komentarze
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.11.14, 01:01
A jak afterburner/ hwinfo, rdzenie cpu są obciążone w 100% cały czas, nawet na low? (i5 2500k)
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.11.14, 06:06
-13#82
SunTzu @ 2014.11.13 22:31  Post: 802954
KazH @ 2014.11.13 21:51  Post: 802936
(...)


PBR to nie jest 'nowomowa' to jest skrót określający sposób obliczania oświetlenia. Masz tu trochę teorii o technologii stosowanej w AC Unity:

Basic Theory of Physically-Based Rendering
http://www.marmoset.co/toolbag/learn/pbr-theory
Dziwi mnie to że gdy EPIC pokazał po raz pierwszy PBR w demku Infiltrator to każdy chciał mieć takie oświetlenie w grach. A gdy pojawiły się pierwsze dwie gry korzystające z tego mechanizmu czyli Ryse oraz Unity to wszyscy są zaskoczeniu wysokimi wymaganiami. A przecież Ryse liczyło tylko małe przestrzenie na z góry ustalonej ścieżce i miało wysokie wymagania. Ubisoft zrobił naprawdę kawał dobrej roboty robiąc pierwszą grę z otwartym światem z renderingiem PBR i zbierają za to baty od osób które nawet nie wiedzą co krytykują

Przydałby się jakiś artykuł na PCLab który w obrazowy sposób wytłumaczyłby ludziom jak działa PBR. Bo to jest największa zmiana w sposobie renderowania obrazu od lat. I główna funkcja nowych silników takich jak Unreal Engine 4 które PBR traktują jako podstawowy mechanizm renderowania obrazu (np. demo Infiltrator). Przyszłe gry na UE4 będą renderowane zgodnie z PBR wiec wymagania sprzętowe tych gier nie będą obiegały od tego co prezentuje Unity bo ta metoda wymaga dużej ilości obliczeń. W zamian za to oświetlenie jest znacznie bardziej realistyczne niż było to możliwe wcześniej
mi trochę mało mówi, bo to dla mnie wciąż trochę slogan. Wartałoby chociaż wspomnieć o GI, czy są liczone pośrednie odbicia.


W każdym razie jest to przełomowe. To takie demo UE4 Infliltrator tyle że w otwartym świecie - technologicznie jest to ten sam poziom zaawansowania obliczeń światła. Gracze mają często stere wolne komputery więc im nie działa. Dema UE4 Infliltrator też by nie byli w stanie uruchomić bo mechanizm renderowania jest w nim identyczny co w Assassins Creed Unity. Unit jest dobrym wyznacznikiem jakie wymagania będą miały wszystkie gry korzystające z PBR (Physically-Based Rendering) niezależnie czy będą one na silniku UE4 czy na Snowdrop (Ubisoft chwaliło się że w Division mają także pełen PBR więc znów gracze będą narzekać na wysokie wymagania)
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.11.14, 06:21
-10#83
Agntx @ 2014.11.13 22:57  Post: 802964
Unity NIE MA nowego silnika, to zwykłe rozwinięcie z Black Flag, którego protoplastą jest goły Anvil z czasów AC1


'Assassin's Creed IV: Black Flag utilized an upgraded version of Ubisoft's AnvilNext graphics engine, first debuted on PC in Assassin's Creed III. For Black Flag, the engine received a variety of significant upgrades, including pre-baked Global Illumination, volumetric fog, dynamic weather, and dynamic foliage to name but a few examples. For Unity there has been a similar upgrade, with Physically Based Rendering (PBR) being the stand-out addition, enabling materials, objects and surfaces to look and react more realistically to lighting, shading and shadowing. Furthermore, the Global Illumination system is now more realistic with the addition of volumetric technology, physics-led objects react more realistically, and cloth behaves in a realistic manner on the protagonist, in the environment, and on other characters. The world now supports larger landmasses, more objects, bigger buildings, building interiors that can be accessed without loading screens, and many other additions that enhance visual fidelity, immersion, and the gameplay'

