy nawet 32bitów (psx, saturn) to było prawdziwe plug and play i czysty fun. Teraz nawet PS4 nie używane od kilku tygodni się aktualizuje, marudzi - zabiera czas. Kiedy natomiast mam dłuższą chwilę i ochotę, lubię sobie odpalić BF4 na PC, pogrzebać w ustawieniach, zapuścić benchmark, zobaczyć ile będę miał klatek więcej jak podkręcę RAMy w grafice.
Wszystko ma swój target i wszytko jest dla ludzi. A hejcą moim zdaniem tylko Ci którzy mają tak naprawdę problemy z poczuciem własnej wartości. Pozdrawiam zdrowo myślących
Aviel
A propos dysków, jak wytłumaczysz fakt ze gra na ps4 instaluje 50gb danych w 30 sekund, a na PC nawet przy ssd instalacje ciągną się w nieskończoność?
tak się zastanawiam ile lat mają osoby, którym te obrazki tak bardzo przeszkadzają? przecież chyba każdy wie, że to mem i są one bardziej dla stereotypowego żartu (w którym jednak tkwi ziarno prawdy, w końcu skądś się wziął), niż jako jakikolwiek argument - do osób którym to tak bardzo przeszkadza - więcej dystansu do innych i otaczającego was świata, a przede wszystkim do internetu, a ode mnie :
a co do maszynki steam to mam nadzieję, że w tym kierunku pójdzie rynek 'konsolowy' tj. PC ładnie zapakowany i tryb: 'wkładasz i grasz' - tylko, że póko co z grami słabo, ale to może być dobra okazja do zaprezentowania marki na rynku (coś al'a pierwszy xbox), a w następnej generacji będzie to już godziwy rywal
Jescze dywagacja merytoryczna:
Dużą popularność konsole zawdzięczają temu, że wkłada się grę i działa. Podpina się Move i działa. Podpina się Kinecta i można tańczyć. Na PC mnogość sprzętu i konfiguracji (system/hardware/software) powoduje, że nie wygląda to tak pięknie, dlatego jako maszynka do grania dla Kowalskiego przy TV to PC się średnio sprawdza - jeszcze trzeba to złożyć, żeby miało ręce i nogi. SteamBox początkowo zapowiadał się super, ale potem jak wymyślili idee Steam Machines 'otwartość', mnogość producentów itp itd - będzie jak zawsze. Nie wybije się to poza ułamek udziału w rynku, tak jak np. Ouya czy inne cuda. A to dlatego, że ciągle coś nie będzie działać z czymś i Kowalski po prostu tego nie kupi - nie wspominając już o mizernym supporcie gier dla SteamOS - to jest gwóźdź do trumny.
Powinni zrobić 3 konfiguracje sprzętowe low,med,high pod marką Valve, Windows preinstalowany z automatycznie odpalanym Steamem, akcesoria pod marką Valve gwarantujące kompatybilność. Wtedy moim zdaniem Steam Machine może osiągnąć popularność mogącą się równać z wielką trójką konsolową.
X0: przeciętna płynność płynność, jak popatrzy się w niebo to może będzie 50 klatek, a to wszystko dzieki grafice jak na PC sprzed 7 lat
PS4: wypalanie oczu, grafika jak na PC sprzed 4 lat
PC: 144 Hz, 4K, olbrzymia ilość detali, duma z przynależności do master race
Ahhh... życie jest piękne, idę zobaczyć jakie gry za grosze przygotował dla mnie Gabe, może jutro wpadnę do empiku popatrzeć sobie ile peasanty są w stanie dać za grę którą właśnie kupiłem za 3 Euro : )
Grafika - jedyna cecha współczesnych gier. Dobrze ze chociaż pomniejsi wydawcy przestają tylko w grafikę ładować.
Jeśli jest mowa o sprzęcie, to jedyny aspekt, jaki można porównywać to jakość grafiki (w sumie jest jeszcze dźwięk, ale dobry dźwięk jest dziś w stanie wyprodukować sprzęt znacznie słabszy, więc nie ma o czym tutaj mówić).
