komentarze
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.03.19, 22:52
core_i7 @ 2014.03.19 21:32  Post: 733319
Obsesion @ 2014.03.19 21:28  Post: 733318
Niech zrobią Mantle w GTA V i kupie Radeona :E

+100 :E
Jestem za bo w GTA IV na nvidii jest dużo dużo dużo lepiej niż na Radeonie. Sprawdziłem jedno i drugie. Boję się że 2600K będzie za słaby do GTA V


Przestań, 2600K to kawał porządnego proca, jeden z najlepszych i7 jakie były w swoim czasie, myślę że ja przy 4.7 pogram spokojnie już, tobie też radzę zrobić oc jeżeli jeszcze nie zacząłeś ;)

wuzetkowiec @ 2014.03.19 22:21  Post: 733327
raf3d @ 2014.03.19 21:26  Post: 733316
(...)

Nie przesadzałbym. Silni gracze to Ubisoft, Epic, Valve, Dice. Z tym ostatnim udało się ale to tylko jedna gra z mantle choć chyba najważniejsza


Ile mieli tych gier natrzepać, skoro Mantle co dopiero wyszło spod strzechy? Obszczekać wszystko co związane z AMD, to tutejsza tradycja.


W tym kraju jest popularna moda na hejtowanie wszystkiego, a chętnie bym obejrzał taka sytułacje że teraz trolle robią swoją technologię i wszyscy do okooła to hejtują
malakian5Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
malakian52014.03.19, 23:02
-11#22
Ja nie wiem co się ludzie tak tym Mantle jarają...
Moim zdaniem to niewypał totalny.
Super że wydajność jest troszkę lepsza na tych najmocniejszych kartach które w zasadzie nie potrzebują tego niewielkiego wzrostu wydajności bo stałe 60 i tak jest a do stałych 120 nadal bardzo daleko...
A tam gdzie ten wzrost powinien być i faktycznie AMD mogło by się dzięki temu naćpać hajsem, czyli segment kart z niskiej czy tez średniej półki, tego nie ma, żeby było śmieszniej jest gorzej jak na Dx...

Jak dla mnie poszli w całkiem złym kierunku.
Spoko można się jarać że AMD ma najmocniejsza grafikę na rynku, powiedzmy taki 290X, bo w mantle osiąga 10% lepsze wyniki niż GTX780Ti, tylko że większość graczy nie posiada takiego sprzętu, a dokładnie taki gdzie ta wydajność jest gorsza albo taka sama.
W każdym razie nie przemawia to za zakupem kart AMD bo wzrostu wydajności nie ma. Oczywiście mowa o średnim segmencie kart.
Dla mnie głupota i szczerze spodziewałem się po tym dokładnie czego innego.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2014.03.19, 23:05
k1lz @ 2014.03.19 21:56  Post: 733323
Kazubin @ 2014.03.19 21:06  Post: 733309
(...)
-dalej czekamy na porównanie renderowanej grafiki :)

Tu masz porównanie http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4...ty-comparison/. Zmniejszona widocznosc, tekstury i detale=mantle.

Przecież te screeny z mniejszą jakością to wkręcanie ludziom filmów :E Ja mam nv, ale uważam, że w końcu się coś panom od AMD udało. Późno, ale jest :) Na screenach zmiany to faki czepialskich, którzy niczego się nie dopatrzyli i dlatego robią fałszywe screeny :) Pomijam już fakt, że nawet miejsca są inne, nie wspominając o detalach :P Następnym razem niech się lepiej przyłożą, choć nie powiem, wielu z Was dało się pewnie na to nabrać :E
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.03.19, 23:10
malakian5 @ 2014.03.19 23:02  Post: 733340
Ja nie wiem co się ludzie tak tym Mantle jarają...
Moim zdaniem to niewypał totalny.
Super że wydajność jest troszkę lepsza na tych najmocniejszych kartach które w zasadzie nie potrzebują tego niewielkiego wzrostu wydajności bo stałe 60 i tak jest a do stałych 120 nadal bardzo daleko...
A tam gdzie ten wzrost powinien być i faktycznie AMD mogło by się dzięki temu naćpać hajsem, czyli segment kart z niskiej czy tez średniej półki, tego nie ma, żeby było śmieszniej jest gorzej jak na Dx...

