komentarze
*Konto usunięte*2014.05.06, 16:55
unknown_solider @ 2014.05.05 18:53  Post: 745623
Mam prosbe, jak bedziecie testowac top nowej generacji, moze dodalibyscie drogie niegdys starocie jak Samsung 830 256 gb albo Crucial M4 256 gb. Czemu? Duza grupa power userow siedzi na takim sprzecie i zastanawiamy sie czy to juz nie czas na wymiane, na nowszy model. Mnie interesuja szczegolnie nowe 512tki, dawniej dyski o takiej pojemnosci byly wolniejsze od 256tek wiec malo osob je kupowalo. Przy okazji dochodzi kolejny temat - wydajnosc wiekszych dyskow. Nikt nie bedzie zmienial 256 na 256, wiec fajnie wygladaloby porownanie starego 256 z nowym 512 z mainstremowej seri pro/performance.

Szkoda ograniczac sie do jednej pojemnosci, bo w danej cenie mozna czesto kupic zarowno 128 jak i 256. Ten drugi praktycznie zawsze bedzie szybszy. Ciekawe czy tak samo jest w przypadku 512 i czy juz czas na wymiane ssd. Zawsze mozna stary 256 zostawic pod sam system i programy o ile roznice w wydajnosci nie sa duze. Plus rozwiazania ogromny - odczyt i zapis na dysku systemowym nie ma wtedy wplywu na prawdziwa* wydajnosc komputera. Swietnie pracuje sie jesli programy sa zainstalowane na innym dysku niz system nawet jesli sa to dwa ssd.

*gier tez to dotyczy, ale tutaj nie ma czego testowac (skrajne sytuacje gdzie bywa, ze frame times leci)

No niestety standardem powinno być zastosowanie obecnej i poprzedniej platformy. Czytając recenzje często jest tylko najnowsza platforma aktualnie dostępna i jest to poważny błąd redakcji.
Nie mamy odniesienia do poprzedniej wersji. Dotyczy to procesorów, kart graficznych generalnie wszystkiego.... akurat generalnie lab wychodzi tutaj całkiem dobrze co nie znaczy, że nie mogłoby być lepiej.
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.05.06, 17:42
@unknow_soldier

w zasadzie jest najtańszy :).Wiesz laik może się naciąć na takiego kingstona V300 (tak miałem zrobić jak się ukazały - kupić jeden potem dokupić drugi i RAID - miałbym problem)

@SunTzu

Zgadzam się z tobą w 100% - zwyczajnie nie ma odniesienia ani do tańszych obecnych ani do poprzednich
no ale focus wyjaśnił dlaczego
trzeba by powtórzyć testy przynajmniej dla części dysków

@mozilla007

nawet gniot wsadzony w starego lapka z sata I daje bardzo widocznego kopa
zupełnia inna praca
sprzet i tak wolno chodzi ale przynajmniej nie zamula totalnie
ja też kieruję się portfelem - kompromis - cena/wydajność
wygrał M500 na chwile obecną
*Konto usunięte*2014.05.06, 19:05
Ostatnio częso się słyszy ten argument, ale można nie zmieniać całej procedury testowej, a tylko część i tam gdzie nie zmieniono dać stare dyski na wykres. Nie wiemy co dokładnie zmieniono i jak się mają wyniki z różnych testów... ale to piszę ogólnie nie tylko ssd...
W telefonach jest nowa procedura testu baterii Internet WiFi, ale zachowali też starą, więc jest jakieś odniesienie.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.05.06, 19:11
SunTzu @ 2014.05.06 19:05  Post: 745956
Ostatnio częso się słyszy ten argument, ale można nie zmieniać całej procedury testowej, a tylko część. Nie wiemy co dokładnie zmieniono i jak się mają wyniki z różnych testów... ale to piszę ogólnie nie tylko ssd...
W telefonach jest nowa procedura testu Browser WiFi, ale zachowali też starą, więc jest jakieś odniesienie.