Grafika to nie wszystko, ale w tym artykule o innych aspektach w zasadzie nie mamy co rozmawiać (no może za wyjątkiem padów, klawiatur, myszek etc.)
tak się zastanawiam ile lat mają osoby, którym te obrazki tak bardzo przeszkadzają? przecież chyba każdy wie, że to mem i są one bardziej dla stereotypowego żartu (w którym jednak tkwi ziarno prawdy, w końcu skądś się wziął), niż jako jakikolwiek argument - do osób którym to tak bardzo przeszkadza - więcej dystansu do innych i otaczającego was świata, a przede wszystkim do internetu, a ode mnie :
[img]xx[/img]
Skończone ćwierćwiecze... przeszkadza, bo to nie portal gymbazja, czy demoty i sprowadza to dysksuję do rynsztoka.
Zamiast dyskutować merytorycznie co wydajniejsze 1m/2c@4GHz vs 8c@1.6GHz robimy tutaj śmietnik i syf.
Aviel
A propos dysków, jak wytłumaczysz fakt ze gra na ps4 instaluje 50gb danych w 30 sekund, a na PC nawet przy ssd instalacje ciągną się w nieskończoność?
Właśnie niech powiedzą coś na ten temat 50GB danych instaluję się w 30 sek na PS4. Instalowałem Killzone S.F i The Last of us Remaster to wiem.
tak się zastanawiam ile lat mają osoby, którym te obrazki tak bardzo przeszkadzają? przecież chyba każdy wie, że to mem i są one bardziej dla stereotypowego żartu (w którym jednak tkwi ziarno prawdy, w końcu skądś się wziął), niż jako jakikolwiek argument - do osób którym to tak bardzo przeszkadza - więcej dystansu do innych i otaczającego was świata, a przede wszystkim do internetu, a ode mnie :
[img]xx[/img]
Skończone ćwierćwiecze... przeszkadza, bo to nie portal gymbazja, czy demoty i sprowadza to dysksuję do rynsztoka.
o jakiej dyskusji ty mówisz? serio uważasz te obrazki za część dyskusji, czy jakikolwiek argument w niej? nowy w internecie, czy co?
Zamiast dyskutować merytorycznie co wydajniejsze 1m/2c@4GHz vs 8c@1.6GHz robimy tutaj śmietnik i syf.
humor/obrazki nie wykluczają merytorycznej dyskusji, już nie bądź taki poważny - a oceną wydajności się wstrzymam do czasu jakichś porządniejszych testów - jestem ciekaw czy jakoś zoptymalizują tego steamOS (nawet jeśli to tylko linux), aby gry lepiej działały - i co ważniejsze, czy w przyszłości producenci gier będą pod steamową maszynkę optymalizować gry (chociaż to raczej w następnej generacji)
Nie żeby coś, ale nie trzeba wywalać nie wiem ile pieniędzy na kompa żeby pograć w fullhd w 60 klatkach w maksymalnych detalach. Nawet jeśli chodzi o wasze proponowane zestawy to wasz zestaw z R9 280X jest aż nadto.
Różnica w cenie pomiędzy takim PCtem a konsolami jest stosunkowo niewielka a różnica w wydajności jest kolosalna. Nie muszę zresztą chyba dodawać że dzięki tańszym grom na PC różnica w cenie po przykładowym roku w zasadzie znika.
Musiałem kalendarz sprawdzić czy nie weekend przypadkiem i newsman pod wpływem tekst spłodził
Zresztą mamy dyskretnie puszczone oczko do czytelnika:
'Wkładanie kija w mrowisko nie zawsze wychodzi na zdrowie, ale czasami nie można się oprzeć.'
A wy łykacie przynętę i tańczycie jak zagrają.
Natomiast co do SteamPC. Oglądałem ostatnio prezentację Steam Devs i Nvidia na temat OpenGL. Padło tam pytanie odnośnie wielowątkowości multidraw calls. Odpowiedź była taka: komunikacja pomiędzy CPU i GPU nadal jest jednowątkowa nawet w najnowszych GPU
44:00
https://www.youtube.com/watch?feature=play...eNzgiJ8I#t=2634
Ponadto najnowsze rozszerzenia OpenGL tak naprawdę działać potrafią na kartach ery 2005.
