komentarze
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.20, 10:13
eagle @ 2014.03.20 09:41  Post: 733394
Odnoszę wrażenie że dla wielu Mantle ma jedną wadę - AMD. Nie chwytam tego. Każda forma mono kultury jest chora. Biorąc pod uwagę środki i możliwości firma robi sporo.

Mantle ma 2 wady:
- jest AMD-only. Nie chodzi o to, że coś jest od AMD (AMD jest autorem świetnych rozszerzeń do OpenGL) tylko to, że jest vendor specyfic.
- pozwala na mniej (w wypadku AMD na tyle samo) niż już istniejące rozwiązania.

Podobnie jest z CUDA - ludzie go nie lubią bo jest vendor specyfic... jednak w przeciwieństwie do Mantle faktycznie jest to wartość dodana w możliwościach optymalizacji i wykorzystania sprzętu... jednak i CUDA się kończy, bo OpenCL 2.0 ma podobne możliwości (czekamy tylko na implementacje wspierające go od Nvidii (powinna być już niebawem) i nowe karty od AMD, które będą wspierały go) i co ważniejsze OpenCL ma teraz SPIR, przez co optymalizacja kerneli może odbywać się offline dzięki czemu wydajność powinna być taka sama jak CUDA, a będzie to uniwersalne rozwiązanie.

McMenel @ 2014.03.20 10:07  Post: 733403
Ba AMD jak zwykle robi coś co nieco pcha rynek do przodu. Opracowanie planów HSA. Mantle które mimo młodego wieku ( jeszcze rok temu nikt nawet plotek na ten temat nie słyszał) ma stosunkowo duże wsparcie na rynku. BF4 Thief teraz Cryengine... Podobnie było z AMD_64.

Niestety AMD jak zawsze trochę z boku rynku i zamiast rozwijać otwarte standardy rozwijają własny. HSA IL obecnie przejdzie już raczej tylko na emeryturę, bo mamy SPIR, bo OpenCL i powiązany SPIR będzie wspierać znacznie więcej firm w tym wszystkie które wspierały HSA IL.
Podobnie prawdopodobnie będzie z Microsoft C++AMP i OpenACC (współtworzonym przez Nvidię), bo Khronos zaprezentował początkową specyfikację SYCL.
mbe2014.03.20, 10:28
skoti48 @ 2014.03.20 10:13  Post: 733408
eagle @ 2014.03.20 09:41  Post: 733394
Odnoszę wrażenie że dla wielu Mantle ma jedną wadę - AMD. Nie chwytam tego. Każda forma mono kultury jest chora. Biorąc pod uwagę środki i możliwości firma robi sporo.

Mantle ma 2 wady:
- jest AMD-only. Nie chodzi o to, że coś jest od AMD (AMD jest autorem świetnych rozszerzeń do OpenGL) tylko to, że jest vendor specyfic.
- pozwala na mniej (w wypadku AMD na tyle samo) niż już istniejące rozwiązania.

Podobnie jest z CUDA - ludzie go nie lubią bo jest vendor specyfic... jednak w przeciwieństwie do Mantle faktycznie jest to wartość dodana w możliwościach optymalizacji i wykorzystania sprzętu... jednak i CUDA się kończy, bo OpenCL 2.0 ma podobne możliwości (czekamy tylko na implementacje wspierające go od Nvidii (powinna być już niebawem) i nowe karty od AMD, które będą wspierały go) i co ważniejsze OpenCL ma teraz SPIR, przez co optymalizacja kerneli może odbywać się offline dzięki czemu wydajność powinna być taka sama jak CUDA, a będzie to uniwersalne rozwiązanie.

McMenel @ 2014.03.20 10:07  Post: 733403
Ba AMD jak zwykle robi coś co nieco pcha rynek do przodu. Opracowanie planów HSA. Mantle które mimo młodego wieku ( jeszcze rok temu nikt nawet plotek na ten temat nie słyszał) ma stosunkowo duże wsparcie na rynku. BF4 Thief teraz Cryengine... Podobnie było z AMD_64.