Możliwości są dwie: albo modernizujesz procedury i przystosowujesz się do zmieniającego się świata (jak choćby system operacyjny, nowe wersje oprogramowania), albo stoisz w miejscu testując na starych byle tylko zachować kompatybilność wyników. Wyobraź sobie że zaczęlibyśmy testować procesory na karcie nvidii np. w listopadzie 2013 roku. Mielibyśmy dalej ciągnąć testy CPU na starych sterownikach?
unknown_soliderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
unknown_solider2014.05.06, 19:45
Ja nie lubie w pojedynczym tescie nachalnie wczytujacej sie bazy danych 100 modeli cpu/kart/ssd. Ale juz porownanie starego tej samej klasy z nowym jak i modelu tanszego/drozszego to raczej powinna byc podstawowa informacja. Chce wiedziec co strace oszczedzajac, co zyskam doplacajac i czy nowy sprzet jest (i o ile) lepszy od starego. To jest jakby podstawowa funkcja recenzji pojedynczego egzemplarza hardware i redakcja powinna to w miare mozliwosci zapewniac.

Co innego zestawienia i testy porownawcze gdzie buduje sie baze wynikow - od takich publikacji oczekuje sie innych informacji tj. przekroju przez dostepne na rynku urzadzenia i im wiecej urzadzen tym lepiej, Nikt powazny jednak takiego podejscia nie wymaga jako koniecznosci w premierowych recenzjach, a wrecz przeciwnie - ma byc to co niezbedne. IMHO niezbedne jest dodanie staroci do testow premierowych lepszych ssd, bo my uzytkownicy bedziemy juz powoli zamieniac stare dyski na nowe i/lub kupowac wieksze, chcemy wiec miec punkt odniesienia, o ktory na rynku ssd trudniej niz przy wyborze cpu czy gpu. Tak samo jak i dodawanie modelu tanszego i drozszego jest bardzo przydatna informacja, ceny zmieniaja sie tak szybko ze raczej szuka sie dysku optymalnego, a nie w sztywnych ramach finansowych, dobrze jest wiedziec co mozna zyskac doplacajac a co ewentualnie stracimy kupujac tanszy nosnik tej samej pojemnosci, bo opinie na ten temat sa skrajnie rozne.

Do tego dochodza rozne pojemnosci, co tez jest ciekawe. Czesc ludzi glosi prawde, ze szybkosc nie ma znaczenia, inni maja swoja prawde z ktorej wynika ze 840 Pro 128g jest lepszy od tanich 240tek.
raufZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rauf2014.05.06, 20:19
zaczekam na pro
*Konto usunięte*2014.05.06, 20:25
focus @ 2014.05.06 19:11  Post: 745957
SunTzu @ 2014.05.06 19:05  Post: 745956
Ostatnio częso się słyszy ten argument, ale można nie zmieniać całej procedury testowej, a tylko część. Nie wiemy co dokładnie zmieniono i jak się mają wyniki z różnych testów... ale to piszę ogólnie nie tylko ssd...
W telefonach jest nowa procedura testu Browser WiFi, ale zachowali też starą, więc jest jakieś odniesienie.

Możliwości są dwie: albo modernizujesz procedury i przystosowujesz się do zmieniającego się świata (jak choćby system operacyjny, nowe wersje oprogramowania), albo stoisz w miejscu testując na starych byle tylko zachować kompatybilność wyników. Wyobraź sobie że zaczęlibyśmy testować procesory na karcie nvidii np. w listopadzie 2013 roku. Mielibyśmy dalej ciągnąć testy CPU na starych sterownikach?

Pewnie i masz rację...
... tylko widzisz dostajemy wyniki i nie mamy pojęcia jaka jest ich wartość jeśli nie znamy wyników starszych SSD.

Ja tu widzę dwa wyjścia... albo podłączasz nowe SSD do os-u na którym testowałeś stare SSD albo podłączasz stare SSD do nowego konfigu i tam je testujesz byśmy mieli punkt odniesienia jakikolwiek.

Albo robisz kuku i dostajemy paski i wiemy, że M6S jest szybszy od 840 EVO, ale co to za szybkość tego nie mamy pojęcia, bo brakuje nam 830/M4/Intel?OCZ?