Natomiast w PS4 bardzo możliwe, ze dzięki HSA 2.0 i rozbudowanemu pipeline pomiędzy CPU i GPU problem ten nie występuje (64 kolejki zadań). Jestem przekonany na 99%, ze tak jest bo dla SONY zawsze najważniejsza była magistrala (w PS3 komunikacja była wielowątkowa bo GPU tak naprawdę siedział tam w CPU). Jeśli ktoś twierdzi, ze w PS4 jest CPU i GPU z PC to po części ma racje. Natomaist pomijając fakt ogromnej magistrali opartej na SONY SPURS engine (opatentowany wielowątkowy task manager dla SPU) z PS3 udowadnia tylko, ze wyciąga ze specyfikacji tylko to co jest dla niego wygodne (redakcja PCLab i PCseanty) by siać hejt. To tak jakby pominąć 32MB kaszy w XboxOne (nawet procki Intela tyle nie mają) i chmurę Azure.
Dziękuje za uwage idę do pracy (potem poczytam hejty PC-towych ludzi).
edit
DriveClub premiera w pazdzierniku. Do tej pory nie macie ładniejszych wyścigów a co dopiero powiedzieć jak wyjdzie GT 7.
https://www.youtube.com/watch?v=LgzNmNcYbkQ
http://www.gamersyde.com/hqstream_driveclu...2-32738_en.html
The Order 1886
http://www.gamersyde.com/hqstream_the_orde...r-32714_en.html
Tylko spójrzcie na samą katedrę sory gregory ale takiej grafiki ładnej nie widziałem w żadnej grze.
http://a.pomf.se/lawpma.gif
Silent Hill demo dostępne na PS4 wszystko wygląda tak naturalnie jak z filmu. Horror pierwsza klasa.
http://abload.de/img/p_t__201408141324051duyo7.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-I6n2plL190k/U_Oh...00/PT_08161.jpg
http://www.gamersyde.com/hqstream_project_...4-32806_en.html
Uncharted4 bez komentarza......
http://www.gamersyde.com/hqstream_uncharte...r-32285_en.html
Wszystkie cut-scenki nie będą prerenderowane tak jak ma to miejsce w The Order 1886
Wszystkie cut-scenki płynnie przechodzą w rozgrywkę
http://www.gamersyde.com/hqstream_the_orde...2-32337_en.html
Tak tak panowie to jest prosto z tych biednych konsol a teraz proszę zbudować swojego pc master race w cenie konsoli i żeby przypominał gabarytowo PS4 i gry na takim poziomie. Konsola niespełna rok na rynku a ci już wydali werdykt że dno i tona mułu trzeba mieć nie równo pod sufitem.
I jeszcze jedno kupcie sobie jakieś porządne TViki a nie monitorki o słabej jakości gdzie połowa z was nie ma jeszcze do tego full hd ech.... Jak można grać na 19/22 calach kiepskiej jakości i do tego jeszcze ten dzwiek najwyższej klasy w grach na pc DTS HD 7.1. No tak bym zapomniał w końcu to pc master race pełną gębą
bo pomimo obecności steamOS nadal jest to zwykły PC i możesz doinstalować sobie innego linuksa, czy winde
Turbo czyli 1 wątek, 4 wątki?... przypomnę do OC 3GHz w kabini trza było użyć Azotu. 2,75GHz to niezły wyczyn na powietrzu (nawet dla 2 rdzeni), ale co z tego nawet jeśli one core.
Beema, czyli refresh Kabini ma takt 2,4GHz z Turbo. To 2,75GHz wcale nie jest niemożliwe.
Poza tym komentarze na pclab jak zwykle pod takimi 'newsami' trzymają poziom... poziom dna i kilometra mułu. Brawo.
X0: przeciętna płynność płynność, jak popatrzy się w niebo to może będzie 50 klatek, a to wszystko dzieki grafice jak na PC sprzed 7 lat
PS4: wypalanie oczu, grafika jak na PC sprzed 4 lat
PC: 144 Hz, 4K, olbrzymia ilość detali, duma z przynależności do master race
Ahhh... życie jest piękne, idę zobaczyć jakie gry za grosze przygotował dla mnie Gabe, może jutro wpadnę do empiku popatrzeć sobie ile peasanty są w stanie dać za grę którą właśnie kupiłem za 3 Euro : )
Grafika - jedyna cecha współczesnych gier. Dobrze ze chociaż pomniejsi wydawcy przestają tylko w grafikę ładować.
