komentarze
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.06.03, 12:31
bbxx @ 2014.06.03 11:38  Post: 754042
Tragedia te testy
brakuje mi:

czas uruchamiania systemu
czas instalacji np pakietu libre office
wczytanie duzego arkusza kalkulacyjnego i przeliczenie go
superpi
wydajnosc pamieci masowej
wydajnosc w prostych grach


czas uruchamiania systemu może i ok ale to windows 8 - pamiętaj że tam jest hybrydowe usypianie i fastboot więc o które uruchamianie chodzi?? ;)

libre office instaluje się dość wolno i każdy to wie - działa jeszcze wolniej i na nic nawet wydajny komputer bo ten pakiet nie potrafi wykorzystać mocy

wczytywanie arkusza jak najbardziej chociaż przy ms office to też niewiele pokaże prócz tego że wczytywanie jest błyskawiczne :)
co innego gdybyś to porównywał na androidzie - tam rozrzut jest ogromny nie mówiąc o tym że nie każdy program wyświetli wszystko (tak tak - nawet microsoftowy office nie wszystko wyświetla!)

super pi?no bez jaj - kto liczy pi na czas na tablecie?co to ma niby pokazać?
ten test od dawna nic nie znaczy

dwa ostatnie jak najbardziej by się przydały
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912014.06.03, 12:32
marc99 @ 2014.06.03 12:27  Post: 754068
Korzystając z okazji, może jakiś posiadacz podzieli się wrażeniami z grania na takim tablecie z Intel Atom Z3740D w Civilization 5 na dotyku? Szczególnie interesuje mnie kwestia wydajności.

podziele sie!
civ5 w dotyku jest zabugowany(nie dziala poprawnie) i sa problemy z odpaleniem. piszczy ze 2GB ramu to mało(w nie dotyku uruchamia sie normalnie).
spzetor @ 2014.06.03 12:28  Post: 754069
Dalej nie jestem przekonany do tabletu z Windowsem. Jak się używa tego poza metro UI?

jak masz ikony w formie listy to tragedia, jak ustawisz normalne ikony to juz jest fajnie. Ogólnie zle nie jest ale żeby bylo dobrze to trzeba byc babka(cienkie palce) lub miec rysik
bv6t7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bv6t72014.06.03, 12:32
SunTzu @ 2014.06.03 12:01  Post: 754056
focus @ 2014.06.03 11:41  Post: 754043
(...)

Nie mówię, że wszystkie, ale czas wczytania arkusza kalkulacyjnego i przeliczenie go, superpi... No litości...

Tak czy siak brakuje pomiarów wydajności...
Jeśli uznać, że smarki to smarki i jedynie ilość nieznaczących punktów.


Może Pclab nie posiada żadnych archiwalnych tytułów sprzed lat ;)

miekrzy @ 2014.06.03 11:46  Post: 754047
Poza tym kto by tam chciał instalować LibreOffice, gdy ma pełny Office w cenie :P

Pierwsza działka 'gratis' do momentu większej popularności.

Test wydajności dysków byłby przydatny, z uwagi na mniejszą ilość pamięci ram która może się szybko skończyć.

Z gier* może starsze Colliny, (Dirt nie wiem ?) Xpand Rally, CS 1.6 ? UT xxxx ? Czy Mafia I ? Poniżej GTA4, i inne popularne z tego czasu i może jakieś współczesne. Warthunder ma tryb 'stare karty graficzne gdzie najsłabszy Intel HD -SB 'daje radę' .