Mielibyśmy dalej ciągnąć testy CPU na starych sterownikach?

... nie, ale powinniście ciągną testy na starych CPU z nowymi sterownikami, bo tego brakuje czasem, czy też chociaż jednej generacji wstecz kart graficznych aka Fermi (tu jest ok)

Dam konkretny przykład, bo WY akurat staracie się prawie zawsze jak cholera (jeśli chodzi o dGPU/CPU) i test każdej gry można dać w ulubione, bo lista CPU/GPU potężna i próżno szukać w sieci lepszego testu...

http://pclab.pl/art57235.html -> test odbył się wyłącznie na haswellach.
optimusprime123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
optimusprime1232014.05.06, 23:57
A już miałem kupować M5PRO ale jednak wezmę M6S.
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.05.07, 20:21
-2#29
focus ale nawet porównywanie procesora w grze przy pomocy gpu to jednak znacznie poważniejsza sprawa niż wrzucenie prostego testu dysku
zmienia się raptem program czy dwa a sporo pozostaje starych

przy teście który opisałeś jest już więcej zabawy zdecydowanie - karta gra system ram płyta głowna procesor

a nie tylko dysk

sory
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.05.07, 20:23
ZIB2000 @ 2014.05.07 20:21  Post: 746265
focus ale nawet porównywanie procesora w grze przy pomocy gpu to jednak znacznie poważniejsza sprawa niż wrzucenie prostego testu dysku
zmienia się raptem program czy dwa a sporo pozostaje starych

przy teście który opisałeś jest już więcej zabawy zdecydowanie - karta gra system ram płyta głowna procesor

a nie tylko dysk

sory

Sorry, czyli dla Ciebie zmiana procesora, systemu operacyjnego i paczki danych nie wpływa na wyniki i można je bezpośrednio porównywać?
chaostheoryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjichaostheory2014.05.08, 05:54
ZIB2000 @ 2014.05.07 20:21  Post: 746265
focus ale nawet porównywanie procesora w grze przy pomocy gpu to jednak znacznie poważniejsza sprawa niż wrzucenie prostego testu dysku
zmienia się raptem program czy dwa a sporo pozostaje starych

przy teście który opisałeś jest już więcej zabawy zdecydowanie - karta gra system ram płyta głowna procesor

a nie tylko dysk

sory


Ciekawe jakbyś śpiewał gdybyś zobaczył chociażby wpływ taktowania pamięci RAM (1600 -> 2133) na rozpakowywanie archiwum RAR-a :)

Wyniki nośników SSD z różnych platform (Z77 a Z87, Win 7 a Win 8.1, 2500K 4,5 GHz a 4770K 4,5 GHz) NIE są porównywalne!
*Konto usunięte*2014.05.08, 09:27
ojj nie są, ale parę starych dysków mogło być przetestowane na nowej platformie... dla mnie 2 dyski by wystarczyły, a reszta to byłoby ciekawiej :)
MigimaxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Migimax2014.05.08, 12:13
Przydałoby mi się takie coś do MacaMini, bo dysk jaki dają w standardzie jest wolniejszy od kasety magnetofonowej ;) niestety do świąt daleko.
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.05.08, 13:03
-3#34
@focus

wpływa owszem ale czy to jest aż tak wielki wpływ?jesli tak to coś nie tak z procedurą

strzel testy syntetyczne i wyniki będą dość zbliżone - to chyba nie problem co?

@chaosteory

nie przesadzaj z tym wpływem...jest powalający
tym bardziej że każdy siedzi i tylko rozpakowywuje archiwa
na resztę zadań wpływ jest kompletnie pomijalny co już dawno zostało udowodnione (pewnie nawet kilka razy u was)
chaostheoryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjichaostheory2014.05.08, 13:05
ZIB2000 @ 2014.05.08 13:03  Post: 746482
@focus

wpływa owszem ale czy to jest aż tak wielki wpływ?jesli tak to coś nie tak z procedurą

strzel testy syntetyczne i wyniki będą dość zbliżone - to chyba nie problem co?

