Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
ext73 (2014.03.12, 12:22)
Ocena: 16
#1

0%
W połączeniu z szybkością OGL i coraz lepszymi sterownikami [w tym otwartymi - np otwarte AMD już potrafią być szybsze od Catalystów !]i, to będzie niezłą 'gratka' ;)
Kunnorinno (2014.03.12, 12:38)
Ocena: 11
#2

0%
I dobrze
Hashi (2014.03.12, 13:11)
Ocena: 3
#4

0%
Dobry ruch. Więcej konkurencji.
_QuaTTrO_ (2014.03.12, 14:05)
Ocena: -2
#6

0%
W końcu pingwinek zaczyna dostawać coraz lepsze gry :)
skoti48 (2014.03.12, 14:13)
Ocena: 8
#7

0%
SunTzu @ 2014.03.12 14:02  Post: 731362
Nie wiem czy to nie jest czepianie się, ale jest CryEngine na linuksa, bo PS3 to pies?
Może chodzi o wersję na OpenGL-a.

Od kiedy PS3 ma cokolwiek wspólnego z linuksem (kiedyś można było na nim zainstalować linuksa, ale nic to z grami nie miało wspólnego i już od dawna to jest nieprawdą, bo aktualizacja firmware zabrała tą możliwość).

Adrian Kotowski
prezentacja usprawnionych bibliotek OpenGL

OpenGL nie ma bibliotek... ma sterowniki. OpenGL to specyfikacja API i nie ma żadnych standardowych bibliotek (każdy producent robi własną implementację), a API raczej nowe wyjdzie na Siggraph, teraz czekają z tego co się orientuję prezentację co już od dawna jest w sterownikach i jakie OpenGL już ma od jakiegoś czasu możliwości.
Galvatron (2014.03.12, 14:44)
Ocena: -3
#8

0%
Gabe Newell zapowiada przeniesienie na Linuksa całej biblioteki Steam, a więc i wszystkich produkcji CryTeka.
*Konto usunięte* (2014.03.12, 15:35)
Ocena: 3
#10
_QuaTTrO_ @ 2014.03.12 14:05  Post: 731364
W końcu pingwinek zaczyna dostawać coraz lepsze gry :)

Silnik gry nie robi, zobaczymy co będzie.
McMenel (2014.03.12, 15:38)
Ocena: 3
#11

0%
MalagBaul @ 2014.03.12 15:35  Post: 731392
_QuaTTrO_ @ 2014.03.12 14:05  Post: 731364
W końcu pingwinek zaczyna dostawać coraz lepsze gry :)

Silnik gry nie robi, zobaczymy co będzie.

Silnik to 50 % gry. Im lepszy jako narzędzie tym szybsza praca ( tańsza ) nad tytułem.
*Konto usunięte* (2014.03.12, 17:00)
Ocena: 2
#12
hmm... czyli czeka nas kolejny rok Linuksa ;)
*Konto usunięte* (2014.03.12, 17:01)
Ocena: 0
#13
MalagBaul @ 2014.03.12 15:35  Post: 731392
_QuaTTrO_ @ 2014.03.12 14:05  Post: 731364
W końcu pingwinek zaczyna dostawać coraz lepsze gry :)

Silnik gry nie robi, zobaczymy co będzie.


Kingdom Come: Deliverance
https://www.kickstarter.com/projects/12942...ome-deliverance
borizm (2014.03.12, 17:54)
Ocena: 2
#14

0%
SunTzu @ 2014.03.12 14:55  Post: 731384
skoti48 @ 2014.03.12 14:13  Post: 731369
(...)

Od kiedy PS3 ma cokolwiek wspólnego z linuksem (kiedyś można było na nim zainstalować linuksa, ale nic to z grami nie miało wspólnego i już od dawna to jest nieprawdą, bo aktualizacja firmware zabrała tą możliwość).

Racja można wgrać, a tam pingwina nie ma. BSD?

