komentarze
SmogsmokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smogsmok2014.07.17, 01:12
Jak czytam o kolejnych prockach AMD w 28nm to od razu słyszę to https://www.youtube.com/watch?feature=play...eHdOTt_iGc#t=41
Przy 20nm razem z nowymi rdzeniami gpu magli by zaszaleć., szkoda ...
aliasxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aliasx2014.07.17, 01:21
29#2
Nowe slajdy od AMD.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2014.07.17, 01:32
11#3
Nawet w 28nm AMD ma co poprawiac, ale skoro juz na slajdach pisza o +20% CPU to w rzeczywistosci bedzie z 10%, czyli nadal slabo.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2014.07.17, 01:46
Kameleonn @ 2014.07.17 01:32  Post: 767327
Nawet w 28nm AMD ma co poprawiac, ale skoro juz na slajdach pisza o +20% CPU to w rzeczywistosci bedzie z 10%, czyli nadal slabo.

Piszą o +30% przy tdp 15w.
Wiec wydajnosc na poziomie dzisiejszych modeli 20w. (2,1ghz 6GCN)
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.07.17, 01:49
17#5
Czyli teraz nowy procesor AMD będzie porównywalny aż z NAJLEPSZYM modelem i3 ? ^^
Szkoda tylko że cena zrówna się z i7. Kiedyś przynajmniej moc była porównywalna do konkurencji a cena niska i to nazywało się alternatywną opłacalnością.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992014.07.17, 05:11
Ex nadal w 28nm, DDR3 Dual Channel i bardziej efektywne GCN. Na razie słabo, ale dopóki nie wprowadzą dużo szybszych pamięci mogą się skupić na efektywności i wydajniejszym CPU. Aby do 2016 i dać FXy na nowych modułach.
piwo1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piwo12014.07.17, 05:53
sory za post pod postem
piwo1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piwo12014.07.17, 06:02
co rzuca sie w oczy to redukcja pamieci l2 z 4mb do 2mb. ciekawe czym to jest spowodowane?
poza tym skoro 'eliminuje konieczność stosowania oddzielnego chipsetu (FCH) tak, jak to ma miejsce chociażby w przypadku procesorów 'Kaveri' wymagających takiego układu (Bolton).'
a
AMD A75 to Hudson-D4, A85X to Hudson-D4, A78 to Bolton-D3 ii A88X to Bolton-D4

to jak moze pracowac na starych plytach ze starymi chipsetami?

Na pewno bedzie calkowicie nowa logika i nowa plyta bez chipsetu nam obecnie znanego.
Inaczej byc nie moze.
Na plus pewnie bedzie wynikajacy z tego zmniejszony pobor mocy.
zakiusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakius2014.07.17, 06:27
power ... up to 30% increase
a zegary +25%?
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2014.07.17, 06:42
18#10
Dokładnie, większość wydajności poszła z podbicia zegara. AMD dolejny raz da lekcję Intelowi jak nie należy robić procesorów.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.07.17, 07:36
-3#11
No to fajny target... jeśli będzie 15W-> 2.1GHz+turbo i 512GCNów... to będzie ok.
Intel nie próżnuje już po wejściu IB, Intel miał mocniejsze APU w segmencie ULV.

Czy dodadzą wsparcie stanów Si0x? Bo to klucz w mobile i Intele ma to tylko w atomach/ULV, więc AMD ma szansę z procesorami 25-45W

Dla przypomnienia AMD w segmencie 15W ma 1m 2,2GHz@3GB Turbo+ 192 PS. Jak wygląda rywalizacja z Haswellem, który ma 2c+GT3 nie trzeba sobie wyobrażać.
SkayferZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skayfer2014.07.17, 09:40
Boli te 28nm.

Ciekawe czy to zacofanie technologiczne wynika z opieszałości AMD czy Global Foundries ?
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.07.17, 10:07
Za duzo gadania i nazw kodowych. Najpierw niech wyskoczą z jakimś sensnownym procem desktopowym, żeby odbudowac sobie trochę reputacji. Ludzie są zniechęceni do AMD, bo wiecznie jest fajnie, ale tylko na slajdach. Czekam na powtórkę z pierwszego Athlona (K7) i Athlona 64.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.07.17, 10:17
Skayfer @ 2014.07.17 09:40  Post: 767373
Boli te 28nm.

Ciekawe czy to zacofanie technologiczne wynika z opieszałości AMD czy Global Foundries ?

Raczej polityki Intel-a, która zawsze stawiała na FAB-y, a na drugim miejscu całą resztę. Zauważ, że TI wpakowało znacznie większe sumy w rozwój procesu niż TSMC, a mieli laga bodaj dłuższego.