Niestety AMD jak zawsze trochę z boku rynku i zamiast rozwijać otwarte standardy rozwijają własny. HSA IL obecnie przejdzie już raczej tylko na emeryturę, bo mamy SPIR, bo OpenCL i powiązany SPIR będzie wspierać znacznie więcej firm w tym wszystkie które wspierały HSA IL.
Podobnie prawdopodobnie będzie z Microsoft C++AMP i OpenACC (współtworzonym przez Nvidię), bo Khronos zaprezentował początkową specyfikację SYCL.

Masz częściowo rację.

Jednak AMD moim zdaniem zależy na pchaniu rynku do przodu. To taki kop na rozpęd dla dx i ogl.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.20, 10:47
mbe @ 2014.03.20 10:28  Post: 733411
Jednak AMD moim zdaniem zależy na pchaniu rynku do przodu. To taki kop na rozpęd dla dx i ogl.

Raczej taki kop na rozpęd DX (o tego od jakiegoś czasu programiści OpenGL nawet się martwili, bo stanął w miejscu i praktycznie umarł jego rozwój). OpenGL żadnego kopa nie dostał i z tego co wiem nic się w nim nie zmieni za sprawą Mantle (co nie dziwne, bo puki co to bardziej możliwości OpenGL mogą być kopem dla Mantle, a nie odwrotnie) - jedyne co OpenGL teraz robi to prezentuje jaki jest dobry od lat.
Adi-CZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adi-C2014.03.20, 10:54
Kurde, szkoda że piszecie że nie należy się spodziewać pacza mantle do crysisa3... Choć nie jestem do końca przekonany że go nie będzie- w końcu to ich flagowy tytuł na pc. Akurat krajzisowi z tą jego trawą by się przydało...

To jeszcze zapytam- wg. testów mantle niewiele pomaga słabszym kartom (7790 itp) w miejscach limitowanych przez gpu, wręcz czasami wyniki graficzne są niższe, natomiast testy cpu są robione na ogół na 290, stąd nie wiadomo do końca czy w miejscach limitowanych przez cpu mantle pomaga też słabszym kartom, czy tylko tym mocniejszym? Obstawiam że pomaga, bo to cpu i nie zależy z jaką kartą jest połączone?

Tymczasem na pcper twierdzą że dziś ok. 18 naszego czasu pierwsza relacja z jakiejś konfy o dx12.
mbe2014.03.20, 11:00
Adi-C @ 2014.03.20 10:54  Post: 733421
Kurde, szkoda że piszecie że nie należy się spodziewać pacza mantle do crysisa3... Choć nie jestem do końca przekonany że go nie będzie- w końcu to ich flagowy tytuł na pc. Akurat krajzisowi z tą jego trawą by się przydało...

To jeszcze zapytam- wg. testów mantle niewiele pomaga słabszym kartom (7790 itp) w miejscach limitowanych przez gpu, wręcz czasami wyniki graficzne są niższe, natomiast testy cpu są robione na ogół na 290, stąd nie wiadomo do końca czy w miejscach limitowanych przez cpu mantle pomaga też słabszym kartom, czy tylko tym mocniejszym? Obstawiam że pomaga, bo to cpu i nie zależy z jaką kartą jest połączone?

Tymczasem na pcper twierdzą że dziś ok. 18 naszego czasu pierwsza relacja z jakiejś konfy o dx12.

Nie daje nic bo CPU nie jest wąskim gardłem. Zapewne wynik był by inny jak by 7790 sparowali z AII750k albo jakimś pentiumem...
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2014.03.20, 11:05
-1#46
We wbudowanych benchmarkach Mantle wypada znakomicie, tylko pytanie czy jak w końcu pojawią się narzędzia do mierzenia wydajności podczas prawdziwej gry to wyniki będą równie dobre.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.20, 11:11
Adi-C @ 2014.03.20 10:54  Post: 733421
Akurat krajzisowi z tą jego trawą by się przydało...