Masz rację. Ale tylko na PC można znaleźć oryginalne perełki w postaci Indie a nie gier z kolejnymi (czasem już dwucyfrowymi) numerami...
Turbo czyli 1 wątek, 4 wątki?... przypomnę do OC 3GHz w kabini trza było użyć Azotu. 2,75GHz to niezły wyczyn na powietrzu (nawet dla 2 rdzeni), ale co z tego nawet jeśli one core.
Beema, czyli refresh Kabini ma takt 2,4GHz z Turbo. To 2,75GHz wcale nie jest niemożliwe.
Poza tym komentarze na pclab jak zwykle pod takimi 'newsami' trzymają poziom... poziom dna i kilometra mułu. Brawo.
Weź np. 'hasłell refłesz', który ma turbo 4,4GHz... osiągnięcie '5.041' GHz na powietrzu to moim zdaniem wyczyn (taka sama różnica w % jak pomiędzy 2.4, a 2.75GHz).
Chyba racja +sowane są komentarze idiotyczne, z gifami, które zawalają łącze, a minusowane każde inne.
Poza tym ostatnio ktoś pisał, że to nie jest prawda
Ta liczba to taktowanie WCK (write clock) od GDDR5. Zegar w PS4 do tej pory nie jest znany, aczkolwiek istnieje podejrzenie, że wynosi standardowe 1,6GHz.
Można się złościć że to 'rasistowskie' można nienawidzieć i raportować.... Ale nie można się nie zgodzić z podstawowymi tezami tego gościa
Po co generować kolejny flame war? Wojna to może być pomiędzy XOne i PS4, tak jak kiedyś była pomiędzy Segą i Nintendo, Sony i Segą, MS i Sony. A już najbardziej mnie śmieszą argumenty w stylu 4k. I jeszcze może 60fps? Jasne... Jak już pisałem nie raz, dla Gracza, platforma nie powinna mieć znaczenia. Sam jestem fanem Sony, co nie przeszkadza mi grać na sprzęcie konkurencji, PC, handeldach i czasem nawet na telefonie się zdarzy.
Ostatnio chciałem pograć w nienową już Test Drive Unlimited 2 na PC (choć mam też ten tytuł na PS3). No i same problemy - online nie działa, czyli pół opcji nie działa. Podłączam Driving Force GT - sterowanie trzeba konfigurować, bo na domyślnych ustawieniach jeździć się nie da. Ustawienia ustawienia ustawienia i 40 min zniknęło, ponad połowa czasu jaki miałem na granie... I mimo tego, że jestem entuzjastą, siedzę zawodowo w IT od 10lat, lubie podkręcić, wycisnąć coś ze sprzętu, to często po prostu nie mam na to czasu i chęci. Chcę pograć w tytuł. Wtedy lubię sobie coś odpalić na konsoli, a już szczególnie na jakieś starszej, bo za czasów 16bitów (SNES) czy nawet 32bitów (psx, saturn) to było prawdziwe plug and play i czysty fun. Teraz nawet PS4 nie używane od kilku tygodni się aktualizuje, marudzi - zabiera czas. Kiedy natomiast mam dłuższą chwilę i ochotę, lubię sobie odpalić BF4 na PC, pogrzebać w ustawieniach, zapuścić benchmark, zobaczyć ile będę miał klatek więcej jak podkręcę RAMy w grafice.
Wszystko ma swój target i wszytko jest dla ludzi. A hejcą moim zdaniem tylko Ci którzy mają tak naprawdę problemy z poczuciem własnej wartości. Pozdrawiam zdrowo myślących
A propos dysków, jak wytłumaczysz fakt ze gra na ps4 instaluje 50gb danych w 30 sekund, a na PC nawet przy ssd instalacje ciągną się w nieskończoność?