PS3 i PS4 jak i OSX są oparte na dystrybucjach BSD (Berkeley Software Distribution UNIX-like system). BSD to prawie bezpośredni spadkobierca AT&T'owego POSIX/UNIX, czyli wzorca. Licencja BSD jest permissive i umożliwia zamknięcie zmienionego kodu systemu i jego komponentów, co na Linux by nie przeszło, bo GNU/Linux wydawany jest w większości na licencjach 'copyleft' GNU GPL - gdyby dajmy na to Sony użyło jako bazy kodu systemu GNU/Linux, to musiało by także opublikować kod źródłowy systemu PS3 czy PS4 (oczywiście nie wszystkich komponentów programistycznych, ale ten kod, który jest pochodną kodu GNU/Linux).
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyleft
BSD a Linux - to żadna różnica w porównaniu z różnicą między Windows a dowolnym POSIX/UNIX-like, za to dużym problemem jest to, że większość dorobku open-source tworzona jest na GNU/Linux i z uwagi na licencje GNU GPL, problemem jest przeniesienie kodu na dystrybucje BSD (co chyba dobitnie widać w temacie sterowników).
borizm (2014.03.12, 18:13)
Ocena: 3
#15

0%
skoti48 @ 2014.03.12 14:13  Post: 731369
SunTzu @ 2014.03.12 14:02  Post: 731362
Nie wiem czy to nie jest czepianie się, ale jest CryEngine na linuksa, bo PS3 to pies?
Może chodzi o wersję na OpenGL-a.

Od kiedy PS3 ma cokolwiek wspólnego z linuksem (kiedyś można było na nim zainstalować linuksa, ale nic to z grami nie miało wspólnego i już od dawna to jest nieprawdą, bo aktualizacja firmware zabrała tą możliwość).

Adrian Kotowski
prezentacja usprawnionych bibliotek OpenGL

OpenGL nie ma bibliotek... ma sterowniki. OpenGL to specyfikacja API i nie ma żadnych standardowych bibliotek (każdy producent robi własną implementację), a API raczej nowe wyjdzie na Siggraph, teraz czekają z tego co się orientuję prezentację co już od dawna jest w sterownikach i jakie OpenGL już ma od jakiegoś czasu możliwości.

Nie jestem tu ekspertem, ale to co napisałeś nie jest do końca prawdą.
OpenGL jak i DirectX są to API, ale zasadniczo różną się w paru miejscach:
1) OpenGL to API złożone z funkcji dostępnych bezpośrednio z C/C++ (ale po owrapowaniu także z każdego innego), a DirectX to API bazujące na COM, więc 'obiektowe', dostępne z każdego języka wspierającego COM/ActiveX,
2) Czyste OpenGL (bez rozszerzeń) to niskopoziomowe API do sterowania operacjami renderowania 2D/3D, a DirectX można traktować jako wyższopoziomowe (teoretycznie łatwiejsze, ale jak pokazuje AMD Mantle, także bardziej ograniczające, niż OpenGL) API, także do obsługi generowania dźwięku, operacji sieciowych, klawiatury/myszki/kontrolera,
3) Zarówno OpenGL jak i DirectX mają niższopoziomowe SPI, umożliwiające reimplementację warstwy dostępu do konkretnego sprzętu, ale obiektowe DirectX'owe DDK/SPI (z tego co pamiętam) bardzo mocno odzwierciedla samo jego API, więc cała brudna robota implementacji sterownika karty graficznej (czy innej) dla DirectX (czyli w dużej mierze implementacja DirectX) spada na producenta sprzętu.

Poprawcie mnie jeśli się mylę...
iniside (2014.03.12, 18:26)
Ocena: 2
#16

0%
borizm @ 2014.03.12 18:13  Post: 731437

Nie jestem tu ekspertem, ale to co napisałeś nie jest do końca prawdą.
OpenGL jak i DirectX są to API, ale zasadniczo różną się w paru miejscach:
1) OpenGL to API złożone z funkcji dostępnych bezpośrednio z C/C++ (ale po owrapowaniu także z każdego innego), a DirectX to API bazujące na COM, więc 'obiektowe', dostępne z każdego języka wspierającego COM/ActiveX,
2) Czyste OpenGL (bez rozszerzeń) to niskopoziomowe API do sterowania operacjami renderowania 2D/3D, a DirectX można traktować jako wyższopoziomowe (teoretycznie łatwiejsze, ale jak pokazuje AMD Mantle, także bardziej ograniczające, niż OpenGL) API, także do obsługi generowania dźwięku, operacji sieciowych, klawiatury/myszki/kontrolera,
3) Zarówno OpenGL jak i DirectX mają niższopoziomowe SPI, umożliwiające reimplementację warstwy dostępu do konkretnego sprzętu, ale obiektowe DirectX'owe DDK/SPI (z tego co pamiętam) bardzo mocno odzwierciedla samo jego API, więc cała brudna robota implementacji sterownika karty graficznej (czy innej) dla DirectX (czyli w dużej mierze implementacja DirectX) spada na producenta sprzętu.

Poprawcie mnie jeśli się mylę...


