komentarze
srekal34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
srekal342014.06.09, 10:20
14#1
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2014.06.09, 10:21
Ta informacja o steamOS jak szybko się pojawiła tak szybko znikła z steama :D
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2014.06.09, 10:48
Na Xbox One nawet wiedźmin się nie sprzedaje :E
ext73Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ext732014.06.09, 11:14
-4#4
Jak pisałem ;)
ext73Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ext732014.06.09, 11:19
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac


i Ja także mam nadzieje, że będzie o wiele lepszej jakości, niż ten badziewny 'port' = w zasadzie to nie port, tylko oryginalny kod oklejony bardzo słabej jakości wrapperem, np. obsługuje tylko 1 rdzeń/wątek procesora = żenada. Tym razem słyszałem jednak, że to będzie w pełni natywny port ... pożyjemy zobaczymy. Już teraz wiele gier działa o wiele szybciej na nawet niezoptymalizowanym Ubuntu - pod catalystami ;)

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...inwin&num=2
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.09, 11:32
RedEngine 3 jest napędzany na linuksie przez Red Wine 2, innowacyjną technologię, która zadebiutowała w Wiedźminie2.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2014.06.09, 11:40
11#7
SunTzu @ 2014.06.09 11:32  Post: 755953
RedEngine 3 jest napędzany na linuksie przez Red Wine 2, innowacyjną technologię, która zadebiutowała w Wiedźminie2.

Ta, chyba 'Leśny Dzban' w foliowym worku ;p
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.06.09, 12:08
-2#8
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac


Pewnie będzie działała na tym samym emulatorze co dwójka. Bo mają to już wypróbowane. Skoro ten emulator pozwolił na uruchomienie Wiedzmina 2 napisanego w DX11 to poradzi sobie także z Wiedzminem 3 który przecież także jest w DX11. Raczej nic nie będą zmieniać skoro poprzednia gra działała. W pół roku nowego emulatora nie zdążyliby przetestować. A premiera przecież jest na początku 2015 więc czasu zostało niewiele
NomadDemonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NomadDemon2014.06.09, 12:20
ja im dam eON....

zrobili by to w opengl 4.x a nie...
7thTzarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
7thTzar2014.06.09, 12:53
KazH @ 2014.06.09 12:08  Post: 755968
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac


Pewnie będzie działała na tym samym emulatorze co dwójka. Bo mają to już wypróbowane. Skoro ten emulator pozwolił na uruchomienie Wiedzmina 2 napisanego w DX11 to poradzi sobie także z Wiedzminem 3 który przecież także jest w DX11. Raczej nic nie będą zmieniać skoro poprzednia gra działała. W pół roku nowego emulatora nie zdążyliby przetestować. A premiera przecież jest na początku 2015 więc czasu zostało niewiele

Wiedźmin 2 na Linuksie działa w directx9 (na windows była wersja directx 11? nie przypominam sobie, jak startowała na bank była directx 9 only). eON podobnie jak wine obsługuje w pełni tylko directx 9 więc chcąc nie chcąc muszą wykombinować coś innego. Chyba, że obsługa directx 11 w eON jest już na ukończeniu ale jest to bardzo mało prawdopodobne.

Zresztą jak zrobili natywną wersję dla PS4 i Mac to już nie powinno być tak źle, silnik podobno był pisany jako multiplatformowy od początku więc inaczej jak w poprzedniku. Przy Wiedźminie 2 to po prostu poszli po najmniejszej linii oporu i taki port każdy laik mógłby zrobić ładując statyczne wine (z patchami direct command d3d i CSMT dla maksymalnej wydajności) + 3 linijki skryptu, czasowo 30 minut (kompilowanie wine) a efekt duuużo lepszy. Wydajność na poziomie 80% Windows i brak artefaktów, błędów jak przy eON. To wine jest sprawdzone, podonie jak Darwin na Mac-ach, eON natomiast to nowinka, która na razie spisuje się tragicznie.

KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.06.09, 13:33
SunTzu @ 2014.06.09 11:32  Post: 755953
RedEngine 3 jest napędzany na linuksie przez Red Wine 2, innowacyjną technologię, która zadebiutowała w Wiedźminie2.

KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.06.09, 13:47
-2#12
7thTzar @ 2014.06.09 12:53  Post: 756002
KazH @ 2014.06.09 12:08  Post: 755968
(...)


Pewnie będzie działała na tym samym emulatorze co dwójka. Bo mają to już wypróbowane. Skoro ten emulator pozwolił na uruchomienie Wiedzmina 2 napisanego w DX11 to poradzi sobie także z Wiedzminem 3 który przecież także jest w DX11. Raczej nic nie będą zmieniać skoro poprzednia gra działała. W pół roku nowego emulatora nie zdążyliby przetestować. A premiera przecież jest na początku 2015 więc czasu zostało niewiele

Wiedźmin 2 na Linuksie działa w directx9 (na windows była wersja directx 11? nie przypominam sobie, jak startowała na bank była directx 9 only). eON podobnie jak wine obsługuje w pełni tylko directx 9 więc chcąc nie chcąc muszą wykombinować coś innego. Chyba, że obsługa directx 11 w eON jest już na ukończeniu ale jest to bardzo mało prawdopodobne.