Silniki gier są modułowe. Jeden moduł odpowiada na logikę gry, inny za fizykę, inny za questy możliwe do zaskryptowania w grze. Jednym z takich modułów jest moduł odpowiedzialny za obliczenia oświetlenia i renderowanie grafiki. O ile cześć modułów może być stara np.moduł podstawowych questów które się nie zmianiają od lat o tyle moduł grafiki został całkowicie przepisany. Stare wersje AC korzystały z prostego renderowania gdzie całe oświetlenie było bardzo proste i mało realistyczne. Nowe AC Unity korzysta z PBR ((Physically-Based Rendering) czyli dokładnie tego samego mechanizmu który EPIC bardzo mocno reklamuje jako główną funkcję UE4. Jeżeli pamiętasz to kilka miesięcy temu pojawiło się demo UE4 Infliltrator które było renderowane metodą PBR tak samo jak AC Unity. Na YouTube możesz znaleźć kilka filmów prezentujących UE4 Infliltrator z serii Inside gdzie projektanci UE4 i artyści pracujący nad demem Infliltrator tłumaczą jak działa oświetlenie PBR.


PBR w Unity:
http://www.geforce.com/whats-new/guides/as...rformance-guide
PBR Siggraph
http://blog.selfshadow.com/publications/s2...shading-course/
UE4 Infliltrator (PBR Demo)
https://www.youtube.com/watch?v=dO2rM-l-vdQ
kryss20Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kryss202014.11.14, 07:12
Padne jak ubisoft za chwilę ogłosi nowy rekord sprzedaży ... Wtedy niema ratunku dla tego świata
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822014.11.14, 07:42
10#85
25 fps na GTX 780 z AA no niech skonam... nawet w promocji za 10zl tego nie kupie.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.11.14, 07:56
Athlon X4 860K jest już zamieszczony na wykresach.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.11.14, 08:40
mbe @ 2014.11.13 21:59  Post: 802939
focus @ 2014.11.13 21:36  Post: 802920
(...)

Zdaje się, że masz Radeona, więc jest to bardzo szybki procesor w porównaniu ze sporo droższą konkurencją.

Ale patrząc realnie jest to obecnie zły wybór. CoD:AW - brak obsługi 2 rdzeni a działającego fixa brak (nie wiem skąd go macie że wam działa ale możecie mi na priv wysłać namiar). AC:U ogólnie tragedia z wydajnoscią choć tu trzeba poczekać na patcha.

Na początku byłem z proca bardzo zadowolony ali im dalej w las... Jedyny plus to jadę pasywnie (FERA 2).

Tak w ramach ciekawostki mogli byście dodać Athlona AM1 do procedury testowej gier. Było by ciekawie zobaczyć wyniki tych procków i Atoma na BGA.

Co do Athlonów AM1: nie mamy takowych na stanie.

Co do Pentiuma: jeśli ktoś oczekuje po procesorze za nieco ponad 200 złotych wydajności wystarczającej we wszystkich grach, to coś jest nie tak. Znajdź mi lepszą (nową) propozycję za te pieniądze. O to właśnie chodzi. To, że procesor ten przegrywa z konkurencją o 100 złotych (lub więcej) droższą, to... coś w tym dziwnego?
*Konto usunięte*2014.11.14, 08:45
-1#88
KazH @ 2014.11.14 06:06  Post: 802998
SunTzu @ 2014.11.13 22:31  Post: 802954
(...)
mi trochę mało mówi, bo to dla mnie wciąż trochę slogan. Wartałoby chociaż wspomnieć o GI, czy są liczone pośrednie odbicia.