Akurat trawa to jeden z najmniejszych problemów - instancing i nawet DX sobie poradzi (jeden ApiCall dla całej trawy i dalej GPU pracuje)... nie jest to może coś takiego jak Bindless Multidraw Indirect z OpenGL, ale o takiej wydajności to i Mantle może jedynie marzyć obecnie.

Adi-C @ 2014.03.20 10:54  Post: 733421
Tymczasem na pcper twierdzą że dziś ok. 18 naszego czasu pierwsza relacja z jakiejś konfy o dx12.

Tak, o 10 rano czasu kalifonijskiego na GDC odbędzie się 'DirectX: Evolving Microsoft's Graphics Platform'
O 21 naszego czasu odbędzie się też sesja Nvidii 'Approaching Zero Driver Overhead in OpenGL' w której wezmą też udział programiści AMD i Intela... i będzie to sesja poświęcona jak pisać w OpenGL który już jest (nie nowy, a to co już mamy na rynku od jakiegoś czasu), aby narzut był bliski zeru.
TrepciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trepcia2014.03.20, 13:06
-2#48
Pojawila sie informacja, ze DX12 moze miec Mantle w sobie.
mantleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mantle2014.03.20, 13:11
Gram w BF4 'operation locker' w DX11 na i7-4820k + 16GB+R7 260X w rozdzielczosci 3840x2160 i jest straszny lagg az szlak człowieka trafia, spadki FPS ponizej 30.

Zainstalowałem driver 14.3 i po przestawieniu na Mantle API wkoncu zaczeło sie grac nie ma lagga, oczywiscie ilosc FPS wzrosła nieznacznie ok 40FPS ze spadkami do 35, ale gra sie lepiej od razu skill wrocim mi do poprzedniego poziomu :) (zachciało sie grac w UHD :) )

Mantle daje duzego kopa w BF4. Uruchamiam Crisis 3 na ww. sprzecie to tak muli ze przy obracaniu sie jak puszcze myszke to postac jeszcze przez jakis czas obraca sie, normalnie masakra.

Skoro OpenGL taki świetny to dlaczego tak mało gier go wspiera pod windowsem ?
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.03.20, 13:28
A podobno to artykuły z założenia mają być bezstronne.

:)
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.03.20, 13:35
skoti48
Chciałbym zobaczyć konferencję Kronos pod tytułem ' jak zachęcić developerów aby w końcu zaczęli pisać coś pod OGL'... Bo wszystko ładnie i pięknie wygląda na papierze lecz gier jak na lekarstwo... AMD z Mantle przynajmniej jakoś wojuje.
TyprZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Typr2014.03.20, 16:54
k1lz @ 2014.03.19 21:56  Post: 733323
Kazubin @ 2014.03.19 21:06  Post: 733309
(...)
-dalej czekamy na porównanie renderowanej grafiki :)

Tu masz porównanie http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4...ty-comparison/. Zmniejszona widocznosc, tekstury i detale=mantle.

Głowa mnie już boli od oglądania tego linku pod każdym artykułem dotyczącym Mantle. To błąd gry, co chyba nawet potwierdziło DICE. Chcecie porównywać grafikę DX vs Mantle, to zróbcie to przynajmniej na Thiefie :/

EDIT:
Po paru sekundach szukania informacji na ten temat:
http://www.extremetech.com/gaming/175998-b...ared-to-directx
>
Dice has confirmed that there’s an issue that’ll be fixed with an upcoming patch, and that the bug is on its side of the code.
Hawk_v90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hawk_v902014.03.20, 17:22
-1#53
Typr @ 2014.03.20 16:54  Post: 733576
k1lz @ 2014.03.19 21:56  Post: 733323
(...)

Tu masz porównanie http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4...ty-comparison/. Zmniejszona widocznosc, tekstury i detale=mantle.

Głowa mnie już boli od oglądania tego linku pod każdym artykułem dotyczącym Mantle. To błąd gry, co chyba nawet potwierdziło DICE. Chcecie porównywać grafikę DX vs Mantle, to zróbcie to przynajmniej na Thiefie :/

EDIT:
Po paru sekundach szukania informacji na ten temat:
http://www.extremetech.com/gaming/175998-b...ared-to-directx
>
Dice has confirmed that there’s an issue that’ll be fixed with an upcoming patch, and that the bug is on its side of the code.

