komentarze
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.06.22, 01:32
-11#1
Nvidia też ma następce i też w 28nm. Doputy ten sam wymiar to karty przejdą face-lifting a nie generacje. Poza tym 3 'generacja' kart w tym samym wymiarze, słaaaaaaaaaaabo
Stachu1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stachu19842014.06.22, 03:00
23#2
Nie liczyłbym na 20 nm w tym roku... Ciekawe kiedy AMD zjedzie z CPU do tego progu :E
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.06.22, 04:01
NV pewnie zaprezentuje kolejny wymiar pod nową nazwą numeracyjną swoich chipów.
jkbrennaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jkbrenna2014.06.22, 07:17
-6#4
Rynek GPU sie kurczy ( Matrox tez kiedys profesjonalne karty robil, a teraz nikt o nich nie slyszy)...a onbi czas traca...
AdrianTrzepalskiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AdrianTrzepalski2014.06.22, 08:07
19#5
jkbrenna @ 2014.06.22 07:17  Post: 760124
Rynek GPU sie kurczy ( Matrox tez kiedys profesjonalne karty robil, a teraz nikt o nich nie slyszy)...a onbi czas traca...


Matrox to nie wytrzymał konkurencji, bo był zbyt słaby. Kto w dobie cyfrowych monitorów pamięta jeszcze o ich śmiesznych kartach? Najnowszy chip sprzed 14 lat jest
Ard'aenyeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ard'aenye2014.06.22, 08:42
-4#6
Dołożenie 256 procesorów da taką samą różnicę jak R9 290 a 290X (też różnica 256 procesorów i 53 MHz na rdzeniu), co da 5-6% różnicy.
*Konto usunięte*2014.06.22, 09:01
Ja tu nie widzę nowej generacji a delikatnie (a jakże!) podkręconą starą generację.
ObsesionZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Obsesion2014.06.22, 09:30
13#8
Niech poprawią sterowniki, bo obecnie większość tej teoretycznie wysokiej mocy idzie w powietrze
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.06.22, 10:10
Kolejna zmiana numerka, to nie nowa generacja, tylko nowa naklejka raczej.
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842014.06.22, 10:11
Podobno kolejna generacja Radków w 20nm ma być produkowana w Global Foundries i dopiero w Q2 2015 więc muszą nieco 'odświeżyć' swoją ofertę.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2014.06.22, 10:27
Kunnorinno @ 2014.06.22 01:32  Post: 760106
Nvidia też ma następce i też w 28nm. Doputy ten sam wymiar to karty przejdą face-lifting a nie generacje. Poza tym 3 'generacja' kart w tym samym wymiarze, słaaaaaaaaaaabo


Nie wiem, czy wiesz, ale jeszcze nie ma Maxwellów z wyższej półki, a w porównaniu do Keplerów zmiany są daaaaaaleko większe niż 'face-lifting'.

Natomiast ten 295X to owszem, spodziewałbym się, że to będzie lekko kręcony 290/290X.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.22, 11:34
7970 z 2048 SP ~ 680 z 1536 różnica 25%
290x z 2816 SP ~ 780 GHz z 2304 różnica 18%

Gdy weszły 290x miałem wrażenie, że archi AMD lepiej się skaluje od keplera takii dodatkowy blok GCN daje radeonom więcej niż GPC...
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.06.22, 11:49
-7#13
ZlotoUchy @ 2014.06.22 09:01  Post: 760139
Ja tu nie widzę nowej generacji a delikatnie (a jakże!) podkręconą starą generację.


Na nową generację to nie ma co liczyć w tym roku. Pojawił się najwcześniej w przyszłym roku po wyjściu finalnej wersji DirectX 12. Nie liczyłbym na to że ktoś wypuści nowe układy GPU na 10-12 miesięcy przed zmianą generacji DirectX który ma kolejne rewizje raz na 6 lat. Zanim takie karty weszłyby na rynek to byłyby już przestarzałe. Bo pomimo tego że nowy DirectX będzie działał na starym sprzęcie zgodnym z DX11 to jest oczywiste że nowy sprzęt będzie lepiej pod nowe biblioteki dostosowany.

Po wyjściu DX12 będzie zmiana generacji jak w przypadku przejścia z kart graficznych GeForce 7800 na GeForce 8800. Bo w ciągu ostatnich lat jedyna duża zmiana DX była właśnie pomiędzy DX9 a DX10 (DX11 nic przełomowego nie zmieniał)
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.22, 11:56
@up
Wystarczy, że udoskonalą archi... zobacz jak kepler znacząco poprawił zagęszczenie tranzystorów, a maxwell poprawił bolączki keplera...
AMD praktycznie mało zrobiło przez ostatnie lata i GCNu 2.0 nie ma...

Danie 2x SP na SIMD powinno znacząco porawić efektywność GCN-a w grafice, ale jak to zrobić by poprawić GPGPU tam gdzie GCN już jest mocne nie mam już zielonego pojęcia

NV wydało w tym czasie GK20x, które znacząco poprawiło pobór energii i efektywność oraz wydało później GM-a i Fermi (jedno GPU najsłabsze w 28nm)

AMD ma problem, bo NV dzięki takim produktom tworzy design wins...
Nie można wygrać wyścigu stojąc w miejscu. AMD już dziś może wprowadzać nowości w 28nm.
SmogsmokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smogsmok2014.06.22, 11:57
Ja mam nadzieję, że do końca roku lub na samym początku 2015 zobaczymy układy 20 nm.
Pan CiastovyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan Ciastovy2014.06.22, 12:33
-1#16
Miejmy nadzieje ze pobór energii nas nie zabije
:E
mbe2014.06.22, 12:37
KazH @ 2014.06.22 11:49  Post: 760183
ZlotoUchy @ 2014.06.22 09:01  Post: 760139
Ja tu nie widzę nowej generacji a delikatnie (a jakże!) podkręconą starą generację.