@chaosteory

nie przesadzaj z tym wpływem...jest powalający
tym bardziej że każdy siedzi i tylko rozpakowywuje archiwa
na resztę zadań wpływ jest kompletnie pomijalny co już dawno zostało udowodnione (pewnie nawet kilka razy u was)


Jeśli zmiana platformy i komponentów ma wpływ na wyniki to jest coś to nie tak z procedurą?

Ojej, Ty jednak kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz :)

Testy syntetyczne (AS SSD, IOMeter) też różnią się pomiędzy platformami i jeśli o tym nie wiesz to... szkoda :)

Zmiana procesora, jego taktowanie, taktowania pamięci, ilości pamięci czy system, MA WPŁYW na wyniki i koniec. Idąc tym tropem nie można porównywać wyników z różnych procedur i różnych platform.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.05.08, 13:47
ZIB2000 @ 2014.05.08 13:03  Post: 746482
@focus

wpływa owszem ale czy to jest aż tak wielki wpływ?jesli tak to coś nie tak z procedurą

strzel testy syntetyczne i wyniki będą dość zbliżone - to chyba nie problem co?

@chaosteory

nie przesadzaj z tym wpływem...jest powalający
tym bardziej że każdy siedzi i tylko rozpakowywuje archiwa
na resztę zadań wpływ jest kompletnie pomijalny co już dawno zostało udowodnione (pewnie nawet kilka razy u was)

Płacę 2000 złotych za test w Photoshopie, w którym będziesz nakładał efekty i ten test będzie zależny WYŁĄCZNIE od wydajności pamięci masowej.

Nawet kopiowanie plików jest zależne od pamięci RAM i procesora.
nirvanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nirvan2014.05.08, 14:12
focus @ 2014.05.08 13:47  Post: 746493
ZIB2000 @ 2014.05.08 13:03  Post: 746482
@focus

wpływa owszem ale czy to jest aż tak wielki wpływ?jesli tak to coś nie tak z procedurą

strzel testy syntetyczne i wyniki będą dość zbliżone - to chyba nie problem co?

@chaosteory

nie przesadzaj z tym wpływem...jest powalający
tym bardziej że każdy siedzi i tylko rozpakowywuje archiwa
na resztę zadań wpływ jest kompletnie pomijalny co już dawno zostało udowodnione (pewnie nawet kilka razy u was)

Płacę 2000 złotych za test w Photoshopie, w którym będziesz nakładał efekty i ten test będzie zależny WYŁĄCZNIE od wydajności pamięci masowej.

Nawet kopiowanie plików jest zależne od pamięci RAM i procesora.


Nie wspominając o sprawności kontrolera SATA w przypadku różnych platform. :) Zresztą chaostheory już wspomniał o tym porównując Z77 i Z87.
*Konto usunięte*2014.05.08, 18:34
focus @ 2014.05.08 13:47  Post: 746493
ZIB2000 @ 2014.05.08 13:03  Post: 746482
@focus

wpływa owszem ale czy to jest aż tak wielki wpływ?jesli tak to coś nie tak z procedurą

strzel testy syntetyczne i wyniki będą dość zbliżone - to chyba nie problem co?

@chaosteory

nie przesadzaj z tym wpływem...jest powalający
tym bardziej że każdy siedzi i tylko rozpakowywuje archiwa
na resztę zadań wpływ jest kompletnie pomijalny co już dawno zostało udowodnione (pewnie nawet kilka razy u was)

Płacę 2000 złotych za test w Photoshopie, w którym będziesz nakładał efekty i ten test będzie zależny WYŁĄCZNIE od wydajności pamięci masowej.

Nawet kopiowanie plików jest zależne od pamięci RAM i procesora.

Dobre :)
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2014.05.11, 14:01
2000 zł wciąż się nudzi...
mxzptlkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mxzptlk2014.05.12, 08:10
Nie dam się naciągnąć, takiego wała jak będę miał w kompie 2 dyski: SSD i tradycyjniaka. Dopiero jak będą SSD 1GB i to w cenie dzisiejszych SSD 256 GB to zrobię zakupy.
Zaloguj się, by móc komentować