Ale chyba przez ten bug mantle dostaje tyle fps'ow w BF'ie... Bo to wyglada jak medium vs ultra.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.20, 20:18
skoti48 @ 2014.03.20 01:47  Post: 733361
SunTzu @ 2014.03.20 00:05  Post: 733348
Poczekam to zobaczę... narazie mantle x miechów po przemierze gry mosz, a OGL niet.

Gry OpenGL też masz (przykładowo Rage), ale po prostu nie masz porównania w tym przypadku - bo jak gra jest OpenGL to wersji DX się nie wydaje (bo w przeciwieńśtwie do Mantle, OpenGL działa wszędzie, a nie sa sensu wydawać wersji dużo wolniejszej w DX (nawet jeśli taka istnieje jak w wypadku Rage, który miał być wydany w wersji DX, ale z tego musieli zrezygnować)).

Miałem niezłe porównanie w silnika programów 3d, ale niestety wersje OGLowe już zatrzymały? się w rozwoju.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2014.03.20, 20:39
-1#55
Mantle przydaje się tam gdzie gra jest mocno wymagająca od CPU. Czyli gy multiplayer (lub wymagające single typu Crysis 3). W Thiefie akurat Mantle jest mało potrzebne.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.20, 20:53
SunTzu @ 2014.03.20 20:18  Post: 733650
Miałem niezłe porównanie w silnika programów 3d, ale niestety wersje OGLowe już zatrzymały? się w rozwoju.

Tak - poza ID Tech wszystkie silniki porzuciły wsparcie dla OpenGL na lata (no chyba nie mówimy o wersjach dla MacOS którą nie robił core team, a wynajęci wolni strzelcy gdzie wydajność kodu nie była priorytetem). Obecnie właśnie się to zmienia i silniki znowu dużą wagę przywiązują do OpenGL.

McMenel @ 2014.03.20 13:35  Post: 733500
skoti48
Chciałbym zobaczyć konferencję Kronos pod tytułem ' jak zachęcić developerów aby w końcu zaczęli pisać coś pod OGL'... Bo wszystko ładnie i pięknie wygląda na papierze lecz gier jak na lekarstwo... AMD z Mantle przynajmniej jakoś wojuje.

To właśnie jedna z takich prezentacji ;p. Nic nie zachęca bardziej niż niski narzut. Co do Mantle to gier puki co jest podobne ilości jak tych OpenGL i mniejsza liczba zapowiadanych gier. Mantle ma po prostu ładny PR i w przeciwieństwie do OpenGL za implementację Mantle AMD płaci w programie Gaming Evolved więc jest chętnych więcej, bo mniejsze koszty własne przy pisaniu.

Trepcia @ 2014.03.20 13:06  Post: 733485
Pojawila sie informacja, ze DX12 moze miec Mantle w sobie.

Nie może mieć w sobie Mantle (ze względu na same przyczyny prawne). Z tego co Microsoft ujawnił, będzie miał DX12 podobne możliwości do Mantle/Xbox One API/libGCN/libGNM... jednak będzie to za ponad rok (wakacje 2015).

mantle @ 2014.03.20 13:11  Post: 733489
Skoro OpenGL taki świetny to dlaczego tak mało gier go wspiera pod windowsem ?

OpenGL wraca i do Windowsa, a mało gier było przez:
- kiepskie sterowniki Intela i AMD... przez wiele lat nie dalo się praktycznie z nich korzystać, ale od 3ch lat Intel i AMD zrobiły dużo, aby to zmienić,
- słaby rozwój przez pewien czas (tak jak teraz Dx od którego gry rozpoczęły ucieczkę), ale kilka lat temu ten czas minął i rozwija się bardzo dynamicznie,
Za kilka minut rozpocznie się prezentacja Nvidii, na której główny programista sterowników w AMD zapewne potwierdzi to co wielokrotnie mówił - to co na Mantle można osiągnąć na kartach AMD w OpenGL (nawet bez niskopoziomowych rozszerzeń Nvidii).
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.20, 21:04
skoti48 @ 2014.03.20 20:53  Post: 733659
SunTzu @ 2014.03.20 20:18  Post: 733650
Miałem niezłe porównanie w silnika programów 3d, ale niestety wersje OGLowe już zatrzymały? się w rozwoju.