Roznica pomiedzy DirectX a OpenGL jest taka:
DirectX > Sterownik > Kernel.
W OpenGL:
OpenGL/Sterownik > Kernel.


DirectX nie ma żadnej mozliwosci komunikacji bezposrednio ze sprzetem. Bo ze sprzetem w Windows moze sie komunikowac wyłącznie sterownik a i to za pośrednictwem kernela.

Nie ma też mozliwosci dopisanie odpowiednich rozszerzen bo MS ukatrupił te możliwosć wraz z DX10.
goly (2014.03.12, 19:35)
Ocena: 2
#17

0%
Crytek rulezzz i tyle
tej firmie zawdzięczamy największe postępy w grafice
ShadowMan (2014.03.12, 20:02)
Ocena: 0
#18

0%
I bardzo dobrze oby tak dalej i oby jak najwięcej producentów gier decydowało się na podobne kroki. Może dzięki temu kiedyś w końcu nadejdzie dzień w którym będzie można całkowicie porzucić Windowsa. ;)
skoti48 (2014.03.12, 21:10)
Ocena: 0
#19

0%
borizm @ 2014.03.12 18:13  Post: 731437

Nie jestem tu ekspertem, ale to co napisałeś nie jest do końca prawdą.
OpenGL jak i DirectX są to API, ale zasadniczo różną się w paru miejscach:
1) OpenGL to API złożone z funkcji dostępnych bezpośrednio z C/C++ (ale po owrapowaniu także z każdego innego), a DirectX to API bazujące na COM, więc 'obiektowe', dostępne z każdego języka wspierającego COM/ActiveX,
2) Czyste OpenGL (bez rozszerzeń) to niskopoziomowe API do sterowania operacjami renderowania 2D/3D, a DirectX można traktować jako wyższopoziomowe (teoretycznie łatwiejsze, ale jak pokazuje AMD Mantle, także bardziej ograniczające, niż OpenGL) API, także do obsługi generowania dźwięku, operacji sieciowych, klawiatury/myszki/kontrolera,
3) Zarówno OpenGL jak i DirectX mają niższopoziomowe SPI, umożliwiające reimplementację warstwy dostępu do konkretnego sprzętu, ale obiektowe DirectX'owe DDK/SPI (z tego co pamiętam) bardzo mocno odzwierciedla samo jego API, więc cała brudna robota implementacji sterownika karty graficznej (czy innej) dla DirectX (czyli w dużej mierze implementacja DirectX) spada na producenta sprzętu.

Poprawcie mnie jeśli się mylę...

DirectX to nie jest tylko API, a to zestaw bibliotek od Microsoftu (nie tylko do grafiki a wszystkiego). Ogólnie to jest tak, że program pisany w D3D wykorzystuje API bibliotek, te robią dużo rzeczy (często nie najlepiej i/lub zbędnie) i dopiero przekazują do sterowników. W wypadku OpenGL pod Linuksem nie ma żadnych bibliotek OpenGL, które gadają ze sterownikami... OpenGL tu jest po prostu częścią sterowników (jedna warstwa abstrakcji (w dodatku bardzo kosztowna czasowo) mniej).

Ad1. OpenGL to API w języku C, a takie API rozumie praktycznie każdy istniejący język programowania. Dlatego jest pisany w C, a nie C++, którego obiektowe aspekty są zależne od kompilatora i nawet kompilator C++ nie rozumie innego kompilatora C++... właśnie dlatego powstało COM (jako odpowiedź dla JavaBeans)... z tym, że w przeciwieństwie do API w C niewiele języków potrafi pogadać sobie z COM... pytam tylko po co o tym mówimy?

Ad2. Czyste OpenGL to API wysokopoziomowe (usunięto bardzo wysokopoziomowe funkcje, ale dalej są wysokopoziomowe w nim - tylko są odradzane, bo są lepsze niskopoziomowe), z niskopoziomowymi alternatywami (i naprawdę bliskich metalowi rozszerzeniami producentów, których nie ma nawet Mantle).

Ad3. DirectX ma swój standardowy sposób rozmowy ze sterownikami... OpenGL tego nie ma, bo OpenGL to część sterownika, a nie część zewnętrzna która musi się komunikować.
Kunnorinno (2014.03.12, 21:35)
Ocena: 0
#20

0%
goly @ 2014.03.12 19:35  Post: 731461
Crytek rulezzz i tyle
tej firmie zawdzięczamy największe postępy w grafice

Jeżeli CE dopracuje OGL to możemy liczyć na więcej
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 25
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane