komentarze
BlackAlbumZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BlackAlbum2014.03.23, 21:50
18#1
Pokazaliby jakiś gameplay, a nie takie pierdółki pokroju nVidia HairWorks :P
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.23, 21:51
-1#2
Gdyby tylko developerzy wykorzystywali do tego iGPU, a nie dGPU hairworks nie miałby wpływu na dGPU. Więc nie wiadomo czy będzie trzeba modernizować sprzęt.

seriusly? nikt nie napisze dlaczego minusuje.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.03.23, 22:30
-1#3
Te smaczki odnośnie owłosienia liczonego z gpu świadczą o tym jak daleko jeszcze do fotorealizmu i raytracingu, chyba nie będzie to możliwe nawet w czipach na bazie 7 nano, czyli tak z 80 razy tyle mocy co Kepler.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.03.23, 22:46
-3#4
HairWorks na przykładzie owłosienia ''ptaka''... ;)
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2014.03.23, 22:48
Niech się zajmują takimi smaczkami, tekstury są już w naprawdę dobrej jakości, otoczenie również, kolory i gra świateł ruszają do przodu, więc główne rzeczy które kojarzą się z grafiką idą do przodu, a te szczególiki powinny być rozwijane, w końcu pojawi się moc która to obsłuży. Jeśli nie jutro, czy za rok to na bank się przyda ta praca za kilkanaście lat. Ruch włosów, ruch wody, mimika twarzy, ust, za kilkanaście lat będziecie dostawać ekstazy za takimi smaczkami.
GunarDANZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
GunarDAN2014.03.23, 22:49
BlackAlbum @ 2014.03.23 21:50  Post: 734481
Pokazaliby jakiś gameplay, a nie takie pierdółki pokroju nVidia HairWorks :P


Spokojnie, gameplay będzie na E3. Do czerwca przeżyjesz:)
Dan2510Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dan25102014.03.23, 23:00
-6#7
https://www.facebook.com/pages/Wied%C5%BAm...533616579994461
Polecam dobrą stronkę na temat Wiedzmina.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.03.24, 01:07
-4#8
SunTzu @ 2014.03.23 21:51  Post: 734482
Gdyby tylko developerzy wykorzystywali do tego iGPU, a nie dGPU hairworks nie miałby wpływu na dGPU. Więc nie wiadomo czy będzie trzeba modernizować sprzęt.

to byłby sens kupowania topwego Maxwella do grania z tymi bajerami skoro bez problemu dałoby to radę na dobrej integrze (nie mówie tutaj o IRIS Pro) plus GTX 680 zrobić?
Zresztą jak dla mnie to pieprzenie głupot - jeżeli gra będzie zoptymalizowana to przytuli min 6 wątków i będzie korzystać z wszystkiego co jest możliwe - łącznie z dodatkowymi iGP, które de facto są w 95% nowokupowanych komputerów (tylko AMD FX i Athlony nie mają grafiki w sobie) - wtedy takie pierdoły, które wymagają niedużego nakładu w sensie transferów z RAMu mogą być ładnie wykorzystywane i w końcu poprawić jakość wizualną gier - a nie jak np w Batmanie gazety, szmatki itp i fps w dół o min. 50%.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.03.24, 02:51
Jakim się będzie chciało, to zoptymalizują pod 6 rdzeni, IGP i inne cuda, ale wątpię, aby aż tak mocno zaangazowali się w optymalizację tej gry. W obecnych czasach chętniej inwestuje się w marketing niż sam produkt.
OrgiuszZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orgiusz2014.03.24, 06:54
Ale to jest marketing. Tyle że Nv. I tak pewnie zagram dopiero na następnej grafice.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.03.24, 07:15
TheMr. @ 2014.03.23 22:48  Post: 734495
Niech się zajmują takimi smaczkami, tekstury są już w naprawdę dobrej jakości, otoczenie również, kolory i gra świateł ruszają do przodu, więc główne rzeczy które kojarzą się z grafiką idą do przodu, a te szczególiki powinny być rozwijane, w końcu pojawi się moc która to obsłuży. Jeśli nie jutro, czy za rok to na bank się przyda ta praca za kilkanaście lat. Ruch włosów, ruch wody, mimika twarzy, ust, za kilkanaście lat będziecie dostawać ekstazy za takimi smaczkami.

Szczerze wolałbym od hiper jakości tekstur realistyczną fizykę obiektów. Bo na razie w departamencie fizyki i jej wpływu na rozgrywkę mamy produkcje Valve i staruteńki Red Fraction. Przecież najwięcej frajdy w HL2 sprawiał gravity gun. O i zapomniałem o Painkilerze. Gdzie przybijanie wrogów do sufitu było po prostu czymś cudownym. A tu mamy wyścig na ilość włosów... To tylko pokazuje jak strasznie mało innowacyjni w rozgrywce są obecni developerzy.
mbe2014.03.24, 07:43
Nie wiem jak wy chcecie przerzucić część obliczeń fizyki na iGP skoro to produkt NV który potrzebuje physxa a ten jest tylko na kartach zielonych...
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2014.03.24, 08:37
McMenel @ 2014.03.24 07:15  Post: 734516
TheMr. @ 2014.03.23 22:48  Post: 734495
Niech się zajmują takimi smaczkami, tekstury są już w naprawdę dobrej jakości, otoczenie również, kolory i gra świateł ruszają do przodu, więc główne rzeczy które kojarzą się z grafiką idą do przodu, a te szczególiki powinny być rozwijane, w końcu pojawi się moc która to obsłuży. Jeśli nie jutro, czy za rok to na bank się przyda ta praca za kilkanaście lat. Ruch włosów, ruch wody, mimika twarzy, ust, za kilkanaście lat będziecie dostawać ekstazy za takimi smaczkami.

Szczerze wolałbym od hiper jakości tekstur realistyczną fizykę obiektów. Bo na razie w departamencie fizyki i jej wpływu na rozgrywkę mamy produkcje Valve i staruteńki Red Fraction. Przecież najwięcej frajdy w HL2 sprawiał gravity gun. O i zapomniałem o Painkilerze. Gdzie przybijanie wrogów do sufitu było po prostu czymś cudownym. A tu mamy wyścig na ilość włosów... To tylko pokazuje jak strasznie mało innowacyjni w rozgrywce są obecni developerzy.

Powoli, włosy to pewnie pierwszy krok. Przecież musieli użyć fizyki do falowania,układania, zależność od wiatru i innych czynników, więc pewnie włosy to pierwszy krok w stronę zaawansowanej fizyki w grach, NV niedawno pokazała fizykę wody na b.dobrym poziomie jak nigdy dotąd spotkaną w grach, ale działająca na topowych kartach. Przecież taka praca wymaga nakładu kasy,czasu i poświeceń, nie od razu Rzym zbudowano. Trzeba poczekać, ale lepiej, że robią cokolwiek w tym kierunku niż nic, takie firmy jak CDP będą do przodu z doświadczeniem i w jakimś tam stopniu przecierają szlaki takimi projektami, każdej polskiej firmie takie coś się marzyło parę ładnych lat temu.
mbe2014.03.24, 08:44
TheMr. @ 2014.03.24 08:37  Post: 734526
McMenel @ 2014.03.24 07:15  Post: 734516
(...)

Szczerze wolałbym od hiper jakości tekstur realistyczną fizykę obiektów. Bo na razie w departamencie fizyki i jej wpływu na rozgrywkę mamy produkcje Valve i staruteńki Red Fraction. Przecież najwięcej frajdy w HL2 sprawiał gravity gun. O i zapomniałem o Painkilerze. Gdzie przybijanie wrogów do sufitu było po prostu czymś cudownym. A tu mamy wyścig na ilość włosów... To tylko pokazuje jak strasznie mało innowacyjni w rozgrywce są obecni developerzy.

Powoli, włosy to pewnie pierwszy krok. Przecież musieli użyć fizyki do falowania,układania, zależność od wiatru i innych czynników, więc pewnie włosy to pierwszy krok w stronę zaawansowanej fizyki w grach, NV niedawno pokazała fizykę wody na b.dobrym poziomie jak nigdy dotąd spotkaną w grach, ale działająca na topowych kartach. Przecież taka praca wymaga nakładu kasy,czasu i poświeceń, nie od razu Rzym zbudowano. Trzeba poczekać, ale lepiej, że robią cokolwiek w tym kierunku niż nic, takie firmy jak CDP będą do przodu z doświadczeniem i w jakimś tam stopniu przecierają szlaki takimi projektami, każdej polskiej firmie takie coś się marzyło parę ładnych lat temu.

Tą słynną wodę zobaczysz najwcześniej za4-5lat bo do symulacji w 30fps w małym akwarium z szarym tłem potrzebowali GTX680.
Dodaj sobie teraz do tego tło,postać i Np zasymuluj wodę wdzierająca się na plaże...
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.24, 08:47
LeacH @ 2014.03.24 01:07  Post: 734504
SunTzu @ 2014.03.23 21:51  Post: 734482
Gdyby tylko developerzy wykorzystywali do tego iGPU, a nie dGPU hairworks nie miałby wpływu na dGPU. Więc nie wiadomo czy będzie trzeba modernizować sprzęt.

to byłby sens kupowania topwego Maxwella do grania z tymi bajerami skoro bez problemu dałoby to radę na dobrej integrze (nie mówie tutaj o IRIS Pro) plus GTX 680 zrobić?
Zresztą jak dla mnie to pieprzenie głupot - jeżeli gra będzie zoptymalizowana to przytuli min 6 wątków i będzie korzystać z wszystkiego co jest możliwe - łącznie z dodatkowymi iGP, które de facto są w 95% nowokupowanych komputerów (tylko AMD FX i Athlony nie mają grafiki w sobie) - wtedy takie pierdoły, które wymagają niedużego nakładu w sensie transferów z RAMu mogą być ładnie wykorzystywane i w końcu poprawić jakość wizualną gier - a nie jak np w Batmanie gazety, szmatki itp i fps w dół o min. 50%.