W każdym razie jest to przełomowe. To takie demo UE4 Infliltrator tyle że w otwartym świecie - technologicznie jest to ten sam poziom zaawansowania obliczeń światła. Gracze mają często stere wolne komputery więc im nie działa. Dema UE4 Infliltrator też by nie byli w stanie uruchomić bo mechanizm renderowania jest w nim identyczny co w Assassins Creed Unity. Unit jest dobrym wyznacznikiem jakie wymagania będą miały wszystkie gry korzystające z PBR (Physically-Based Rendering) niezależnie czy będą one na silniku UE4 czy na Snowdrop (Ubisoft chwaliło się że w Division mają także pełen PBR więc znów gracze będą narzekać na wysokie wymagania)

wg tego co dałeś to gry to mają od lat... pewnie nie na konsole... ale sam coś takiego widziałem w C3, BF4.... nie widzę tutaj nic przełomowego.

Za to przełomowe byłoby renderowanie ray-tracingowe, ale cóż iRay, Vray RT....
http://www.youtube.com/watch?v=b5TGA-IE85o#t=77
Tylko tego nie uciągnie żaden sprzęt... mówiono kiedyś, że to ma być physical based.... ale by osiągnąć zadowalający efekt musisz mieć tego masę, a i tak praktycznie ziarnia nie usuniesz.
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.11.14, 08:58
Gdzie 4k ja się pytam ?!?!

Hahaha. żart :D

focus - możesz napisać (chociażby na podstawie jednej karty (np. gtx780, 970), tutaj w komentarzach) jaka jest różnica w FPSach między detalami ultra high, a high/v.high? Bo na screenach porównawczych, czy z suwakami (chociażby na stronie nvidii) różnicy praktycznie nie ma. I to na statycznych screenach, a co dopiero w ruchu.

Czuję, że FPSy pójdą mocno do góry i ten cały ultra high to totalnie zbędna opcja.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.11.14, 09:01
Kowal @ 2014.11.14 08:58  Post: 803018
Gdzie 4k ja się pytam ?!?!

Hahaha. żart :D

focus - możesz napisać (chociażby na podstawie jednej karty (np. gtx780, 970), tutaj w komentarzach) jaka jest różnica w FPSach między detalami ultra high, a high/v.high? Bo na screenach porównawczych, czy z suwakami (chociażby na stronie nvidii) różnicy praktycznie nie ma. I to na statycznych screenach, a co dopiero w ruchu.

Czuję, że FPSy pójdą mocno do góry i ten cały ultra high to totalnie zbędna opcja.

A widziałeś tą stronę? http://pclab.pl/art59163-3.html
Moim zdaniem różnicę w jakości obrazu między ultra high, a high ciężko zauważyć, aczkolwiek znikają niektóre elementy, jak np. flagi w niższych ustawieniach
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.11.14, 09:12
O dzięki, przeglądałem wczoraj z telefonu w pracy i chyba przeoczyłem.

Very high się wydaje najrozsądniejszą opcją. Medium daje dużego kopa, ale tam już spore różnice w obrazie są.
*Konto usunięte*2014.11.14, 09:12
@up
MSAA 4x vs 2x obciąża znacząco. Jak zmienisz na TXAA to dostaniesz kolejne FPS-y...z 42FPSów bez MXAA robi się 28 z MSAA 4x.
ghs2014.11.14, 09:14
no, w końcu. w końcu jest szansa że tym razem ubi z tego tak łatwo się nie wykpi. bo tu nie ma dobrego tłumaczenia. bo albo:
1.gry nie testowali na radeonach co jest dyskwalifikacją dla developera.
2.testowali na radeonach ale nie raczyli poinformować amd o konieczności dopracowania drivera.
3.developują po nvidię a radeony mają w głębokim poważaniu, to też ból bo o tym trzeba informować aby użytkownicy amd byli świadomi że od AC mają się trzymać z daleka
4.wypuścili totalny crap konsolowy czyli w środowisku zamkniętym, tu nie można się już tłumaczyć że nie było jak dokładnie przetestować bo na każdej konfiguracji działa inaczej... bo to... bo tamto....

kilka pozwów zbiorowych i lawina ruszy, cienko ich widzę :)
hotpantsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hotpants2014.11.14, 09:16
po co robic gry , gdzie topowa karta wyciaga w full hd 39 klatek? zamiast robic tyle tych assasinow mogli by sie zajac optymalizacja zeby zamiast 39 bylo 89 :) co to za gra przy 39 fpsach?
hotpantsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hotpants2014.11.14, 09:16
po co robic gry , gdzie topowa karta wyciaga w full hd 39 klatek? zamiast robic tyle tych assasinow mogli by sie zajac optymalizacja zeby zamiast 39 bylo 89 :) co to za gra przy 39 fpsach?
cinawZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cinaw2014.11.14, 09:18
-3#96
Intel G3220 3.0Ghz szyna 1333, 1 kość DDR3 4GB RAM szyna 1600 ale przez instrukcję procka chodzi jako szyna 1333, płyta jakiś tam asus, najtańszy jaki był w sklepie, nie pamiętam teraz symbolu, dysk systemowy SSD kingstona 120GB, grafika Radeon HD7770 1GB, i ma wyniki w porównaniu z testami z PClabu w grach z 2014 roku na poziomie Radeona R9 290 z 4GB w samej karcie na pokładzie. Aż jestem w szoku bo według wszystkich testów kupowałem jednostkę do Offica do niczego więcej taką na daną chwile bo stary sprzęt padł, a ja nie miałem że tak powiem budżetu na jednostkę jaką bym chciał mieć w tym momencie i planowałem ten zakup kiedy indziej. Teraz się zastanawiam czy jest taki sens? Dokupić ramu wymienić procek aby miał szynę 1600 i więcej rdzeniów i powszystkiemu.
*Konto usunięte*2014.11.14, 09:19
@Focus
Czemu na tych dwóch wykresach 780 ma inne wyniki Ultra High (bez AA)
http://pclab.pl/art59163-3.html
Jak rozumiem w pierwszym też jest wyłączone MSAA
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.11.14, 09:24
SunTzu @ 2014.11.14 09:12  Post: 803021
@up
MSAA 4x vs 2x obciąża znacząco. Jak zmienisz na TXAA to dostaniesz kolejne FPS-y...z 42FPSów bez MXAA robi się 28 z MSAA 4x.

MSAA to jest w ogóle przeżytek. Używam tylko jak nie ma innej opcji. TXAA też nie jest bez wad.

no, w końcu. w końcu jest szansa że tym razem ubi z tego tak łatwo się nie wykpi. bo tu nie ma dobrego tłumaczenia. bo albo:

Nie, po prostu AMD olało sprawę. Jak zwykle. Sterów do ACIII nie poprawili do dzisiaj. Myślisz, że AMD/NV nie dostają gier przed premierą?
nirvanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nirvan2014.11.14, 09:24
focus @ 2014.11.14 07:56  Post: 803010
Athlon X4 860K jest już zamieszczony na wykresach.


Pytanie: czy to steamroller jest w jakiś sposób zepsuty w stosunku do piledrivera czy ten procesor tak cierpi z powodu braku L3? Trochę to dziwne, że jest aż o tyle wolniejszy od FX-4...
halflife2004Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
halflife20042014.11.14, 09:25
-12#100
czy ja wiem czy ta gra jest tak 'słusznie' za optymalizacje mieszana z błotem, wygląda świetnie na pewno absolutna czołówka, a do tego nawet z tego wykresu jasno wynik że na ultra spokojnie pogra się na jednym gpu komfortowo nawet na 780 która nie jest już kartą pierwszej świeżości, tylko tym razem bez AA, a z AA na jednej karcie na 970/980. - czyli na nowych GPU działa to dobrze.

Zaloguj się, by móc komentować