Jak dla mnie poszli w całkiem złym kierunku.
Spoko można się jarać że AMD ma najmocniejsza grafikę na rynku, powiedzmy taki 290X, bo w mantle osiąga 10% lepsze wyniki niż GTX780Ti, tylko że większość graczy nie posiada takiego sprzętu, a dokładnie taki gdzie ta wydajność jest gorsza albo taka sama.
W każdym razie nie przemawia to za zakupem kart AMD bo wzrostu wydajności nie ma. Oczywiście mowa o średnim segmencie kart.
Dla mnie głupota i szczerze spodziewałem się po tym dokładnie czego innego.


Prawda jest taka że najwięcej ma do powiedzenia osoba która nie widziała na oczy, i tak też jest z tobą bo bredzisz bzdury jakich mało, co doskonale potwierdza że widziałeś tą technologie co najwyżej na YT.

Jak byś nie zauważył to tak technologia ma nie lekki przyrost mocy a znaczy i pragnę też nadmienić że dzięki mantle możemy sobie pozwolić na płynną grę w BF4 mając R9 280x i A10 7850K na świetnych ustawieniach gdzie normalnie by to nie było możliwe, więc co nazywasz nie wypałem, bo najprędzej niewypałem jest twój komentarz który ma więcej bajek jak prawdy.. ;)
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2014.03.19, 23:45
Mantle zrobi sporo dobrego dla rynku gier PC. Nawet jeżeli upadnie to zapowiedziane pod jego wpływem zmiany w nowym dx 12 oraz odkurzenie OGL to jest lepsze niż totalna stagnacja.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.19, 23:50
SunTzu @ 2014.03.19 21:18  Post: 733311
Jednak jestem pod wrażaniem co do jakości portów mantle, patrząc po grach portowanych na OGL-a, niby podobna ilość roboty, a jednak Metro to jakaś kaszana tutaj. Jakby nie patrzeć mamy dwa skrajne podejścia, OGL umożliwia bardzo mały narzut na CPU, ale generalnie działamy na jednym wątku (da się wielowątkowo, ale tego ja nie widuję), a Mantle najlepsze wykorzystanie wszystkich wątków CPU.

Metro LL to gra tworzona przez małe studio, z niewielkim budżetem (z którego tylko małą część przeznaczają na rozwój własnościowego silnika). Gdzie tu porównania do EA czy Edios z masą klasowych programistów, bezpośrednimi kontaktami z IHV i nieograniczonym budżecie.
Poczekaj, aż zobaczysz porty dużych silników lub z dużych firm (przykładem dobrym jest Valve, które swoje produkcje z Dx9 (najlepszego API Microsoftu pod względem narzutu) przenosi do OpenGL 2.1 (bardzo słabego pod tym względem z którego większość rzeczy wyrzucono i zamieniono na niskopoziomowe - Valve nowoczesne OpenGL zapowiada w Source2)). Dziś oficjalnie zapowiedziało wsparcie Epic w Unreal Engine 4, CryTech zapowiadało kilka dni temu, że pokaże wsparcie dla Linuksa i OpenGL na GDC (prawdopodobnie pokaże to na podstawie jakiejś gry). Na takie porty spoglądaj, bo Metro to akurat bardzo słaby przykład.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.03.20, 00:05
Poczekam to zobaczę... narazie mantle x miechów po przemierze gry mosz, a OGL niet.
KreationZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kreation2014.03.20, 00:30
-2#28
core_i7 @ 2014.03.19 21:32  Post: 733319
Obsesion @ 2014.03.19 21:28  Post: 733318
Niech zrobią Mantle w GTA V i kupie Radeona :E

+100 :E
Jestem za bo w GTA IV na nvidii jest dużo dużo dużo lepiej niż na Radeonie. Sprawdziłem jedno i drugie. Boję się że 2600K będzie za słaby do GTA V

Zaopatrz się już najlepiej w jakiegoś Sandy Bridge e, bo podobno na podkręconej i7 2600k będzie się dało grać tylko na najniższych. Człowieku jakie Ty głupoty gadasz, 'boję się', czy Ty widziałeś jak ta gra chodzi na starożytnych konsolach PS3 i X360? I co uważasz że na czymś takim jak ta i7 GTA nie pociągnie? No bez przesady, tym bardziej że nowa seria procesorów Intela również nie przyniesie specjalnie dużo wyższej wydajności czyli wciąż masz jeden z najwydajniejszych możliwych procesorów, ale pomartwić się na zapas zawsze możesz.
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.03.20, 00:54
-1#29
eagle @ 2014.03.19 23:45  Post: 733346
Mantle zrobi sporo dobrego dla rynku gier PC. Nawet jeżeli upadnie to zapowiedziane pod jego wpływem zmiany w nowym dx 12 oraz odkurzenie OGL to jest lepsze niż totalna stagnacja.

dlatego tutaj porządne propsy (jak to mawia młodzież) dla AMD. Jak to dalej tak będzie wyglądać to raczej o upadek się nie boje. Ciekawi mnie jak to wpłynie na zakup grafik na rynku - czy ludzie dalej będą wierzyć, że na 750Ti będzie chodzić PhysX i BF4 na ultra? :E Nvidia jest tutaj w nieciekawej pozycji - bo albo będzie wspierać MS i DX (które jest kaką w obecnej formie) albo OpenGL, bo na własny standard to już za późno, a w to, że wejdzie w Mantle to nie uwierzę :E
MaxForcesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MaxForces2014.03.20, 01:06
-6#30
HDR @ 2014.03.19 23:05  Post: 733341
k1lz @ 2014.03.19 21:56  Post: 733323
(...)

Tu masz porównanie http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4...ty-comparison/. Zmniejszona widocznosc, tekstury i detale=mantle.

Przecież te screeny z mniejszą jakością to wkręcanie ludziom filmów :E Ja mam nv, ale uważam, że w końcu się coś panom od AMD udało. Późno, ale jest :) Na screenach zmiany to faki czepialskich, którzy niczego się nie dopatrzyli i dlatego robią fałszywe screeny :) Pomijam już fakt, że nawet miejsca są inne, nie wspominając o detalach :P Następnym razem niech się lepiej przyłożą, choć nie powiem, wielu z Was dało się pewnie na to nabrać :E

Najlepsze że nic fałszywego w nich nie ma



Czy jako posiadacz radków też się nabieram .NIE tylko nie zaprzeczam rzeczywistości. Dlaczego w żadnej racce nie miałeś konkretnego porównania SC?

Sporo roboty jeszcze ma AMD z tym API.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.03.20, 01:47
SunTzu @ 2014.03.20 00:05  Post: 733348
Poczekam to zobaczę... narazie mantle x miechów po przemierze gry mosz, a OGL niet.

Gry OpenGL też masz (przykładowo Rage), ale po prostu nie masz porównania w tym przypadku - bo jak gra jest OpenGL to wersji DX się nie wydaje (bo w przeciwieńśtwie do Mantle, OpenGL działa wszędzie, a nie sa sensu wydawać wersji dużo wolniejszej w DX (nawet jeśli taka istnieje jak w wypadku Rage, który miał być wydany w wersji DX, ale z tego musieli zrezygnować)).

LeacH @ 2014.03.20 00:54  Post: 733355
Nvidia jest tutaj w nieciekawej pozycji - bo albo będzie wspierać MS i DX (które jest kaką w obecnej formie) albo OpenGL, bo na własny standard to już za późno, a w to, że wejdzie w Mantle to nie uwierzę :E

Dx jest obecnie słabe (od Dx10 narzut wzrósł tak, że api stało się bardzo kosztowne dla CPU), ale poczekajmy jeszcze 2 dni, bo jeśli Microsoft zaskoczy i wyda swoje API z Xboxa dla PC to Mantle ginie śmiercią natychmiastową.
OpenGL przez Nvidię jest wspierany bardzo dobrze i chyba właśnie to jest przyczyną powstania Mantle (sprzęt AMD nie pozwala na tyle na ile pozwala Nvidii z OpenGL, więc jeśli coś promować to własnego, bo wspierając OpenGL wspierałaby lepszą tu Nvidię).
Na własny standard nigdy nie jest za późno... tylko musi mieć to sens - a nie ma. Nvidia pozwala na więcej niż Mantle w OpenGL (AMD pozwala na tyle co w Mantle) więc po co robić kolejny twór tylko dla jednej firmy?
Inna sprawa, że Nvidia właśnie zmieniła trochę strategię i swoje technologie promuje teraz pod szyldem NVIDIA GameWorks, gdzie przy współpracy z firmami mocno naciska na niskonarzutowy OpenGL (z bindlessami dla Nvidii) i zarówno twórcy CryEngine jak i Unreal Engine współpracują z nvidią.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.03.20, 02:56
Kazubin @ 2014.03.19 21:06  Post: 733309
Już wiemy, że Mantle znacząco obniża obciążenie procesora - potwierdziły to testy w Battlefield 4
-dalej czekamy na porównanie renderowanej grafiki :)