* Po dołączeniu klawiatury i myszki gdy nie ma.
Mat48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiMat482014.06.03, 13:14
bbxx @ 2014.06.03 11:38  Post: 754042
Tragedia te testy
brakuje mi:

czas uruchamiania systemu
czas instalacji np pakietu libre office
wczytanie duzego arkusza kalkulacyjnego i przeliczenie go
superpi
wydajnosc pamieci masowej
wydajnosc w prostych grach
Dodaliśmy wykresy z CrystalDiskMark.
*Konto usunięte*2014.06.03, 13:23
-3#25
brakuje mi opisu jak na tym dzialaja stare gry typu fallout 1,2, arcanum, torment, baldurs gate - czy da sie w to grac wygodnie palcem?
czy mozna zainstalwoac na tym jakas dystrybucje linuksa?
wydajnosc podczas codziennego uzytkowania: otwieranie i przegladanie pliku pdf z duza iloscia obrazkow, ms word, ms excel, czas uruchamiania, jak zjada baterię przy wylaczonym wyswietlaczu (zgaduję ze pod iOS/Android jest duzo lepiej), itd..
no, i na wykresach brakuje ipada air lub ipada mini air

a wy po prostu przepusciliscie te tablety przez rozne benchmarki, z ktorych wyniki nic nie mowia ludziom niezainteresowanym tematem.
max-bitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
max-bit2014.06.03, 13:52
-13#26
Co za głupi test (widać lemingom można wcisnąć wszystko).
O ile już kupowanie tableta pow 1000 PLN jest ciut bez sensu choć jeszcze może i ujdzie w tłumie to już kupowanie takiego badziewia bez UMTS to jakaś głupota ?!
A po co komu taki(e) coś ? He..... ? Co badzie se wpinał na gwizdku i urwie gniazdo przy pierwszej okazji ?
Totalny bezsens, o ile ten test jest bezsensu ( o ile nie sponsorowany a coś tak waniajed) to powiem tyle ze za 1800 można kupić Samsunga z UMTS (LTE4G) 8 cali ale z rozdzialką 2560 x 1600
Czyli podsumowanie wciskanie kitu :)
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.06.03, 13:56
max-bit @ 2014.06.03 13:52  Post: 754106
Co za głupi test (widać lemingom można wcisnąć wszystko).
O ile już kupowanie tableta pow 1000 PLN jest ciut bez sensu choć jeszcze może i ujdzie w tłumie to już kupowanie takiego badziewia bez UMTS to jakaś głupota ?!
A po co komu taki(e) coś ? He..... ? Co badzie se wpinał na gwizdku i urwie gniazdo przy pierwszej okazji ?
Totalny bezsens, o ile ten test jest bezsensu ( o ile nie sponsorowany a coś tak waniajed) to powiem tyle ze za 1800 można kupić Samsunga z UMTS (LTE4G) 8 cali ale z rozdzialką 2560 x 1600
Czyli podsumowanie wciskanie kitu :)

Chcesz przedstawić jakieś dowody na to, że tekst jest sponsorowany?

Co do UMTS - a słyszałeś o udostępnianiu połączenia internetowego z telefonu? Zauważyłeś też, że praktycznie połowa przetestowanych tutaj urządzeń może działać jak laptop?
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.03, 14:01
11#28
W dodatku ten samsung to zabaweczka do kibla, a połowa tego może służyć do pracy.

Udostępnianie połączenia z telefonu ma jedną wadę... rżnie to sporo baterii.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.06.03, 14:04
SunTzu @ 2014.06.03 14:01  Post: 754114

Udostępnianie połączenia z telefonu ma jedną wadę... rżnie to sporo baterii.

Jasne, udostępnianie połączenia żre baterię, ale modem 3G również. Kwestia którą baterię zjedziemy. Niestety modem 3G jest rzadkością nie tylko w laptopach, ale również tabletach.
max-bitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
max-bit2014.06.03, 14:20
Tablet jest z założenia mobilny i defacto powinien mieć NET czyli modem.
No chyba że się kupuje dziecku bo teraz taka moda dziecko ma mieć w szkole tableta, smartphona i coś tam jeszcze pewnie.
Jak to się mawiało skura fura i komóra
Kto miał przez chwile tableta i nie maił w nim modema:) i używał go 'w terenie' a przecie inaczej sensu jego uzycie nie ma, to wie w czym problem ... reszta pisze coś aby pisać.
Nie będę narzekał na to czy to Win czy Andros każdy z tych systemów ma wady i zalety :)

*Konto usunięte*2014.06.03, 14:21
-5#31
SunTzu @ 2014.06.03 14:01  Post: 754114
W dodatku ten samsung to zabaweczka do kibla, a połowa tego może służyć do pracy.

Udostępnianie połączenia z telefonu ma jedną wadę... rżnie to sporo baterii.

smiesza mnie 'profesjonalisci' ktorzy chca robic nie wiadomo co na tablecie.
tablet jest wlasnie po to zeby przeczytac na nim pdf (na eczytnikach z einkiem pdf nie za wygodnie sie przeglada), wejsc do internetu, odebrac email, lub jak powiedziales - 'do kibla'.

moze i na tablecie z windows odpale jakies ide programistyczne - ale kto by dal rade na takim ekraniku, tak samo z oprogramowaniem cad/cam - z czym do ludzi? symulacje inzynierskie - liczyloby za dlugo + jak to obslugiwac?

wiec jaka praca?

a prezentacje w pdf (lub jakims formacie typowo do prezentacji) mozna pokazac i na ipadzie, i na androidzie, i na windowsie.
jakbym juz mial cos kupic z windows, to raczej surface 2 rt ze wzgledu na pelnowymiarowy port usb.

i zgadzam sie z tym ze tablet 8 cali bez modulu 3g ma sens dla waskiej grupy ludzi. jeszcze 10 cali rozumiem - mozna powiedziec ze to sprzet 'na kanapę' lub ogolnie do domu, ale osmiocalówki?

jakis czas temu kupilem sobie samsung note 10 cali i nie zamienilbym go na żadnego windowsa - moge robic notatki rysikiem - system rozpoznaje sile nacisku, szybkosc pisania jak na kartce, od tego czasu mam po prostu wszystkie notatki na tablecie + synchronizacja z pc. a że nie odpalę na nim qt creatora czy ptc creo - trudno, ale to i tak niepotrzebne do niczego.
max-bitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
max-bit2014.06.03, 14:27
-6#32
Praca i tablet ? jak ktoś tak pisze oznacza jedno nigdy nie maił tableta ba nawet go nie widział tercjo :) nawet nie wie co to jest.
Na kibel ? Rewelacja ja na co dzień używa w srocyku smarta :)
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.03, 14:37
Dthlfwp @ 2014.06.03 14:21  Post: 754121
SunTzu @ 2014.06.03 14:01  Post: 754114
W dodatku ten samsung to zabaweczka do kibla, a połowa tego może służyć do pracy.

Udostępnianie połączenia z telefonu ma jedną wadę... rżnie to sporo baterii.

smiesza mnie 'profesjonalisci' ktorzy chca robic nie wiadomo co na tablecie.
tablet jest wlasnie po to zeby przeczytac na nim pdf (na eczytnikach z einkiem pdf nie za wygodnie sie przeglada), wejsc do internetu, odebrac email, lub jak powiedziales - 'do kibla'.

moze i na tablecie z windows odpale jakies ide programistyczne - ale kto by dal rade na takim ekraniku, tak samo z oprogramowaniem cad/cam - z czym do ludzi? symulacje inzynierskie - liczyloby za dlugo + jak to obslugiwac?

wiec jaka praca?

a prezentacje w pdf (lub jakims formacie typowo do prezentacji) mozna pokazac i na ipadzie, i na androidzie, i na windowsie.
jakbym juz mial cos kupic z windows, to raczej surface 2 rt ze wzgledu na pelnowymiarowy port usb.

i zgadzam sie z tym ze tablet 8 cali bez modulu 3g ma sens dla waskiej grupy ludzi. jeszcze 10 cali rozumiem - mozna powiedziec ze to sprzet 'na kanapę' lub ogolnie do domu, ale osmiocalówki?

jakis czas temu kupilem sobie samsung note 10 cali i nie zamienilbym go na żadnego windowsa - moge robic notatki rysikiem - system rozpoznaje sile nacisku, szybkosc pisania jak na kartce, od tego czasu mam po prostu wszystkie notatki na tablecie + synchronizacja z pc. a że nie odpalę na nim qt creatora czy ptc creo - trudno, ale to i tak niepotrzebne do niczego.

