Komentarze
Komentarzy na stronę
1
rpdshr (2014.07.16, 10:46)
Ocena: 18
#1

0%
'Grafiki w sieci kojarzą nam się głównie formatem JPEG',
'Tego pierwszy cechuje całkiem dobra kompresja'

Co to ma być? Czytacie te swoje wypociny przed dodaniem?
ghs (2014.07.16, 11:13)
Ocena: 4
#2

0%
grupowe adresowanie takich samych kolorów pikseli - ten kto stworzy dobry algorytm do tego (i opatentuje!) może szybko stać się bardzo bogaty
Kenjiro (2014.07.16, 11:15)
Ocena: 5
#3

0%
WebP ma jeszcze jedną ważną cechę, integruje tryby loss i lossless, przeźroczystość i animację w jednym. Minusem jest to, że jako standard jeszcze nie został wystarczająco ustabilizowany, a oficjalne biblioteki pozostawiają jeszcze nieco do życzenia.
mozilla007 (2014.07.16, 11:30)
Ocena: -2
#4

0%
Kenjiro @ 2014.07.16 11:15  Post: 767039
WebP ma jeszcze jedną ważną cechę, integruje tryby loss i lossless, przeźroczystość i animację w jednym. Minusem jest to, że jako standard jeszcze nie został wystarczająco ustabilizowany, a oficjalne biblioteki pozostawiają jeszcze nieco do życzenia.

Akurat webp jest na dzień dzisiejszy bardzo dobrym rozwiązaniem i nawet na urządzeniach mobilnych z systemami Google jest wspierany. Idzie dużo miejsca zaoszczędzić.
Gobli (2014.07.16, 11:32)
Ocena: 14
#5

0%
rpdshr @ 2014.07.16 10:46  Post: 767025
'Grafiki w sieci kojarzą nam się głównie formatem JPEG',
'Tego pierwszy cechuje całkiem dobra kompresja'

Co to ma być? Czytacie te swoje wypociny przed dodaniem?

literówki to jakby wizytówka pana Adriana Kotowskiego :) dzięki nim nie musisz patrzeć na górę strony i sprawdzać kto jest autorem newsa - jest literówka? to Adrian!
szmon (2014.07.16, 11:56)
Ocena: -2
#6

0%
'Dużo ważniejsza jest jednak sama kompatybilność z przeglądarkami i urządzeniami, którą JPEG zapewnia, a WebP i reszta stawki już niekoniecznie.'

A 'winę' za ten proceder ponoszą programiści i liderzy projektów próbujący przeforsować na siłę własne rozwiązania. Doskonały przykład to obsługa JPG2000 na Firefoksie i APNG na Google Chrome. JPG2000 obsługiwany nie będzie, bo trzeba przeforsować własne rozwiązania. Tak samo z obsługą APNG na G.Chrome. Przecież jeśli chcesz przepchnąć WebP i pokazać jego wyższość, to implementacja APNG jest nawet niewskazana...
Atak_Snajpera (2014.07.16, 14:11)
Ocena: 0
#7

0%
szmon @ 2014.07.16 11:56  Post: 767064
'Dużo ważniejsza jest jednak sama kompatybilność z przeglądarkami i urządzeniami, którą JPEG zapewnia, a WebP i reszta stawki już niekoniecznie.'

A 'winę' za ten proceder ponoszą programiści i liderzy projektów próbujący przeforsować na siłę własne rozwiązania. Doskonały przykład to obsługa JPG2000 na Firefoksie i APNG na Google Chrome. JPG2000 obsługiwany nie będzie, bo trzeba przeforsować własne rozwiązania. Tak samo z obsługą APNG na G.Chrome. Przecież jeśli chcesz przepchnąć WebP i pokazać jego wyższość, to implementacja APNG jest nawet niewskazana...


Jpeg2000 to opłaty licencyjne + gorsza kompresja vs VP9.
aqvario (2014.07.16, 18:59)
Ocena: 1
#8

0%
JPEG2000 miał sens, gdy powstał, ale właśnie - licencje, więc nic go nie wspierało. Dziś sensu już nie ma, bo istnieją lepsze algorytmy. Mozilla może przepchnie polepszenie zwykłego JPG i osiągnie poziom JPEG2000, czyli to, co powinniśmy mieć lata temu.

A tych, co nie wspierają WebP, to zapraszam do próby zrobienia animacji z przezroczystością i stratną kompresją. Powodzenia.
HΛЯPΛGŌN (2014.07.16, 20:17)
Ocena: 0
#9

0%
Prawdępowiedziawszy te 5% yłka nie urywa i watpię aby komukolwiek chciało siękombinować z biblioteką mozilli.
fajny Rafałek (2014.07.16, 20:49)
Ocena: 2
#10

0%
Grafiki w sieci kojarzą nam się głównie formatem JPEG, w dalszej kolejności z GIF i PNG. Tego pierwszy cechuje całkiem dobra kompresja, tak potrzebna w dobie ogromnego obciążenia łącz internetowych


Zacznijmy od tego, że JPG i PNG przeznaczone są do zupełnie różnych rodzajów grafik (zdjęcia vs wykresy i inne grafiki z ostrymi przejściami kolorów), więc wyszczególnianie jednego jest bez sensu.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To było do przewidzenia. 81
Jest dobrze, chociaż spodziewałem się większej liczby. 25
Ciekawa alternatywa dla Samsunga Galaxy S9. 17
Microsoft ma poważnie zająć się rozwojem swoich usług. 38
Litografia 10 nm może „pożyć” bardzo krótko. 29
"Czerwoni" mają powody do zadowolenia.  31
Cena i specyfikacja techniczna powalają. Nvidia zapowiedziała właśnie nową kartę z rodziny Titan. 33
Miły prezent na mikołajki. 8
Steamowi może urosnąć poważna konkurencja. 49
Facebook
Ostatnio komentowane