A co ślepy jesteś? W necie masz zrzuty, są identyczne.
akko2012Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
akko20122014.03.20, 03:50
-8#33
Mają problem by skonstruować normalny procesor to dają łapówki firmom by sztucznie choć trochę podnieś wydajność .Oczywiście pewnie 50% mniej szczegółów jest wyświetlane w tym ,,srantle' bo ni cholery nigdzie nie ma porównania szczegółowości obrazu w stosunku do dx 11 np roślinosci .Wychodzi z tego ze jest coś na rzeczy w tym temacie
xqwazZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xqwaz2014.03.20, 05:53
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi dlaczego na MSI R9 280x Gaming Battlefield 4 pod mantle ścina do 20 klatek albo i mniej przy czym na direct ciągnie 80 bez jakichkolwiek spadków? Szarpie grą totalnie. Dodam, że posiadam najnowsze sterowniki.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2014.03.20, 06:56
@Skoti48
Mógłbyś mi naświetlić o co w tym biega? Ja nie mam za bardzo zielonego pojęcia o co biega.
• Embed the computed depth information for each pixel in the returned framebuffer. By preloading this depth information into the zbuffer, we can combine the ray-cast scene with GPU rasterized objects.
• Level of Detail rendering.
• Interactive modifications of the terrain. This will enable us to simulate shock waves, add fluid simulation to the lakes, avalanches to the snow, and other simulations that require
real-time change in terrain geometry.
mbe2014.03.20, 07:38
Walther @ 2014.03.19 22:41  Post: 733335

Udowodnij.
EA potwierdziło, że dla Mantle masz inne ustawienia EA


Nie udowodni ponieważ nie może ;)

Zapraszam na PPC tam masz porownanie screenów i opis...
mbe2014.03.20, 08:13
MaxForces @ 2014.03.20 01:06  Post: 733359
HDR @ 2014.03.19 23:05  Post: 733341
(...)

Przecież te screeny z mniejszą jakością to wkręcanie ludziom filmów :E Ja mam nv, ale uważam, że w końcu się coś panom od AMD udało. Późno, ale jest :) Na screenach zmiany to faki czepialskich, którzy niczego się nie dopatrzyli i dlatego robią fałszywe screeny :) Pomijam już fakt, że nawet miejsca są inne, nie wspominając o detalach :P Następnym razem niech się lepiej przyłożą, choć nie powiem, wielu z Was dało się pewnie na to nabrać :E

Najlepsze że nic fałszywego w nich nie ma



Czy jako posiadacz radków też się nabieram .NIE tylko nie zaprzeczam rzeczywistości. Dlaczego w żadnej racce nie miałeś konkretnego porównania SC?

Sporo roboty jeszcze ma AMD z tym API.

i gdzie ty tu widzisz różnice pomijając mocniejsze oświetlenie i różnice w cieniowaniu (co nie jest tajemnicą)??
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2014.03.20, 09:41
Odnoszę wrażenie że dla wielu Mantle ma jedną wadę - AMD. Nie chwytam tego. Każda forma mono kultury jest chora. Biorąc pod uwagę środki i możliwości firma robi sporo.
marc99Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marc992014.03.20, 10:02
Mantle to dobra technologia. Przecież można ją wykorzystać, nie do tego by gry 'chodziły' dobrze na słabszych procesorach. Ale do tego by były jeszcze lepsza na najszybszych procesorach. Niestety na rynku gier są obecni hamulcowi i w dobie Mantle nie są to już tylko konsole nowej generacji. ;)
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.03.20, 10:07
eagle @ 2014.03.20 09:41  Post: 733394
Odnoszę wrażenie że dla wielu Mantle ma jedną wadę - AMD. Nie chwytam tego. Każda forma mono kultury jest chora. Biorąc pod uwagę środki i możliwości firma robi sporo.

Ba AMD jak zwykle robi coś co nieco pcha rynek do przodu. Opracowanie planów HSA. Mantle które mimo młodego wieku ( jeszcze rok temu nikt nawet plotek na ten temat nie słyszał) ma stosunkowo duże wsparcie na rynku. BF4 Thief teraz Cryengine... Podobnie było z AMD_64.
Zaloguj się, by móc komentować