No masz racj... ale co zrobić, gdy zadanie developera to 'by działało', produkcje są dziś dawane albo w fazie alpha, albo beta...
Batman to i tak małe co, bo AC4 miałeś morze dymu, zamiast chmureczki.

Maxwell w Teslach/quadro ładnie by się sprzedawał, efektywność rdzenia większa, więc wydajność wzrośnie. O to bym się nie martwił, ale niech developerzy pomyślą co zrobić, by GPGPU nie obniżało tak wydajności, bo jest ich zadanie, bo sprzęt jest.\

Może np. Kaverii okazałoby się wydajniejsze od pentiumów/i3. Jak zwykle soft jest x lat za murzynami.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.24, 08:53
mbe @ 2014.03.24 07:43  Post: 734518
Nie wiem jak wy chcecie przerzucić część obliczeń fizyki na iGP skoro to produkt NV który potrzebuje physxa a ten jest tylko na kartach zielonych...

Z dobrodziejstw Nvidia HairWorks – podobnie jak w przypadku AMD TressFX 2.0 – skorzystają nie tylko posiadacze GeForce’ów, ale także Radeonów.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.03.24, 08:57
TheMr. @ 2014.03.24 08:37  Post: 734526

Powoli, włosy to pewnie pierwszy krok. Przecież musieli użyć fizyki do falowania,układania, zależność od wiatru i innych czynników, więc pewnie włosy to pierwszy krok w stronę zaawansowanej fizyki w grach, NV niedawno pokazała fizykę wody na b.dobrym poziomie jak nigdy dotąd spotkaną w grach, ale działająca na topowych kartach. Przecież taka praca wymaga nakładu kasy,czasu i poświeceń, nie od razu Rzym zbudowano. Trzeba poczekać, ale lepiej, że robią cokolwiek w tym kierunku niż nic, takie firmy jak CDP będą do przodu z doświadczeniem i w jakimś tam stopniu przecierają szlaki takimi projektami, każdej polskiej firmie takie coś się marzyło parę ładnych lat temu.

Że co ?? Przecież renderowanie efektów realnych włosów czy cząsteczek często żre tak ogromne ilości mocy obliczeniowej. Mocy którą można by przeznaczyć na liczenie realnej fizyki. W tej chwili to przypomina bieganie maratonów bez wiedzy jak poprawnie chodzić. Najpierw ciała stałe i ciecze a później można się brać za włosy i cząsteczki. Zresztą HL2 czy Rad Fraction pokazało że można zrobić dobry tytuł w oparciu o zabawę z fizycznymi właściwościami ciał stałych. Nawet nie potrafię opisać jak ogromny jest mój zawód co do przemysłu gier video po HL2. W produkcie Valve myślałem iż FPS będą właśnie tak wyglądać. Dużo fizyki i jej wykorzystania. A dziś widać straszny regres w stosunku do tej gry. Naprawdę straszny. Zamiast otwartego świata mamy często tunele. Mimo iż moc obliczeniowa jest większa. A co nam proponują zamiast urozmaicenia rozgrywki ? Futra, włosy , bardziej realne fale czy efekty cząsteczkowe. Efekty które niemal nic nie wnoszą do rozgrywki a zarzynają sprzęt niemiłosiernie.
mbe2014.03.24, 09:06
-4#18
SunTzu @ 2014.03.24 08:53  Post: 734532
mbe @ 2014.03.24 07:43  Post: 734518
Nie wiem jak wy chcecie przerzucić część obliczeń fizyki na iGP skoro to produkt NV który potrzebuje physxa a ten jest tylko na kartach zielonych...

Z dobrodziejstw Nvidia HairWorks – podobnie jak w przypadku AMD TressFX 2.0 – skorzystają nie tylko posiadacze GeForce’ów, ale także Radeonów.

Teoretycznie PhysX też mozesz 'odpalić' na Radeonie... Styl że wtedy wszystko liczy CPU...
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.03.24, 09:30
-8#19
Skoro ta gra jest przesunięta na 2015r to mogliby ją opóźnić jeszcze o kilka miesięcy i dodać obsługę DirectX 12. Te efekty futra z pewnością działałyby znacznie szybciej na DX12 niż na DX11 bo mogłyby zostać napisane niskopoziomowo. Niskopoziomowe programowanie to mniejsze wymagania sprzętowe przy identycznym efekcie a więc większa ilość graczy mogłaby z nich skorzystać.

Skoro piszą tą grę już kilka lat i tak dużo pracy włożyli w grafikę to przesunięcie o kolejnych 5-6 miesięcy w zamian za większą wydajność nowej wersji DX wydaje się sensowna. Te pół roku to w sam raz na niskopoziomowe optymalizacje GPU

Byłoby ekstra jakby pierwszą grą DX12 wykorzystującą niskopoziomowe programowanie był polski Wiedźmin. Gra sporo by zyskała na takiej promocji.
jagularZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jagular2014.03.24, 10:56
No fajnie, fajnie, ale realistyczne toto jeszcze nie jest :)
Zaloguj się, by móc komentować