Zresztą jak zrobili natywną wersję dla PS4 i Mac to już nie powinno być tak źle, silnik podobno był pisany jako multiplatformowy od początku więc inaczej jak w poprzedniku. Przy Wiedźminie 2 to po prostu poszli po najmniejszej linii oporu i taki port każdy laik mógłby zrobić ładując statyczne wine (z patchami direct command d3d i CSMT dla maksymalnej wydajności) + 3 linijki skryptu, czasowo 30 minut (kompilowanie wine) a efekt duuużo lepszy. Wydajność na poziomie 80% Windows i brak artefaktów, błędów jak przy eON. To wine jest sprawdzone, podonie jak Darwin na Mac-ach, eON natomiast to nowinka, która na razie spisuje się tragicznie.



Serio wierzysz w wersję natywną dla Linuxa? Przecież to jakiś promil udziałów na rynku gier. Cały rynek PC to może z 10% sprzedaży gier a z tego trzeba jeszcze wydzielić 1/100. To są ułamki procenta
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2014.06.09, 14:09
jezeli silnik od poczatku byl pisany z mysla o multiplatformie, to wcale nie jest to taki wysilek. co innego portowac gre ktorej silnik zostal stworzony z mysla o tylko jednej platformie.
7thTzarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
7thTzar2014.06.09, 14:23
Serio wierzysz w wersję natywną dla Linuxa? Przecież to jakiś promil udziałów na rynku gier. Cały rynek PC to może z 10% sprzedaży gier a z tego trzeba jeszcze wydzielić 1/100. To są ułamki procenta

Ja tylko zwracam uwagę, że na razie nie ma na rynku wrapera/emulatora DirectX 11, to wszystko. Jeżeli wydają na SteamOS to jakoś sobie muszą z tym poradzić, może skorzystają z warstwy tłumaczącej DirectX-Opengl od Valve (niestety na razie tylko DirectX9), nakład pracy bardzo mały. Nie obrażę się jeżeli wydadzą wersję z wraperem DirectX 11 jeżeli będzie to sensownie działać ale po prostu na chwilę obecną musieliby sami takowy napisać co dopiero wiązało się z dużymi kosztami.

A w kwestii natywnego portu to jeżeli silnik był od początku pisany multi-platformowo to koszt zrobienia natywnego portu jest minimalny, szczególnie, że robią wersję dla Mac-a. Demonizujecie ten natywny port a ostatecznie będzie się to wiązało na zmodyfikowaniu launchera dla platformy Mac i to wszystko, takie coś może zrobić jedna osoba w wolnym czasie. Problemem nie jest stworzyć port ale później go wspierać co już niekoniecznie może być opłacalne. Już nie jedna gra nie została wydana na Linuksa z tego powodu chociaż działający port był.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.06.09, 14:39
-1#15
Czy mam się spodziewać takiego gnoju jak Wiedźmin 2 na Linuxa?
Czy tym razem sprawę potraktują poważnie?
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2014.06.09, 16:17
Gdyby powstała natywna wersja OpenGL na Maca i Linuxa to i na PC możnaby zrezygnować z D3D i też użyć OpenGL. Ale nie jak to jak to będzie jakiś wrapper.
NomadDemonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NomadDemon2014.06.09, 16:49
właśnie dlatego uwazam DX za taki wrzod na du.. tylku

mozna zrobic porzadnie, posiedziec troszke dluzej i miec na 3 platformy za pstryknieciem palca, ale po co.. bo DX11 modny i jest 'fejm'
*Konto usunięte*2014.06.09, 17:19
-1#18
ext73 @ 2014.06.09 11:19  Post: 755945
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac

Ubuntu - pod catalystami ;)

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...inwin&num=2
Sterowniki AMD pod linuxa to tragedia

OpenGL Stop Breaking My Heart



https://medium.com/@michael_marks/opengl-s...rt-1053fa733082
ext73Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ext732014.06.09, 18:04
MKJP @ 2014.06.09 17:19  Post: 756138
ext73 @ 2014.06.09 11:19  Post: 755945
(...)

Ubuntu - pod catalystami ;)

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...inwin&num=2
Sterowniki AMD pod linuxa to tragedia

OpenGL Stop Breaking My Heart



https://medium.com/@michael_marks/opengl-s...rt-1053fa733082


Piszesz nieprawdę ;) Sam je moduje i mają potencjał dużo większy niż pod Windows ;). Napisane są o niebo lepiej niż sterowniki nvidii - z punktu widzenia tunera to niebo a ziemia - np. moje ostatnie boje z dostosowaniem kernela 3.15 [mowa o mocno zoptymalizowanych, m.in. na poziomie kompilacji kernelach] tak, aby kernel zbudowany pod nowym kpkg pozwalał sternikom nvidii prawidłowo rozpoznawać właściwą architekturę dla ACPI = żenada. Tu AMD absolutnie nie ma z tym problemu - dla nvidii musiałem modyfikować plik make kernela, aby zapewnić 100 % współpracę z ich sterownikami.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.09, 19:13
-1#20
Telvas @ 2014.06.09 11:40  Post: 755960
SunTzu @ 2014.06.09 11:32  Post: 755953
RedEngine 3 jest napędzany na linuksie przez Red Wine 2, innowacyjną technologię, która zadebiutowała w Wiedźminie2.

Ta, chyba 'Leśny Dzban' w foliowym worku ;p

Leśny dzban pili gdy to pisali :p
Zaloguj się, by móc komentować