Choćby po to by móc się rozliczyć z NFZ, musisz mieć program na windowsie...
Jest multum prozaicznych czynności jakie można robić na tablecie, ale nie można robić bez windows-a...
... do srania potrzebuję papier toaletowy, by się potem podetrzeć nie tablet. Większość ludzi wykorzystuje komputer do prozaicznych czynności, których nie można robić na Androidzie...

Do czytania PDFów kupowanie urządzenia za 1800zł to trzeba mieć albo nasrane w portfelu albo w głowie.
*Konto usunięte*2014.06.03, 14:43
-5#34
SunTzu @ 2014.06.03 14:37  Post: 754130
Dthlfwp @ 2014.06.03 14:21  Post: 754121
(...)

smiesza mnie 'profesjonalisci' ktorzy chca robic nie wiadomo co na tablecie.
tablet jest wlasnie po to zeby przeczytac na nim pdf (na eczytnikach z einkiem pdf nie za wygodnie sie przeglada), wejsc do internetu, odebrac email, lub jak powiedziales - 'do kibla'.

moze i na tablecie z windows odpale jakies ide programistyczne - ale kto by dal rade na takim ekraniku, tak samo z oprogramowaniem cad/cam - z czym do ludzi? symulacje inzynierskie - liczyloby za dlugo + jak to obslugiwac?

wiec jaka praca?

a prezentacje w pdf (lub jakims formacie typowo do prezentacji) mozna pokazac i na ipadzie, i na androidzie, i na windowsie.
jakbym juz mial cos kupic z windows, to raczej surface 2 rt ze wzgledu na pelnowymiarowy port usb.

i zgadzam sie z tym ze tablet 8 cali bez modulu 3g ma sens dla waskiej grupy ludzi. jeszcze 10 cali rozumiem - mozna powiedziec ze to sprzet 'na kanapę' lub ogolnie do domu, ale osmiocalówki?

jakis czas temu kupilem sobie samsung note 10 cali i nie zamienilbym go na żadnego windowsa - moge robic notatki rysikiem - system rozpoznaje sile nacisku, szybkosc pisania jak na kartce, od tego czasu mam po prostu wszystkie notatki na tablecie + synchronizacja z pc. a że nie odpalę na nim qt creatora czy ptc creo - trudno, ale to i tak niepotrzebne do niczego.

Choćby po to by móc się rozliczyć z NFZ, musisz mieć program na windowsie...
Jest multum prozaicznych czynności jakie można robić na tablecie, ale nie można robić bez windows-a...
... do srania potrzebuję papier toaletowy, by się potem podetrzeć nie tablet. Większość ludzi wykorzystuje komputer do prozaicznych czynności, których nie można robić na Androidzie...

Do czytania PDFów kupowanie urządzenia za 1800zł to trzeba mieć albo nasrane w portfelu albo w głowie.

widocznie ja i wielu z moich znajomych mamy n... w glowach, bo wiekszosc z nich kupilo wlasnie ipady do pokazywania czegos (pdf/ zdjecia), przegladania pdfow i prostego przegladania internetu. jak ktos ma samsunga, tak jak ja, to jeszcze robi na nim notatki.
moze jestesmy dziwni, ale nie rozliczamy się z nfz na tablecie ani nie programujemy na tablecie.