Wprowadzenie każdego kolejnego procesu poniżej 55nm jest bardzo problematyczne, a przynajmniej kosztowne.

Proces technologiczny na tym poziomie nie ma aż takiego znaczenia, bardziej archi, dopracowanie, dopasowanie układu do procesu. Wraz z wzrostem poboru energii rosną wycieki i w desktopie nowy proces praktycznie nic nie wprowadził nowego. Zarówno przejście z SB->IB, jak z SB-E->IB-E mało dało.
Dla przypomnienia warto przypomnieć sobie jaką wydajność miały pierwsze, a jakie ostatatnie Core2Duo.

Nie ma co boleć tylko zagryźć zęby i projektować lepsze ARCHI, bo AMD lata miało 32nm w serwerach z Intelem i g... to dało. Ani wydajniejsze, ani energooszczędniejsze. Tańsze, ale droższe w eksploatacji, gdzie użytkowanie przewyższało kilkukrotnie różnicę w cenie.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.07.17, 10:29
Eee, te takie nowinki to do laptopów, a mnie laptop na AMD nie bardzo interesi, kiedy będzie architektura zbliżona do intelowskiej, bo moduł to parówa.
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2014.07.17, 10:40
robgrab @ 2014.07.17 06:42  Post: 767344
Dokładnie, większość wydajności poszła z podbicia zegara. AMD dolejny raz da lekcję Intelowi jak nie należy robić procesorów.

Co za różnica czym spowodowany jest wzrost wydajności? Podbicie zegarów też się samo magicznie nie zrobiło a wynika z optymalizacji architektury. Jeżeli przy mniejszym TDP niż poprzednik udało się podciągnąć sporo zegar (i zwiększyć dosyć mocno wydajność) to AMD wykonało dobrą robotę.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.07.17, 10:59
Dobrą robotę? To tylko propaganda, wyjdą w przyszłym roku. Uprzedzam, że to już pójdzie na marne, bo w końcu te brodłele wyjdą i jak to będzie wyglądało przy 14 nano, nic tylko na odstrzał. Potrzebne są nowa architektura i nowa fabryka, taka od intelika najlepsza.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.07.17, 11:08
motiff @ 2014.07.17 10:59  Post: 767396
Dobrą robotę? To tylko propaganda, wyjdą w przyszłym roku. Uprzedzam, że to już pójdzie na marne, bo w końcu te brodłele wyjdą i jak to będzie wyglądało przy 14 nano, nic tylko na odstrzał. Potrzebne są nowa architektura i nowa fabryka, taka od intelika najlepsza.

życz monopolu intela. Życz sobie core i3 po 700 złotych.
A czemu tego mają nie zrobić? Skoro pracują tam spowrotem osoby, które stworzyły K8 - tj legendarnego Athlona64 - coś co skopało zad intelowi aż miło.
14 nano ma sens tylko w laptopach - w desktopie albo wrócą do lutowania albo się okaże, ze cały układ będzie musiał być skręcony, bo nie uda się wywalić ciepła na zewnątrz przez super pastę pod IHS.
mbe2014.07.17, 11:17
zakius @ 2014.07.17 06:27  Post: 767343
power ... up to 30% increase
a zegary +25%?

Kaverii względem Richlanda ma niższe zegary...
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.07.17, 11:23
LeacH @ 2014.07.17 11:08  Post: 767400
motiff @ 2014.07.17 10:59  Post: 767396
Dobrą robotę? To tylko propaganda, wyjdą w przyszłym roku. Uprzedzam, że to już pójdzie na marne, bo w końcu te brodłele wyjdą i jak to będzie wyglądało przy 14 nano, nic tylko na odstrzał. Potrzebne są nowa architektura i nowa fabryka, taka od intelika najlepsza.

życz monopolu intela. Życz sobie core i3 po 700 złotych.
A czemu tego mają nie zrobić? Skoro pracują tam spowrotem osoby, które stworzyły K8 - tj legendarnego Athlona64 - coś co skopało zad intelowi aż miło.
14 nano ma sens tylko w laptopach - w desktopie albo wrócą do lutowania albo się okaże, ze cały układ będzie musiał być skręcony, bo nie uda się wywalić ciepła na zewnątrz przez super pastę pod IHS.

Zaraz, chwila, ale ile można wspominać, żyje się teraźniejszością, szkoda strzępić język, bo AMD przegrało wprowadzając moduły i spłacając długi po sprzedaży fabryk.
Kiedy oni chcą podnosić wydajność dla 15w to intelik w tabletach podnosił będzie jeszcze więcej, bo mają fabrykę w 14 nano.
Zaloguj się, by móc komentować