a co do maszynki steam to mam nadzieję, że w tym kierunku pójdzie rynek 'konsolowy' tj. PC ładnie zapakowany i tryb: 'wkładasz i grasz' - tylko, że póko co z grami słabo, ale to może być dobra okazja do zaprezentowania marki na rynku (coś al'a pierwszy xbox), a w następnej generacji będzie to już godziwy rywal
Dużą popularność konsole zawdzięczają temu, że wkłada się grę i działa. Podpina się Move i działa. Podpina się Kinecta i można tańczyć. Na PC mnogość sprzętu i konfiguracji (system/hardware/software) powoduje, że nie wygląda to tak pięknie, dlatego jako maszynka do grania dla Kowalskiego przy TV to PC się średnio sprawdza - jeszcze trzeba to złożyć, żeby miało ręce i nogi. SteamBox początkowo zapowiadał się super, ale potem jak wymyślili idee Steam Machines 'otwartość', mnogość producentów itp itd - będzie jak zawsze. Nie wybije się to poza ułamek udziału w rynku, tak jak np. Ouya czy inne cuda. A to dlatego, że ciągle coś nie będzie działać z czymś i Kowalski po prostu tego nie kupi - nie wspominając już o mizernym supporcie gier dla SteamOS - to jest gwóźdź do trumny.
Powinni zrobić 3 konfiguracje sprzętowe low,med,high pod marką Valve, Windows preinstalowany z automatycznie odpalanym Steamem, akcesoria pod marką Valve gwarantujące kompatybilność. Wtedy moim zdaniem Steam Machine może osiągnąć popularność mogącą się równać z wielką trójką konsolową.
X0: przeciętna płynność płynność, jak popatrzy się w niebo to może będzie 50 klatek, a to wszystko dzieki grafice jak na PC sprzed 7 lat
PS4: wypalanie oczu, grafika jak na PC sprzed 4 lat
PC: 144 Hz, 4K, olbrzymia ilość detali, duma z przynależności do master race
Ahhh... życie jest piękne, idę zobaczyć jakie gry za grosze przygotował dla mnie Gabe, może jutro wpadnę do empiku popatrzeć sobie ile peasanty są w stanie dać za grę którą właśnie kupiłem za 3 Euro : )
Grafika - jedyna cecha współczesnych gier. Dobrze ze chociaż pomniejsi wydawcy przestają tylko w grafikę ładować.
Jeśli jest mowa o sprzęcie, to jedyny aspekt, jaki można porównywać to jakość grafiki (w sumie jest jeszcze dźwięk, ale dobry dźwięk jest dziś w stanie wyprodukować sprzęt znacznie słabszy, więc nie ma o czym tutaj mówić).
Grafika to nie wszystko, ale w tym artykule o innych aspektach w zasadzie nie mamy co rozmawiać (no może za wyjątkiem padów, klawiatur, myszek etc.)
[img]xx[/img]
Skończone ćwierćwiecze... przeszkadza, bo to nie portal gymbazja, czy demoty i sprowadza to dysksuję do rynsztoka.
Zamiast dyskutować merytorycznie co wydajniejsze 1m/2c@4GHz vs 8c@1.6GHz robimy tutaj śmietnik i syf.
A propos dysków, jak wytłumaczysz fakt ze gra na ps4 instaluje 50gb danych w 30 sekund, a na PC nawet przy ssd instalacje ciągną się w nieskończoność?
Właśnie niech powiedzą coś na ten temat 50GB danych instaluję się w 30 sek na PS4. Instalowałem Killzone S.F i The Last of us Remaster to wiem.
[img]xx[/img]
Skończone ćwierćwiecze... przeszkadza, bo to nie portal gymbazja, czy demoty i sprowadza to dysksuję do rynsztoka.
o jakiej dyskusji ty mówisz? serio uważasz te obrazki za część dyskusji, czy jakikolwiek argument w niej? nowy w internecie, czy co?
humor/obrazki nie wykluczają merytorycznej dyskusji, już nie bądź taki poważny - a oceną wydajności się wstrzymam do czasu jakichś porządniejszych testów - jestem ciekaw czy jakoś zoptymalizują tego steamOS (nawet jeśli to tylko linux), aby gry lepiej działały - i co ważniejsze, czy w przyszłości producenci gier będą pod steamową maszynkę optymalizować gry (chociaż to raczej w następnej generacji)
Różnica w cenie pomiędzy takim PCtem a konsolami jest stosunkowo niewielka a różnica w wydajności jest kolosalna. Nie muszę zresztą chyba dodawać że dzięki tańszym grom na PC różnica w cenie po przykładowym roku w zasadzie znika.