Tak - poza ID Tech wszystkie silniki porzuciły wsparcie dla OpenGL na lata (no chyba nie mówimy o wersjach dla MacOS którą nie robił core team, a wynajęci wolni strzelcy gdzie wydajność kodu nie była priorytetem). Obecnie właśnie się to zmienia i silniki znowu dużą wagę przywiązują do OpenGL.

McMenel @ 2014.03.20 13:35  Post: 733500
skoti48
Chciałbym zobaczyć konferencję Kronos pod tytułem ' jak zachęcić developerów aby w końcu zaczęli pisać coś pod OGL'... Bo wszystko ładnie i pięknie wygląda na papierze lecz gier jak na lekarstwo... AMD z Mantle przynajmniej jakoś wojuje.

To właśnie jedna z takich prezentacji ;p. Nic nie zachęca bardziej niż niski narzut. Co do Mantle to gier puki co jest podobne ilości jak tych OpenGL i mniejsza liczba zapowiadanych gier. Mantle ma po prostu ładny PR i w przeciwieństwie do OpenGL za implementację Mantle AMD płaci w programie Gaming Evolved więc jest chętnych więcej, bo mniejsze koszty własne przy pisaniu.

Trepcia @ 2014.03.20 13:06  Post: 733485
Pojawila sie informacja, ze DX12 moze miec Mantle w sobie.

Nie może mieć w sobie Mantle (ze względu na same przyczyny prawne). Z tego co Microsoft ujawnił, będzie miał DX12 podobne możliwości do Mantle/Xbox One API/libGCN/libGNM... jednak będzie to za ponad rok (wakacje 2015).

mantle @ 2014.03.20 13:11  Post: 733489
Skoro OpenGL taki świetny to dlaczego tak mało gier go wspiera pod windowsem ?

OpenGL wraca i do Windowsa, a mało gier było przez:
- kiepskie sterowniki Intela i AMD... przez wiele lat nie dalo się praktycznie z nich korzystać, ale od 3ch lat Intel i AMD zrobiły dużo, aby to zmienić,
- słaby rozwój przez pewien czas (tak jak teraz Dx od którego gry rozpoczęły ucieczkę), ale kilka lat temu ten czas minął i rozwija się bardzo dynamicznie,
Za kilka minut rozpocznie się prezentacja Nvidii, na której główny programista sterowników w AMD zapewne potwierdzi to co wielokrotnie mówił - to co na Mantle można osiągnąć na kartach AMD w OpenGL (nawet bez niskopoziomowych rozszerzeń Nvidii).

UE nie był na OGL-a?
No niestety porzucili... Na Mac OS-X możemy mówić jeśli mamy na myśli gry natywne, a nie CIDER, gdzie tłumacz DX->OGL.
Pytanie czemu Maya/3ds porzucają OGL-a.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.20, 21:19
SunTzu @ 2014.03.20 21:04  Post: 733665

UE nie był na OGL-a?

Nie - UE3 i grę Unreal Tournament 3 portował przez jakiś czas wynajęty programista Ryan C. Gordon (icculus) z Loki Software, ale jeśli dobrze pamiętam był to one-man-project i nic z tego nie wyszło. UE3 nie miało wsparcia dla OpenGL, CryEngine nie miało wsparcia dla OpenGL, Source nie miało wsparcia dla OpenGL i z wielkich id tech jedynie miał, ale mało kto na nim gry robił. Teraz to się zmieniło diametralnie i wszystkie silniki teraz napisały nowoczesne wsparcie dla OpenGL w nowych wersjach swoich silników.
Zaloguj się, by móc komentować