Na nową generację to nie ma co liczyć w tym roku. Pojawił się najwcześniej w przyszłym roku po wyjściu finalnej wersji DirectX 12. Nie liczyłbym na to że ktoś wypuści nowe układy GPU na 10-12 miesięcy przed zmianą generacji DirectX który ma kolejne rewizje raz na 6 lat. Zanim takie karty weszłyby na rynek to byłyby już przestarzałe. Bo pomimo tego że nowy DirectX będzie działał na starym sprzęcie zgodnym z DX11 to jest oczywiste że nowy sprzęt będzie lepiej pod nowe biblioteki dostosowany.

Po wyjściu DX12 będzie zmiana generacji jak w przypadku przejścia z kart graficznych GeForce 7800 na GeForce 8800. Bo w ciągu ostatnich lat jedyna duża zmiana DX była właśnie pomiędzy DX9 a DX10 (DX11 nic przełomowego nie zmieniał)

Uwielbiam męczących marketingowców M$ - jak wydaje ci się że kogoś zachęcasz to się grubo mylisz.


Podobno w SteamOSie ma być natywna obsługa Mantle...
PodejrzanyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Podejrzany2014.06.22, 13:30
KazH @ 2014.06.22 11:49  Post: 760183
Na nową generację to nie ma co liczyć w tym roku. Pojawił się najwcześniej w przyszłym roku po wyjściu finalnej wersji DirectX 12.


Jeśli dobrze rozumiem to najpierw musi pojawić się oprogramowanie, które nie będzie działać na jakimkolwiek istniejącym sprzęcie, a dopiero potem powstanie taki sprzęt, który uzyska zgodność z tymże oprogramowaniem? :D

Ciekawe kiedy w takim razie Microsoft stworzy sobie swoją własną wirtualną architekturę procesora, czy może nawet całego komputera post-PC, ''napisze'' na to coś nowy system i zacznie się domagać od Intela, AMD, czy nawet IBM, żeby wyprodukowali wreszcie procesory kompatybilne z Microsoft Windows Phantasmagoria for Marketoids ;-)

Czy tylko mi się się wydaje, że ta wizja jest chora?
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.22, 13:38
-5#19
mbe @ 2014.06.22 12:37  Post: 760196
KazH @ 2014.06.22 11:49  Post: 760183
(...)


Na nową generację to nie ma co liczyć w tym roku. Pojawił się najwcześniej w przyszłym roku po wyjściu finalnej wersji DirectX 12. Nie liczyłbym na to że ktoś wypuści nowe układy GPU na 10-12 miesięcy przed zmianą generacji DirectX który ma kolejne rewizje raz na 6 lat. Zanim takie karty weszłyby na rynek to byłyby już przestarzałe. Bo pomimo tego że nowy DirectX będzie działał na starym sprzęcie zgodnym z DX11 to jest oczywiste że nowy sprzęt będzie lepiej pod nowe biblioteki dostosowany.

Po wyjściu DX12 będzie zmiana generacji jak w przypadku przejścia z kart graficznych GeForce 7800 na GeForce 8800. Bo w ciągu ostatnich lat jedyna duża zmiana DX była właśnie pomiędzy DX9 a DX10 (DX11 nic przełomowego nie zmieniał)

Uwielbiam męczących marketingowców M$ - jak wydaje ci się że kogoś zachęcasz to się grubo mylisz.


Podobno w SteamOSie ma być natywna obsługa Mantle...

W linuksie napewno będzie, a SteamOSie nie mam pojęcia. Mantle rodzi się w bólach DX12 może wyjść w tym samym czasie co publiczna finalna wersja. Mantle dalej stanowi zamknięte API, zamknięte środowisko.

Byłem sceptykiem, potem byłem entuzjastą tego rozwiązania, a teraz znów jestem sceptykiem, bo wciąż nie mam dostępu do SDK... Gdy widzę na horyzoncie DX12.
... najgorsze w tym wszystkim są słupki NV i DX11
mbe2014.06.22, 13:43
SunTzu @ 2014.06.22 13:38  Post: 760216
mbe @ 2014.06.22 12:37  Post: 760196
(...)

Uwielbiam męczących marketingowców M$ - jak wydaje ci się że kogoś zachęcasz to się grubo mylisz.


Podobno w SteamOSie ma być natywna obsługa Mantle...

W linuksie napewno będzie, a SteamOSie nie mam pojęcia. Mantle rodzi się w bólach DX12 może wyjść w tym samym czasie co publiczna finalna wersja. Mantle dalej stanowi zamknięte API, zamknięte środowisko.

Byłem sceptykiem, potem byłem entuzjastą tego rozwiązania, a teraz znów jestem sceptykiem, bo wciąż nie mam dostępu do SDK... Gdy widzę na horyzoncie DX12.
... najgorsze w tym wszystkim są słupki NV i DX11

Na pewno będzie w SteamOS bo po co w linuxie skoro na niego nie ma gier.
Zaloguj się, by móc komentować