Jest multum prozaicznych czynności jakie można robić na tablecie, ale nie można robić bez windows-a...

tak, wlasnie podales przyklad: 'rozliczanie się z nfz' - faktycznie killer feature dla tableta.
adask0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adask02014.06.03, 15:05
max-bit @ 2014.06.03 14:20  Post: 754120
Tablet jest z założenia mobilny i defacto powinien mieć NET czyli modem.
No chyba że się kupuje dziecku bo teraz taka moda dziecko ma mieć w szkole tableta, smartphona i coś tam jeszcze pewnie.
Jak to się mawiało skura fura i komóra
Kto miał przez chwile tableta i nie maił w nim modema:) i używał go 'w terenie' a przecie inaczej sensu jego uzycie nie ma, to wie w czym problem ... reszta pisze coś aby pisać.
Nie będę narzekał na to czy to Win czy Andros każdy z tych systemów ma wady i zalety :)



równie dobrze można powiedzieć po co komu tablet skoro ma smartfona :-) sorry ale android to głownie jest dla zabawy, tu mowa o małym 'komputerze' a nie zabawce ;-)


co do innych komentarzy, ipad to tez zabawka, jak ktoś powiedział nadaje się do przeglądania internetu, oglądania zdjęć i paru innych czynności.. a jego cena z celularem poraża :-) i mówi to użytkownik ios'a żeby nie było ;-)

SunTzu ma głownie na myśli ze tablet z win to 'komputer' (z pewnymi ograniczeniami, ilość pamięci, procek) i z tym się zgadzam, takiego tableta możesz zabrać wszędzie możesz na nim robić cokolwiek, potem tylko podłączyć do np stacji dokującej i bawić się na wielkim monitorze, nie tracisz czasu na jakaś synchronizacje i inne bzdety, ponadto uruchomisz wszystko co kompatybilne z windowsem, a nawet linuxa przez virtuala tez odpalisz.

Co do 3g i innych celularow jak już ktoś wyżej powiedział po co płacić dodatkowy abonament (tym bardziej ze lte nie jest w cale takie tanie na kieszeń przeciętnego polaka), po drugie ciągnie baterie nawet gdy nie korzystasz, a po trzecie tak czy owak i tak zawsze masz ze sobą telefon wiec?
Piotrek PZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Piotrek P2014.06.03, 15:46
Dlaczego do testów nie został włączony Lenovo Miix 10 z Atomem Z3740, rozdzielczością FHD i modemem 3G? Potencjalnie może to być urządzenie lepsze niż Asus i Acer... Tylko pytanie jak z czasem pracy na baterii...
Można liczyć na jakiś test tego urządzenia?
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.06.03, 15:50
Piotrek P @ 2014.06.03 15:46  Post: 754157
Dlaczego do testów nie został włączony Lenovo Miix 10 z Atomem Z3740, rozdzielczością FHD i modemem 3G? Potencjalnie może to być urządzenie lepsze niż Asus i Acer... Tylko pytanie jak z czasem pracy na baterii...
Można liczyć na jakiś test tego urządzenia?

A gdzie takowy jest dostępny?
AqUA24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AqUA242014.06.03, 16:18
-2#38
Spytam tak - poszukuje dla siebie tableta, pod uwagę nawet nie wziąłem androida. Mam możliwość kupna używanego w idealnym stanie dell venue pro 8 64gb z etui za 950 zł lub nowego z klawiaturą za 1350. Cena oczywiście przemiawia za tym pierwszym, jednak czy nie będę odczuwał czasami braku fizycznych przycisków? Tableta nigdy nie miałem.
lyconeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lycone2014.06.03, 17:20
Przydało by się sprawdzić do których modeli można podpiąć dysk twardy w obudowie. Wiem, że niektóre modele maja problem z zasileniem takiego. Po głowie chodzi mi plan kupienia taniego tabletu + hdd 500 GB do torrentow i pracy 24h. Głośność i pobór prądu bezkonkurencyjna.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.03, 17:24
@up
Nie rozumiem dlaczego, ale u mnie zastosowanie innego kabla ma wpływ na to czy dysk ruszy, albo nie....
To wszystko też zależy od dysku, są bardzo energooszczędne dyski, które powinny bez problemów działać...
Poza tym może są tablety z USB3.0?
Zaloguj się, by móc komentować